Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie.

 

mam fiata doblo z silnikiem 1.3 multijet. silnik świetny jeśli mowa o podróżach samym samochodem [nawet jesli 7 osób na pokladzie]. ale czy po zczepieniu go z przyczepą Hobby 520 ten silniczek podoła na dalsze podróże, także w górach?

 

DMC hobby 520 - nie wiem. [bodajże 1350 kg]

max masa holowanej przyczepy przez doblo 1200 kg

moc 85 KM

moment 200 Nm

 

opory wiatru na pewno nie beda az tak odczuwalne bo doblo to wysoka franca :slina:

 

(nie interesują mnie przepisy, chodzi mi tylko o to czy silnik da radę i czy nie bedą potrzebne specjalne postoje "aby silnik mogl odpocząć")

 

powiedzcie jeszcze slowko na temat max predkosci z jakimi bede mogl smigac, bo jesli silnik bedzie jechal do 50 km/h to sie nieziemsko zmartwie i bede zmuszony kupic malutką przyczepkę, a zalezy mi na wielkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mam fiata doblo z silnikiem 1.3 multijet

Auto w profilu wygląda na Passata :-]:bzik::slina:

 

ale czy po zczepieniu go z przyczepą Hobby 520 ten silniczek podoła na dalsze podróże, także w górach?

Podołać to podoła, ale komfort jazdy raczej będzie niski.

 

opory wiatru na pewno nie beda az tak odczuwalne bo doblo to wysoka franca

Nie był bym tego taki pewien.

 

powiedzcie jeszcze slowko na temat max predkosci z jakimi bede mogl smigac

Jak będziesz chciał złamać przepisy to dasz radę, kwestia tylko ile będziesz się rozpędzał i na którym biegu.

 

ARCZ, jedno pytanie - jeździłeś kiedyś z przyczepą kempingową? Pytam całkowicie poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim GMC max. moment mam przy 3400 obr/min a ja go kręciłem tylko do 2700 obr/min myśląc że już wtedy da radę, więc kolejnym razem spróbuję dać mu więcej. Dzięki

 

Wszystko z Twoim autkiem w najlepsiejszym porządku :bzik: tylko nie możesz schodzić poniżej 4000 rpm :slina: Silniki benzynowe wcale nie są gorsze do holowania a już przy takich pojemnościach to ewidentnie świetnie sobie radzą! Jednak krzywa momentu obr rośnie w nich bardzo szybko zatem przy 2700 rpm. mogłeś nie mieć nawet 50% pełnego momentu na kołach.

Po prostu "więcej gazu" :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARCZ, nie będziemy gdybać. Zrobiłem Ci kalkulację co prawda po niemiecku ale chyba dasz radę przeczytać.

 

PS. Za kalkulator dziękujemy Jule :slina:

 

kalkulator

 

 

założenia:

Fiat Doblo II - 1.3 MultiJet (62 kW oder 84 ps) + 250 kg ładunku (ARCZ + c045.gif + g035.gif )

 

Hobby De Luxe 520 TMF: 1229kg + 100kg :bzik:

 

no i wyszło

post-55152-imported-0d772195-3d23-4eb6-b25c-d2a70dde77cf_thumb.jpg

post-55152-imported-f97dba58-b3a7-4d92-a07d-202e2ed3706c_thumb.jpg

post-55152-imported-50150224-d05a-4a9b-a112-4b95fd83312d_thumb.jpg

post-55152-imported-ecf856b2-37f7-48fb-8b78-2976d5d4f8b1_thumb.jpg

post-55152-imported-319a1159-180d-4530-96e4-d0b408eb6220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z innej beczki

 

ARCZ a czy przemyslałes dobrze temat takiej duzej przyczepy?

czy na pewno jest Ci taka duza potzrebna ?

a czy bedzie odpowiadała Ci taka forma wypoczynku z przyczepa?

próbowałłes tego ??:slina::-]

moze warto najpierw sprobowac z mniejsza przyczepa?

 

ja tez myslałem ze musze miec taka ponad 5metrow ale jak zaczelismy z zona jezdzic za przyczepa to okazało sie ze taka 4metry tez jest funkcjonalna.

Niestety nie bylismy pewni czy ta forma turystyki nam bedzie pasowała i postanowilismy ciac koszty - kupilismy NIEWIADOWKE N-ke

Spisała sie rewelacyjnie choc jest przed remontem i nie ma wiele rzeczy

Ja nie widze sensu kupowania duzej przyczepy i tak wiekszosc czasu sie spedza poza nia np. plaza , wycieczki i przedsionek - nawet gdy go nie masz to i tak siedzi sie przed przyczepa... :bzik:

 

 

zrobisz jak uwazasz ale jazda z przyczepa to nie to samo co solo ( tymbardziej takim zestawem) a czytajac Twoje posty to widze ze jak bedziesz musiał jechac wolniej to krew cie zaleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opory wiatru na pewno nie beda az tak odczuwalne bo doblo to wysoka franca :]

 

Ja mam Citroena Berlingo. Czyli podobnie gabarytowe auto. Gwarantuje Ci że opory powietrza będą odczuwalne. Moja Niewiadówka niby prawie cała chowała sie za autem ale prawie robi wielką różnicę. Z Bagażnikiem dachowym i przyczepą przy agresywniejszej jeździe żeby nie wlec się 40 km/h zanotowałem że Cytrynka pali 2-3 litrów niż normalnie. Oj miała apetyt na paliwko :bzik::]:-] Więc opory będą tym bardziej że masz większą cycepkę :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DMC hobby 520 - nie wiem. [bodajże 1350 kg]

max masa holowanej przyczepy przez doblo 1200 kg

 

 

(nie interesują mnie przepisy, chodzi mi tylko o to czy silnik da radę i czy nie bedą potrzebne specjalne postoje "aby silnik mogl odpocząć")

 

 

To dla Ciebie :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARCZ, jedno pytanie - jeździłeś kiedyś z przyczepą kempingową? Pytam całkowicie poważnie.

 

N - I - G - D - Y :)

 

:slina: to dostanie od pierwszego napotkanego inteligentnego policmajstra / chyba że sam nim jest to nie .... ma takiej opcji ... /

 

:]

 

Cytrynka pali 2-3 litrów niż normalnie. Oj miała apetyt na paliwko :] :]

 

ale citrina ma o 0.6 litra większy motor i znacznie mniejszą przyczepę...

 

Zrobiłem Ci kalkulację co prawda po niemiecku ale chyba dasz radę przeczytać.

 

kolego... dziękuję Ci bardzo, ale totalnie nic nie czaję... mogę prosić o interpretację? :)

 

Auto w profilu wygląda na Passata :-]:]:bzik:

 

telewizja kłamie :):]

czy bedzie odpowiadała Ci taka forma wypoczynku z przyczepa?

 

pewnie :) po pierwsze lepsze niż domki, bo mogę w każdej chwili zwinąć manele i jechać dalej. Osobiście uważam że lepszy byłby camper, bo można spać na parkingach i bez otwierania drzwi przejsc do szoferki i śmigać dalej. niby w przyczepie tez by dało się na stacji spać, ale to juz przejście do przyczepy i pozostawienie auta jakby bez opieki. no ale cóż, na campera nie ma kasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 100 km/h rozpędza się w 40,2s, a do 120 km/h w 38s :slina:

 

wlasnie dlatego chciałem aby mi to ktoś zinterpretował.

 

dziś ciągnąłem seicentem 900cm3 39KM 65 Nm przyczepę towarową o wadze okolo 600 kg, a moze i wiecej. bez specjalnie wiekszych problemów. na IV biegu szedł w miare równo, ew. przy wiekszych górach trzeba bylo redukowac.

 

ale przyczepa towarowa, to inna bajka niż camping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARCZ, jak widać kolega ARCZ, nie przykłada wielkiej uwagi do zasad bezpieczeństwa :slina:

 

Kolego napiszę tylko raz i to dużymi literami:

 

Fiat Doblo 1,3 JTD 85KM Maksymalna masa przyczepy (kg) 1300

 

I to nie jest jakieś widzimisię urzędnika tylko do takich obciążeń jest przystosowany pojazd.

 

Maks. moment: CE Nm / kgm 200 .

 

Da radę tym jeździć z przyczepą ale przy 1300 kg nie będzie spodziewaj się komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto go poił? :slina:

 

5 litrów pojemności i dwie turbiny. 313 KM mocy może nie jest wartością na dzisiejsze czasy oszałamiającą, ale 750 Nm momentu obrotowego robi już ogromne wrażenie. Większość z nas pamięta niedawną akcję, gdy prawie seryjny Touareg ciągnął Boeinga 747 - to właśnie dzięki tak dużemu momentowi dostępnemu praktycznie od początku obrotomierza było to możliwe. Do 100 km/h możemy rozpędzić się w 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza deklarowane przez producenta 230 km/h. Co ciekawe, przy takich osiągach i mocy spalanie nie poraża - można zmieścić się w 20 litrach ropy przy dynamicznej jeździe w mieście i poza nim. Przy rozsądniejszych prędkościach na trasie konsumpcja powinna przekroczyć 15 litrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.