Jump to content

Prędkość jazdy TIRów


Wojtek
 Share

Recommended Posts

Tylko gorzej jak te tiry nachrzaniają ok 110

 

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf i rzadko który ryzykuje szybszą jazdę,więc kolego Szary chyba masz zepsuty "radar". :ok: Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Wojtek

    9

  • szary11

    5

  • jacek l

    5

  • scech

    5

Tylko gorzej jak te tiry nachrzaniają ok 110

 

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf i rzadko który ryzykuje szybszą jazdę,więc kolego Szary chyba masz zepsuty "radar". :ok: Pozdrawiam.

 

 

Może nasze polskie mają ograniczniki (choć też i Ci pomykają szybciej niż 90), ale takich na trasie do Wawy jest tylko ułamek. Koledzy zza wschodu tak pomykają. Pojedź zobaczysz :ok: Chyba, że się okaże, że Twój radarek też się popsuł :ok:

Link to comment
Share on other sites

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf i rzadko który ryzykuje szybszą jazdę,więc kolego Szary chyba masz zepsuty "radar".

a co powiesz no to, że tacho rejestruje prędkość o 20-30 km niższą niż faktycznie - oni też sobie radzą :ok::ok:

Link to comment
Share on other sites

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf
Piszesz to z autopsji czy z teorii??? Ale raczej z teorii bo limitery w starszych ciężarówkach to niekiedy fikcja dla uzyskania certyfikatu ADR na ciężarówkę i nikt tak na prawdę nie sprawdza ich prędkości max.
Link to comment
Share on other sites

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf i rzadko który ryzykuje szybszą jazdę,więc kolego Szary chyba masz zepsuty "radar"

 

Nie wiem jak to jest, ale te TIRy na zagranicznych rejestracjach często przekraczają te 90 km/h - tak z moich obserwacji wynika :ok:

Link to comment
Share on other sites

Koledzy zza wschodu tak pomykają.

 

Niewiem co dla ciebie oznacza wschód,jeżeli Białoruś to się zgodzę,ale na trasie białostockiej przeważają tiry z LT LV EST a oni są w EU i mają dokładnie takie same przepisy.

Link to comment
Share on other sites

a co powiesz no to, że tacho rejestruje prędkość o 20-30 km niższą niż faktycznie - oni też sobie radzą

 

Za to jest kara 5tys.więc mało jest "kozaków".

Link to comment
Share on other sites

Tiry mają ogranicznik prędkości 90 km/h,a ponadto mają tachograf
Piszesz to z autopsji czy z teorii??? Ale raczej z teorii bo limitery w starszych ciężarówkach to niekiedy fikcja dla uzyskania certyfikatu ADR na ciężarówkę i nikt tak na prawdę nie sprawdza ich prędkości max.

 

Nie twierdzę,że niema wyjątków.

Dosyć często jeżdzę po Polsce i nie zauważyłem przekraczania 90km/h.

Co innego 1,5-2 lat wstecz.

Jak będziecie w trasie to posłuchajcie kierowców na CB-przyznacie mi rację.

Link to comment
Share on other sites

W tzw TIR-ach oraz innych pojazdach ciężarowych są ograniczniki dopuszczajace jazde tylko do 90 km/h, zdarza się, że niejednokrotnie widać jak jakiś zestaw ciężarowy jedzie szybciej - byc moze ma on zdjety lub odłączony ogranicznik - ale jest to już tylko nieprawne dzialanie kierowcy nim jadącego.

 

Krótko trwałe przekroczenie tej wielkości - 90 km/h - np. przy zjeździe z góry ( np. trasa A-4 zjazd przy Górze Św. Anny ) to jeszcze nie przestępstwo i nawet często stojące patrole ITD na A-4 nie wyciągają konsekwencji z tego faktu.

 

W dobie nowoczesnych tachografów cyfrowych ( pozwalających nawet na automatyczną zminę czasu UTC, minutowe rozliczenie czasu pracy kierowcy, rejestrowanie przekroczenia prędkości ) nie ma mozliwości aby tachografy pokazywały czy też rejestrowały inna prędkośc niz faktycznie porusza sie zestaw ciężarowy. Dlatego dziwnym jest stwierdzenie:

 

a co powiesz no to, że tacho rejestruje prędkość o 20-30 km niższą niż faktycznie - oni też sobie radzą

 

no, chyba, że jest to bardzo stare auto, gdzie nie ma tachografu ( nie w kazdym aucie jest on wymagany ) lub jest on uszkodzony, a kierowcy w takich wypadkach korzystaja z okazji...

to tyle w kwestii wyjaśnienia tej watpliowsci,

 

dodam tylko, ze zajmujac sie na codzien transportem drogowym nie mialem nigdy problemu z predkoscia ani tez z ITD lub policja...

Link to comment
Share on other sites

Koledzy zza wschodu tak pomykają.

 

Niewiem co dla ciebie oznacza wschód,jeżeli Białoruś to się zgodzę,ale na trasie białostockiej przeważają tiry z LT LV EST a oni są w EU i mają dokładnie takie same przepisy.

 

Dokładnie o tych kolegach pisałem :ok:

 

Przepisy przepisami, są teorie, ale w praktyce jest tak jak napisałem. Mnie nie dziwi jadąca ciężarówka nawet powyżej 100. Po prostu tu sporo kierowców tak jezdzi :ok:

 

W usterkę własnego prędkościomierza nie wierze, przy radarach pokazujących prędkość mam zawyżenie 2km/h mając na zegarze 60 (na 2 radarach które są w Białymstoku - fotek jeszcze nie mam :ok: ). Przy setce niech będzie i 5km/h to i tak większość tirów jedzie szybciej.

Link to comment
Share on other sites

Mnie nie dziwi jadąca ciężarówka nawet powyżej 100. Po prostu tu sporo kierowców tak jezdzi

Może Sprinter Cię wyprzedzał 160km/h i nawet nie zauważyłeś co to? :ok:

Link to comment
Share on other sites

Mnie nie dziwi jadąca ciężarówka nawet powyżej 100. Po prostu tu sporo kierowców tak jezdzi

Może Sprinter Cię wyprzedzał 160km/h i nawet nie zauważyłeś co to? :ok:

 

To nie było zabawne! :ok:

 

 

Przyjedź na podlasie, doczep się do tira i się przekonasz!!! Nie wiem jak jest teraz w innych częściach Polski, nie miałem okazji ostatnio jeździć. Twoja wiara w przepisową jazdę ciężarówek jest zadziwiająca :ok:

Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Powiem krótko, niemożliwe jest żeby dokładnie 90 km/h było magiczną granicą jaką nie może przekroczyć ciężarówka (nie ważne czy pilnuje tego kierowca, czy też "kaganiec&quot ;) . Ja ze względu na przyzwyczajenie jeżdżę około 90-95 km/h i niestety z tego co obserwuje to "za mną" zostają tylko stare (30 letnie) Krazy, Stary itp. Rzeczywista prędkość jaką dla części Tirów obserwuje to około 93-98 km/h, natomiast pozostała część (mniejszość) porusza się do 105-110 km/h. Oczywiście uważam, że nie to jest najgorsze, ale, że niewiele zmniejszają prędkość na obszarze zabudowanym, a nieliczni potrafią na "bezczela" wyprzedzać na trzeciego.

 

Pozdrawiam

 

PS Podobne oczywiście przypadki dotyczą samochodów osobowych, gdzie niestety w służbowych autach nie ma ograniczników, a czasami by się przydały. Szczególnie dotyczy to tych, co nie potrafią wcześniej wyjechać, a później próbują nadrabiać własne lenistwo prędkością, chcąc być za każdą cenę punktualnym. :ok:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...