Skocz do zawartości

Nowa przyczepa dla czterech osób do 50000 PLN?


Fikander

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale zwiększając budżet dojdziesz do nówki i będziesz pewien na kilka ładnych lat czym jeździsz. Tylko tutaj pojawia się problem, bo nie masz większego pojęcia co Ci potrzeba. Jaki układ się sprawdzi i jak Wam się z tym będzie jeździć.

 

Może zwiększysz budżet na 65.000zł, dołożysz na przedsionek lub markizę, doposażenie, ubezpieczenie i zrobi się już bliżej 75.000zł. A pojedziesz na wyjazd i duża szansa na uszkodzenie lub co gorsza okaże się być za mała i lub nie wygodna. Zmienić nie zmienisz, bo kasa umoczona.

 

Radzę na początek kupić fajną używkę, nie przekrocz 1400kg, bo się w tych 12l nie zmieścisz nawet w drodze nad Bałtyk, o górach zapomnij. Moja mazda 6 o podobnych parametrach (silnik i masa) paliła od 12,5 do 16l (gazu).

 

A odnośnie tego co kupujemy, to nie ma się co oszukiwać - to na co nas stać. Tu jest inaczej niż z samochodami, bo zakup nowego coraz łatwiej zrozumieć i wytłumaczyć, a przyczepa nie jest niezbędna do życia. Czasami nawet nie staram się wytłumaczyć jak za taki "kłopot" do holowania, można było wydać równowartość zwiedzania np USA czy też wielu wyjazdów na tropikalne wyspy... Tego nie da się sensownie wytłumaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CaraOne 450 FU wygląda sympatycznie a cena bazowa 13.640,00 € i z tego zapewne można jeszcze coś skubnąć? A co w takiej przyczepie może być "mniej fajne" od np Knausa? Wyposażenie to jasna sprawa ale chodzi o materiały itp? Planuje przyczepę trzymać pod dachem i myślę że tak z 10 wiosen z nami zostanie.

 

Powiem CI o Weinsbergu, bo sam go rozważałem. Bazowo jest tanio, ale to golec. Nie masz tam nic. Musisz dokupić pakiety wyposażenia, żeby mieć ciepłą wodę, prysznić, stabilizator, okna dodatkowe, większe okno dachowe, oświetlenie led, większy zbiornik na wodę i jeszcze kilka pierdół + 500 eu za transport.

 

I tak z 13,5k eu zrobi Ci się 17k eu jak w moim przypadku. Podziękowałem i wybrałem Adrię, która niby bazowo była droższa, ale w standardzie miała już sporo rzeczy, które w Weinsbergu musiałem dobierać. I finalnie Adria mnie wyszła chyba z 1000 eu taniej i to jeszcze z moverem.

 

Musisz zrobić rozeznanie po markach. Jest tylko jeden minus. Jeśli chcesz zamówić dziś z fabryki to zamówisz najwcześniej na 2018 rok. Żeby zamówić na ten rok to musiałbyś złożyć zamówienie we wrześniu. Tak więc zostaje Ci szukanie u polskich dealerów na placu, lub ma mobile.de też z placu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi 2-3 letnimi wcale nie jest tak kolorowo. Bo jak spojrzysz na mobile.de to się okazuje, że te 2-3 letnie kosztują praktycznie tyle samo co nowe.

Dokładnie tak jest :ok: i duże ryzyko ,że jest ( była) z wypożyczalni 

 

Pół ceny czyli 50%  nowej to dopiero po około 10 latach  i jest mega zadbana .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem swoją hobbitke to leciałem s3 równo 100/h ale jednak to trochę duża prędkość, jak coś dmuchnie w bok budy to ci zawężykuje i jesteś w ciemnej d...

Będę jeździł tak 90/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak jest z tymi prędkościami tzn faktycznie zasuwacie przepisowe 80 km/h ;)?

przepisowe 80, na autostradzie nie jedzie prawie nikt. Większość śmiga ok 90kmh aby jechać razem z ciężarówkami i nie być wyprzedzanym. przy odpowiednio dobranym zestawie i dobrze spakowanym i idealnych warunkach na drodze da się jechać bezpiecznie 100kmh. Wszystko więcej to proszenie się o kłopoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Tego nie da się sensownie wytłumaczy

 

Da się! Jesteś u siebie to raz, a dwa nie musisz niczego rezerwować. Masz ochotę to wsiadasz i jedziesz, bez cudowania, kombinowania, rezerwacji i innych głupot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CaraOne 450 FU wygląda sympatycznie a cena bazowa 13.640,00 € i z tego zapewne można jeszcze coś skubnąć? A co w takiej przyczepie może być "mniej fajne" od np Knausa? Wyposażenie to jasna sprawa ale chodzi o materiały itp? Planuje przyczepę trzymać pod dachem i myślę że tak z 10 wiosen z nami zostanie.

Przerabiałem temat szukania nowej przyczepy. Ekscytacja jest super ale to nie łatwe na coś się zdecydować. Jedź do dielera np. w Niemczech przy granicy, gdzie będziesz mógł obejrzeć mnóstwo przyczep różnych producentów. Ewentualnie na jakąś wystawę ale pewnie nie starczy Ci cierpliwości ;)

 

Ja ostatecznie wybrałem Bürnstera.... W tym roku mają nowe lekkie modele:

http://www.buerstner.com/de/wohnwagen/premio_life/grundrisse.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak jest z tymi prędkościami tzn faktycznie zasuwacie przepisowe 80 km/h ;)?

 

Może inni się ze mną nie zgodzą, ale uważam, że jazda 80km/h gdzie wyprzedza Cię każdy TIR jest niebezpieczna. Ja nie lubię być wyprzedzanym przez TIRy, dlatego jeżdzę miej więcej tak jak one, aby nie musiały mnie wyprzedzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak jechałem 80km/H to czułem się mega komfortowo, auto na piątym biegu z sześciu miało około 1700-1800 obrotów. Jak chciałem przyspieszyć do 85km/H i wrzucić szóstkę, to po jej zapieciu auto mi wyhamowywalo. Ja w gaz a prędkość spada do 80 i pedal coraz głębiej w podłodze a efektów brak. Jak Wy jechaliscie te 100km/H? Macie po pincet koni czy biturbo?

 

Przyjąłem, że 80-tka to.dla mnie idealna prędkość i myślałem że się więcej nie da!

Edytowane przez Tharule (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak jechałem 80km/H to czułem się mega komfortowo, auto na piątym biegu z sześciu miało około 1700-1800 obrotów. Jak chciałem przyspieszyć do 85km/H i wrzucić szóstkę, to po jej zapieciu auto mi wyhamowywalo. Ja w gaz a prędkość spada do 80 i pedal coraz głębiej w podłodze a efektów brak. Jak Wy jechaliscie te 100km/H? Macie po pincet koni czy biturbo?

 

Przyjąłem, że 80-tka to.dla mnie idealna prędkość i myślałem że się więcej nie da!

 

z przyczepą przeważnie nie zapina się 6 biegu. Wszystko zależy od silnika i przełożeń w skrzyni biegów. U mnie realnie 6 bieg można zapiąć przy 105kmh, ale sensu to większego nie ma. Spalanie raczej nie spadnie, a każdy większy podjazd to redukcja. Piszę o silniku diesla 163KM, ok 360NM. Dla informacji - bez problemu zestawem z przyczepą 1700kg da radę pojechać ponad 130Kmh, a pewnie i 170 się pojedzie, tylko prosto do grobu. Sprawdź samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.