Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż Terracanem się nie naholowałem przyczepy ale wiem że jest to świetne auto do przyczepy i na pewno

nie będziesz miał problemów z prawie żadną przyczepą, holowałem przyczepy czy to lawety wieloma autami

ale auta terenowe czy suvy sa najlepsze ze względu na dużą masę w stosunku do przyczepy.

Jadąc po drodze napęd 4x4nie ma większego znaczenia dopiero manewrowanie na trawie czy

mokrym podłożu daje poczucie komfortu że nie utkniesz z przyczepą.

Tak czy inaczej z takiego auta będziesz zadowolony ale komfortu takiego jak w Volvo czy Audi się nie spodziewaj

tam zawieszenie jest proste jak drut a co za tym idzie mniej komfortowe, co nie oznacza że nie można tym

autem przejechać wiele kilometrów, można i to spokojni. Jak być chciał komfortu to raczej Jeep Gran Cherokee

tam jest dużo lepszy komfort podróżowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na SUV

 

No cóż Terracanem się nie naholowałem przyczepy ale wiem że jest to świetne auto do przyczepy i na pewno

nie będziesz miał problemów z prawie żadną przyczepą, holowałem przyczepy czy to lawety wieloma autami

ale auta terenowe czy suvy sa najlepsze ze względu na dużą masę w stosunku do przyczepy.

Jadąc po drodze napęd 4x4nie ma większego znaczenia dopiero manewrowanie na trawie czy

mokrym podłożu daje poczucie komfortu że nie utkniesz z przyczepą.

Tak czy inaczej z takiego auta będziesz zadowolony ale komfortu takiego jak w Volvo czy Audi się nie spodziewaj

tam zawieszenie jest proste jak drut a co za tym idzie mniej komfortowe, co nie oznacza że nie można tym

autem przejechać wiele kilometrów, można i to spokojni. Jak być chciał komfortu to raczej Jeep Gran Cherokee

tam jest dużo lepszy komfort podróżowania.

Trochę się obawiam kosztów w przypadku SUVa jako takiego woła roboczego nie potrzeuje teraz, a typowe bulwarówki to są i lekkie i mały rozstaw osi mają takie trochę popierdułki są nie auta. A może kompromis xc70 , audi a6 allroad. A na początek przygody z przyczepą to chyba zostane przy volvo skoro nie ma przeciwskazan. No bo na co zmienie za kilka lat, jak zaczne teraz od wagi ciężkiej ,to już naprawdę zostanie tylko tundra i raptor :]

Edytowane przez KlAn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt utrzymania raczej nie będą  większe niż w autach które podałeś, natomiast auto jest cięższe co przy masie przyczepy

1500-1600kg ma już duże znaczenie. Natomiast SUV to nie duża terenówka jak Land Cruiser czy podobne takie bo tam koszt

paliwa czy utrzymania mogą być większe, ale nie zawsze i nie w każdej marce.

 

takiego miałem WK 3.0 crd

Koszty wszystkiego zabijają, 

Za te pieniadze można utrzymać dwa v70 lub trzy V50 :-)

A co takie się staneło że tyle kosztowało :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy slabe... nie znam sie... hehehehe

 

V40 mialo 310k jak szlo do zyda...

S80 mialo 298k jak rozbili

V70 ma 363k i dalej smiga beZ uwag...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej chodzi mi o auto  typu SUV takie podwyższone auto osobowe z napędem 4x4, zresztą też takiego szukam

i brałem te auta które  podałeś pod uwagę, zresztą kto wie co kupię bo jeszcze nie ma nic tak ja Ty ani auta ani przyczepy :P

Ja bym osobiscie sie skłaniał ku pierwszemu

 

 

 

A co takie się staneło że tyle kosztowało :hmm:

 

  Wszystko kosztuje wiecej i nie liczy tego ten co nie miał takiego auta.

 

Wymiana oleju Mopar w 4 elementach;

-most przód

-skrzynia biegów

-reduktor

-most tył

 

Olej w silniku którego jest prawie 2 x tyle co w passacie

 

Klocki i tarcze znikające w oczach, a tańsze zamienniki zaraz po założeniu

 

Za naprawy też liczą sobie krocie bo silnik 3.0 V6 rodem z MB nie jest cudem techniki.

 

Dodam że miałem naprawde fajny egzemplarz z malym przebiegiem który sam sprowadziłem.

 

Aha .... no i spalanie- ponizej 10 nie zejdziesz, a w mieście 15.

 

Jedyne czego mi dzisiaj brakuje to moment obrotowy na poziomie 500 nm i komfort który jest nieporównywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam 4x4 bo to juz DMC 2220kg... ale jalos nie ma potrzeby... zima jezdzimy z ogonem i nawet nie wlaczam WinterMode czy LockMode na automacie....

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkosztach chodzi mi o inną specyfike użytkowania  v70 można znależć od 1 wlaściciela z kompletem serwisów z 2000 r oni tutaj kochają te auta. SUV są traktowane jak woły robocze. Pakiet startowy będzie o wioele wyższy i w moim budżecie niewiele się miesci

..Fajny suv to Land Cruiser ,X5 ,Disco, Range Rover ale one są 5-8 razy droższe od tego volvo w podobnym roczniku. A Rav4 ,Tucson, X/ trail są w podobnej wadze jak A6 czy V 70

Edytowane przez KlAn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem niedawno w Szwecji i to utwierdziło mnie w przekonaniu że volvo to klasa sama w sobie. 

Tam często spotyka sie volvo w naprawde ciekawych wersjach wyposażenia jak i stylistycznych.

Przy zakupie obecnego auta V70 było w czołówce. Jest to kawał auta które jeszcze nie jest przekombinowane, a jest o klase wyżej nad przeciętniakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w poniedziałek jadę oglądać " hultaj" 2.0 diesel 112 KM 255Nm przyczepa max 1000 kg i takiego auta będę szukał

dlaczego :hmm: myślę że to dobre auto, wymagań nie mam dużych, napęd 4x4 i automat.

Ogłoszenie przykładowe

 

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-santa-fe-2-0-crdi-113km-4wd-tiptronic-sprowadzony-oplacony-ID6yIfwp.html

Dobrze że tylko przykładowe.. Akurat ten egzemplarz nie ma jednej śruby w lewym przednim kole ;) Edytowane przez ysk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.