Jump to content
Don_Tomasso

Jaki stopień wejściowy?

Recommended Posts

Kogut69

dzięki... mechanizmu nie widać , więc poszukam dalej ...jak znajdę to Ci powiem jak to działa ...jak fabryczny to nie jedyny na świecie

 

 

co do kabelków to ten sygnałowy (krańcowy) daje połączenie do sygnalizowania na pulpicie otwartego stopnia ... cały napęd powinien byc zasilany z aku 2 a nie silnikowego ... tak maja inni. Nie wiem po co chcesz mieć zasilanie przemienne z obu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hubert1234
'Kogut69'

 

co do kabelków to ten sygnałowy (krańcowy) daje połączenie do sygnalizowania na pulpicie otwartego stopnia ... cały napęd powinien byc zasilany z aku 2 a nie silnikowego ... tak maja inni. Nie wiem po co chcesz mieć zasilanie przemienne z obu ?

 

Z tymi dwoma akumulatorami to chyba trochę przesadziłem, ale strasznie podoba mi się idea awaryjnego chowania schodka po ruszeniu samochodem . Opis czegoś podobnego znalazłem tu:

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=2717&highlight=schodek+elektrycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jurek SO

Dzień dobry. Ja przetestowałem różne stopnie, metalowe podwójne,wysuwane ręcznie i wróciłem do stopnia, który kiedyś kupiłem w Holandii. Zwykły ,plastikowy, kosztował 15 guldenów. Jest najlepszy. Nie wystaje pod podłogą, nie przeszkadza do fartucha,jest lekki,nie uszkodzi mebli w przyczepie,można z niego skorzystać jak z taboretu. Jest to typowy stopień do przyczepy , ma dość szerokie podstawki nóżek nie zapada się w miękkim terenie,jest bardzo stabilny i można go postawić w dowolnym miejscu. Z powodu upływających lat,odnowiłem go lakierem do plastiku i znowu jeździ ze mną, i jest najlepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Jednak ja mam chyba jakieś trzecie rozwiązanie bo w mechanizmie jest tylko jeden fabryczny wyłącznik krańcowy, który rozłącza się w chwili schowania schodów pod podwoziem. Tak sobie myślę iż może być tak wykombinowane aby po włączeniu stacyjki w samochodzie szło zasilanie na schodek który dostawał by prąd z akumulatora samochodu w konfiguracji na chowanie i włącznik krańcowy kończył by pracę aż do ponownego wysunięcia stopnia. Tak sobie kombinuję ale nie mam pojęcia jak to rozrysować elektrycznie aby jedno urządzenie pracowało przemiennie na dwóch akumulatorach (pokładowym w czasie postoju i samochodowym przy awaryjnym chowaniu stopnia - w razie zapomnienia przed ruszeniem)

 

Jak nic nie wykombinuję to podłączę wg pierwszego schematu a krańcówkę wywalę.

 

Czy masz namiar na jakieś atrapki, puszki czy coś innego w czym można zamontować ten przełącznik wahadłowy a następnie całość przykręcić do ściany ?, czy po prostu muszę w płycie wyrzeźbić taki prostokątny otwór?

 

Jeśli masz tylko jeden wyłącznik krańcowy to może być tak że jest on tylko do załączania jakiejś sygnalizacji na desce rozdzielczej informujący że schodek jest nie w pełni schowany kiedy przekręci się kluczyk w stacyjce. A samo sterowanie zasilaniem odbywa się przeciążeniowo. Czyli kiedy silnik zostanie mocniej obciążony przez opór w pracy mechanizmu osiągawszy jeden z krańcowych stanów schodka.Tak jest przykładowo w sterowaniu szybami w samochodach.Tylko pytanie czy masz schodek z takim układem czy tylko z samym silnikiem, a układ pozostał w tablicy bezpieczników w kamperze , z którego go wymontowano. Pamiętaj że silnik zatrzymany krańcem pracy schodka musi być natychmiast wyłaczony by się nie spalił. Nawet jeśli miał by mechaniczne sprzęgło.

 

Co do samego zamontowania przełacznika na ścianie to proponuje zajdz do jekiegoś sklepu elektronicznego i zapytaj . Takie przełaczniki są różne w różnych wizualnych wersjach i nadrukiem (piktogram) więc może też i jakimiś szyldami lub obudowami do montażu zewnętrznego. Jeśli jednak nic nie znajdziesz to na PW podeślij mi wymiary i adres, a wytnę Ci na frezarce szyld lub kilka z czego tam będziesz chciał.

 

Podłączenie do obu akumulatorów jest możliwe i proste (przewody i dwie diody prostownicze) ale czy nie lepiej podłaczyć tylko do tego akumulatora , które zasila układ auta?

Jeśli będziesz potrzebował to rozrysuje Tobie jak podłaczyć zasilanie schodka by działał (wysuwanie) tylko przy wyłaczonej stacyjce a kiedy przekręcisz kluczyk to się zacznie awaryjnie chować (jeśli nie będzie wcześniej schowany) Do takiego rozwiązania nie usuwaj tej krańcówki , która tam jest bo będzie potrzebna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

To, może ja jeszcze. Koledzy, ten pomysł z awaryjnym chowaniem stopnia, moim zdaniem może być niebezpieczny. Dlaczego? Wyobraźcie sobie sytuację, kiedy nie chcecie nigdzie jechać, ale potrzebujecie (z różnych względów) na chwilę przekręcić kluczyk w stacyjce? Ja osobiście wielokrotnie mam taką sytuację w przypadku przyczepy. Więc przekręcam kluczyk w stacyjce, żeby np. podświetlić sobie kabinę, a w tym czasie ktoś wychodzi z czepki, stawia nogę na stopniu, który w tym momencie się automatycznie chowa! Wypadek gotowy! Przemyślcie koledzy, żebvy potem nie było niepotrzebnych wypadków. Z dwojga złego wolę zniszczenie i uszkodzenie stopnia, niż zniszczenie i uszkodzenie nosa, zębów, czy nie daj Boże poważniejsze głowy w wyniku nieopatrznego schowania stopnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Przy okazji czy ma ktoś z kolegów pomysł na jakiś estetyczny włącznik do elektrycznego wysuwania i chowania schodka ? , z silnika wychodzą dwa przewody które w zależności od kolejności podłączenia +,- uruchamiają silnik w jedną albo drugą stronę.

 

Hubert, a może dedykowany (ramki też mają). Estetyczny, z piktogramem, łatwy montaż (przykryje nierówności otworu), a cena nie jest wygórowana:

http://www.reimo.com/cgi-bin/r31msvcshop_anzeige.pl?var_hauptpfad=..%2Fr31%2Fvc_reimo%2F&var_selektionsfelder_loeschen=var_te&var_html_folgemaske=r31msvcshop_anzeige.html&var_fa1_select=var_fa1_select||16|&var_sprache_select=var_sprache_select||pl|&var_suchbegriff=82081&x=9&y=7

 

:bzik::hej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hubert1234

Jeśli masz tylko jeden wyłącznik krańcowy to może być tak że jest on tylko do załączania jakiejś sygnalizacji na desce rozdzielczej informujący że schodek jest nie w pełni schowany kiedy przekręci się kluczyk w stacyjce. A samo sterowanie zasilaniem odbywa się przeciążeniowo. Czyli kiedy silnik zostanie mocniej obciążony przez opór w pracy mechanizmu osiągawszy jeden z krańcowych stanów schodka.Tak jest przykładowo w sterowaniu szybami w samochodach.Tylko pytanie czy masz schodek z takim układem czy tylko z samym silnikiem, a układ pozostał w tablicy bezpieczników w kamperze , z którego go wymontowano. Pamiętaj że silnik zatrzymany krańcem pracy schodka musi być natychmiast wyłaczony by się nie spalił. Nawet jeśli miał by mechaniczne sprzęgło.

 

Co do samego zamontowania przełacznika na ścianie to proponuje zajdz do jekiegoś sklepu elektronicznego i zapytaj . Takie przełaczniki są różne w różnych wizualnych wersjach i nadrukiem (piktogram) więc może też i jakimiś szyldami lub obudowami do montażu zewnętrznego. Jeśli jednak nic nie znajdziesz to na PW podeślij mi wymiary i adres, a wytnę Ci na frezarce szyld lub kilka z czego tam będziesz chciał.

 

Podłączenie do obu akumulatorów jest możliwe i proste (przewody i dwie diody prostownicze) ale czy nie lepiej podłaczyć tylko do tego akumulatora , które zasila układ auta?

Jeśli będziesz potrzebował to rozrysuje Tobie jak podłaczyć zasilanie schodka by działał (wysuwanie) tylko przy wyłaczonej stacyjce a kiedy przekręcisz kluczyk to się zacznie awaryjnie chować (jeśli nie będzie wcześniej schowany) Do takiego rozwiązania nie usuwaj tej krańcówki , która tam jest bo będzie potrzebna.

 

Jak sprawdzić czy w schodku jest układ przeciążeniowy?

co zrobić jak takiego układu nie mam?

Pasjonat jeżeli możesz to rozrysuj układ z tym że biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wypadku opisane przez Michalc3 - układ awaryjnego chowania stopnia chciałbym podłączyć pod przekaźnik który załącza w moim samochodzie układ ładowania akumulatora pokładowego ale dopiero po przegazowaniu silnika pow. 1300 obr/min(moment wzbudzenia alternatora).

 

 

 

Hubert, a może dedykowany (ramki też mają). Estetyczny, z piktogramem, łatwy montaż (przykryje nierówności otworu), a cena nie jest wygórowana:

http://www.reimo.com...f=82081&x=9&y=7

 

:bzik::hej:

 

fajne ale widziałeś coś takiego w jakimś polskim sklepie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

fajne ale widziałeś coś takiego w jakimś polskim sklepie?

 

Bez problemu zamówisz, podając nr katalogowy i nazwę np. w AllCampie:

http://www.allcamp.pl/

jest na forum - "szantymen":

forum.karawaning.pl/user/2948-szantymen/http://www.allcamp.pl/

 

Jeśli nie będą mieli, to daj znać.

:hej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Jak sprawdzić czy w schodku jest układ przeciążeniowy?

co zrobić jak takiego układu nie mam?

Pasjonat jeżeli możesz to rozrysuj układ z tym że biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wypadku opisane przez Michalc3 - układ awaryjnego chowania stopnia chciałbym podłączyć pod przekaźnik który załącza w moim samochodzie układ ładowania akumulatora pokładowego ale dopiero po przegazowaniu silnika pow. 1300 obr/min(moment wzbudzenia alternatora).

 

Jak sprawdzić czy masz układ przeciążeniowy? Sprawdź czy przewody idą bezpośrednio do silnika. Jeśli tak to nie masz nic.

Jeśli takiego układu nie masz zastosuj układ z dwoma krańcówkami.

Poniżej masz rysunek z przekaźnikiem do podłączenia pod stacyjkę czy co tam chcesz.

Zasada działania jest prosta.

Jeśli przykładowo ze stacyjki cewka przekaźnika otrzyma PLUS (styk ze strzałką na rysunku) to przekaźnik przełączy trzy obwody.

Obwód pierwszy .(automatyczne chowanie stopnia) - styk 2 zewrze się ze stykiem 1

Obwód drugi (odcięcie możliwości wysunięcia stopnia w czasie jazdy) - styk 5 przerwie połączenie ze stykiem 6.

Obwód trzeci przełącza masę - styk 7 przełącza z 9 na 8.

post-8248-0-36557600-1325102559_thumb.jpg

 

Rysując ten układ założyłem że podając plus do styku plusowego w silniczku stopień będzie chowany.

W odwrotnym przypadku trzeba analogicznie odwrócić podłączenie na przełączniku.

Edited by pasjonat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waldemar

Szanowni Państwo

A co sądzicie o czyś takim http://www.abcfitnes...o_aerobiku.html?

Wydaje się że to fajna rzecz, można regulować wysokość, a poza tym dość szeroki a więc stabilny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Szanowni Państwo

A co sądzicie o czyś takim http://www.abcfitnes...o_aerobiku.html?

Wydaje się że to fajna rzecz, można regulować wysokość, a poza tym dość szeroki a więc stabilny.

 

Jako pojedynczy stopień, w pewnych zastosowaniach może być OK :ok:

Wszystko zależy od potrzeb :hmm:

Dla mnie jego max. wys. 23 cm. i to, że jest pojedynczy to wada (ale dla mnie) :nono:

Na dodatek jest drogi i b. ciężki (jak na stopień z tworzywa).

Przykład ciekawy, nie przyszło by mi do głowy szukać stopnia do przyczepy w artykułach "Fitness" hehe%281%29.gif:ok:

:hej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

a ja mam własny pomysł na stopien wejściowy :ok: rozkładany i na stałe przymocowany do budki :jump: ale szczegóły na wiosne bo teraz nie mam możliwości pracy przy przyczepie :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tarapukuara

Wiosna;)p|)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Wiosna wiosna ale od czasu poprzedniego postu już dwa razy budke zmieniłem :bzik:  przy obecnej na dniach będę właśnie instalował rozkładany stopień ;) pewnie gdzieś się o tym jakaś wzmianka trafi :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...