Skocz do zawartości

kolejne rozterki co do konia pociągowego...


bodzioklb

Rekomendowane odpowiedzi

jako ze pod koniec sezonu zamierzam zmienic ogon na 2-osiowy, rozgladam sie za koniem 4x4...

 

najprawdopodobniej zmienie konia na takiego jak mam z ta roznica ze bedzie to 4 motion ale...

 

 

sa tez nastepujace opcje:

 

Jeep Grand Cherokee 4.0 benzyna

Jeep Grand Cherokee4.7 benzyna - ponoc dobre silniki

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - ktory z nich to ten nieszczesny wloski?

Jeep Grand Cherokee 3.1 TD - ktory z nich to ten nieszczesny wloski?

 

Mercedes ML 2.7 CDI

Mercedes ML 3.2 CDI

Mercedes ML 2.3 Benzyna - czy nie bedzie za slaby a przez to spragniony ??

 

Subaru Forester 2.0 T 170 KM - wyżyłowany - jak z żywotnością?

Subaru Outback 2.5 benzyna 156/180KM

Subaru Outback 3.0 benzyna 245 KM

Suzuki Grand Vitara / XL7 2.7 benzyna 180 KM

Suzuki Grand Vitara 2.5 benzyna 143 KM - czy nie bedzie za slaby a przez to spragniony ??

Suzuki Grand Vitara 2.0 Diesel 110KM - to chyba hdi?? chipowalne np na 150 KM?

 

Range Rover 2.5 TDS / DSE / TDI 136 KM - jakie to wkoncu oznaczenie i czyj to silnik?

Range Rover 4.6 benzyna 218 KM

LAND ROVER DISCOVERY 2.5 TD5 - czy to naprawde taki dobry silnik?

 

Mitsubishi Outlander 2.4 benzyna 163 KM - da sie to gazowac?

 

Toyota Highlander 3.0 222KM - jak to znosi gaz?

 

NISSAN X-TRAIL 2.2DCi - czy te silniki tez sa tak malo trwale jak 1.9 dci?

NISSAN X-TRAIL 2.5 benzyna 165 KM - ponoc dobrze znosi gaz - to prawda?

Nissan Pathfinder 3.5 benzyna 240 KM- ponoc dobrze znosi gaz ale na temat spalania nic nie moge znalezc

 

podejrzewam ze niektore terenowki pomimo malego stada koni nadrabiaja przelozeniami - mam racje?

 

jak sadzicie - podolaja te w/w auta cepce okolo 6.5-7m i masie 1800-2000kg?

 

 

podkreslilem te autka ktore mi najbardziej pasuja...:hmm:

 

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mercedes ml 230 benz -Ledwo sam sie turla

Mercedes ML 270 CDI-nie uzytkowalem ale slyszlem ze bywa klopotliwy,Sasiad ma i cepe hobby 650,ciaga az huczy smirk%281%29.gif

Mercedes ML 320 CDI-uzytkowalem w w211 kombi, niutonometry w tym silniku to poezja a spalanie 5,5 na trasie Gdansk-Lublin-Gdansk,chyba najlepszy silnik koncernu Daimler.Przebiegi aut z tym silnikiem mowia same za siebie

Forester przy takiej budzie to bedzie nieco zabawkowo wygladal

Jepp Grand Cherokee 4.0 V8 - 12/100 trasa solo.Z Twoja buda pewnie wyjdzie 18l.No ale pomruk silnika :bravo:

 

Na twoim miejscu sklanialbym sie do mocnego diesla bo przy takiej ciezkiej przyczepie to benzynowy moze nieco uszczuplic Twoj portfel

Moze Volvo XC 90?

Edytowane przez rafall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio jeżeli Mercedes ML to 320 CDI. To super silnik , mocny i oszczędny . Spokojnie pociągnie taką budę nawet w górach. Tylko musisz dobrze poszukać .

Pozdrawiam Lucek.

 

Kolego Rafall z tym spalaniem na trasie 5,5 l/100km przez W211 320 CDI, to RADOSNA TWÓRCZOŚĆ. Realne spalanie na trasie przy spokojnej jeździe autostradowej to około 6,4 l/100km . Z budką 320 CDI średnio pali od 8,8 do 9 ,2 l/100km.

To prawda ,że silnik 320CDI to bardzo dobry silnik.

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Bodzio ja Ci napiszę uwagi na podstawie swojego Outlandera 2.0 TDI zaczipowany na 170 KM i 360 Nm, manualna skrzynia biegów, przyczepa 1500 kg, jedna oś. Dzisiaj szukałbym 3.0 litry, automat i przynajmniej 400 Nm. Suzuki Grand, Xtrail, Rav4 są bardzo podobne do siebie. Czipowanie prawie nic nie daje w jeździe z przyczepą, w jeździe solo tak. Stały napęd podczas jazdy po czarnym jest prawie niepotrzebny, a może nawet wcale. Zalety napędu są podczas ruszania pod górę (ale tu także zaletą jest napęd na tył), poruszanie się po kempingu (trawa, piasek). Automat jest idealnym substytutem reduktora. Czytałem trochę też o Rendżach i jeśli miałby to być jedyny samochód w domu to musiałby być w miarę młodym autem, a przez to niezawodnym. Spalanie z silnikami benzynowymi na poziomie 20- 28 litrów gazu uważam jest zbyt duże. To takie moje uwagi co do samochodów mających napęd na 4x4.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze Volvo XC 90?

 

nie ten przedzial cenowy ...:oslabiony:

 

Witam !

 

Stały napęd podczas jazdy po czarnym jest prawie niepotrzebny, a może nawet wcale. Zalety napędu są podczas ruszania pod górę (ale tu także zaletą jest napęd na tył), poruszanie się po kempingu (trawa, piasek). Automat jest idealnym substytutem reduktora.

co do automatycznej skrzyni to mam mieszane uczucia... mialem automat wczesnie jako konia - ale w sumie wole reczna skrzynie... jazda nie jest tak usypiajaca a awentualne naprawy manuala sa znacznie tansze...

idealnie by bylo gdyby byl staly naped na jedna oske a druga dolanczana... to wiem

 

co do spalania 20-28 litrow gazu... duze 4x4 w dieslu wypije tez okolo 12-14 ropy... zaleta benzyniaka jest błoga cisza w czasie jazdy...

 

wracam do opcji 2 autek - jeden duzy kon do cepki i dla rodzinki i male wozidlo do turlania na codzien wiec duze spalanie w koniu na kilka wyjazdow w roku jestem w stanie przelknac... zaoszczedze a miejskim autku...

 

pozatym majac na uwadze to ze ceki 2 osiowe sa relatywnie tansze od "duzych" jednoosiowych - zaoszczedze na zakupie cepki pare tysiów wiec moze to pojsc na spalanie lub na drozszego konia...

 

 

 

co do 320 CDI... z autopsji wiem ze im wiekszy motor tym mniej spali

"pykający" lajtowo duzy diesel spali tyle samo co wyjący i dyszący mały diesel...

a benzynka to juz przynajmniej od 2.5 w w gore i 6 lub 8 cylindrow...

 

Jepp Grand Cherokee 4.0 V8 - 12/100 trasa solo.Z Twoja buda pewnie wyjdzie 18l.No ale pomruk silnika :bravo:

 

 

tez duzo slyszalem i czytalem ze suma sumarum az tak duzo nie pali...

 

Na twoim miejscu sklanialbym sie do mocnego diesla bo przy takiej ciezkiej przyczepie to benzynowy moze nieco uszczuplic Twoj portfel

 

benzyna to tylko w gazie :)... wiec nie bedzie zle

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki Grand Vitara / XL7 2.7 benzyna 180 KM - trochę egzotyk u nas :niewiem:

 

Suzuki Grand Vitara 2.5 benzyna 143 KM - czy nie bedzie za slaby a przez to spragniony ?? - możesz szukać wersji USA 2.7L jak w XL

pytanie na ile pokrywa się to z EU wersją :niewiem:

przy pozostałych stosunkowo małe auto :hmm: - pytanie jak z DMC przyczepki w tych mniejszych SUVach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pozostałych stosunkowo małe auto :hmm: - pytanie jak z DMC przyczepki w tych mniejszych SUVach ?

 

 

 

 

tego dokladnie jeszcze nie sprawdzalem... najpierw chce odsiac auta pod wzgledem silnika a pozniej na masy bede patrzyl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jepp Grand Cherokee 4.0 V8 - 12/100 trasa solo.Z Twoja buda pewnie wyjdzie 18l.No ale pomruk silnika :bravo:

 

 

 

 

tez duzo slyszalem i czytalem ze suma sumarum az tak duzo nie pali...

 

 

 

benzyna to tylko w gazie :)... wiec nie bedzie zle

 

Witam kumpel ma takie auto i spalanie w mieście to około 20l gazu no może wprawny kierowce zejdzie

do 17l ale ciężko.

A jeżeli chodzi o silniki 4.0 to nie jest V8 tylko to jest 6 cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio Jeep-ka jak cos to szukaj z jak największym silnikiem, im większy tym mniej pali, znajomy ma 4,7 V8 i na mieście (a Głogów nie jest zbyt ciasny) ledwie mieści się w 25l LPG a 5,7 pali w granicach 22L, 4,0 na Jeep'a to ciut mało, a co do silników benzynowych to ponizej 250KM raczej bym nie szukał jeżeli ma on ciągać dużą czepe. Pare aut wcześniej miałem Pacifice 3,5 V6 253KM i powiem Ci że do spokojnej jazdy dawała rady ale przy wzniesieniach albo wyprzedzaniu potrafiła zbijać 2 biegi w dół a przyczepe miałem wtedy dużo lżejszą, co do 4x4 to mieszne uczucia, kwestia czy naprawde Ci to potrzebne,fakt przydaje się zimą ale jak ma być to tylko holownik to ja bym sobie odpuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 4x4 to mieszne uczucia, kwestia czy naprawde Ci to potrzebne,fakt przydaje się zimą ale jak ma być to tylko holownik to ja bym sobie odpuścił.

 

 

przy obecnej cepce i nie lekkim koniu juz pare razy utknalem na mokrej trawie...

 

wiosenno-majowkowe wyjazdy profilaktycznie zaliczylem na zimowych oponach z przod - lepiej sobie radza na mokrej trawie czy luznym piachu niz typowo letnie

dlatego wole dmuchac na zimne i do wiekszej cepki dopinac juz 4x4

 

tam gdzie Ty stales w Bolkowie - jak moglbym juz sie nie wdrapac z napedem na jedna os... tak mi sie zdaje

 

sharan jest ciezki i mocny ale naped na przod odpada...

 

powaznie mysle o wersji sharana 2.8 V 6 204KM manual 4 motion...

 

lub adaptacji do mojego uklady przeniesienia z jakiegos angola - po taniosci idzie wyrwac rozbitka

ewentualnie 130 konnego diesla i chipowac go na jakies 170 :)

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kumpel ma takie auto i spalanie w mieście to około 20l gazu no może wprawny kierowce zejdzie

do 17l ale ciężko.

A jeżeli chodzi o silniki 4.0 to nie jest V8 tylko to jest 6 cylindrów.

 

Przepraszam,masz racje 4.0 to 6 w rzedzie.W ramtym jest 4.7 V8 zasiegnelem dokladnego info od znajomego.

Pomylilo mi sie z Chevroletem Astro ale w tym byl 4.3 i jakos mi sie pokrecilo.Jako ciekawostke dot spalania duzych diesli to ciekawym silnikiem byl 6.2 lub 6.5 Tubo-diesel z Chevroleta lub GMC(zreszta to ten sam).Przy drugim 700 Nm to dopiero swoboda poruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostke dot spalania duzych diesli to ciekawym silnikiem byl 6.2 lub 6.5 Tubo-diesel z Chevroleta lub GMC(zreszta to ten sam).Przy drugim 700 Nm to dopiero swoboda poruszania

 

 

w zupelnosci wystarczy mi cos z przedzialu 2500 -3500... byle by mialo ponad 160 kucykow... w serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze inaczej ?O jakim przedziale cenowym mowa?

Co do chipa to roznie to bywa,Najpierw silnik trzeba do orginalu uporzadkowac a to moze kosztowac dodatkowo.Na swoim zrobilem juz 60 tys i znam tego 2 strone smirk%281%29.gif.1.9 plus czip dla przyczepy 2T to morderstwo dla silnika.Moze nie syncro a Quatro?2.5 tdi lub 3.0TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze inaczej ?O jakim przedziale cenowym mowa?

Co do chipa to roznie to bywa,Najpierw silnik trzeba do orginalu uporzadkowac a to moze kosztowac dodatkowo.Na swoim zrobilem juz 60 tys i znam tego 2 strone smirk%281%29.gif.1.9 plus czip dla przyczepy 2T to morderstwo dla silnika.Moze nie syncro a Quatro?2.5 tdi lub 3.0TDI

 

 

quatro 2.5 czy 3.0 to tylko w moim mozliwosciach cenowych - A6... mialem , za miekkie...

 

na auto chce przeznaczyc nie wiecej niz 3 dychy... tak mniej wiecej z rocznika 2000...

takie sa zalozenia a jak wiadomo zycie pokazuje ze pozniej sa odstepstwa...

 

paln jest taki ze cepka + auto ma sie zmiescic w kwocie 50 000zl... jesli drozszy kon to tansza cepka lub odwrotnie

 

obecnie ceny cepek 2 osiowych z z rocznika mniej wiecej 98-02 to jakies dwadziescia pare tysi.. na jesieni pewnie ponizej 20 000... a bede tez szukal cepki lekko uszkodzonej wiec cena moze byc jeszcze nizsza...

 

do wiosny sie naprawi cepke i bedzie zestaw gotowy

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.