Skocz do zawartości

Maly holownik


Grigo10

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawosci przygladam sie tej dyskusji i tak sadze ze przyrownywanie silnika z ciezarowki do osobowki to jakas pomylka,:niewiem:

Idac tym tropem mozna dojsc do bardziej ekstremalnych porownan Np Ursus C-330 30,5 KM a Yamaha r-6 120KM.Ktore z nich wiecej pociagnie wiadomo.

 

Do meritum

Mniejsze auto tez da rade(inaczej zestopniowana skrzynia i inne przlozenia na mech roz.).Z drugiej strony przyczepa 1000kg to nie ogrom.Z tymi autami jest tak ze jedni pisza -czasami wlacze piatke- a inni -czasami wlaczam czworke-.Jedni a widzialem takich, zmieniaja bieg na wyzszy przy 2000 obr(silnik benz) a inni przy 3000obr.

I tutaj wdaje mi sie pies jest pogrzebany.W komforcie podrozowania .Mniejsze autko pociagnie do pana Stasia na kemping owszem ,tudziez w Europe osobiscie bym nie bral.(wole odpoczac niz wyslizgac lewarek od biegow)Nastepna sprawa to cofanie takim mniejszym autkiem moze sprzeglo czasami przyprawic o klopot.

Predkosc zalezy od skrzyni,w niektorych autach piatka z przyczepa przy 80km/h to zabojstwo dla silnika.(patrz wydajnosc pomy oleju do obciazenia silnika)

 

Co do filmiku

Sadze ze silnik to mu sie do bialosci rozgrzal i sprzeglo oddalo zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

silnik przystosowany do cięzkiej pracy :brawo: :brawo: :brawo: nikt by na to nie wpadł :hehe: :hehe: :hehe: ,jak wyjaśnisz mi czym różnią sie kuce w osobówce a ciężarówce masz u mnie piwo :piwo: poza zestopniowaniem skrzyni biegów i wiekszą masa dla bezpieczeństwa samego silnika ( przebiegi i obciązenie ) .żeli 136 i 1000 kg to be . Co mają powiedzieć ciężarowcy co mają tylko 300-400 kucy i 30 000 - 35 000 kg na karku ?co daje nam ok 30 - 40 koni na jedną tonę ,rewelacja .

 

Wyjaśniam "kuce" w ciężarówce są duże i bardzo umięśnione jak rasowe konie czystej krwi arabskiej i potrafią pociągnąć węgiel, meble i inne pierdoły.

Natomiast "kuce" w w osobówce są małe nie mają takich mięśni jak te w ciężarówce i potrafią pociągnąć tylko przyczepę kempingową z rodziną na wakacje.

Proszę bardzo oto wyjaśnienie :thank:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za piwo :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniam "kuce" w ciężarówce są duże i bardzo umięśnione jak rasowe konie czystej krwi arabskiej i potrafią pociągnąć węgiel, meble i inne pierdoły.

Natomiast "kuce" w w osobówce są małe nie mają takich mięśni jak te w ciężarówce i potrafią pociągnąć tylko przyczepę kempingową z rodziną na wakacje.

Proszę bardzo oto wyjaśnienie :thank:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za piwo :dzieki:

 

chyba będzie trza to piwo wypić wspólnie ,bo jakaś nowa mieszanka araba z perszeronem powstała :hehe: fizyka niestety jak jeden kuń to jeden choćby niewiem jak wielu :chaja: to i tak z teg nic nie wyjdzie innego jak jeden kuń :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba będzie trza to piwo wypić wspólnie ,bo jakaś nowa mieszanka araba z perszeronem powstała :hehe: fizyka niestety jak jeden kuń to jeden choćby niewiem jak wielu :chaja: to i tak z teg nic nie wyjdzie innego jak jeden kuń :hmm:

 

Jestem za wypiciem tego piwa wspólnie :piwo: a kunie niech będą jakie chcą. :-]

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ra_pa,136 km benzynowy silnik będzie miał wiekszy problem niż 80 konny diesel,silnik w scani rózni sie przedewszystkim momentem obrotowym,osiaga moc praktycznie od zera, zdaje sie że pełną moc osiąga juz przy 1500 rpm ,w przeciwieństwie benzyny ,która zaczyna życie od 3 k rpm

jezeli piszesz że kuce są takie same,to wmonuj silnik od owej omegi 211km do scani a zobaczymy czy pojedzie chociażby bez naczepy,

benzyna żyje kródko ale szybko,diesel wolno ale długo

poza tym 136 kucy na 2 tony masy auta i tone masy przyczepy ,do tego bagaże i 5 osób razem ma to wage dla takiego małego silnika

także mam nadzieje że będzie kiedyś wspólnepub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ra_pa,136 km benzynowy silnik będzie miał wiekszy problem niż 80 konny diesel,silnik w scani rózni sie przedewszystkim momentem obrotowym,osiaga moc praktycznie od zera, zdaje sie że pełną moc osiąga juz przy 1500 rpm ,w przeciwieństwie benzyny ,która zaczyna życie od 3 k rpm

jezeli piszesz że kuce są takie same,to wmonuj silnik od owej omegi 211km do scani a zobaczymy czy pojedzie chociażby bez naczepy,

benzyna żyje kródko ale szybko,diesel wolno ale długo

poza tym 136 kucy na 2 tony masy auta i tone masy przyczepy ,do tego bagaże i 5 osób razem ma to wage dla takiego małego silnika

także mam nadzieje że będzie kiedyś wspólnepub2.gif

 

dobrze że obalamy teorie fizyki i przechodzimy do wartości ,im wiekszy ( cięższy ) silnik , tym ma większą moc :brawo: wnoszę o zmianę podawania wartości ( produceńci ) im cięzej tym lepiej ( coś jednak w tym jest :hehe: :hehe: :hehe: ) coś mi :miga: zaczynam myśleć o zlocie :piwo: może konkurencja ooooooooczywiście nie w ilości spożycia a technika jazdy z cepą na zlocie :hmm: slalom i parkowanie :look: tylko czy znajdzie sie chętny ................. do podstawienia swojej cepy :hehe: . no ale zaraz wylonduje w :kosz: bo to nie ten temat ,Pozdrawiam wszystkich bez wzgledu na to czy się zgadzają czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ra_pa,136 km benzynowy silnik będzie miał wiekszy problem niż 80 konny diesel,silnik w scani rózni sie przedewszystkim momentem obrotowym,osiaga moc praktycznie od zera, zdaje sie że pełną moc osiąga juz przy 1500 rpm ,w przeciwieństwie benzyny ,która zaczyna życie od 3 k rpm

 

 

a kiedy ten diesel ze scanii łapie zadyszkę ? przy 2.5krpm ? ... więc jaki masz użyteczny zakres mocy ?

nie bez przyczyny samochody ciężarowe mają "trochę" więcej biegów jak osobówki

 

różnica między dieslem a benzyną jest taka, że dieslem górkę bierzesz na 5 biegu i 2krpm, a benzyną na 4 czy nawet 3 i 3-4krpm

patrzenie na sam moment silnika to jakby patrzeć na pojemność ...

po drodze jest przekładnia główna, skrzynia itd ... to dopiero daje moment na kołach

nie bez przyczyny diesel z momentem x2 czy więcej, sprint "do setki" przegrywa z benzyniakiem.

 

warto zaznaczyć że przy tych 80km/h to problemem są opory powietrza, a te przy budce 1000 czy 1500kg są podobne

delikatnym silnikiem trzeba faktycznie uważać przy manewrowaniu czy np ruszaniu pod górkę, bo tu może być problem

czyli np zamiast ustawiać przyczepkę autem na kempingu - ustawiamy ręcznie, a na podjazdach staramy się nie zatrzymywać

 

np przypaliłem już sprzęgło w fordzie który ma niby 120KM, a nie udało mi się tego dokonać manewrując vitarą która ma 97KM,

ale w vitarce zapinam reduktor dający sporo wyższy moment na kołach i umożliwia ruszanie prawie bez dotykania pedału gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b napisał: np przypaliłem już sprzęgło w fordzie który ma niby 120KM, a nie udało mi się tego dokonać manewrując vitarą która ma 97KM,

ale w vitarce zapinam reduktor dający sporo wyższy moment na kołach i umożliwia ruszanie prawie bez dotykania pedału gazu

A ja moją niunią puszczam tylko hamulec i z przyczepką ruszam z miejsca nie dotykając pedału gazu. Nie ma to jak automat z funkcją pełzania!!!!

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja moją niunią puszczam tylko hamulec i z przyczepką ruszam z miejsca nie dotykając pedału gazu. Nie ma to jak automat z funkcją pełzania!!!!

 

:ok: automat to w ogóle fajna sprawa, choć ma też swoje wady

i niestety dość mało popularny w mniejszych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOM, 100% racji. Przy ciąganiu przyczepy nic nie zastąpi momentu. Nie mniej jednak nie ma co siać paniki że mały samochód i przyczepa około 1000DMC to kłopoty.

Od wtorku będę testował. Mam nadzieje że testy wyjdą ok ponieważ najchętniej zmieniłbym przyczepę na DMC1200 (tyle co mam w dowodzie holownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się trochę rozjechał, ale tak czy inaczej diesel jest jednak lepszym holownikiem dla przyczepy :niewiem:

lub mocny silnik benzynowy. Takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam.

 

hmm, turbo diesel czy wolnossący :>:-]

weź teraz porównaj turbo benzynę do turbo diesla ... i już to co napisałeś nie musi być takie oczywiste

rzuć okiem na silniczek 1.6, po chipie ma 333Nm i 211KM, do tego prawie płaski przebieg momentu max od 2.5krpm do 4krpm

 

FOrd_Focus_1.6_EcoBoost_182HP_Chip_manual.jpg

 

TD daje poczucie mocy bo tak jak pisałem, moment max ma przy tych 2krpm i jest to "użyteczna" wartość - jedziesz mając powiedzmy te 2.5krpm,

dojeżdżasz do górki obroty spadają i trafiają na moment max i auto jedzie, a benzyne będzie trzeba zredukować i piłować te 3.5-4krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossącym dieslem nie jeździłem z przyczepą tak więc nie wiem jak to jest :niewiem: benzynowymi tak, ale tak jak napisałeś

nie za bardzo podoba mi się to kręcenie silnika na wysokie obroty aby auto jechało :oslabiony: tak miałem w ostatnim aucie i dlatego zrezygnowałem

z benzyny i wróciłem znowu na ropniaka.

Co prawda fordem ciągnęło się budkę fajnie ( i jeszcze automat) to jednak podjazd pod góry wymagał kręcenia silnika na wysokie obroty, a tak jak pisałem średnio mi się to podobało. Dlatego dalej stawiam na ropniaki. :-]

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.