Skocz do zawartości

Hak w aucie a wypadek


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli chodzi o badanie haka to nie jest to takie proste. Badanie powinno być oprócz mniej lub bardziej zaawansowanych metod obejrzenia haka, także wytrzymałościowe.

Przeprowadzi wiele placówek, Politechniki (Warszawska i pewnie każdego większego miasta z wydziałem mechaniczntym), Instytuty (jak Pimot, ITS, maszyn rolniczych idt).

Pytanie 1 co ma to badanie wykazać?

2.Ile będzie kosztować?

3.Jaka jest gwarancja, że podczas badania nie nastąpi uszkodzenie samochodu?

Jaka jest gwarancja, że podczas badania nie zostanie trwale (plastycznie) uszkodzony hak.

 

Jak sie to wszystko weźmie do kupy to lepiej przyznać nowy hak za 300-400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3.Jaka jest gwarancja, ze podczas badania nie nastapi uszkodzenie samochodu?

A kto by to testowal bez demontazu haka ? Podczas kontroli jakosci w fabryce przykladane sa na hak takie sily, ze prawdopodobienstwo uszkodzen jest duze.

Jaka jest gwarancja, ze podczas badania nie zostanie trwale (plastycznie) uszkodzony hak.

Jezeli podczas testow wytrzymalosciowych hak sie odksztalci, to znaczy, ze hak jest do d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.Jaka jest gwarancja' date=' że podczas badania nie nastąpi uszkodzenie samochodu? [/quote']

A kto by to testował bez demontażu haka ? Podczas kontroli jakości w fabryce przykładane są na hak takie siły, że prawdopodobieństwo uszkodzeń jest duże.

 

W fabryce to samochód jest jeszcze bez haka. Nawet tzw haki fabryczne sa montowane po za fabryką i jedyna kontrola jakości to moży być przysłowiowy p. Kazio w ASO. Hak ma homologację, samochód też (w tym punkty mocowania haka) to co jeszcze chcesz kontrolować?

Co z tego, że Ci przyznają nowy hak jak blacharz schrzani robotę, jak juz badać to z samochodem.

 

Co by nie mówić jest to za droga impreza żeby się bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak ma homologacje, samochod tez (w tym punkty mocowania haka) to co jeszcze chcesz kontrolowac?

Od poczatku pisze, ze kontrolowac hak a nie samochod z hakiem, czytaj dokladnie. Co z tego, ze ma homologacje jak po wypadku byc moze powstana na spawach jakies mikropekniecia, ktorych ten p. Kazio nie zauwazy bo nie byl na tej lekcji?

Moge Ci podeslac hak z kangura, ktory lezy w kanale garazu juz szesc lat i nikt go nie chce :bzik:

Jest na pierwszy "rzut oka" nietkniety a jednak uszkodzony i to nie po uderzeniu w tyl przez inny samochod a holowana przyczepe Niewiadowke. Gdybym byl zlosliwy to bym go pieknie pomalowal i sprzedal na Allegro, ale takie rzeczy sie mszcza dlatego lezy sobie spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci podesłać hak z kangura, który leży w kanale garażu już sześć lat i nikt go nie chce

Jest na pierwszy "rzut oka" nietknięty a jednak uszkodzony i to nie po uderzeniu w tył przez inny samochód a holowaną przyczepę Niewiadówkę.

 

A co się stało?Z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku piszę, że kontrolować hak a nie samochód z hakiem, czytaj dokładnie. Co z tego, że ma homologację jak po wypadku być może powstaną na spawach jakieś mikropęknięcia, których ten p. Kazio nie zauważy bo nie był na tej lekcji?

Mogę Ci podesłać hak z kangura, który leży w kanale garażu już sześć lat i nikt go nie chce :jump:

Jest na pierwszy "rzut oka" nietknięty a jednak uszkodzony i to nie po uderzeniu w tył przez inny samochód a holowaną przyczepę Niewiadówkę. Gdybym był złośliwy to bym go pięknie pomalował i sprzedał na Allegro, ale takie rzeczy sie mszczą dlatego leży sobie spokojnie.

 

jeśli mikropęknioęcia to ani Ty ani p. Kazio ich nie zobaczą, gołym okiem to co najwyżej makropęknięcia.

Jak nikt nie chce haka to znaczy że coś z nim jest nie tak i to widać.

Ja piszę, że sam fakt, że hak uczestniczył w kolizji nie oznacza, że jest zniszczonyi nie nadaje się do dalszej eksploatacji.

Co do badania haka to wystarczą oględziny zewnętrzne (bo jak inaczej) i tak powinien być zdjęty przy prostowaniu czy wymianie pasa tylnego, podłogi lub podłużnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikt nie chce haka to znaczy ze cos z nim jest nie tak i to widac.

No przeciez napisalem, ze jest uszkodzony. W zyciu bys tego nie zauwazyl nawet po zamontowaniu...

Co do badania haka to wystarcza ogledziny zewnetrzne (bo jak inaczej)

Do tego sluza specjalne maszyny, tylko chyba nikt przy zdrowych zmyslach by tego nie robil bo jak sam napisales impreza jest pewnie droga :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież napisałem, że jest uszkodzony. W życiu byś tego nie zauważył nawet po zamontowaniu...

 

No ale ja rozumiem, że przed zamontowaniem widać

 

Co do badania haka to wystarczą oględziny zewnętrzne (bo jak inaczej)

Do tego służą specjalne maszyny, tylko chyba nikt przy zdrowych zmysłach by tego nie robił bo jak sam napisałeś impreza jest pewnie droga :jump:

 

ale na jak to nazwałeś maszynach (czyli stanowisku badawczym) próby wytrzymałościowe są niszczące wiec po co badać jak się bada do zniszczenia kółko się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na jak to nazwales maszynach (czyli stanowisku badawczym) proby wytrzymalosciowe sa niszczace

Nigdzie tak nie napisalem.

Bylo raczej o tym, ze prawdopodobienstwo uszkodzen jest duze, czyli slabe elementy wypadaja.

 

ps. Nie mieszaj tak w tych cytatach bo moj tekst jest jako twoj i odwrotnie :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elementach wartych kilkaset złotych nie przeprowadza się testów wartych kilka tysięcy złotych. Chyba, że w trakcie homologacji. Nawet nowe haki prawie na pewno nie są poddawane próbom obciążeniowym (choć nie jestem wytwórą haków) bo to jest niepotrzebne (ewentualnie próby statystyczne). Jeżeli jest podejrzenie uszkodzenia, to się hak wymienia. Koniec. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nowe haki prawie na pewno nie sa poddawane probom obciazeniowym (choc nie jestem wytwora hakow) bo to jest niepotrzebne (ewentualnie proby statystyczne)

Jeden z najnowoczesniejszych i chyba najwiekszych zakladow produkujacych haki Holenderska firma Brink przeprowadza test na kazdym egzemplarzu, ktory opuszcza fabryke.

Ale u rzemieslnikow to pewnie tak jak wspomniales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.