Skocz do zawartości

usztywnienie sprężyn tylnych w samochodzie


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie Nivo to jest temat który załatwia sprawę tarcia hakiem o glebę..:winner:

 

masz jakieś info odnośnie dystrybucji ? jakiś producent albo co.

 

zasadę działania poczytałem na forach, znalazłem nawet do mojego auta teoretycznie pasujące - z wersji 4x4 - ale używane za 200zł.

 

odnośnie działania - teoretycznie wygląda to tak - że amortyzator w zależności od dociążenia auta wraca do swojego poziomu po przejechaniu kilku metrów - i odwrotnie - po wypakowaniu gratów zawieszenie obniża tył pojazdu.

 

na hasło nivo - google znajduje mi fora motoryzacyjne, a nie producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele firm oferuje pneumatyczne zawieszenia pod róznymi nazwami np. Audi air sunspension, więc jak chcesz poczytać to trzeba poszukać pod różnymi hasłami :-] Ogólnie bajer super ale często się słyszy o awaryjności ww zawieszeń :niewiem: Jeszcze jak jest auto oryginalnie w takie zawieszenie wyposażone to posłuży ale z przekładkami to może byc różnie :niewiem:

 

 

 

skoczyłem zrobić foto magicznego guziczka w Naszym aucie :-] albo autopoziomowanie albo pompujesz ile chcesz :ok:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, odgrzeje troszkę temat przed rozpoczęciem sezonu muszę wymienić amortyzatory, w moim modelu auta mimo że jest

to kombi nie ma nivo :niewiem: a więc chciałem zapytać czy założenie amortyzatorów no nie wiem np: twardszych (jeżeli takie są) zniweluje trochę

siadanie tyłu pojazdu, czy trzeba to zrobić wymieniając sprężyny i amory jednocześnie :puk:

Nacisk na hak z tego co wyczytałem mam 90 kg ale wyjeżdżając z placu samym autem mam taki próg gdzie bez przyczepy

pozostaje prześwit może 5cm a z przyczepą to na bank zaryje spodem auta ;(. na 100% nie wiem czy tak będzie bo tym autem

jeszcze nie wyjeżdżałem no ale auto siądzie na pewno po podczepieniu przyczepki. Dlatego moje pytanie o te amory i sprężyny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napewno musisz zmienić sprężyny na twardsze. Przymierzałem się tak zrobić w mojej skodzianie i poczytałem naforum skody. Tam proponują założenie od innego modelu ( wersji " terenowej" skody) a jeżeli chodzi o BMW to może na forach poczytaj.:google:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOM3653, zanim zaczniesz wymieniać... zapnij przyczepę, albo dociąż mocno tył. Może masz w aucie sprężyny progresywne, które z początku są miększe, a dalej coraz twardsze...

A co do pytania - wymiana samych amorów nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to działa? Auto pewnie trzeba podnieść, żeby odciążyć zawieszenie. A gwint, musi być czysty, żeby można było dokonać regulacji...

Czyli pewnie raz ustawisz i koniec...

To już chyba warto spróbować sprężyny na zamówienie dać zrobić. Albo spojrzeć, czy poduch gdzieś nie można upchnąć... No albo spróbować przeróbkę pod NIVO (choćby ręcznie sterowane) zrobić (jeśli występowały w innej wersji Twojego auta).

 

BTW: ja w swojej Nubirze zmieniłem sprężyny na wzmacniane KILEN. Tył się nie podniósł, ale z miękkiego kanapowozu (a jak się dociążyło tył, to się robił startujący do lotu ponton) zrobił się przyjemnie sprężysty taczkowóz :jump: Przy mocnym załadowaniu już nie siada.

Edytowane przez szadok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na BM-kach ale np. w Renówkach fabrycznie jest regulacja wysokości tylnego zawieszenia (Scenic, Laguna), i na wyjazd można sobie podwyższyć zawias. Oczywiście jeżeli ktoś to kiedyś ruszał. Mnie też siada tył przy cepie, mam tą cholerną regulację ale boję się to ruszyć bo po 155000 km może się coś posypać i tylko problem będzie. Niemniej system jest fabryczny i pomysłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niva nie będę pchał bo jak nie było fabrycznie to znaczy że być nie musi a hak jest fabryczny więc może po prostu założyć dobre

sprężyny i amory i będzie :ok: plus odpowiednie załadowanie przyczepy aby obciążenie było jak najmniejsze.

A do tego regulowanego zawszenia jest jakiś klucz, ale czy auto trzeba podnosić przed regulacją to nie wiem :niewiem:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

A do tego regulowanego zawszenia jest jakiś klucz, ale czy auto trzeba podnosić przed regulacją to nie wiem :niewiem:

Pozdrawiam.

Jeśli w karoseri wytniesz sobie otwoty na ten klucz to zapewnie nie :] , gwintowane zawieszenie stosuje sie do innch celów jak jazda z przyczepą :hej:

 

 

Ford stosuje nivo z by-passem , mialem takie Mondeo , nie ma awaryjnych sprężarek itp bajerów amortyzatory same zmieniają charakterystykę pracy.

Jeśli chcecie podnieśc auto tylko na wyjazdy z przyczepą to raczej nie ma tańszego rozwiązania jak międzyspreżynowe wkłady gumowe , prosty szybki montaż i demontaż.

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się Renówki, to przy tylnym kole, na końcu belki jest widoczne miejsce na klucz do poluzowania i podwyższenia zawieszenia na zasadzie, prawdopodobnie mocniejszego skręcenia drążków skrętnych wewnątrz belki. Punkt regulacyjny na pewno jest dobrze widoczny i żadnej dziury wiercić nie trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chcecie podnieśc auto tylko na wyjazdy z przyczepą to raczej nie ma tańszego rozwiązania jak międzyspreżynowe wkłady gumowe , prosty szybki montaż i demontaż.

 

Czyli przed wyjazdem zakładać te gumy i później je zdejmować :hmm: to faktycznie chyba będzie najlepsze rozwiązanie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.