Skocz do zawartości

Niewiadów czy zachodnia?


Filip

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej.

To co napiszę pewnie wywoła oburzenie wielu osób. Nie stosuje się szeroko skorupy z laminatów ze względu na większą czasochłonność produkcji oraz przede wszystkim ze względu na wyższą masę przyczepy z laminatu. Przyczepy z laminatu są po prostu ciężkie!!! Popularne n-126 są lżejsze od zachodnich bo są małe a ich wyposażenie jest skromne. Nie wspomnę o izolacji termicznej.

Dla porównania:

N-126N o długości wnętrza 305cm ma masę własną 610kg.

Przyczepa o tradycyjnej konstrukcji drewniano alumniowej Sterckeman Starlett 370DD o długości wnętrza 370cm z łazienką z toaletą ma masę wlasną 645kg. Model 330CP tej samej firmy o długości wnętrza 330cm ma masę 580kg. Dane zaczerpnąłem z katologów producentów na rok 2005.

Skorupa z laminatu bez wątpienia trwalsza i dużo łatwiejsza w naprawach. Ale jaki interes mają producenci w produkowaniu trwalszych przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam oburzenie :D .

Wiadomo, że nie ma rzeczy bez wad :D.

Laminat wcale nie jest taki ciężki - zobacz ile ważyły N126 na początku swojej produkcji. Ich DMC w tamtym czasie było coś koło 420 kg. Trzeba jeszcze dodać, że w tamtym czasie rama nie byłą ocynkowana - i według mnie tamta starsza rama jest (albo przynajmniej wygląda) na cięższą.

Na pewno typowy sandwich stosowany w przyczepach zachodnich jest lżejszy, ale niestety jest strasznie delikatny :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawdza się powiedzenie że ciężkie znaczy mocne. :D

Pamiętam pierwsze wakacje z rodzicami w N-126. Przyczepka była jedną z pierwszych i nie miała izolacji termicznej dachu. Nad ranem z dachu na głowy śpiących kapała skroplona woda. Szafa była z tkaniny zamykana na zamek błyskawiczny. Półki nad oknami były siatkowe. Tu chyba tkwi różnica w masach wtedy (430 jak piszesz) a teraz (530). Może też skorupa jest mocniejsza aby nie następowało odkształcanie nadwozia w upał, co jak wyczytałem na forum, zdarzało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przyczepa którą opisujesz to chyba N-126a która miałą cienkie materace zasłonki w szafkachi dwie siatkowe półki wewnątrz przyczepy. I ważyła ona (masa własna 320 kg). Informacje z książki R. Szepke "Turystyka Campingowa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że laminat jest ciężki... sama żywica przecież ile waży... ale bądź co bądź niewiadowek zawsze należał do wagi piórkowej :) Niby skorupa trwalsza od zachodnich przyczep, ale za to częściej wnętrze trzeba remontować (delikatne szafeczki, odklejająca się wykładzina...). Coś za coś... ale trzeba przyznać, że projekt 126 nawet dziś wygląda dość nowocześnie i nie razi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każda przyeczepa ENka ma swoje zady i walety ;) Ale prostota jej konstruckji, popularność, niska cena (będąca alternatywą dla wikęszkego namiotu!!) powoduja ze jeszcze dlugo będą głownym sprzetem w Polsce :) co mnie akurat bardzo cieszy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja niestety będe się niewiadowka pozbywał mimo, że też niemało w nią włożyłem... moja połowka to mały zmarźlak (przydałoby się ogrzewanie), do tego chcem łazieneczke by tez ułatwić nam przebywanie na kempingach... choć pewnie jakbym nie miał nikogo to mały namiot i kawałek koca by mi wystarczył :D Poza tym w swoim escorcie po rozłożeniu siedzeń też wygodnie się śpi... a może jeszcze mi się odmieni? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak ostatnio stwierdziłem, że jeszcze se kupię "zapiekankę" lub większą niewiaówkę, ale w stanie do remontu. Tylko skończę prace przy moim ogryzku :D i odkładam do skarbonki na kolejnego trupa :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe.....Tomii, to tak jak ja :D

Mam Dragonera 420D.

Kupiłem za 300zł na raty :D N-126e w dobrym stanie, ale bez paierów:( (nigdy nie była rejestrowana).

A teraz spłacam zanabytą drogą kupna za 500zł N-126a z papierami jeżdżącą :D

I w kościach czuję, że na tym się nie skończy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.