Skocz do zawartości

usztywnienie sprężyn tylnych w samochodzie


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

aby to zamontować musisz podnieść samchód ścisnąc sprężyne ściągaczem a w niektórych przypadkach wykonać jeszcze więcej prac.

 

na szybko to jedynie wkłady o których pisałem wyżej, kiedyś taki stosowałem z powodzeniem utwardzą tył do jazdy z przyczepą

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOM3653-a ori springi bmw,niemają różnych twardości,powinno być,najlepszym rozwiązaniem jest nivo,nawet jak u ciebie niema ,to występowało w opcji,czyli instalke musisz mieć,tylko zabijająca cena amorków jest to fakt,jeszcze jedna opcja,poszukaj springów od czegoś innego,o tej samej średnicy a o większej wysokości,gwint,jest ok,ale jadąc na wakacje nikła szansa na wygodne podrurzowanie,podejrzewam że budka i ładunek w bagaju nie zmiękczą zbytnio zawiasu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos chce szukac sprezyn to niech szuka od wersji 4x4 ale nie w wersji sport bo takowe sa nizsze, ktos zapodal zawieszenie gwintowane ale nie napisal ze takie na starcie sa -35mm minimum ja u siebie mialem pakiet sport czyli -25 lub 35 [nie pamietam teraz dokladnie] do tego kupilem w zastepstwie -35 przod i tyl tyle samo z tej racji tyl jest lekko wyzej, po podlaczeniu przyczepy tyl rowna sie z przodem, ale to nie zabawa dla wiekszosci z was, koleiny to walka, wiatr nie ugnie pojazdu ale bedzie prubowal obrucic zestaw bo jedyny punt poddania sie to trakcja, ja zeby sie tego pozbyc zmilem opony z 205 na 225 niskoprofilowe, mi to pasuje auto jest przyklejone ale trzeba lubic sportowe auta jak szukacie komfortu [poduszkowca] zapomnijcie o czym takim przed wyjazdem napchajcie gum w sprezyny.

 

jest jeszcze jedna opcja do sporej ilosci aut mozna kupic sprezyny HD [havy duty] jest to nazwa uzywana w polsce sa to grubsze i twardze seryjne sperzyny ale na komforcie tez traci szczegolnie na pusto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje się pod tym co Ci Misiek napisał.

Co do amorów to w żaden sposób nie wpływają na wysokość pojazdu bo są elementem tłumiącym w aucie więc skup się na sprężynkach ;)

Ja miałem taki problem w kamperku ale do busów to pneumatyka załatwia sprawę a montaż jest prosty i szybki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jest jeszcze jedna opcja do sporej ilosci aut mozna kupic sprezyny HD [havy duty] jest to nazwa uzywana w polsce sa to grubsze i twardze seryjne sperzyny ale na komforcie tez traci szczegolnie na pusto

 

No właśnie nie chciałbym zakładać też zbyt twardych sprężyn aby nie pogorszyć komfortu jazdy bo jednak więcej jeżdże bez przyczepy, tak więc

pozostają chyba gumowe wkładki na czas jazdy z przyczepą.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja się wypowiem po całym sezonie z przyczepą. Wiosną też miałem ten problem. Zakupiłem nowe dobre (ale seryjne) sprężyny na tył, amorki zostały bez zmian. Sprawdziłem jaki jest rozstaw zwojów w sprężynie i kupiłem po jednej gumie na stronę (wysoka chyba na 58mm).

 

Nie ryzykowałbym pakowania gum w sprężyny, które mają np 150.000km - gdyż zmieni się ich praca po latach i mogą pękać (szwagrowi w renówce pękają bez tego)..

 

Z tak podniesionym zawieszeniem z tyłu zrobiłem prawie 6000km z przyczepą i ok 15.000 bez przyczepy i efekt jest bardzo przyjemny. Zawieszenie podniosło się tuż po wymianie ok 7-8cm. Nowa sprężyna powoduje to, że podpięcie przyczepy nawet przy zapakowanym bagażniku nie obniża auta bardziej niż 4cm. A wcześniej bywało pewnie ponad 10 cm w dół bo koła chowały się w nadkola.

 

Jazda zarówno solo jak i z przyczepą stała się przyjemniejsza i bezpieczna, zestaw dobrze się zachowuje. W bagażniku mam butle lpg 67litrów, która pusta waży ok 35kg, a pełna pewnie ponad drugie tyle. Wiosną sprawdzę stan tych 2 gum i dam znać czy trzeba je wymienić.

 

Montaż gum spokojnie można przeprowadzić samemu w 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku mam butle lpg 67litrów, która pusta waży ok 35kg, a pełna pewnie ponad drugie tyle. Wiosną sprawdzę stan tych 2 gum i dam znać czy trzeba je wymienić.

 

Oj chyba przesadziłeś ;) Niedawno zmieniałem butlę w ładzie, miałem 60litrów a wątpię by ważyła 10kg pusta. W jednej ręce lekko się nosi. Twoja pewnie niewiele cięższa. :bzik:

 

 

 

 

Edit:

Jednak sory, masz rację, moja ważyła coś ok. 30kg. Widać po śniadaniu i dobrej kawie sprawdzałem wagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na BM-kach ale np. w Renówkach fabrycznie jest regulacja wysokości tylnego zawieszenia (Scenic, Laguna), i na wyjazd można sobie podwyższyć zawias. Oczywiście jeżeli ktoś to kiedyś ruszał. Mnie też siada tył przy cepie, mam tą cholerną regulację ale boję się to ruszyć bo po 155000 km może się coś posypać i tylko problem będzie. Niemniej system jest fabryczny i pomysłowy.

 

Kajtek - przybliż temat bardziej o jakiej regulacji mówisz??? :) jakieś schematy zdjecia?? albo artykuły bo mnie to ciekawi.. :) w scenicu wymieniłem na twarde sprężyny i je rozciągnąłem w zeszłym roku był luz. ale warto wiedzieć na przyszłość.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niva nie będę pchał bo jak nie było fabrycznie to znaczy że być nie musi a hak jest fabryczny więc może po prostu założyć dobre

sprężyny i amory i będzie :ok: plus odpowiednie załadowanie przyczepy aby obciążenie było jak najmniejsze.

A do tego regulowanego zawszenia jest jakiś klucz, ale czy auto trzeba podnosić przed regulacją to nie wiem :niewiem:

Pozdrawiam.

 

Tom sam juz rok jezdze na gwincie i to w dodatku -5 cm i nie narzekam wrecz przeciwnie nie zamienilbym sie juz na standard.Przyczepnosc na pusto jak klejem przyklejona,efekt wizualny ladny..

Sprezyny w gwintach sa progresywne wiec im bardziej sie uginaja tym sa twardsze tzn miedzy nadkolem a opona mam 2 cm i nie zdazylo mi sie przytrzec.Z przyczepa 1400 kg ze stabilizatorem nie czuc ze ja wogole mam na haku.

Jedyna wada to cena od 2500 zl wzwyz.tanszych nie ma co bo szkoda kasy

Podkladka ktora pokazales na zdjeciu jak i gumy pakowane w sprezyny, przypomina mi ere fiata 125p gdzie dokladano piora do tylnych resorow zeby wyzej stal.Efekt wiadmo jaki byl.

Misiek ma racje piszac o tych sprezynach

W Audi byly sprezyny i amortyzatory typu sport.Nieco twardsze moze BMW tez ma cos takiego np M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałam się jeszcze ze mogę mieć wywalone tuleje tylnej belki a efekt jest taki sam jak niesprawne

amortyzatory, a więc przy okazji tej roboty poszukam jakiś twardszych sprężyn lub wymienię na nowe

i musi być ok skoro na haku mam 2000kg a nacisk na hak to 90 kg a moja budka ma 1200kg a staram się aby przyczepka

była tak załadowała aby nacisk na hak nie był większy jak 60-70kg tak więc zapas jest spory.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.