Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

No absolutnie nie zgodze się ze stwierdzeniem "może za bardzo się przejmujecie"!

1. bezpieczeństwo! W wielu przypadkach 'oszustwo' mechanika może kosztować największą cenę. Nas, naszych bliskich czy innych bogu ducha winnych osób

2. zwykła uczciwość. Ja wykonuję swoją pracę poprawnie, nie oszukuję i nie robię fuszery i tego oczekuję od innych

3. nie przejmuj sie dalej, poza powyższymi być może Twoje auto krócej Ci posłuży (nie zyczę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Niska jakość usług w ASO wszelkich marek jest legendarna, nie za bardzo jest co z tym zrobić. W warsztaach "u Janusza" jest tak samo albo jeszcze gorzej. Jak ktoś nie ma zaprzyjaźnionego mechanika to nic nie zrobi. 

Setki tysięcy aut w ten sposób serwisowanych jakoś jeździ, więc nie ma co dramatyzować, może po prostu za bardzo się tym przejmujecie. Trochę jak z opiniami w internecie: Jak ktoś jest zadowolony to mu się nie chce nigdzie pisać komentarzy, ale jak coś pójdzie nie tak, to każdy będzie pisał negatywy gdzie się tylko da. W ten sposób jakieś pojedyncze wpadki rzutują na postrzeganie całości.

Ja tam nie mam za bardzo czasu patrzeć mechaniorom na ręce, zresztą moja wiedza w tej dziedzinie jest powierzchowna. Od zawsze zostawiam auto rano, odbieram po pracy, więc nie wiem co oni tam tak naprawdę dłubią. Mimo to nie miałem żadnych dramatycznych problemów z żadnym z aut, przez 30 lat nigdy się mi nic nie przydarzyło w trasie poza kapciami i awarią rozrusznika (która wynikała ze zużycia elementów nie widocznych gołym okiem), więc wydaje mi się, że ogólnie poziom serwisu jest zadowalający, zarówno w ASO jak i "U Janusza"

Wyobraź sobie ,że dobry / mocny silnik do łodzi może kosztować 60 tysięcy złotych. Olej wymieniany jest głównie papierowo przez 2/3 sezony.

Gwarancję wytrzyma mimo wysokich / ekstremalnych temperatur. A po gwarancji się zatrze lub inne akuku .

Nikomu nic nie udowodnisz - bo jak ?

Czy wtedy też będziesz takim optymistą ? Chciałbym widzieć Twoją kasę typu 50/60 tysięcy  na stole przy ustawianiu "zakładu" kto się zestresuje a kto nie ?

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki holownik wybrać nowy? Założenia to:

1. benzyna

2. Nm od 190

3. Do holowania 1300 kg

4. Dla 2 osób

5. 4x4

Patrzę, patrzę i wychodzi mi Subaru Forester 2.0 wolnossący, XV 2.0 może wróci, Renegade.....coś przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jagodek napisał:

1. benzyna

2. Nm od 190

3. Do holowania 1300 kg

Żadny. Moim zdaniem (poparte praktyką autem z takim silnikiem i cepką o takiej wadze), zmień założenia. Jazda będzie średnia/żałosna.

Pkt. 4 i 5 nie komentuję bo to już sprawa indywidualna chociaż pkt. 5 popieram. Robi robotę (równiez przesiadlem się z ośki na 4ry łapy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vrs napisał:

Dacia Duster, ?

Nowy Jimny?

sprawdziłeś chociaż MW holowników i ile mają na haku ? który z nich ma benzynę z 190Nm ?

może panda 4x4 najlepiej z gazem :lol:

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/dacia/duster/ii/silnik-benzynowy-1.6-sce-115km-od-2018/

i tylko z takim silnikiem jest w wersji 4x4

Jimny ma chyba wolnossący 1.5, to do 190Nm też daleko

3 godziny temu, jagodek napisał:

Jaki holownik wybrać nowy? Założenia to:

1. benzyna

2. Nm od 190

3. Do holowania 1300 kg

4. Dla 2 osób

5. 4x4

Patrzę, patrzę i wychodzi mi Subaru Forester 2.0 wolnossący, XV 2.0 może wróci, Renegade.....coś przeoczyłem?

tuscon/sportage 1.6TB?

mazda ? 

z mniejszych vitara 1.4TB jako alternatywa dla jeep'a

coś od VW - karoq/ateca 

kuga (chyba tylko diesel, podobnie jak QQ)

jest tego trochę poza subaru ;)

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Commander napisał:

Duster jest z turbo benzyną. W 4X4 ma chyba 1500.

Nowy Jimmy będzie dostępny w Pl za dwa lata....

ale wg cennika ta nowa 150KM (jak i 130KM) nie jest dostępna z 4x4

4x4 tylko wolnossak 1,6 115KM

 

wyobrażasz sobie jamnika z 1.5 ciągnącego 1300kg ogon ?

mam vitarę 1.6, holowałem nią budkę 1000kg, nawet udawało się 5bieg zapiąć ;)

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegoś do zagazowania, w benzynie. Naczytałem się o Subaru, ale nie wiadomo jak to jeździ z cepką. Renegade też nie wiadomo. A la Suv-òw, czy crossoverów jeżeli nie są 4x4 nie biorę pod uwagę. Mòj Nissan ma prawie 150 tysi i trzeba go sprzedać. Taką mam koncepcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem jeszcze raz Jimny...

Na haku ma chyba 1300 lub lepiej bo 1300 miała wersja1,3 a może być 1,5.

Poza tym to super samochód, fakt że z dostępnością jest słabo  

A jak nie Jimny to może Vitara

EDIT:

A może jakiś Nissan ? Qumkwat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jagodek napisał:

Szukam czegoś do zagazowania, w benzynie. Naczytałem się o Subaru, ale nie wiadomo jak to jeździ z cepką. Renegade też nie wiadomo. A la Suv-òw, czy crossoverów jeżeli nie są 4x4 nie biorę pod uwagę. Mòj Nissan ma prawie 150 tysi i trzeba go sprzedać. Taką mam koncepcję?

Ale szukasz auta nowego?

6 minut temu, vrs napisał:

A jak nie Jimny to może Vitara

Ale Jimmy to jest maleństwo przecież. Poza tym nowy ma małe problemy w teście łosia: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, vrs napisał:

A ja powiem jeszcze raz Jimny...

Na haku ma chyba 1300 lub lepiej bo 1300 miała wersja1,3 a może być 1,5.

Poza tym to super samochód, fakt że z dostępnością jest słabo  

A jak nie Jimny to może Vitara

EDIT:

A może jakiś Nissan ? Qumkwat?

Niecałe 1100kg mw, 1400kg dmc, wprost idealny holownik do 1300kg budy

130 Nm przy 4000 obr/mim, będzie targał jak Reksio szynkę

:ok:

 

Godzinę temu, jagodek napisał:

Szukam czegoś do zagazowania, w benzynie. Naczytałem się o Subaru, ale nie wiadomo jak to jeździ z cepką. Renegade też nie wiadomo. A la Suv-òw, czy crossoverów jeżeli nie są 4x4 nie biorę pod uwagę. Mòj Nissan ma prawie 150 tysi i trzeba go sprzedać. Taką mam koncepcję?

Doprecyzuj nowe czy używane, bo nowych to za wiele nie ma z benzyną (jeszcze do LPG) i z 4x4

Subaru jest fajnym pomysłem, da się zagazować ale w 2.0 kłopotliwa jest regulacja luzów zaworowych.

Można szukać 2.5 tam nie trzeba ruszać silnika żeby zrobić o kontrolę.

Ale forek z tym silnikiem to US, przeważnie po dzwonie, ja szukałem pół roku i nie znalazłem takiego, żeby carfax nie pokazał wystrzelonych poduszek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.