Jump to content
tomek_jaz

Viatoll Przestroga dla Wszystkich pow. 3,5T.

Recommended Posts

szadok

Dziś dzwonili do mnie z Viatolla w sprawie zgłoszenia o niedziałającym viaboxie. Dział reklamacji uznał że nie było kontaktu miedzy bramką a urządzeniem, przez nieprawidłowe umiejscowienie boxa lub viabox był nie włączony.

 

Jednym słowem chcą Cię w bambuko zrobić na szaro granatowo w żółte ciapki, czyli zrzucić winę na Ciebie. Jeszcze raz Ci sugeruję walcz o nagranie Twoich zgłoszeń telefonicznych, żeby nie okazało się za pół roku, że żadnych nagrań nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
michalusss

Witam,

Musisz walczyć, trudno żebyś oddał część kasy na którą ciężko pracowałeś.

Osobiście po przeczytaniu twojego posta to pierwsze co przyszło by mi do głowy to wracać w nocy bądź szarówką z zdjętą tablicą i zaklejoną naklejką na szybie.

Prawdopodobnie nie byłeś załadowany na maksa więc 3550 nie ważył zestaw więc z automatu nie powinien robić tobie zdjęć.

Nie wiem czy mam rację z tymi zdjęciami czy nie.... ale tak na logikę .... ?

 

Dopiszę jeszcze że chyba taniej było by zmienić dmc cepki, myślę że to mniej nerwów i czasu by cię kosztowało.

Edited by michalusss (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MichalKJ

 

 Witam,
  Do wtorku byłem szczęśliwym posiadaczem S-maxa. We wtorek 18 czerwca  wybrałem się na pierwszy wypad S-maxem z przyczepą kempingową. Trasa Szczecin-Gdańsk, zestaw przekroczył 3,5T o 50 kg więc zrobiłem prawko B96, wykupiłem Viatoll, doładowałem 200zł.
 
(...)
 
 W chwili obecnej jestem na prochach uspokajających bo nie mogę funkcjonować. Jestem przerażony co to będzie, czekam na kontakt od Viatoll'a w sprawie tego zgłoszenia.  Jeśli jest tak jak piszą w internecie to grozi mi kara pewnie ze 100 tys zł a i ponoć ciężko jest to wyjaśnić :(

 

 

 

tomek_jaz mam podobny charakter do Twojego. Niektórzy koledzy z forum piszą "nie przejmuj się", "zaskarż ich" itd.... ale co Twoje nerwy, to Twoje...ja też tak mam, szczególnie jak widzę np. znak zakaz zatrzymywania.

Ja osobiście nie lubię walczyć z wiatrakami. S-Max to idealny samochód jako holownik, myślałem o nim, gdy jako holownik nie sprawdził się mój Qashqai. Ma jednak jedną "wadę" - kosmicznie wielkie DMC. Analizując sprawę jazdy zestawem z DMC ponad 3,5 tony wyliczyłem sobie minusy:

Viatol i inne opłaty - nie tylko w PL.

Prawo jazdy min. B96 (już masz)

Ograniczenia wjazdu (np. objazd A1 na Śląsku) i inne utrudnienia

Biorąc pod uwagę powyższe postanowiłem skonfigurować zestaw do max. 3,5 tony DMC. Ja wiem, ze zaraz odezwie się loża szyderców :boks::klotnia: , którzy pomykają Nissanem Patfinderem, Jeepem Grand Cherokeem, Fordem Galaxy i mają przyczepy po 1 700 kg DMC. Szacunek dla nich, i dla Ciebie!

Popatrzyłem w DR przyczepy i ograniczyłem zakup holownika do kilku pasujących mi modeli. Zdaję sobie sprawę, że tym postem stawiam całe rozumowanie na głowie. Ale może..... zamknij jak najszybciej sprawę, przez którą spać nie możesz i na przyszły sezon zejdź poniżej 3500 kg DMC zestawu. Dla mnie karawaning ma być urlopem bezstresowym, ba.... beztroskim. Jadę kiedy chcę (mogę), dokąd chcę (mogę). I nie martwię prawie o nic. Jednym z elementów do mojej bezstresowej układanki było DMC poniżej 3 500 kg. W moim przypadku działa :yay: Pozdrawiam i współczuję problemów, oby się jak najszybciej wyjaśniło wszystko na Twoją korzyść! :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

 

Ograniczenia wjazdu (np. objazd A1 na Śląsku) i inne utrudnienia

 

 

Każdy ma swój sposób rozumowania i może dowolnie dobierać sobie holownik i przyczepę. MichalKJ jedna mała uwaga do Twojej wypowiedzi - odnośnie ograniczeń wjazdu. 

Znak B18 - Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... ton

Oznacza, że wjazd na drogę wszelkich pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej przekraczającej wielkość podaną na znaku jest zabroniony. Rzeczywista masa całkowita pojazdu to masa pojazdu + masa towaru, który jest nim przewożony. W przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.

 

Także nie ma znaczenia przekroczone DMC powyżej 3,5 t. W wypadku tego znaku liczy się masa rzeczywista, więc te znaki nie dotyczą znakomitej większości forumowiczów.

 

Tomek, znając biurokratyczną machinę może lepiej byłoby zasięgnąć porady adwokata?

Jednocześnie na Twoim miejscu wystosowałbym skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich. RPO zajmuję się bezpłatnie takimi sprawami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Socale

...

żeby nie okazało się za pół roku, że żadnych nagrań nie ma...

To jest w ich interesie , żeby te nagrania chronić jeśli mają być one na korzyść Viaharacza. 

Brak nagrań skutkuje ustawowym domniemaniem niewinności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
szadok
Osobiście po przeczytaniu twojego posta to pierwsze co przyszło by mi do głowy to wracać w nocy bądź szarówką z zdjętą tablicą i zaklejoną naklejką na szybie.

 

Jest to jakiś sposób, ale musiałbyś pewnie też zdjąć tablicę z przyczepy...

 

Prawdopodobnie nie byłeś załadowany na maksa więc 3550 nie ważył zestaw więc z automatu nie powinien robić tobie zdjęć.

Nie wiem czy mam rację z tymi zdjęciami czy nie.... ale tak na logikę .... ?

 

Zdjęcia robione są wszystkim samochodom.

Co do rzeczywistej wagi - pojawiły się też wagi preselekcyjne - te ważą pojazd, robią zdjęcie i porównują DMC i RMC pojazdu. Więc też przypuszczam, że zdjęcia robione są wszystkim pojazdom. Jeśli RMC>DMC to albo ITD dostaje sygnał do dokładnego ważenia, a w przypadkach skrajnego przeładowania (auto zarejestrowane jako 3.5t ważyło nawet 9t) sprawa idzie do sądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin777

Witam,

Musisz walczyć, trudno żebyś oddał część kasy na którą ciężko pracowałeś.

Osobiście po przeczytaniu twojego posta to pierwsze co przyszło by mi do głowy to wracać w nocy bądź szarówką z zdjętą tablicą i zaklejoną naklejką na szybie.

Prawdopodobnie nie byłeś załadowany na maksa więc 3550 nie ważył zestaw więc z automatu nie powinien robić tobie zdjęć.

Nie wiem czy mam rację z tymi zdjęciami czy nie.... ale tak na logikę .... ?

 

Dopiszę jeszcze że chyba taniej było by zmienić dmc cepki, myślę że to mniej nerwów i czasu by cię kosztowało.

 

 

 

DMC cepki nie idzie zmienić, mam kolege który ma stacje diagnostyczną i mi opowiedział, że mozna wszystko zmienić tylko nie DMC od firmowej przyczepy kempingowej. Więc byłem zmuszony szukać mniejszej

obecnie idealny holownik to subaru forester w automacie dmc 1500 i np moja przyczepa dmc 1300, omijam wszystkie uciążliwe przepisy od viatola po prawko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotr40

 

DMC cepki nie idzie zmienić, mam kolege który ma stacje diagnostyczną i mi opowiedział, że mozna wszystko zmienić tylko nie DMC od firmowej przyczepy kempingowej. Więc byłem zmuszony szukać mniejszej

obecnie idealny holownik to subaru forester w automacie dmc 1500 i np moja przyczepa dmc 1300, omijam wszystkie uciążliwe przepisy od viatola po prawko

 

Można zmienić...było opisywane. Jest tylko jeden warunek-homologacja lub pismo potwierdzające możliwość obniżenia DMC od producenta przyczepy wraz z nową  tabliczką znamionową.

Edited by Piotr40 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomek_jaz

Analizowałem już wszystko:

Zmiana DMC przyczepy- skąd wezmę homologację tak starej przyczepy? Próbowałem coś znaleźć w necie ale nic.

Zmiana przyczepy- wszystko co w miarę średnie pow. 1050kg, dodam że nie podobają mi się wnętrza w drewnie(Mam piękne szare wnętrze(takie jest moje zdanie) co jest nie często spotykane), choć posiadam dopiero 2 sezon cepkę to już tyle serca w nią włożyłem że pomysł uciekł.

Auto kupione w październiku więc nie mam zamiaru zmieniać, bo za dużo zainwestowałem. 

Prawko już mam B96. 

Po tej całej historii już nawet myślałem o sprzedaży cepki ale jak pomyślałem że mam gdzieś jechać w ciemno w niewiadome warunki, spać w betonach, to jedyne chwile kiedy człowiek może uciec od tych ścian, spędzać więcej czasu na powietrzu niż zwykle. 

Cepka to wolność która mnie już wciągnęła:)

 

Tyle tysięcy ludzi jeździ i jest dobrze więc nie odpuszczę. Mam nadzieję że skończy się pozytywnie dla mnie choć stres cały czas jest ogromny. 

Oczywiście nie zapłacę ani grosza, najwyżej będę się sądzić a wtedy na pewno wygrał bo sędzia będzie pewnie myślał jak człowiek a nie banda kretynów którzy stworzyli system aby tylko problemy wymyślać. 

Nie rozumiem czemu w takich sytuacjach nie ma opcji zapłaty przez ich centrale i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotr40

Analizowałem już wszystko:

Zmiana DMC przyczepy- skąd wezmę homologację tak starej przyczepy? Próbowałem coś znaleźć w necie ale nic.

 

 

Napisz do ABI, bo to chyba obecna nazwa producenta  Twojej przyczepy z prosbą o wystawienie dokumentu, ze jest możliwość obniżenia DMC(wskaż o jaką wagę Ci chodzi), bez dokonywania zmian technicznych i wystawienie nowej tabliczki znamionowej. Nie spróbujesz, to sie nie dowiesz.

 

Spróbuj pod tym linkiem

 

http://www.abiuk.co.uk/parks-dealers/contact-us/

 

 Powodzenia

Edited by Piotr40 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Akuratnie tak się składa,że to ja udzieliłem Koledze odpowiedz na forum Forda. Widząc całą powyższa dyskusję ,chciałbym jednak zwrócić uwagę na jeden delikatny szczegół ,który może w przyszłości pomoże innym osobom uniknąć podobnych problemów.

Czytajcie Ludziska ze zrozumieniem umowy i instrukcje obsługi!  Zwłaszcza gdy z góry wiecie ,że macie odczynienia z "partnerem" który z założenia chce Was wyd.....

 

Niestety zaistniała przykra sytuacja jest w większej mierze stworzona przez użytkownika. Gdyż ,ponieważ:

- gdyby tomek_jaz przeczytał instrukcje montażu Viaboxa, trafiłby na fragment o metalizowanej szybie i to powinno skłonić go do zastanowienia (pomijam fakt,że dobrze generalnie jest znać wyposażenie własnego pojazdu)

- gdyby dodatkowo przeczytać umowę, jasnym by się stało,że w przypadku stwierdzenia nie pobrania opłaty przez urządzenie ViaBox należy bezzwłocznie zjechać z płatnej drogi, a jeżeli nie ma takiej możliwości, to przynajmniej zgłosić to na infolinię i zapisać nr zgłoszenia.

Zupełnie inaczej wygląda (w dalszym postępowaniu) takie zgłoszenie zrobione natychmiast a inaczej po 3 czy 4 bramkach. Od razu uprzedzę,że argument "nie zauważyłem" nie będzie miał wartości, bo niestety odpowiedzialność w tej kwestii leży po stronie użytkownika.

 

 

Wracając do samego montażu: mimo sugestii ,że można powiesić ViaBoxa na bocznej szybce i będzie działał, osobiście bym tego nie robił. Miejsca montażu są jasno określone ( np tu) i montaż w innym miejscu, w przypadku jakichś problemów ( np Viabox nie skomunikuje się z bramką), będzie argumentem przeciwko nam.

 

Viatoll nie ma intencji aby pomagać użytkownikom, ale z drugiej strony ma narzędzia żeby nam zaszkodzić.

Przykład mocowania na bocznej szybce Viaboxa: nie zadziałał? Poproszę VIN Pana S-maxa. Wbijam go tu i już widzę że wg oficjalnej strony producenta ma Pan urządzenie niewłaściwe dla danego wyposażenia pojazdu. Reklamacja odrzucona, postępowanie przekazane do ITD.

 

SYF kiła i mogiła.

Koledze współczuje a innych uczulam: nie ma się co z nimi pieścić i wymieniać uprzejmymi mailami ( które nic nie wnoszą)- trzeba być mądrzejszym i lepiej przygotowanym na konfrontację.

Edited by Speedy (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Wracając do samego montażu: mimo sugestii ,że można powiesić ViaBoxa na bocznej szybce i będzie działał, osobiście bym tego nie robił. Miejsca montażu są jasno określone ( np tu) i montaż w innym miejscu, w przypadku jakichś problemów ( np Viabox nie skomunikuje się z bramką), będzie argumentem przeciwko nam.

 

 

Wiesz co może ja byłem ślepy ale jak wykupywałem swojego boxa chyba w lutym to takiej instrukcji na ich stronie nie było :hmm:  nawet na pewno

nie było, był tylko ten filmik z dołu strony, żadnego słowa o szybach metalizowanych.

Jak składałem reklamacje że mi nie działa urządzenie to na infolinii mówili mi że mam spróbować na bocznej szybie mimo że tam nie wolno :]

Natomiast pytając się o urządzenie z anteną uzyskałem odpowiedź zarówno na infolinii jak i na stacji gdzie składałem reklamację

że na razie takiego urządzenia jeszcze nie mają. :look:

Wydaje mi się że takich spraw było za dużo i dołożyli tą instrukcję na stronie, oraz pojawiły się urządzenia z anteną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Ja swojego boxa kupowałem w sierpniu ub. roku i wszystkie te informacje już miałem (tylko nie pamiętam czy były na stronie czy w instrukcji/umowie)

Edited by Speedy (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotr40

Jak zakładają Ci Tachograf w samochodzie, to musisz mieć legalizację.Tam sprawdza się mn. poprawność działania. To gó....o powinien zainstalować właściciel urządzenia a nie jego dzierżawca. To nie Ty chcesz viatolla, tylko cie do niego zmuszają. Co ma do cholery kierowca-turysta jeszcze wiedzieć????? Stres pod każdą bramą, natychmiastowy zjazd z autostrady jak nie zadziała!!!!! Ludzie opamietajmy się!!!!  My mamy jechac na wypoczynek, a nie na jakiś Viatolowy hardcore. Mimo , ze z problemem Viatolla sie uporałem, to chętnie wezmę udział w jakiejś spektakularnej blokadzie kluczowego węzła

Edited by Piotr40 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Wiesz co może ja byłem ślepy ale jak wykupywałem swojego boxa chyba w lutym to takiej instrukcji na ich stronie nie było :hmm:  nawet na pewno

nie było, był tylko ten filmik z dołu strony, żadnego słowa o szybach metalizowanych.

 

Nie wiem Tomek, jak to sprawdzałeś. To ciekawe, co piszesz, ponieważ ja tą instrukcję czytałem, swoją papierową dostałem łącznie z ViaBoxem już latem 2011r.

 

Jak składałem reklamacje że mi nie działa urządzenie to na infolinii mówili mi że mam spróbować na bocznej szybie mimo że tam nie wolno :]

Natomiast pytając się o urządzenie z anteną uzyskałem odpowiedź zarówno na infolinii jak i na stacji gdzie składałem reklamację

że na razie takiego urządzenia jeszcze nie mają. :look:

Wydaje mi się że takich spraw było za dużo i dołożyli tą instrukcję na stronie, oraz pojawiły się urządzenia z anteną.

 

Ze wszystkich opisów w tym i podobnych tematach wynika, że to my powinniśmy nagrywać te wszystkie rozmowy, ponieważ infolinia podaje często sprzeczne lub nieprawdziwe informacje (piszę to na podstawie tego, co tu przeczytałem - osobiście nie miałem takich sytuacji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...