Skocz do zawartości

Sterckeman terenowca


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Najgorsza jest elektryka zewnętrzna, której nie chcą się podjąć miejscowi elektromechanicy, a sam, po spędzeniu kilku godzin, na razie nie posunąłem się ani o krok :wrrr:.

 

A jaki masz problem ?

Gdybys mieszkal blizej trojmiasta to byc Ci pomogl, w swoje elektryke wybebeszylem prawie do zera (zostaly tylko niektore kable) i zrobilem od poczatku. Dolozylem gniazda 12V w kazdym rogu przyczepy z kalbami 2.5, zrobilem hermetyczne gniazdo 12na zewnatrz (do podlaczania oswietlenia przedsionka), dorobilem kilka gniazd 230V, zmienilem miejsce akmulatora, wstawilem baterie sloneczna + kontroler, wstawilem zasilacz 12V, wstawilem zasilacz 36V ktory udaje baterie sloneczna gdy mam 230V, pociagnalem kable 4mm od wtyku przyczepy, wstawilem wskaznik poziomu wody czystej, zrobilem panel sterujacy elektryka. Teraz moge ladowac aku z samochodu,badz 230v badz z solara i niezaleznie zasilac przyczepe z aku, 230V badz samochodu. Troche zabawy, przyczepa przytyla o 30kg, ale warto bylo.

 

MAciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyznam Ci Maciek, że chyba łatwiej robić jest elektrykę od podstaw, niż szukać co jest nie tak? Oczywiści zrobienie od podstaw jest bardzo pracochłonne i zabiera dużo czasu, ale wiesz co robisz. Moja skrzynka elektryczna wygląda ta: nie mam pojęcia, który kabelek do czego służy i jak to sprawdzić?

post-2788-0-52882100-1303148848_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szare po lewej to bezpieczniki 230V, musza byc podniesione do gory aby dzialaly. Sprawdz najpierw czy wogole masz 230V na gornych zaciskach-srubach bezpiecznikow , pod napisem wejscie 230V.

 

Jesli jest OK, to sprawdz zaciski-sruby na dole tych bezpiecznikow, powinno byc OK. Teraz wylacz bezpieczniki (w dol).

Zobacz gdzie ida dwa kable wychodzace z dolu bezpiecznikow - to jest 230V dochodzace do transformatora (opisany na zdjeciu).

Sprobuj go uwaznie odkrecic i zobaczyc czy 230V dochodzi do niego - uwaznie wklaczajac na chwile bezpieczniki

Z tego transformatora wychodza tez dodatkowe 2 kable, zobacz gdzie ida, powinny isc do prostownika - czyli zielonej plytki na trafo.

Wlacz na chwile bazpieczniki i zobacz jakie masz napiecie na transformatorze - powinno byc kilkanascie V napiecia zmiennego.

Sprawdz czy to napiecie zmienne dochodzi do plytki prostownika - odkrec ja za pomoca dwoch malych srubek umieszczonych na srodku tej plytki.

 

Teraz sprawdz czy napiecie stale kolo 12V (ale moze byc i nawet 15-16V) pojawia sie na bezoiecznikach 12V. Na dowolnym bezpieczniku powinien byc +, a masy - musisz poszukac pod plytka, do niej dochodza prawie wszystkie szare kable. Kazdy z tych kabli ma swoj + i -, plus jest podlaczany do bezpiecznikow, te plusy widac teraz na zdjeciu, sa podlaczone do numerow 1-13, minusy sa pewnie gdzie pod plytka i raczej nie beda numerowane. Te szare kable to zasilanie poszczegolnych odbiornikow w przyczepie - lodowka, lampy, pompa, dmuchawa etc. Czesc z nich to pewnie kable z napieciem 230V do gniazda/gniazdek elektrycznych w przyczepie.

 

Najlepiej rozbierz to troche i zrob zdjecie/zdjecia.

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKISSJG myślałem by nieśmiało zapytać na forum, czy zwrócenie się o pomoc w Sławie byłaby moralna? Chodzi oczywiście o praktyczną pomoc i grzebanie w kablach. Czy znaleźli by się chętni do takiej pomocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka montował AdamH, a jak niektórzy wiedzą ma kawał przyczepy. Zjazdy i wjazdy na prom są często dość strome i wówczas można zawadzić tyłem przyczepy o nabrzeże lub najazdy. Należy je zamontować z tyłu budy, by były najniższym punktem.

Zaintrygowały mnie te kółka bo nie ukrywam że wjazd do domu mam tak stromy że zawsze przy wyjeżdżaniu tylni zderzak unosi się dosłownie kilka cm nad ziemią. Może ktoś jest wstanie wgrać jakieś zdjęcia jak to wygląda już zamontowane no i jakie to kółka się montuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wrócę do tematu oświetlenia, ale tym razem wewnętrznego. Nieświecącą obrysówkę zrobiłem sam. Hura!:yay: Powodem był wypięty kabel w kolejnej puszce elektrycznej którą znalazłem. W puszce tej są kable odpowiadające częściowo za oświetlenie zewnętrzne i za oświetlenie wewnętrzne. Niestety, wadą puszki jest to, że jest tam bardzo ciasno, a kabli łączonych niemal na kupie chyba z 50. Kiedy ruszałem kablami, w pewnym momencie pojawiło się światło w jednej z lamp wewnętrznych, która wcześniej nie świeciła. Jednak kiedy próbowałem dojść, co dokładnie ruszyłem, że lampa zaświeciła, światło zgasło i już się nie zaświeciło mimo wielu prób ruszania wiązkami. Moim zdanim jest to nieorginalna puszka, gdyż listwy łączące konektorki są przede wszystkim nie wystarczające ilościowo. Czy próbować jakoś to posklejać do kupy, czy kupić inną puszkę (ale jaką) i przełożyć wszystko do nowej? Jaka metoda łączenia kabli w puszkach jest najlepsza? Tu jest tak, że jakiś jeden przewód zasila kilka innych, czyli wpina się go w szynę (listwę) a następnie podpina się do niej kolejnych kilka przewodów idących do lamp. Kolega wspomniał, że można kupić skrzynkę elektryczną domową i połączyć to tak ja w tablicy bezpieczników w domu, skręcając przewody we wspólnych listwach (szynach). Jednak nie wiem, czy to dobry pomysł? Musiałbym bowiem odcinać wszystkie końcówki kabli, zakładać na nie odpowiednie zakończenia (takie rurkowe) i dopiero te wkładać do tej szyny i je przykręcać śrubami.

Oto zdjęcie tej odkrytej dziś puszki i plątanina kabli jaka w niej jest i z widocznymi listwami blaszkowymi (złotymi i srebrnymi) w które wciska się konektorki z kablami:

post-2788-0-56080400-1306789514_thumb.jpg

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjęcie tej odkrytej dziś puszki i plątanina kabli jaka w niej jest i z widocznymi listwami blaszkowymi (złotymi i srebrnymi) w które wciska się konektorki z kablami:

post-2788-0-56080400-1306789514_thumb.jpg

 

terenowiec a ja na pierwszy rzut oka mam wrażenie, że tam wszystko jest uporządkowane - każda oddzielna szyna odpowiada za jeden kolor przewodu - osobna za masę (zielono - białe), niebieskie, brązowe, czerwone, czarne i białe.

Z tego tez tytułu uwazam, że puszka tez jest dedykowana pod takie rozwiązanie. Spróbuj ta plątanine uporządkować przypisując każdemu kolorkowi osobną szynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor kłopot w tym, że szyny mają po 8 wypustów, a dochodzi do niektórych 10 przewodów i są wciskane jedne w drugie. Poza tym szyny - te z lewej strony) są źle dostępne i znajdują się bardzo blisko siebie 0,5 mm - 1 mm, a przy tym są ruchome. Dlatego często powodują zwarcia i palenie bezpieczników. Wolałbym puszkę większą w którą można wtykać i wyjmować przewody. Tu jest tak ciasno, że włożenie paluchów jest niemożliwe, mało tego, nawet wąskie szczypce się nie mieszczą. i Jeszcze jedno, w niektórych miejscach przewody są ponaciągane i blaszki aż się gną. Należałoby je przedłużyć i wcisnąć ponownie, ale w tej puszcze zrobiłoby się jeszcze ciaśniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, faktycznie w tej puszce jest twórczy nieład lecz do opanowania nawet w tej puszce ( szkoda że mieszkam tak daleko ) bo bym to uporządkował w tej oryginalnej puszce, patrząc na zdjęcie to myślę( i raczej się nie mylę) że jest to do zrobienia. Złącza widniejące na foto to nic innego jak złącza masowe w instalacjach samochodowych dostępne w sklepach z akcesoriami elektronicznymi, jeśli jest za mało łączy to dokupić i po sprawie.

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w reanimacji instalacji elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po miesiącu intensywnych prac (często do 12 w nocy) 80% rzeczy w budce zrobione i dziś ruszamy na dwa tygodnie do Chorwacji. Oczywiście przyczepa przeładowana, bo znalezienie budki odpowiedniej wielkości, z szukanym rozkładem, stanem i ładownością jest niemal niemożliwe, nie licząc ofert za 10 Euro.

Do zobaczenia po urlopie :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.