Skocz do zawartości

Praca lodówki podczas holowania??


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące lodówki elektrolux w czasie holowania moja lodówka z tego co wypatrzyłem bedzie pracowała zasilanym prądem z samochodu czy podczas przerwy w trasie i kiedy samochód zostanie wyłączony zostanie odcięty dopływ prądu czy poza tym że troche straci temperature wewnątrz nic sie jej nie stanie kiedy prąd zniknie podczas palenia sie płomienia ?? i czy w momencie odpalenia samochodu lodówka bedzie dalej działała czy trzeba ją uruchamiać bo zgaśnie płomień ? z góry dziękuje za informację :) pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Płomień" jest kiedy lodówka "chodzi" na gazie. Na zasilaniu prądowym "płomienia" nie ma. A z prądem to zależy jakie masz połaczenie samochód/cepka 13 pin czy 7 pin.

Edytowane przez Arkady11 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YYYY kolego w tym miejscu muszę odesłać Cię do lektury forum, na temat jak działa lodówka w przyczepie.

 

Po pierwsze primo. Jak prąd to nie gaz

Po drugie primo. Sprawdz jak masz rozwiązane zasilanie lodówki na 12V z auta? co by się nie okazało ze po obiadowej przerwie nie masz prądu na start pod maską... :niewiem:

Edytowane przez Adam1988 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jazda na włączonym palniku lodówki ma sens? to że nie powinno sie to jedno, ale można podjąć ryzyko. lodówka dziala dobrze gdy jest wypoziomowana. podczas jazdy juz nie bardzo ten poziom jest. czy taka jazda przyniesie efekty chlodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

a czy jazda na włączonym palniku lodówki ma sens? to że nie powinno sie to jedno, ale można podjąć ryzyko. lodówka dziala dobrze gdy jest wypoziomowana. podczas jazdy juz nie bardzo ten poziom jest. czy taka jazda przyniesie efekty chlodzenia?

 

 

 

Jazda z włączoną lodówką na gaz może być legalna, jak najbardziej. Warunkiem jest "uzbrojenie się" w specjalny reduktor z rodzaju SecuMotion. Zresztą zauważyłem, że pracuje wtedy wydajniej, szczególnie jak ma się 140 litrową z osobnym zamrażalnikiem, a grzałka 12 V ma moc, aż 180 W.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

Jazda z włączoną lodówką na gaz może być legalna, jak najbardziej. Warunkiem jest "uzbrojenie się" w specjalny reduktor z rodzaju SecuMotion. Zresztą zauważyłem, że pracuje wtedy wydajniej, szczególnie jak ma się 140 litrową z osobnym zamrażalnikiem, a grzałka 12 V ma moc, aż 180 W.

 

Pozdrawiam

 

legalna :niewiem: jest jakiś przepis na to ? tzn zabarniający jazdy z odpaloną lodówką na zwykłym, a dopuszczającym na SecuMotion ?

sprawy zdroworozsądkowe pomijam :skromny:

 

lodówka w czasie jazdy działa bardzo dobrze na gazie, płomienia raczej nie ma szans zdmuchnąć :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIdze że temat sprawił kłopot bo nie do konca wszyscy przeczytali o co mi chodziło :) na tyle wiem co znaczy na prąd i na gaz tylko że do gazu potrzeba napięcia 12 V i o tym cały czas mówie bo trudno jechac z przedłużaczen na 220 V :) chodziło mi o to czy jak odłącze zasilanie bo jest podłączone pod napięcie przeciwmgielne i po postoju włącze ponownie czy będzie ona działała dalej :) no ale sprawdze podczas wyjazdu dziękuje i powodzenia życze na trasach i do jazdu do celu bo nie każdy dojeżdża dziś miałem tego przykład kiedy byłem w pracy i o 4 w nocy ktoś pewnie zasnął za kółkiem :( więc uwagi rozsądku i osiągnięcia celu żyzce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

WIdze że temat sprawił kłopot bo nie do konca wszyscy przeczytali o co mi chodziło :) na tyle wiem co znaczy na prąd i na gaz tylko że do gazu potrzeba napięcia 12 V i o tym cały czas mówie bo trudno jechac z przedłużaczen na 220 V :) chodziło mi o to czy jak odłącze zasilanie bo jest podłączone pod napięcie przeciwmgielne i po postoju włącze ponownie czy będzie ona działała dalej :) no ale sprawdze podczas wyjazdu dziękuje i powodzenia życze na trasach i do jazdu do celu bo nie każdy dojeżdża dziś miałem tego przykład kiedy byłem w pracy i o 4 w nocy ktoś pewnie zasnął za kółkiem :( więc uwagi rozsądku i osiągnięcia celu żyzce :)

 

Skrzypko kłopot sprawiła forma pytania, która zupełnie jest niezrozumiała. Każdy z nas odpowiedział w jakimś fragmencie. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć, że będzie dobrze, bo np. masz fatalną instalację idącą z auta (a wiele na to wskazuje, skoro wspominasz o świetle przeciwmgielnym) i taka odpowiedź zasugeruje, że dalej może spokojnie jeździć do najbliższego pożaru, po zwarciu instalacji elektrycznej. Poza tym, nie wiemy co włożysz do tej lodówki, co ma arcyważne znaczenie. Bo jeśli będą to w dużej mierze płyny, to będzie kicha i nawet kilkunastominutowe wyłączenie spowoduje rozmrożenie, jeśli będzie żółty ser i wędlina to nie, jeśli masz cienkie przewody idące z auta to prawie wcale nie będzie chłodziło, jeśli przełączysz lodówkę na gaz to będzie lepiej, ale znowu kwestia bezpieczeństwa itd. Tak więc nie da się w sposób odpowiedzialny odpowiedzieć na Twoje pytanie. Aha, no i do gazu wcale nie potrzeba 12 V, skąd w ogóle taki pomysł ?

 

Pozdrawiam

 

PS Konradzie, pewnie w polskich przepisach nie ma nic na temat jeżdżenia na włączonym gazie, ja odnoszę się do krajów ościennych przez które także podróżuje i do takich należą m.in. Austria, Niemcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Konradzie, pewnie w polskich przepisach nie ma nic na temat jeżdżenia na włączonym gazie, ja odnoszę się do krajów ościennych przez które także podróżuje i do takich należą m.in. Austria, Niemcy.

 

rozumiem że w w/w jest taki przepis ?

 

co do pytania skrzypko998 user_popup.png

do pracy lodówki na gazie nie musi być 12V, może te które mają zapłon elektroniczny to tylko jak zgaśnie płomień to używają 12V

normalnie płomyk pali się cały czas i 12V nie potrzebuje, moja lodówka w ogóle nie jest podpięta do 12V i działa

 

napisz może jaką masz lodówkę i czy chodzi ci o używanie jej na gaz, czy na 12V z użyciem grzałki :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące lodówki elektrolux w czasie holowania moja lodówka z tego co wypatrzyłem bedzie pracowała zasilanym prądem z samochodu czy podczas przerwy w trasie i kiedy samochód zostanie wyłączony zostanie odcięty dopływ prądu czy poza tym że troche straci temperature wewnątrz nic sie jej nie stanie kiedy prąd zniknie podczas palenia sie płomienia ?? i czy w momencie odpalenia samochodu lodówka bedzie dalej działała czy trzeba ją uruchamiać bo zgaśnie płomień ? z góry dziękuje za informację :) pozdrawiam :)

 

Myślę, że na początek należałoby Skrzypko skorzystać ze znaków interpunkcyjnych i zamiast układać długie złożone zdanie z wieloma pytaniami zadać kilka krótkich sensownych pytań. Na te chwilę to raczej jest taki mały bełkocik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przepraszam za takie matanie w pytaniu :) sam nie do końca wiedząc jak to wszystko działa sam sie zamotałem więc chciałbym dowiedzieć sie bo na forum nie odnalazłem tak bym to zrozumiał ........ więc lodówka ma dwa przełączniki na 12 V i na 220 V w zależności od możliwości wybieramy jedną z opcji i wciskamy albo jedno albo drugie tak ?? a kiedy chce uruchomić lodówke na gaz wtedy oba te włącznuki są na 0 czyli wyłączone czy tak ?? Z góry dziękuje za informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomekk czy takie coś masz u siebie?

 

No, a jak ! Całe 35 EUR kosztowało, gwint G12. To jest wąż wysokiego ciśnienia przykręcany bezpośrednio do butli.

 

Pozdrawiam

 

Witam !

 

Więc przepraszam za takie matanie w pytaniu :) sam nie do końca wiedząc jak to wszystko działa sam sie zamotałem więc chciałbym dowiedzieć sie bo na forum nie odnalazłem tak bym to zrozumiał ........ więc lodówka ma dwa przełączniki na 12 V i na 220 V w zależności od możliwości wybieramy jedną z opcji i wciskamy albo jedno albo drugie tak ?? a kiedy chce uruchomić lodówke na gaz wtedy oba te włącznuki są na 0 czyli wyłączone czy tak ?? Z góry dziękuje za informację :)

 

Tak, włączniki elektryczne są niezależne od pokrętła gazowego. Aczkolwiek łatwiej by było jakbyś fotę cyknął. Jak przełączać elektrykę to wiadomo, natomiast ważne jest jakimi kablami będzie podany prąd 12 V. Czy nie zrobi się tak, że po włączeniu auta napięcie będzie oscylować w granicach 10 V a przewody będą gotować się z oporu. W aucie kable powinny mieć (Ed ma najlepsze doświadczenie w tej materii) jak najgrubsze 5 mm wcale nie będzie przesadą. Poprzez przekaźnik wprost z akumulatora prowadzony jest plus (+), a z bardzo dobrej masy minus (-) także takim samym kablem. Przekaźnik podłączasz pod napięcie najlepiej z alternatora, albo jak jest problem to spod stacyjki, albo ręcznego włącznika. Ważne - po wyłączeniu samochodu absolutnie nie zasilamy lodówki, bo padnie akumulator rozruchowy. Wtedy idziemy do przyczepy i przełączamy się na gaz, jeśli jesteśmy bez prądu 220/230 V. Po uruchomieniu silnika, przed jazdą przełączamy lodówkę - zamykamy gaz, przełącznik napięcia zasilania 12V włączamy i jedziemy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informacją właśnie takich wiadomości mi brakowało a moje wątpliwości spowodowało złe doinformowanie ze strony osoby która starała mi to wszystko wytłumaczyć a jak widze jego wiedza była tak samo znikoma jak moja :) a przewody jakimi idzie prąd do przyczepki mają około 3 - 4 mm nie wiem czy to wystarczy ale napięcie podczas pomiaru miało 12 V. Jeszcze raz dziękuje za informację i przepraszam za zamieszanie teraz mam jasność co do działania urządzenia :) jutro rano w dorge a pogoda hm no cóż zabawa to zabawa :) pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Dziękuje za informacją właśnie takich wiadomości mi brakowało a moje wątpliwości spowodowało złe doinformowanie ze strony osoby która starała mi to wszystko wytłumaczyć a jak widze jego wiedza była tak samo znikoma jak moja :) a przewody jakimi idzie prąd do przyczepki mają około 3 - 4 mm nie wiem czy to wystarczy ale napięcie podczas pomiaru miało 12 V. Jeszcze raz dziękuje za informację i przepraszam za zamieszanie teraz mam jasność co do działania urządzenia :) jutro rano w dorge a pogoda hm no cóż zabawa to zabawa :) pozdrawiam :)

 

No to powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.