Skocz do zawartości

Haki holownicze + wiązki 7 lub 13-pin


haki24

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym zapytał tak, a jakie masz gniazdo i czy w ogóle nie masz żadnego prądu czy tylko jedno z urządzeń Ci nie działa. Jak już pytasz to się postaraj i napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam,

 

Chciałbym zamontować hak do swojego samochodu (VW GOLF V kombi z 2008 r.).

Proszę o poradę odnośnie wiązki i modułu...

 

czy mogę zamontować moduł uniwersalny?

jeśli tak to każdy z dostępnych będzie działał tak samo?

czy każdy z tych modułów wyłącza automatycznie czujniki cofania?

jakie gniazdo powinienem wybrać 7 czy 13 pin?

 

Pozdrawiam

 

Witam

 

Wszystko zależy od modułu jaki chcesz użyć . "uniwersalne" są różne . Na allegro przykładowo są moduły i pseudo moduły.

Musisz liczyć się także z koniecznością wprowadzenia zmian w sofcie komputera bo może wykazywać Tobie błędy tylnego oświetlenia. Chyba że komp dostosuje się automatycznie.

Nie daj sobie wcisnąć modułu haka pod gniazdo 7 pin bo jest on w zasadzie nie potrzebny.

Porządny moduł we współpracy z gniazdem 13 pin między innymi wykorzystuje opcje wykrywania podłączonej przyczepy (pin 3 i 12 w gnieździe 13pin) i wówczas uzyskujesz dwie dodatkowe funkcje.

Automatyczne przełączanie w komputerze pokładowym auta kontroli tylnych świateł.(nie sygnalizuje tobie błędów żarówek na budziku auta)

Drugą opcją z wykorzystaniem pinu 2 (zasilanie św.p.mgielnych w przyczepie)we współpracy z gniazdem 13pin jest odcięcie zasilania na tylne światło p.mgielne w samochodzie. Ta opcja zapobiega oślepianiu kierowcy czerwoną łuną odbitą w przedniej ścianie przyczepy.

Użycie gniazda 13pin daje Tobie dodatkowe możliwości zasilania instalacji wewnętrznej przyczepy z instalacji auta.

 

Pozdrawiam

 

Mam mały problem posiadam vectre c i nie mam pradu w gniazdku do haka wie moze ktos czemu tak sie dzieje??

 

Może tak jak pisałem wyżej . Moduł haka odłącza zasilanie na gniazdo jeśli w gnieździe nie jest podłączona wtyczka przyczepy 13 pin ze zwartymi ze sobą pinami 3 i 12.(test przyczepy)

 

Sprawdź miernikiem zasilanie gniazda zwierając pin 3 i 12.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy.

- włożyłem wtyczki do gniazd przy haku

- sprawdziłem światła zewnętrzne przyczepy (O.K ! )

- światła w przyczepie się świecą, przełącznikiem w panelu elektrycznym przyczepy zmieniam położenie na i "car" i "van" - pokazuje prąd na mierniku (battery status)

o wartości na jednym 10 a na drugim 11 V

- po 10 min ładowania wracam do przyczepy i światła wewnątrz przyczepy w żadnej pozycji przełącznika car-van nie mogę zapalić i prąd na mierniku nie pokazuje żadnej wartości .

- wyciągam obydwie wtyczki , światła w przyczepie się palą a prąd w pozycji van wzrósł o ok 1-1,5 V.

Elektryk podłączenie nowego(drugiego) gniazda zrobił na podstawie schematu ściągniętego z internetu.

Proszę o podpowiedź :CO SIĘ STAŁO, ŻE PO 10 MIN NIE BYŁO PRĄDU W PRZYCZEPIE? Lodówki nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do elektryków. Wczoraj testowałem drugie gniazdo (7 pin) które założył mi elektryk do ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy.

- włożyłem wtyczki do gniazd przy haku

- sprawdziłem światła zewnętrzne przyczepy (O.K ! )

- światła w przyczepie się świecą, przełącznikiem w panelu elektrycznym przyczepy zmieniam położenie na i "car" i "van" - pokazuje prąd na mierniku (battery status)

o wartości na jednym 10 a na drugim 11 V

- po 10 min ładowania wracam do przyczepy i światła wewnątrz przyczepy w żadnej pozycji przełącznika car-van nie mogę zapalić i prąd na mierniku nie pokazuje żadnej wartości .

- wyciągam obydwie wtyczki , światła w przyczepie się palą a prąd w pozycji van wzrósł o ok 1-1,5 V.

Elektryk podłączenie nowego(drugiego) gniazda zrobił na podstawie schematu ściągniętego z internetu.

Proszę o podpowiedź :CO SIĘ STAŁO, ŻE PO 10 MIN NIE BYŁO PRĄDU W PRZYCZEPIE? Lodówki nie sprawdzałem.

 

zacznij od bezpieczników - zarówno w przyczepie - od tego bym zaczynał - masz pewnie panel z bezpiecznikami, a jak nie tu to w aucie - pytanie jak elektryk zrobił Ci instalacje, pod co podpinał biegun + w aucie - bo mógł np do gniazda zapalniczki w bagażniku - i teraz jest problem.

 

pochodziło chwilę, uruchomiłeś np pompkę i strzelił bezpiecznik bo go przeciążyłeś...

 

Aha - patrząc na to, że w trakcie ładowania - jeżeli oczywiście chodzi silnik a aucie - masz napięcia ok 10-11V to jest to o wiele za mało - u mnie przy solidnym obciążeniu w przyczepie rzędu 300-500W nadal było powyżej 12,5V, a bez obciążenia prawie 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji gniazda przekazałem elektrykowi wszystkie sugestie przeczytane na forum: że lodówka pobiera ponad 8 A, że przekrój przewodu (+ i masa) powinien wynosić 6 mm (min4), Żeby oba przewody + i masa poprowadzić z akumulatora przez przekaźnik, który odłącza zasilanie lodówki gdy wyłączę kluczyk. Wszystko co mu powiedziałem uwzględnił , założył też dwa bezpieczniki 25 i 15 A (szkoda, że w tak niedostępnym miejscu).

Jest teraz okazja żeby wszystkim forumowiczom za wcześniejsze wypowiedzi na interesujący mnie temat podziękować. DZIĘKUJĘ!

Trochę mnie uspokoiłeś kolego . Jutro sprawdzę bezpieczniki bo rzeczywiście w którymś momencie włączałem pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Mam pytanie Za tydzień kupuję Toyotę Rav4 rok 2006 z USA (koło na tylnych drzwiach) Samochód jest sprowadzony i nikt przy nim jeszcze nie dłubał.

Są orginalne lampy przednie i tylne i nic z nimi nie zamierzam robić(tylne lampy diodowe kierunki pomarańczowe jak w europie). Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale z tyłu nie ma przeciwmgielnej.Chcę jej zamontować hak wiem,że wersje z USA są (long) ale nie wiem czy one są szersze czy takie standardowe jak w europie. Jaki wybrać hak (polski czy zagraniczny) czy odpinany na kluczyk czy odkręcany jak z tymi wiązkami 7czy 13 pin. Gdzie warto pojechać na montaż (Warszawa-Marki) aby nie było zdziwienia po wykonaniu. Jaki może być koszt całkowity tego zabiegu. Z czasem jak spłacę toyotę chciałem kupić łódź kabinową 700kg i straszyć rybki.

Edytowane przez wd_janosik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja tez odświeżam temat i pytam :

W mojej zakupionej przyczepie ,nie działa nic z auta.Mam w szafie transformator z 220 na 12 ,w przodzie mam schowany tzw BATTERY GUARD .Nic się nie dzieje gdy jest podpięty.Zacząłem przeglądać o co tu chodzi,mam nad kuchenka przycisk 12V ,więc po coś go zamontowano.Powinno dla mnie być oświetlenie częsciowe działające przy aucie oraz woda.Sprawdziłem dokładnie wtyczke i chyba znalazłem.

 

Bardzo mnie zdziwiło ,że wtyczka jest nadal starego typu tj 7PIN a budka 2000 rok.Po rozebraniu znalazłem ,że ktos se przerobił (po co? ) i obciął reszte kabli......Czy w tych obciętych było zasilanie środka?Ciekawe zresztą czy lodówka działa na 12V ,bo przy zakupie sprawdziłem tylko 220 V oraz na gaz.

 

Gdzieś był post ze schematem wtyczek .Please podpowiedźcie mi który to temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brankiniol to jest temat chyba którego szukasz.

Ludzie często przerabiają wtyczki na 7 PIN bo mają takie złącza w różnych autach.

Najprościej załóż wtyczkę 13 PIN do przyczepy, odtwórz instalację i i woda i oświetlenie na 12V i ubikacja powinny ci bez problemu działać. Lodówka na 12V pewnie też jest sprawna, tylko ona akurat działa po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,mój temat.Od 30 czerwca jestem nad Balatonem i muszę się przygotować.

Pytanie,czy jak zmienie wtyczke na powrót 13 PIN,a w aucie mam 7 PIN i będę używał przejściówki ,czy będzie działać?Czy przejściówka dostarczy napięcie do kabli?Czy muszę znaleść inny sposób?Chodzi mi o te dodatkowe kable

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie musisz mieć gniazdo 13 PIN, aby zasilać urządzenia wewnętrzne. Nie wiem jak są zbudowane przejściówki ( nigdy nie używałem gdyż nie jestem zwolennikiem druciarstwa), ale nawet gdyby z gniazda 7 PIN i przejściówki zasilane były urządzenia wewnętrzne, nie wytrzyma tego instalacja elektryczna samochodu ( za mały przekrój przewodów elektrycznych). Mając w samochodzie gniazdo 13PIN zasilasz całą instalacji elektryczną przyczepy i dodatkowo możesz do tego gniazda używać wtyczek 7 i 13PIN, bez stosowania przejściówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brankiniol spróbuj podjechać tam gdzie zakładałeś hak i zapytać ile wezmą za zmianę z 7 na 13 PIN za gniazdo w aucie. To jest w sumie tylko pociągnięcie 3 dodatkowych kabli i samo gniazdo. Po odtworzeniu instalacji w przyczepie masz z powrotem wszystkie funkcje i działającą lodówkę w czasie jazdy.

Dodatkowo wystarczy zwykła przejściówka z 13 na 7 PIN i jesteś niezależny od wtyczki w przyczepie - ciągasz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wystarczy zwykła przejściówka z 13 na 7 PIN i jesteś niezależny od wtyczki w przyczepie - ciągasz wszystko.
Jeżeli zamontujesz gniazdo 13PIN typu WEST, przy podłączeniu wtyczki 7 PIN nie potrzebujesz przejściówek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.