Skocz do zawartości

uklad hamulcowy BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Ariel - dzieki ...

wychodzi na to ze za szybko chcialem wymieniac szczeki...

otoz rdzawy nalot na feldze po powrocie w ulewie to nie efekt tarcia zuzytych szczek o beben - to porostu jazda bo blocie i wodzie sprawila ze dostala mi sie do srodka woda z piaskiem i powymywalo osady ze srodka bebna jak i nalot rdzy pomiedzy felga a bebnem...

teraz wiem ze nie mialem na jednym bebnie zaslepki rewizyjnej i tamtedy dostawaly sie zanieczyszczenia

 

jutro dalszy etap czyszczenia i smarowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj skonczylem czyscic swoj uklad hamulcowy - okladzin starczy jeszcze na kilka wyjazdow... ufff jeden wydatek mniej

 

mala relacja co i jak aby nikt w przyszlosci nie probowal zbijac bebna mlotkiem...

 

pierwsze najwazniejsze to dobrze zabezpieczyc budke aby nie zleciala z lewarka

 

najlepiej zapiac do auta a kolo ktore w danej chwili nie jest rozkrecane klinujemy

kliny zabezpieczaja aby cepka nie ruszyla a hak auta zapobiegnie zjechaniu cepki na boki - cepa stoi stabilnie pomimo zwolnionego hamulca

post-728-0-72891600-1304967668_thumb.jpg

nastepnie jak wiadomo :) trzeba zdjac kolo, pozniej zbijamy kapsel zabezpieczajacy i mamy nakretke trzymajaca beben na widoku

post-728-0-63112900-1304967739_thumb.jpg

wyciagamy pierscien zabezpieczajacy i odkrecamy nakretke

beben schodzi bardzo lekko razem z lozyskiem ktore ma swoj pierscien zabezpieczajacy

post-728-0-98542800-1304967834_thumb.jpg

i mamy szczeki na wierzchu :)

post-728-0-45225700-1304967879_thumb.jpg

łozysko z obydwu stron

post-728-0-10801900-1304967942_thumb.jpg

post-728-0-06825400-1304967976_thumb.jpg

beben od srodka

post-728-0-83821300-1304968014_thumb.jpg

 

piaste nalezy dokrecac kluczem dynamometrycznym...

ja u siebie dokrecilem narazie na "oko" gdyz nie znalazlem w zadnym warsztacie klucza ktory ma az 280 Nm... teraz musze znalezc warsztat ktory ma taki "duzy" klucz i dokrecic tak jak jest napisane na wewnetrznej stronie kapsla zabezpieczajacego

post-728-0-08299100-1304968090_thumb.jpg

 

pytanko do kolegow co juz rozbierali hamulce - czy 280Nm mozna zastapyc kluczem pneumatycznym??

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetna relacja :ok: właśnie takich konkretnych informacji powinno być najwięcej na forum :brawo:

Ja mam zamiar zabrać się za taka relacje tylko AL-KO ale wciąż mi czasu brak :smirk:

 

 

oczywiście "+" :ok:

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzioklb , bęben masz w super stanie :ok: ,szczęki o których wspomniałeś to zapewniam Ciebie ,że wystarczą spokojnie na 2-3 lata na pewno.

Odnośnie klucza to sugerowałbym abyś nakrętke dokręcił kluczem dynamometrycznym i będziesz pewien ,że zrobiłeś to tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klucza zlosnik.gif to można zrobić tak:

Klucz z przedłużką 1 m. Założyć tak żeby przedłużka była poziomo. Na końcu przedłużki (1m od osi śruby to punktu zawieszenia) zawiesić 28 kg. I to chyba wychodząc z definicji dało by radę zrobić bez szukania klucza hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzioklb - jeżeli chcesz po niedzieli (16 maja) możesz mieć w Kluczborku do dyspozycji klucz dynamometryczny. Mój brat mieszka w Kluczborku, a w sobotę lub niedzielę będzie u mnie. Dobra relacja. Na drugim zdjęciu nie bardzo widzę pierścień zabezpieczający nakrętkę.Właśnie z bratem planujemy też Chorwcję tyle, że w terminie 4 czerwca, ale może gdziś się spotamy. (Istria i Plitwickie)

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ed - byloby super gdybys podal klucz przez brata bo w Klb lipa - gdzie nie pojde za kluczem to wszedzie maja klucze max 210 Nm

 

co do Chorwacji to miloby bylo pogadac na obczyznie w ojczystym jezyku... do dnia dzisiejszego nie wybralem jeszcze miejsca docelowego - bede najprawdopodobniej gdzies w okolicach Zadar-u lub krk

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, że wprowadziłem Cię w błąd dopiero, po Twoim ostatnim poście sprawdziłem swój klucz ma max 120 Nm. Ale żeby łożyska naciągać takim momentem coś to mi się nie podoba - trzeba by to gdzieś jeszcze sprawdzić. Co na to przyczepy-wiola poradź.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.