Skocz do zawartości

Viatoll Przestroga dla Wszystkich pow. 3,5T.


tomek_jaz

Rekomendowane odpowiedzi

Krzysztof57: trochę zamęt wprowadzasz. Nie Q a  O. O2 jest dla nas bez znaczenia (dot przyczep lekkich). Ważniejsze od F3 ( o ile w ogóle jest w dowodzie) jest F1 podzielone przez 1,33 (musi być większe od F1 z dowodu przyczepy). Dopiero jak to wszystko się zgadza i masz w dowodzie podaną wartość F3 sprawdzasz podpięcie budki o DMC jak wskazuje F1 z dowodu budki nie ogranicza Twojej ładowności :F3-F1budki powinno być równe F1 holownika. Jeżeli jest mniejsze to oznacza ,że ciągnąć budkę masz ograniczoną ładowność

 

Proste, nie? :lol:

Edytowane przez Heniekag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

powinno być:

 

Ważniejsze od F3 hoownika ( o ile w ogóle jest w dowodzie) jest F1 holownika, podzielone przez 1,33 (musi być większe od F1przyczepy). Dopiero jak to wszystko się zgadza i masz w dowodzie holownika podaną wartość F3, sprawdzasz czy podpięcie budki o  danym DMC (poz. F1 z dowodu przyczepy)  nie ogranicza Twojej ładowności - > F3holownika-F1budki powinno być równe F1 holownika. Jeżeli jest mniejsze to oznacza ,że ciągnąć budkę masz ograniczoną ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki to juz sprawidziłem i jest OK. 

Ale Panowie, (Pań nie widze w postach), przyznacie mi rację, że to jest po prostu uprzykrzanie życia i niepotrzebne komplikowanie czegoś tak fajnego jak caravaning. Jak zacząłem czytać pierwszy post założyciela tego tematu, to normalnie można z tego kabaret zrobić. 

hak do toyoty rav4 450 z montażem od ręki na Ursynowie. szybko i bez komplikacji w porównaniu z B96, którego celem nie jest nauczenie tylko wyciagniecie kasy na patologiczny system egzaminacyjny w Polsce (patologia jest na pewno biorąc pod uwagę liczbę zatrzymanych egzaminatorów, zamkniętych szkół jazdy i ludzi pretendentów do prawa jazdy wręczających łapówki). 

Powołam się znowu na USA (parę rzeczy maj fajnych), gdzie na prawo jazdy uczą się w szkole jako przedmiot a egzamin to się na swoim aucie zdaje (wiem dziwne , ale sam musialem swoim autem przyjechac na egzamin). cale spoleczensto jakoś jeździ, jest mobilne dzięki czemu może podjąć prace wszędzie, nie ma czegoś jak ITD a Policja nie stoi w krzaczorach tylko jeździ normalnie w ruchu z innymi uczestnikami i w ten sposób studzi zapędy wariatów. "To serve and protect", a nie złupić obywatela.


W kwestii formalnej ; 1,33 dotyczy chyba samochodów osobowych a RAV4 to coś jakby terenówka. Czy tak, czy znów nie czytałem ze zrozumieniem?

RAV4 to osobówka


Proste, nie? :lol:

dokładnie proste jak ta lala. a weź teraz zagraniczniakowi wytłumacz! 

http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie-kategorie-prawa-jazdy

ale tu też jest błąd albo raczej nieścisłość  w opisie w drugim punkcie 

Masy aut i przyczep: niezbędne kategorie praw jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii formalnej ; 1,33 dotyczy chyba samochodów osobowych a RAV4 to coś jakby terenówka. Czy tak, czy znów nie czytałem ze zrozumieniem?

1,33 dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym.

Tobie pewnie chodziło o:

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może

przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c ) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia

Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep

(Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości

znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

 

... i proponował bym zerknąć w załącznik nr1, bo RAV wcale nie musi być samochodem terenowym w myśl zawartych tam wytycznych

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak ITD ? A skąd pochodzi zwrot w tłumaczeniu na polski " trze

na truckach nie jeździłemm ale, wydaje misie ze to policja chyba stanowa to robi, na wydzielonych stacjach do ważenia trucków, no i nie trzepią tych co jeźdzą RV za to że jeżdzą RV (chyba Recreational Vehicle), tylko jak już to za wykroczenie drogowe. 

a teraz do ITD. Ciekawe jak wyglądają zestawienia kontroli np. gimbusów, albo minibusów wożących ludzi na prowincji. Czy ITD tez tak dzielnie nakłada kary na zdezelowane gimbusy i mikrobusy? Czy może po prostu idzie na łatwiznę i walą ile wlezie po 3.000 PLn za bramkę bez viatola? I kasa większa i robota żadna. A za gimbusem na wiochę to trzeba pojeździć a i ewentualny mandat to niewiele. Jeżeli ktoś z ITD czyta to bardzo chętnie się zapoznam ze statystykami.Przy okazji może się dowiemy ilu caravaningowców wpadło na viatolu? ilu z POlski ilu z zagranicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba powinieneś trochę się rozejrzeć po tym pięknym kraju...........

USA to był epizod w życiu i mają wiele wad, tylko maja parę fajnych rzeczy i o to idzie zeby z dobrych korzystać. np. tam gdzie nie wolno parkować krawężnik jest zółty, koniec kropka, na grubość zderzaka wjedziesz to mandat. u nas każdy ma w d... ile stanie przed przejściem dla pieszych i zasłoni nie. zresztą na chłopski rozum - kto będzie z miarą jeżdzić? nawet straż miejska nie ma takowej a ni policja. totez olewają temat tak jak kierowcy zasłaniający przejścia dla pieszych albo nawet parkujacy na nich p Ursynów jest pełen takich przykładów pięknych i to nawet przy straży miejskiej. Ciekaw e ile mandatów z tego powodu wystawili straznicy? ide o flachę, że mniej niż 5 na miesiąć o ile wogołe jakieś. No ale "dbanie" o bezpieczeństwo na drodze śpiąc w aucie na poboczu koło fotoradaru, to pewnie mają do perfekcji opanowane. 

Moje żale ida w generalnie w kierunku taki, że służby w Polsce mają charakter represyjny i fiskalny i bynajmniej nie służą obywatelowi. Może takie moje narzekanie i paru więcej osób spowoduje rewizję ustawodawcy celowości jego działań. Jak będziemy siedzieć cicho to niedługo nikt się nie połapie czy może czy nie jeździć z przyczepką i czy mu ITD za brak viatola zlicytuje dom bo jechał autostradą przez Polskę. 

Polska jest piękna i chcę ją zwiedzać w normalny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie-kategorie-prawa-jazdy

ale tu też jest błąd albo raczej nieścisłość  w opisie w drugim punkcie 

Masy aut i przyczep: niezbędne kategorie praw jazdy

 

auto ≤ 3500 kg + przyczepa > 750 kg ≤ 3500 kgKategoria B

?

 

To jest ok przy rozumieniu,że 3500kg to DMC zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

wreszcie trochę zelżyli z karami


http://www.viatoll.pl/pl/a/575-zmiany-w-ustawie-o-drogach-publicznych-dot-viatoll-zatwierdzone

na dole strony pełny tekst

Edytowane przez Janusz110 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.