Skocz do zawartości

kolejne rozterki co do konia pociągowego...


bodzioklb

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojego punktu widzenia i to co wpadlo mi w oko.

Pajero 3.2 did http://moto.allegro.pl/pajero-3-2-did-long-2004-7-osob-skora-pilne-i2419134706.html

Toyota Land Cruiser D4D http://moto.allegro.pl/toyota-land-cruiser-d4d-automat-i2423451960.html

Hyundai Terracan 2.9 http://moto.allegro.pl/hyundai-terrakan-2-9crdi-mega-stan-skora-oplacony-i2434221739.html

Nissan Patrol 3.0 Y61 http://otomoto.pl/nissan-patrol-3-0-di-turbo-y61-7-miejsc-C24230784.html

Auta nie tylko do ciagnieciasmirk%281%29.gif

powyzsze sluzy tylko jako przyklad lecz nie konkretny.

Mercedes mimo ze ladny i naped niezawodny to lekko delikatny sie wydaje,tak jak terrano,vitara,grand cherokee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam !

 

tego dokladnie jeszcze nie sprawdzalem... najpierw chce odsiac auta pod wzgledem silnika a pozniej na masy bede patrzyl...

 

Cztery lata temu, sprawdzałem, a i teraz rzucam okiem na DMC przyczep w przypadku aut typu : Suzuki Grand Vitara, Outlander, Xtrail, Rav4, Sportage - 2000/2200 kg. Wyjątkowy jest Tiguan, który może ciągnąć 2500 kg. Wszystkie ciut większe mają około 2500 kg. Z tym, że uwaga dotyczy to diesli. Przy benzynie niektóre mają 1500/1300/1700 kg. Jeśli benzyna to niestety wszystkie z dużymi silnikami będą miały po 2500 t, tak jak piszesz V6, V8. Trochę przeglądałem swego czasu i trafiłem na pochlebne opinie na temat Terracana 2.9 litra dieslem. Cena też była niższa niż wszystkich Jeepów, Rendżów i Volvów. Aha wcześniejsze wersje wspomnianych Suvów, tak 8-10 letnich (Rav4, CRV itd) miały mniejsze DMC nniż aktualnie produkowane. Jeszcze jedno, manual, nawet z krótką jedynką, oraz dieslem naprawdę nie jest też idealny i także łatwo spalić sprzęgło. Moje wnioski na przyszłość - albo reduktor, albo automat.

A ! Jest jeszcze jedno auto - Chrysler Pacifica. Nie znam co prawda szczegółów, ale napęd jest 4x4, 3,5 litra i wielki jak namiot cyrkowy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - ktory z nich to ten nieszczesny wloski? to silnik Mercedesa wart uwagi, dobre osiągi , też myślę o nim to model od 2002roku.

Jeep Grand Cherokee 3.1 TD - ktory z nich to ten nieszczesny wloski? z tym silnikiem nic ciekawego ,paliwożerny , awaryjny,

 

LAND ROVER DISCOVERY 2.5 TD5 - czy to naprawde taki dobry silnik? to silnik z BMW chwalą go

 

Range Rover 2.5 TDS / DSE / TDI 136 KM - jakie to wkoncu oznaczenie i czyj to silnik? wlaściwe oznaczenie modelu to P- 38, silnik z BMW tak jak w DISKO , ten model nie każdemu się podoba jestem nim zauroczony .

 

podczas wyboru autka zwróć uwagę na poszczegulne modele np. Jeep: Loredo ( podwyższony ), Limited, Owerland - najbogatszy. podobnie w RR. Przy tych wozach syn się pyta ILE PRZYCZEP POCIAGNIE dany samochód.

 

Audi A6 2,5 TD Quattro - stały napęd ,180 KM ,380 NM uciąg 1900kg , nacisk na hak 85kg, jazda z hobby 535 DMC 1350 kg zapominałem że jadę z przyczepką, wyprzedzanie , górka, nzprawdę żaden problem. spalanie ok 10 l/ 100km. napęd super sprawa ( to nie snobizm ) jak ktoś zasmakuje tego typu napędu to do niego wróci, zima - nie ma o czy mówić, latem z przyczepką też się przdaje - poprzedni sezon - zozmokłe pola, To jest moje drugie Quattro w poprzednim nie pomógł 4x4 ale zblokowanie mechanizmu różnicowego wyciągnąłem przyczepkę.

 

Chrysler Pacifica - duży, ładny mało praktyczny ( relingi słaby nacisk nie wszystkie uchwyty pasują rower, narty; hak słaby uciąg ok 1300kg- mocowanie, tylko benzyna lub LPG brak Dizla,

 

cepka okolo 6.5-7m i masie 1800-2000kg? - TYLKO DIZEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LAND ROVER DISCOVERY 2.5 TD5 - czy to naprawde taki dobry silnik? to silnik z BMW chwalą go

 

 

Z tym chwaleniem był bym ostrożny, jeżeli chodzi o niezawodny silnik to był to model 300tdi niestety jest

to stara konstrukcja i bardzie nadaje się na jakieś wyprawy gdzie jakość ropy jest raczej mizerna.

A tu opinia z jednej ze stron.

: Silnik diesla Td5 – silnik Land Rovera produkowany za czasów BMW. Pięć pompowtryskiwaczy, wiązka elektryczna w głowicy, regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz, komputer, dwustopniowa pompa paliwa w baku i skomplikowany układ odpowietrzania – i weź tu na środku pustyni grzeb przy tym. O przyjemnościach w rozrządzie i głowicy nie wspomnę. Lubi ten system odwiedzać serwis i to taki który wie gdzie jest gniazdo diagnostyczne... . Można ominąć wady i zakupić wersję z silnikiem V8 i po kłopocie, ale też trudno mi sobie wyobrazić podróż przez pustynię z cysterną paliwa... . Niemniej na co dzień Discovery II w benzynie i na gazie jest bardzo godnym zastanowienia się pojazdem zwłaszcza przy obecnych cenach ropy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAQ - dzieki za naświetlenie tematu....

 

Audi A6 2,5 TD Quattro - stały napęd ,180 KM ,380 NM uciąg 1900kg , nacisk na hak 85kg, jazda z hobby 535 DMC 1350 kg zapominałem że jadę z przyczepką, wyprzedzanie , górka, nzprawdę żaden problem. spalanie ok 10 l/ 100km. napęd super sprawa ( to nie snobizm ) jak ktoś zasmakuje tego typu napędu to do niego wróci, zima - nie ma o czy mówić, latem z przyczepką też się przdaje - poprzedni sezon - zozmokłe pola, To jest moje drugie Quattro w poprzednim nie pomógł 4x4 ale zblokowanie mechanizmu różnicowego wyciągnąłem przyczepkę.

 

co do audi to mam mieszane uczucia...

w zeszłym roku po jednym sezonie ciagania pozbyłem sie audi A6 (c5) 2.5 TDI V6 180KM... nie było to quattro tylko FWD ale...

silnik pomimo ostrej krytyki spisywał mi sie dobrze - mial najechane 250 tyś km i wałki rozrządu były w bdb stanie - wiem bo wystraszny ściągałem pokrywy...

silnik miałem spięty ze skrzynia tip-tronic 5 bigów - owszem ciągneło to zacnie zawsze z zapasem mocy na każdym biegu...

 

spalanie owszem - 10,5 litra na setke z ogonem /hobby 560/... bez ogona niewiele mniejsze :niewiem:

 

Ale było jedno wielkie ALE... był strasznie miekki w tyle i strasznie w nim kołysało w koleinach czy dobijało w poprzecznych nierównosciach na drodze...

przycierało mi kółkiem podporowym po asfalcie

 

... dlatego je sprzedałem

 

tak to siedziało bez osób w aucie...

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy czasami nie mialy Avanty pneumatycznych amortyz. z tylu i byly one w kiepskim stanie?Z drugiej strony wprawdzie mam sedana ale fakt Audi z przyczepa na seryjnym zawieszeniu wyglada jak kobyla.Nie lepiej bylo zamiast sprzedawac zainwestowac w gwint.Inna calkowicie charakterystyka sprezyn.Moje auto jest -50 mm przod-tyl ale zeby przyczepa mi dobila to mnie ma na to szans.A na 245/40/18 trzyma sie jak przyspawany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy czasami nie mialy Avanty pneumatycznych amortyz. z tylu i byly one w kiepskim stanie?

 

 

pneumatyczne?... nie...

 

 

 

byly tam gazówki ... zawieszenie w bdb stanie, amorki na wykresach prawie jak nowe... ot poprostu taki urok auta - nastawione na komfort podrozy

 

dostalo bagazy, duza cepe na hak i siadlo...

 

rozwazalem wymiane sprezyn na wzmacniane ale mi odradzono bo na pusto tyl bylby zadarty wysoko i audik by wygladal jak Tarpan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pneumatyczne?... nie...

 

 

 

byly tam gazówki ... zawieszenie w bdb stanie, amorki na wykresach prawie jak nowe... ot poprostu taki urok auta - nastawione na komfort podrozy

 

dostalo bagazy, duza cepe na hak i siadlo...

 

rozwazalem wymiane sprezyn na wzmacniane ale mi odradzono bo na pusto tyl bylby zadarty wysoko i audik by wygladal jak Tarpan

 

Jest pneumatyka w Audi :skromny: ale wystepowała jako opcja :-] Air Suspension

 

 

Co do wymiany sprężyn, wystarczyło uwinąć sprężyny o tej samej długości a odpowiednio utwardzone :] jak by dobry znachor to zrobił to w solówce różnica byłaby nie odczuwalna a pod obciążeniem by nie siadał Takie cuda robi firma pod Poznaniem i ruch maja straszny Nawet wysyłkowo robią :ok:

 

To tak na przyszłość :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio czyli wychodzi na to że jakbyś jechał nieco wolniej to A6 2,5 TDI jest dobrym wyborem.

 

 

Masz namiar?

 

też chętnie namiar przyjmę, u mnie w kombiaku wystarczyło zakupić nowe sprężyny oraz do nich wsadzić idealnie dopasowaną gumę na najniższym zwoju - od tej pory tył nie siada, solo nie jest za wysoki, a trasa 3500km z przyczepą za nami - było idealnie, jazda wręcz bajka. Nacisk na hak ustalony na 60kg +/-5kg.

 

czytam wątek z ciekawością - najpóźniej wiosną 2014, a może już wiosną 2013 zmieniam holownik na coś wysokiego, dużego, ciężkiego i z dieslem pod maską :]..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maq silniki 2.5 Land Rovera i Range Rovera to nie są silniki BMW. Potocznie osoby niewtajemniczone tak uważają, ale wejdź na forum 4x4 i zapodaj takie zdanie, to Ci chłopaki głowę urwą za sanie fermentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś kupując auto musisz zwrócić uwagę na różne rzeczy, co zresztą wiesz. Na Twoim miejscu, do tak dużej budki, nie kupowałbym samochodu za małego, bez względu ile ma koni. Małe auto jest lekkie, a przez to jazda nim jest mniej bezpieczna, kiedy z tyłu atakować go będzie prawie 2 tony. Inna rzecz, że samochód większy jest praktyczniejszy. Zakładam, że nie będziesz notorycznie szukał miejsc parkingowych w centrum dużych miast. Większe krowy mają większe bagażniki, co też na wyjazdach się przydaje.

Ja w tej chwili mam dwa duże auta. Toyote Land Cruiser 3.0 TD - 125 koni i Chryslera Grand Voyagera 3.8 - 178 koni. Pod względem ciągnięcia czegokolwiek Toyota jest lepsza. Być może, gdybym musiał gwałtownie przyspieszyć, to być może Vojek zrobiłby to szybciej. Jednak Odczucia podczas ciągnięcia są o niebo lepsze w Toyocie. Samochody terenowe mają najczęściej odłączany przedni napęd i mają reduktor, co przy manewrach i parkowaniu jest przydatne. W trudniejszych warunkach terenowych (piach, błotko, mokra trawa, nierówność terenu itp.) 4x4 się przydaje.

Na pewno nie szukał bym na Twoim miejscu miejscu auto z silnikami 1.8 - 2,2 w benzynie, nawet gdyby miały 1000000 koni. Takie silniki nie są projektowane, by ciągać wielkie przyczepy. Myślę, że przy Twoim umiłowaniu energicznej jazdy, musisz szukać czegoś od 2,5 litra w górę.

Z własnego doświadczenia na pewno mógłbym Ci polecić taką Toyotę jak moja, choć wiem, że diesla nie zdzierżysz. Moja oczywiście zostaje u mnie i w planach mam nie sprzedawać jej przez najbliższe kilka lat, bo jest tak niezawodnaprzytul.gif. Może jakaś inna Tojka w benzynie? Ale musiałbyś trafić na dobrą sztukę - nie zakatowaną.

Myślę, że mógłbyś się zainteresować Mitsubishi Pajero Sport. Tu oprócz 99 konnych diesli 2.5 (nie dla Ciebie) jest bardzo dużo benzyniaków bodajże 3 albo 3,5 litra. Ma napędy, ma spora pakę i ładnie wygląda. Ma też dobre osiągi i może ciągnąć w cholerę dużo. Nie wiem jednak, czy większość z nich, to nie automaty. Miśki to jednak solidna firma (miałem Padżeraka ponad 2 lata) i ja automata bym się u tej marki nie bał. Panfajdera nie znam, nie powiem?

Inne fajne auta, do Dyskoteki. Starsze diesle są dość mułowate, ale za 30 klocków, jest szansa kupić już TD5, a on jest już całkiem żwawy. Jednak to nadal diesel. Tu jednak jest szansa znalezienia 4 litrowych benzyniaków, które byłby dla Ciebie całkiem fajną alternatywą.

Jeżeli masz brać Jeepa, to nie diesla, tylko benzynę. A benzyniaki, to automaty - których Ty nie chcesz.

To tak z grubsza moje propozycje dla Ciebie.

Ja gdybym dzisiaj nie miała żadnego auta, to prawdopodobnie brałbym Pajero Sport: http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-pajero-sport-3-0v6-2000r-C20987052.html

Lub coś takiego jak moja, tylko w benzynie: http://moto.allegro.pl/toyota-land-cruiser-3-4-benzyna-lpg-i2449161112.html

Jednak tu przekraczasz swój pułap, no i to też automat. Znajomy ze wsi ma diesla w automacie. Auto u niego ora. Przyczepę towarową dwuosiową ma niemal przyspawaną do haka i jedynie co musiał zrobić, to wymienić zawieszenie. Ale to 1996 rok i 470 tysięcy przebiegu.

Dodam, że dla mnie wszystkie wspomniane auta są nieco za małe. Stąd też zmuszony byłem kupić coś, co ma większy bagażnik. Jednak gdyby nie ponton i silnik, to we wszystkich przypadkach bym się mieścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.