Skocz do zawartości

Maly holownik


Grigo10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i od razu przepraszam,jesli temat jest nie w tym dziale co potrzeba.Nie posiadam jeszcze kampera ani przyczepy,jednak zamysl jest.Chcialbym przyczepe,jednak moj samochod to KIA Venga z silnikiem 1.4 90KM w benzynie.Masa auta to 1178kg,a dopuszczalna 1710kg.Jak myslicie,czy myslec o przyczepie do 1000DMC lub jakiejkolwiek,czy dac sobie spokoj.Samochodu nie zmienie,bo swiezutki.Doradzcie cos swiezakowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam wszystkich i od razu przepraszam,jesli temat jest nie w tym dziale co potrzeba.Nie posiadam jeszcze kampera ani przyczepy,jednak zamysl jest.Chcialbym przyczepe,jednak moj samochod to KIA Venga z silnikiem 1.4 90KM w benzynie.Masa auta to 1178kg,a dopuszczalna 1710kg.Jak myslicie,czy myslec o przyczepie do 1000DMC lub jakiejkolwiek,czy dac sobie spokoj.Samochodu nie zmienie,bo swiezutki.Doradzcie cos swiezakowi.

 

1000 DMC to trochę dużo jak na takie małe auto, ale istotna jest też masa przyczepy, bo może być lekka budka z dużą ładownością

np MW 650kg, plus 350kg ład. = 1000DMC, a możesz mieć budkę która sama waży ok 900kg

 

szukał bym czegoś lekkiego tak do 800-900kg :hmm:

zobacz jeszcze co masz w DR auta - masy przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ciągam DMC bude 1000 kg autem 90 KM - jedzie, ale nie tak jakby się chciało

albo niewiadów albo coś pokroju jak kolega wspomniał MW 600 DMC 900-1000

największy wybór takich wśród Adrii

- Prima

-Linea

- mała Optima

 

sam do takiej zmiany się przymierzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ciągam DMC bude 1000 kg autem 90 KM - jedzie, ale nie tak jakby się chciało

albo niewiadów albo coś pokroju jak kolega wspomniał MW 600 DMC 900-1000

największy wybór takich wśród Adrii

- Prima

-Linea

- mała Optima

 

sam do takiej zmiany się przymierzam

 

Dzieki serdeczne,to juz cos wiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ciągam samochodem Ford Fusion (benzyna 80 KM) przyczepę która ma DMC 900 kg, w górach z nią nie byłem ale daje radę nawet na niewielkich wzniesieniach i utrzymanie prędkości 80km/h nie jest problemem.

Dzieki jurmax,Fusion byl moim faworytem przed Venga,sliczne autko,a wymiary i osiagi maja bardzo podobne.Szukam malej przyczepy,ktora jednak bedzie miala lazienke z toaleta.Im czlowiek starszy,tym wygodniejszy.

Edytowane przez Grigo10 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie miales obaw,ze "zajedziesz" silnik?Porownuje dane techniczne innych holownikow i np.Renault Scenic gabarytami,masa i osiagami(szczegolnie 1.4,oczywiscie w benzynie) jest bardzo podobny,a jednak przyczepe ciagnie :hmm:.Sorki,ze tak draze ten temat :google:,jednak zanim zdecyduje sie na zakup,chce sie do niego przygotowac.Moze warto byloby na poczatek przyczepe wypozyczyc?Przeszukiwalem oferty wypozyczalni i nie znalazlem takich mniejszych,lzejszych.Moje autko ma 90KM przy 6000 obr/min i 137Nm przy 4000 obr/min,a np Daewoo Lanos w najmocniejszym silniku 1.6 106KM 6000 obr/min,ma 145Nm.Widzialem,ze Lanosy spokojnie ciagna przyczepy,nawet te ze slabszymi silnikami i wcale nie N126,wiec czy to jest duza roznica miedzy moim pojazdem?Masy sa prawie identyczne.Jak przyjade do kraju,sprawdze oczywiscie wszystko w serwisie odnosnie mozliwosci ciagniecia przyczepy,jednak porady praktyczne osob z doswiadczeniem sa,mysle,bezcenne.Pozdrawiam

Edytowane przez Grigo10 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w Salonkach, one mają do 900 kg.

Np.: http://otomoto.pl/kip-37-t-unikat-z-namiotem-T2851406.html

To tak dla przykładu.

Pozrawiam

 

Tu jeszcze jedno: http://www.stamserwis.pl/%5B40%5D.htm

 

 

Osobiście widziałem :serducha: Opla Corsę z Sterckemanem :przyczepa:(budka 4m ,chyba w wewnątrz).

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Holendrów taka bardzo podobna KIA Venga z silnikiem 1.4 90KM w benzynie z tego roku może ciągnąć przyczepę bez hamulca o DMC do 550 kg a z hamulcem aż do 1300 kg :look:

 

Personenauto

Merk Kia

Handelsbenaming VENGA

Brandstof benzine

 

Motor

Brandstof benzine

Aantal cilinders 4

Vermogen 66 kW (90 Pk)

Gewicht en laadvermogen :

Massa leeg voertuig 1153 kg

Laadvermogen N.v.t.

Toegestane maximum massa voertuig 1710 kg

Massa rijklaar 1253 kg

 

Maximum te trekken massa:

Ongeremd 550 kg

Geremd 1300 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i od razu przepraszam,jesli temat jest nie w tym dziale co potrzeba.Nie posiadam jeszcze kampera ani przyczepy,jednak zamysl jest.Chcialbym przyczepe,jednak moj samochod to KIA Venga z silnikiem 1.4 90KM w benzynie.Masa auta to 1178kg,a dopuszczalna 1710kg.Jak myslicie,czy myslec o przyczepie do 1000DMC lub jakiejkolwiek,czy dac sobie spokoj.Samochodu nie zmienie,bo swiezutki.Doradzcie cos swiezakowi.

 

Kolego - możesz szukać też np. Caravelairow - stare modele są b. fajne i lekkie (nasza Bamba 395T) ma MW 670 DMC 950,

 

122540610_5-caravelair-bamba-395t-luxe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem jak kijanka sobie poradzi z tak dużą przyczepą ale napiszę że ja mając Opla Zafirę 2.0 DTI 105 KM ledwo dawałem radę z moim marauderem po mieście i w mieście jadać na moście Wandy zarżnąłem sprzęgło wymiana koła dwumasowego a moim modelu było wyjątkowe nie sztywne kosztowała 3.5 tysiąca PLN. Po zmianie na Toyotę Rav 4 2.0 DTI jestem bardzo zadowolony jedyne auta możliwe , jak dla mnie oczywiście , które są w miarę w finansowym zasięgu i pożądne. Zwłaszcza roczniki 2004/2005 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie wiem czy trochę nie przesadzacie z tymi holownikami. Na forum jest przecież sporo osób ciągnących swoje budki właśnie benzynowymi kompaktami o mocach 90-100 KM. Jakoś na wszystkie spotkania dojeżdżają i nie marudzą.

Jazda z przyczepą to nie wyścigi i trzeba się do tego przyzwyczaić, a wtedy i Corolla, Scenic, Golf, Astra i Kia też dają radę. A reszta zależy od techniki jazdy i umiejętności kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak. Ja swoją budkę DMC 1200kg przyciągnołem 60 km fordem curierem i nie odczułem aby mu było nadwyraz ciężko. Oczywiście jazda z przyczepką to nie wyścigi choćbyśmy mieli zapiętą 500kg. Inna technika jazdy, im więcej kg tym większa bezwładność na rozpęzanie jak i na hamowanie. W czasie kiedy remontowałem mieszkanie musiałem ,,przytachać" żwiru na posadzki ok 3800kg. No i raz nasypało mi się :niewiem: na przyczepę (hamowaną) 1800kg netto zwiru i śmiało pociągnełem naszym Polonezem. Wiem że to o wiele za dużo :czerwona: . Więc spokojnie pociągniesz taką do 1000kg. Dobrze jak kierowca wie czego oczekuje i spodziewa się od holownika swojego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.