Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym osobiscie sie skłaniał ku pierwszemu

 

 

  Wszystko kosztuje wiecej i nie liczy tego ten co nie miał takiego auta.

 

Wymiana oleju Mopar w 4 elementach;

-most przód

-skrzynia biegów

-reduktor

-most tył

 

Olej w silniku którego jest prawie 2 x tyle co w passacie

 

Klocki i tarcze znikające w oczach, a tańsze zamienniki zaraz po założeniu

 

Za naprawy też liczą sobie krocie bo silnik 3.0 V6 rodem z MB nie jest cudem techniki.

 

Dodam że miałem naprawde fajny egzemplarz z malym przebiegiem który sam sprowadziłem.

 

Aha .... no i spalanie- ponizej 10 nie zejdziesz, a w mieście 15.

 

Jedyne czego mi dzisiaj brakuje to moment obrotowy na poziomie 500 nm i komfort który jest nieporównywalny.

 

No cóż takie to jest auto i takie koszta, niedawno zrobiłem nim 1500 km z lawetą i jazda nim to bajka ale spalanie jak piszesz już nie.

Co do części to myślę   że wszystkie te auta mają podobne koszty utrzymania trzeba się z nimi pogodzić.

Nie mam 4x4 bo to juz DMC 2220kg... ale jalos nie ma potrzeby... zima jezdzimy z ogonem i nawet nie wlaczam WinterMode czy LockMode na automacie....

Auto fajne już kiedyś za nim się rozglądałem no i kupiłem Terracana :]

 

Wkosztach chodzi mi o inną specyfike użytkowania  v70 można znależć od 1 wlaściciela z kompletem serwisów z 2000 r oni tutaj kochają te auta. SUV są traktowane jak woły robocze. Pakiet startowy będzie o wioele wyższy i w moim budżecie niewiele się miesci

..

No tak racja tam u Was to jest tych aut dużo, zresztą pamiętam jak pracowałem i mieszkałem w Szwecji to zawsze podziwiałem ich

że jeżdżą tylko Volvo i to modelami ze wszystkich lat produkcji  :] 

Dobrze że tylko przykładowe.. Akurat ten egzemplarz nie ma jednej śruby w lewym przednim kole ;)

Jadę oglądać auto od pierwszego właściciela kupione w Polsce, może coś to będzie warte  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem niedawno w Szwecji i to utwierdziło mnie w przekonaniu że volvo to klasa sama w sobie. 

Tam często spotyka sie volvo w naprawde ciekawych wersjach wyposażenia jak i stylistycznych.

Przy zakupie obecnego auta V70 było w czołówce. Jest to kawał auta które jeszcze nie jest przekombinowane, a jest o klase wyżej nad przeciętniakami.

V70 jest najlepiej sprzedającym się autem w szwecji w Norwegii też jest bardzo popularne i drogie . A stare modele tylnonapedowe znikają z ogloszen bardzo szybko

Bierz V70 z geartronic'em... lub XC70 ale to juz inna waga...

no właśnie jak się sprawują te automaty, nie mam dużego doswiadczenia w skrzyniach automatycznych na co zwracać uwage

Edytowane przez KlAn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej chodzi mi o auto  typu SUV takie podwyższone auto osobowe z napędem 4x4, zresztą też takiego szukam

i brałem te auta które  podałeś pod uwagę, zresztą kto wie co kupię bo jeszcze nie ma nic tak ja Ty ani auta ani przyczepy :P

Może i nie masz ani auta ani przyczepy, ale masz doświadczenie a to jest bardzo ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej myślę że trudniej będzie z przyczepą niż z autem :hmm:  Ty jesteś nastawiony na Volvo i bardzo dobrze bo to są dobre auta

 i popularne szczególnie u Was. Tak jak pisałem kiedy pracowałam i mieszkałem w Szwecji to wnet nie widziałem innego auta jak Volvo czy Saab

i na Twoim miejscu kupił bym Volvo właśnie z takiego powodu.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego auta. Żadne auto o DMC 3.5t nie może ciągnąć przyczepy z hamulcem najazdowym też z DMC 3,5t. Max dla auta 3.5t to przyczepa 2631 kg

A nie ma już elektronicznych systemów hamowania?

Coś w stylu włączasz "stop" a przyczepa przy czujniku abs ciśnie hamulec?

 

Co do 4x4 - auta więcej palą, jak to mówią więcej jest elementów do zepsucia - ale mam nadzieję że większość (a może i wszystkie) moich aut które kiedyś kupię sobie prywatnie to będzie 4x4 i raczej nigdy nie kupię auta nowego w salone...ale to moje zdanie bez większego rozpisywania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma już elektronicznych systemów hamowania?

Coś w stylu włączasz "stop" a przyczepa przy czujniku abs ciśnie hamulec?

 

Ale są dałem nawet link  do takiego auta  o proszę dam jeszcze raz

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-tundra-5-7-double-cab-limited-pickup-ii-ID6ypuXT.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej myślę że trudniej będzie z przyczepą niż z autem :hmm:  Ty jesteś nastawiony na Volvo i bardzo dobrze bo to są dobre auta

 i popularne szczególnie u Was. Tak jak pisałem kiedy pracowałam i mieszkałem w Szwecji to wnet nie widziałem innego auta jak Volvo czy Saab

i na Twoim miejscu kupił bym Volvo właśnie z takiego powodu.

Zgadza sie dlatego chce kupic stare dobre i w miarę tanie auto, a więcej kasy przeznaczyć na przyczepę. Problem w tym ,ze do podróży preferują kampery dlatego jest mało małych przyczep. Duże przyczepy stacjonarnie i kampery na objazdowki. Dlatego też rozglądałem sie troche w Holandii i w Niemczech, ale to też koszty transport prom podatek czas ryzyko, bo na zdjęciach pięknie a w realu to kto to wie, chociaż na północ Norwegii mam dalej jak do Rzymu :hmm: . A poza tym ceny podobne. No ale pierwsz trzeba mieć czym to przyczepę przyciągnąć :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom - niezbyt kumam - ja pisałem o przyczepie a nie o aucie...

 

Są takie przyczepy. Bez problemu znajdziesz je w USA, czy Kanadzie. Posiadają najczęściej hamulce elektromagnetyczne.

Spróbuj jednak znaleźć je w Polsce ;)

Z tego typu hamulcem jest chyba jedna przyczepka na naszym forum :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom - niezbyt kumam - ja pisałem o przyczepie a nie o aucie...

Dobrze kumasz bo aby przyczepa posiadająca hamulec elektryczny hamowała to musi być podłączona pod aut które takie coś ma

a takie rzeczy mają raczej auta amerykańskie.

 

Zgadza sie dlatego chce kupic stare dobre i w miarę tanie auto, a więcej kasy przeznaczyć na przyczepę. Problem w tym ,ze do podróży preferują kampery dlatego jest mało małych przyczep. Duże przyczepy stacjonarnie i kampery na objazdowki. Dlatego też rozglądałem sie troche w Holandii i w Niemczech, ale to też koszty transport prom podatek czas ryzyko, bo na zdjęciach pięknie a w realu to kto to wie, chociaż na północ Norwegii mam dalej jak do Rzymu :hmm: . A poza tym ceny podobne. No ale pierwsz trzeba mieć czym to przyczepę przyciągnąć :]

O i ja tak myślę lepsza przyczepa a tańsze auto :ok:    ważne jest jedno przyczepy bez obejrzenia nie kupuj.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak tam była rozmowa o przyczepie podłodziowej itd...właśnie wydawało mi się że są takie systemy, wiec można je zastosować i zgubić przepis o 133%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.