Skocz do zawartości

ABC kosztów związanych z posiadaniem przyczepy


komandor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, staralem sie jak moge wyszukac informacji na forum ale nie znalazlem jasnej i konkretnej wiec zakladam nowy temat. Odrazu zaznaczam ze jesli taki temat istnieje to prosze o link

 

Chodzi mi o koszty zwiazane z posiadaniem przyczepy. Jestem zielony, nie mam nikogo wsrod rodziny i znajomych, ktorzy by parali sie karawaningiem i stad moje braki wiedzy w tej materii.. Nie wiem jakie koszty nalezy wnosic za przyczepe - czy sa jakies roznice w zaleznosci od wieku/masy itp. Czy i jakie ubezpieczenia trzeba placic, czy przeglady trzeba robic i ile kosztuja oraz ewentualne problemy eksploatacyjne oraz ceny użytkowe zwiazane z wyjazdami - czyli ścieki, woda itd..

 

Reasumujac chcialbym dowiedziec sie z jakimi faktycznie kosztami wiaze sie posiadanie wlasnego domku na czterech kolach ;) z gory dziekuje za wszelkie opinie ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy to:

 

- ubezpieczenie OC około 40 PLN rocznie (w tym roku ogólnie OC zdrożało więc może być trochę więcej)

- Okresowe Badanie Techniczne raz w roku 78 PLN.

 

To są opłaty pewne, cała reszta zależy od Twoich chęci i fantazji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym kosztem jest ulepszanie swojej przyczepy hehe%281%29.gif

Na poważnie, jest jeszcze koszt parkowania, jeśli nie stoi w ogrodzie pod domem.

Jeżeli kupisz suchą przyczepę to nie ma kosztów eksploatacyjnych.

Raz na jakiś czas opony, ale tylko dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach