Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

witam

no ja pozybyłem sie wczoraj Osiołka czyli partera 1.9d i zastanawiam sie nad kupnem koljnego woła pociągowego :jump: ale tym razem mocniejszego z klimą

mam pytanko co myślicie o Hondzie CRV 4x4 98/2001 w benzynie lub gazie?

chciałbym autko 4x4 w nie dużych pieniążkach.

zastanawiałem sie na Foresterem ale spalanie mnie skutecznie odstraszyło i zastanawiam sie nad CRV.

w Niemczech oscylują w cenie 4/5tys EUR za 2000r. moz ktos z was miał doczynienia z tym skośnookim wynalazkiem?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nie mam żadnych doświadczeń z tymi autami ale słyszałem same dobre opinie o CRV i HRV :jump: Jak to honda lubią wysokie obroty a awaryjność jest bardzo mała Napedzik 4x4 w normalnej jeździe podobno dobrze się sprawdza ale nie można traktować tego autka jako terenówki :-] tyle słyszałem :jump: ale lepiej żeby się ktoś wypowiedział kto zna temat z autopsji :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRV nie ma napędu STAŁEGO na 4 kola...

Accord z okolo 900 przyczepy i 4 osobami z bagażem, spalił na autostradzie koło 12l/100 Więcej, niż 100 nie jechalem...

Normalnie starczało mu okolo 7-8 l ON na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem sie na Foresterem ale spalanie mnie skutecznie odstraszyło i zastanawiam sie nad CRV.

 

 

 

Też brałem pod uwagę FORESTERA, ale trochę przeraziło mnie parę rzeczy a mianowicie regulacja zaworów w silniku podobno wyjmuje się cały silnik, ale słyszałem o mechanikach którzy robią regulację bez wyjmowania, no chyba, że kupisz 2,5 litra, tam są podobno hydrauliczne, a druga sprawa to tylne amortyzatory których koszt to podobno 2-3 tyś nie sprawdzałem ile to naprawdę i podobno nie ma zamienników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna jazda do 140km/h około 10l/100km

Ta regulacja to miejska legenda. Dotyczy ona bardziej silników 2.5 i to po przebiegu ponad 100kkm

Amortyzatory samopozomujące w wersjach turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

racja co do CRV że tam napęd tylni jest dołanczany w momencie slizgania się przodu.

myslałem też o mało znanym w Polsce Hyundayu Terracan

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brlrcvxlwyvr

 

tyle że im mniej popularny wynalazek tym trudniej go gdzies naprawic nawet czasami w ASo ale auto jest interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że im mniej popularny wynalazek tym trudniej go gdzies naprawic nawet czasami w ASo ale auto jest interesujące.

Mam carnivala z podobnym silnikiem ........ w sumie fajne autko ale średnie spalanie to 13 litrów na dobrej ropie i nie ma co się oszukiwać 8 na 100km to nawet raz jak się uparłem dało się osiągnąć (latem bez box-a bez klimy i przy stałej prędkości 90km/h ... no i bez przyczepy oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HRV o ile dobrze kumam to ma silniki tylko benzynowe o niezbyt duzych pojemnosciach i mocach wiec jako holownik... :hehe:

CRV ma przyzwoitego diesla 2.2... przyzwoitego w tym sensie ze ladnie pracuje i wigoru mu nie brak, ale slyszalem ze jesli cos zacznie szwankowac to ... studnia bez dna, to sie tyczy wszystkich japonczykow z dieslami co sa bardzo skomplikowane /skomplikowane pompy wtryskowe, dpf-y, egr-y - byle pierdola patrafi zrobic dyskoteke z deski rozdzielczej - te po roku 2004 mniej wiecej, nikt tego nie chce naprawiac poza serwisami a tam ceny jak wiemy

 

 

 

Andreas, ja coraz baczniej przygladam sie amerkanskim wynalazkom z japonskich stajni, maja silniki benzynowe...ale, ropa drozeje a cena lpg...jakos stoi, duze pojemnosci silnikow = duzy moment a staly naped 4x4 da sobie rade na trawie...

 

poszukaj takie cos jak... Toyota sienna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta regulacja to miejska legenda. Dotyczy ona bardziej silników 2.5 i to po przebiegu ponad 100kkm

Amortyzatory samopozomujące w wersjach turbo.

 

tzn co jest miejską legendą ?

bo przebieg 100kkm nie jest jakimś problemem, zwłaszcza w aucie używanym, a tym bardziej z 2000r. :ok:

amory podobno można zastąpić zwykłymi, te samopoziomujące są zawsze dużo droższe

nawet w astrze takie były i kosztowały kilka razy więcej, niż zwykłe

 

Co do HRV - był tylko silnik 1.6 ? 105 i 125KM

 

W CRV był diesel, ale chyba nie w roku 2000 ? tylko w ostatniej generacji od 2005 roku ?

ceny od ok 50tyś zł

jednak 2L benzyna z tego pierwszego powinna dawać radę jako holownik, auto ma 150KM

więc jest czym ciągnąć ... wiele osób ma słabsze motorki i dają radę

Fakt że silnik lubi obroty, jak to Japończyki

 

minusem CRV jest jednak napęd, nie jest to jakiś szczyt techniki, a w Igen powiedział bym że raczej dość słabo sobie radzi

 

nie ma też co liczyć na niskie spalanie, przynajmniej w porównaniu do forestera

przy gazie litr czy dwa nie robią aż takiej różnicy, a napęd subaru ... nie ma sobie równych

 

IMO

nr 1 to forek - za genialny napęd

nr 2 CRV - za wygląd

HRV - odpuścił bym sobie, raz że mały silnik, a dwa że auto nie cieszy się dobrą opinią (trwałość)

 

hyundai to też fajne auta, choć trochę niedocenianie

 

zastanowił bym się jeszcze nad legendą, czyli jeep'em np liberty np

choć trochę odbiega od założeń (cena i spalanie) :hehe:

ale jako holownik sprawdzi się super :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b, a wiesz coś na temat napędu RAV4, ostatniej generacji ?

 

z tego co piszą, dołączany elektronicznie, z możliwością zablokowania

test

W aucie zastosowano sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas jazdy w normalnych warunkach 100 procent momentu obrotowego trafia na koła przedniej osi, co oznacza mniejsze zużycie paliwa.

Natomiast w razie potrzeby, czyli poślizgu przedniej osi, elektronika za pośrednictwem sprzęgła może przenieść do 45 procent momentu na tylną oś, co przydaje się w lekkim terenie, a także na śliskiej nawierzchni. Dołączenie napędu tylnej osi odbywa się oczywiście automatycznie i w sposób niedostrzegalny dla kierowcy. Ponadto istnieje możliwość zablokowania napędu 4x4 za pomocą specjalnego przycisku na desce rozdzielczej. Blokada działa jednak tylko do 50 km/h, powyżej tej prędkości układ napędowy zostaje rozłączony.

i jeszcze porównanie suzuki i toyoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem CR-V z 2.2 i-CTDI (140km 360NM) tydzień temu.

Diesel-> duży moment obrotowy auto dynamiczne 10s do setki.

Na razie spalanie 8l wyszło, z tym , że po autostradzie prędkości były nazwę to nieprzepisowe bardzo-> aż się zszokowałem :jump:

Ciekawostka na 6 przy 2000obr prędkość 100km/h i spalanie pokazuje 5l na prostych odcinkach.

Prowadzi sie jak wyścigowa terenówka :hehe: siedzisz wysoko , wielkie lusterka i jest czym jechać itd.

Napęd dołącza sie automatycznie praktycznie niezauważalnie, nad wszystkim czuwa kontrola trakcji z możliwością wyłączenia.

-DMC AUTA 2160kg

-DMC przyczepy z hamulcem 1500kg

Niestety warunki pogodowe nie pozwalają na jazdę z przyczepą wiec opisze co i jak później-> pewnie w drodze do Sławy będzie pierwszy test;)

 

W międzyczasie brałem pod uwagę auta: i moje spostrzeżenia:

-Subaru forester-> diesel nieosiągany, benzyna 2.0 mało dla mnie , raczej z turbo i wspomniane amory( można rozwiązać problem), silnik skomplikowany (2 głowice, wystarczy zobaczyć pasek rozrządu..) o gazie proponuje jednak zapomnieć. Dużo pali w mieście a z przyczepą bardzo dużo co go zdyskwalifikowało dodatkowo podobno doskonały napęd a praktycznie prze zemnie nie wykorzystywany i czasami uszkadza sie wiskoza w 4x4 .

 

-Rav4-> 2.0 benzyna silnik bez możliwości gazowania;( , D4D te w moim zasięgu cenowym za słabe , napęd jak w CRV dołączany tylko w inny sposób i niestety mniejsze auto.

 

-Suzuki grand Vitara jeździ po asfalcie zupełnie inaczej (gorzej) od CR-V -. pewnie w terenie lepiej , nie miałem okazji sprawdzić;( diesel francuski często z DPF)-> odpuściłem.

Jak CR-V to polecam auta po 2002 roku.

Pozdrawiam i mam nadzieje , że pomogłem komuś:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.