Skocz do zawartości

Nasze przyszłe holowniki


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawialiście się, czym będziemy ciągali nasze budki za pare lat? Chodzi mi tu przede wszystkich o downsizing. Przeraża mnie wizja ciągania budy np. focusem 1.6 (nie ważne czy diesel czy benzyna). Mimo, że KM i Nm w teorii im nie brakuje. Dobra, 1.6... ale bywa jeszcze skromniej - VW, Skoda, Audi promuje 1.4TSI!!!

 

Te auta już solo mają problemy z trwałością, a co z obciążeniem będzie. Niedługo silniki jak maszynki do golenia na ilość będzie się kupowało ;) Nie wiem... może moje obawy nie sprawdzą się, ale zaufania nie mam do małych motorów.

Tym bardziej nie wierzę w ich ekologoczność i oszczędność.

 

 

 

Dobrze, że jeszcze Japończykom się za mocno nie pomieszało i mają jeszcze w ofercie większe motorki w zwykłych wersjach aut.

 

 

 

Ogólnie moje zapędy na auto-holownik oscylują minimum na silnik 1.8 w aucie o MW do 1400kg i przyczepie o MW do 1100kg.

 

 

 

A jakie są Wasze odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zastanawialiście się, czym będziemy ciągali nasze budki za pare lat? Chodzi mi tu przede wszystkich o downsizing. Przeraża mnie wizja ciągania budy np. focusem 1.6 (nie ważne czy diesel czy benzyna). Mimo, że KM i Nm w teorii im nie brakuje. Dobra, 1.6... ale bywa jeszcze skromniej - VW, Skoda, Audi promuje 1.4TSI!!!

 

Te auta już solo mają problemy z trwałością, a co z obciążeniem będzie. Niedługo silniki jak maszynki do golenia na ilość będzie się kupowało ;) Nie wiem... może moje obawy nie sprawdzą się, ale zaufania nie mam do małych motorów.

Tym bardziej nie wierzę w ich ekologoczność i oszczędność.

 

 

 

Dobrze, że jeszcze Japończykom się za mocno nie pomieszało i mają jeszcze w ofercie większe motorki w zwykłych wersjach aut.

 

 

 

Ogólnie moje zapędy na auto-holownik oscylują minimum na silnik 1.8 w aucie o MW do 1400kg i przyczepie o MW do 1100kg.

 

 

 

A jakie są Wasze odczucia?

 

Ha! Dokładnie o tym ostatnio rozmawiałem z moją żoną.

Jakieś 3 tygodnie temu zmieniliśmy 1,8 TDCi na 1,6 TDCi . Niby fajnie - mniej pali, cichszy, ale niestety czuć, że słabszy.

Ta sama moc (115KM) , podobny moment obrotowy (270Nm), Do tego niższa MW auta - co ma oczywiście wpływ na możliwość ciągnięcia budki.

DMC budki z 1500 kg w starym (model z 2008) spadła na 1200 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze juz teraz pojawiaja sie glosy o krotkich zywotnosciach tych "napompowanych" malolitrazowych silnikow

 

 

 

nie mam nic do silnikow mniejszych niz 1.8 pod warunkiem ze napedzaja autko miejskie lub quada :D

 

 

na konia pociagowego wiadomo ze silnik im wiekszy tym lepszy, znaczy sie trwalszy i mniej dostaje po grzbiecie

jakos mi sie nie chce wierzyc ze takie 1.4 turbo nalata wiecej niz 200 000 km

 

 

druga sprawa ze te silniki swoje KM i Nm uzyskuja przy takich RPM ze bedzie chyba trzeba pilowac to na 4 biegu :)

 

jakos nie wierze ze pociagnie to to na 6 biegu gdzie bedzie mialo mniej niz 2000 rpm - a jak bedziemy mieli odglos mlynka do kawy pod maska to spalanie pewnie tez zwali z nog :)

 

a to wszystko dzieki unii... mam nadzieje ze ruscy nie dadza sie zastraszyc i w opcji pozostanie

http://www.amo-zil.ru/zil_eng/67.html#view

 

:niewiem:

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcom z zachodniej części Europy nie robi zbyt wielkiej różnicy to zmniejszenie pojemności motorków w autkach, gdyż od jakiegoś czasu panuje tam moda na kampery. My Polacy dopiero powoli wkraczamy w świat karawaningu i stąd te ciężkie przyczepy wycofywane tam z eksploatacji zaczynają pojawiać się u nas (tak jak i reszta funkiel-nówka żelastwa stojącego w komisach). Dlatego dla Polaków znalezienie/nabycie porządnego i ekonomicznego holownika przyczepy będzie za jakiś czas sporym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcom z zachodniej części Europy nie robi zbyt wielkiej różnicy to zmniejszenie pojemności motorków w autkach, gdyż od jakiegoś czasu panuje tam moda na kampery. My Polacy dopiero powoli wkraczamy w świat karawaningu i stąd te ciężkie przyczepy wycofywane tam z eksploatacji zaczynają pojawiać się u nas (tak jak i reszta funkiel-nówka żelastwa stojącego w komisach). Dlatego dla Polaków znalezienie/nabycie porządnego i ekonomicznego holownika przyczepy będzie za jakiś czas sporym problemem.

Odważna teza.

Posiadasz wyniki badań rynku lub wyniki sprzedaży z ostatnich lat?

 

Jeżeli mówimy o wymarzonym holowniku to oczywiście Land Cruiser 3.0 diesel

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to wszystko dzieki unii... mam nadzieje ze ruscy nie dadza sie zastraszyc i w opcji pozostanie

http://www.amo-zil.r...ng/67.html#view

 

:niewiem:

 

Bogdan, czyli w przyszłym sezonie widzimy Cię Ziłem z Hobby? Muszę to zobaczyć na żywo!!!

 

:slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że problem się rozwiąże po przez produkcje softhybryd.

 

Dodatkowy 80 - 100 konny silniczek elektryczny załatwi sprawę. Totalnie linowa charakterystyka !!!

 

Niestety puki co technologia w powijakach, a ceny w kosmosie :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan, czyli w przyszłym sezonie widzimy Cię Ziłem z Hobby? Muszę to zobaczyć na żywo!!!

 

:slina:

 

 

no moze nie koniecznie - malolitrazowe zabawki tak szybko nie opanuja swiata

 

pozatym jak wczesniej wspomniano japonia jeszcze nie zaprzestala stosowania duzych jednostek :) bo ameryka to juz opanowana przez Fiat'a nic tylko patrzec jak bedziemy mieli jeepa granda z silnikiem 1,9 jtd :)

 

japonczyki maja bardzo udane motory 2.5 3.0 czy 3.5 benzynowe ktore puszczane byly za ocean - poki co to tylko w nissanie ich technologia zostala zbeszczeszczona przez zabojadow i pchaja male silniki

 

narazie mazda i honda tylko nie przyjely mody narzuconej przez unie

 

pozatym narazie sie nie zanosi abym kupowal nowke konia pociagowego wiec... spie spokojnie

 

a tak po cichu to z kilkulatkow moze kiedys kupie sobie japonskiego amerykanca /sienna lub odysey ewentualnie quest/ lub sharana 2.8 :) bo byl robiony do 2010 roku bodajze ;)

 

moj juz troche latek ma ale narazie smiga bdb i nie bierze ani grama oleju, cisnienie na cylindrach nominalne i rowne na wszystkich wiec powinien jeszcze troche wytrzymac

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialiście się, czym będziemy ciągali nasze budki za pare lat? Chodzi mi tu przede wszystkich o downsizing. Przeraża mnie wizja ciągania budy np. focusem 1.6 (nie ważne czy diesel czy benzyna). Mimo, że KM i Nm w teorii im nie brakuje. Dobra, 1.6... ale bywa jeszcze skromniej - VW, Skoda, Audi promuje 1.4TSI!!!

 

 

A jakie są Wasze odczucia?

 

a co powiesz na 1.0 ecoboost 125KM w foce i do tego 1000kg przyczepka :bzik:

http://www.samar.pl/__/3/3.a/65915/3.sc/11/Nowy-silnik-1-0-EcoBoost-zadebiutuje-w-Fordzie-Focus.html?locale=pl_PL

 

myślę że wielkiego problemu z ciągnięciem nie będzie miał taki 150KM 1.6, gorzej z trwałością

 

przerabialiśmy to w dieslach, kiedyś diesel który miał jaką taką moc to min 2.5L, a najlepiej 3.0

dziś tyle samo ma silnik 1.4 ... ale ten drugi już raczej miliona km nie nakręci :oslabiony:

 

szkoda że nie daje się wyboru klientowi, np ford ma tylko silniki turbo w nowym c-max'ie - tu widzę problem

 

tu jest jeszcze jeden problem, tych silników się na razie nie gazuje, co prawda są już jakieś instalacje do TSI, ale na razie to faza testów

może za 2-3lata coś się pozmienia

 

mnie np chodziła po głowie Yeti, ale z 4x4 jest tylko silnik 1.8TSI i o ekonomii można zapomnieć, zostaje TDI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to jest taka napompowana fiesta, więc tu akurat może da radę w 20s do 100km/h :-]

ale już w focusie który waży prawie 1500kg ... wynik pewnie będzie podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1l w taki aucie :

 

na dodatek jeden cylinder mu zajumali :D

 

mam doswiadczenie jesli chodzi o 3 cylindy 1 .4 tdi znam dobrze i chodzi to jak agregat proadotworczy :D

 

to jest taka napompowana fiesta, więc tu akurat może da radę w 20s do 100km/h :-]

ale już w focusie który waży prawie 1500kg ... wynik pewnie będzie podobny

 

 

i pewnie spali tyle samo co 1.6

 

tak jak to sie ma w 1.4 3 -cyl tdi do 1.9 4 cyl tdi w fabii... obydwa motory pala przy spokojnej jezdzie tyle samo a przy dynamicznej.... 1.9 pali mniej :hehe:

nie wiem kto kupuje takie auta i po co? gorsza dynamika, takie samo spalanie... no moze cena zakupu nizsza i bardziej czuc ze sie ma silnik

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale już w focusie który waży prawie 1500kg ... wynik pewnie będzie podobny

 

Jeśli piszesz o zwykłym focusie a nie c-max to "schudł" w porównaniu do poprzedniej wersji - mimo że gabaryty podobne (niestety tylko zewnętrzne, w środku miejsca mniej). Wersja 1,6 TDCi Kombi (Trend) waży wg danych w DR 1292 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.