Jump to content
Filip

Niewiadów czy zachodnia?

Recommended Posts

Filip

Mam pytanie...

Jaka jest różnica między Niewiadowem a przyczepą zachodnią?

Z tego co wiem Niewiadów nie ma stelażu drewnianego, a zachodnia ma.

Czym jeszcze się różnią?

Z czego zewnętrznie są zbudowane?

Jakie są jeszcze różnice?

Pozdrawiam

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Wiesz pytanie trzeba sprecyzować - bo niewiadówek było kilka modeli :D.

 

Chodzi Ci pewnie o najpopularniejszą N-126e :D (tak samo wygląda N-127, N-126b, N-126d). N-127 to wersja bardziej wypasiona - produkowana raczej na export.

n126e.jpg

Więc jest to bardzo małą przyczepka, wykonana z laminatu - a nie tak jak większość przyczepep o drewnianym szkielecie, przykrytym blachą aluminiową.

Minusem małej niewiadówki jest napewno słaba izolacja termiczna i odchodząca tapicerka. Do plusów napewno można zaliczyć to że nie cieknie (jeśli cieknie to na uszczelkach) i nie trzeba mieć mocnego samochodu do tej przyczepki, poza tym jak się dobrze poszuka to można tanio kupić :D .

Jeśli jesteś wysoki to będziesz miał troche problemów - ja przy wzroście 175 cm musiałem się troche schylać kiedy dach nie był podniesiony.

 

Były jeszcze większe N-126N

n126n.gif

 

No i przez pewien czas produkowano napompowane N126e pod nazwą N-132:

n132.jpg

 

Oraz przyczepy o szkielecie drewnianym N375 i N390 (mało jest ich na rynku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcys

Niestety N375 i N390 wyleciały z produkcji były nieco za drogie, a szkoda bo za pare lat byłyby ciekawa pozycja na rynku wtórnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
perfex

Więc jest to bardzo małą przyczepka, wykonana z laminatu - a nie tak jak większość przyczepep o drewnianym szkielecie, przykrytym blachą aluminiową.

Minusem małej niewiadówki jest napewno słaba izolacja termiczna i odchodząca tapicerka. Do plusów napewno można zaliczyć to że nie cieknie (jeśli cieknie to na uszczelkach) i nie trzeba mieć mocnego samochodu do tej przyczepki, poza tym jak się dobrze poszuka to można tanio kupić :D .

 

Zgadzam sie ze jest kiepska izolacja termiczna, jest to przyczepa zdecydowanie letnia, ale pewnie sa jakies metody na poprawe tej izolacji ? I tak sobie mysle ze taka skorupa z laminatu to dobra koncepcja calkiem.. Ciekawe czemu nie udoskonalono jej (ocieplono lepiej) i nie jest stosowana ? Skoro jest lekka, pewnie tansza i nie gnije to sa to powazne argumenty za ! Czemu tzw. renomowaniu producenci jej obecnie nie stosuja? (a moze stosuja ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gucio

Tomii.... żadna N-126 nie była produkowana pod nazwą N-132 !!!

To są dwie różne przyczepy, choć na pierwszy rzut oka patrząc na wszystkie trzy N-126e, 127, 132 można się pomylić !!!

 

N-132 podobnie jak N-127 jest dłuższa od N-126 tyle, że N-132 jest jeszcze dłuższa od N-127

N-132 podobnie jak N-127 jest wyższa od N-126 Choć w N-127 jest jeszcze szyberdach, a w N-132 można spokojnie stać (nie ma szyberdachu tylko ma wywietrznik tak jak N-126N)

 

Zapytaj marka, bo On właśnie jest na etapie zakupu w/w N-132 :D, którą ja mu "załatwiłem" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

A z moich informacji (książka Ryszarda Szepke "Caravaning" pewnie tak jak u Tomiego) N127 różni się od N126 hamulcem, kufrem z przodu i otwieranymi oknami (to są dane z końca lat 70). Buda jest identyczna (tak opisał Szepke str 92).

A co do 132 to jest ona bliźniaczą konstrukcją, ale nieco powiększoną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
Tomii.... żadna N-126 nie była produkowana pod nazwą N-132 !!!

Ja to wszystko wiem :D - chodziło mi o to, że N132 to tak jakby większy brat N126 (napompowane N126 :D) i nie napisałem że N126 produkowali pod nazwą N132 tylko, że produkowali napompowane N126 które nazywały się N132. Nie zrozumieliśmy się poprostu :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gucio

No niech Ci będzie ;-)

 

jakoś wcześniej nie widziałem tego napompowane :D

 

 

Szary11...

w klubie mamy kolegę, który zaposiada N-127 i uwierz, że nie są takie same !!

N-127 jest trochę mniej napompowana niż N-132, ale jednak jest i na pierwszy rzut oka faktycznie wyglądają tak samo, ale są tylko podobne.

127 jest nieco dłuższa i wyższa od 126, a 132 jest dużo dłuższa i wyższa od 126 i nieco mniej (jakieś 50cm) dłóższa od 127

A Szepke w książce napisał o swoich odczuciach, bo chyba żeczywiście w tym okresie N-126 nie miały otwieranych okien (nie jestem pewien) i hamulców (jestem pewien) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
No niech Ci będzie ;-)

 

jakoś wcześniej nie widziałem tego napompowane :D

A było :D - czeba uważnie czytać :D:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

BYć może być może 127 jest deczko większa:-) Szepke wymiarów nie opisywał w stosunku do 126 a na zdjęciach wygląda niemal identycznie prócz tych zmian co wypisałem wcześniej. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gucio

Nie pamiętam dokładnie o ile centymetrów, ale jest dłuższa ten kawałek przed drzwiami chyba z 10, lub 20cm dłuższa i wyższa to widać stojąc za przyczepą i patrząc na dach nad oknem.

 

Sam mam problemy odróżnić :D

 

Jak spytam Bartka (właściciela N-127), to napiszę ile cm w którą stronę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

N127 miała 294 cm długości, 185 szerokości i 175 wysokości (takie dane znalazłem na stronie republika.pl/karawaning) :D

A na zdjęciu wymiary N126:

iau0vsx3kzljzze5.jpg

Dziwne tylko to, że N127 miała by być węższa od N126 :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gucio

No bo jest większa !!

Na długość wychodzi, że 127 jest dłuższa o 14cm, ale z wymiarami 126 jest coś nie tak, bo od całkowitej wysokości 2200cm odejmując wysokość od ziemi do ramy 380+20cm, to daje nam wynik 1800cm wysokość budy.

Hmm... napewno tyle nie ma !!!!

 

Ale nie dyskutujmy o wymiarach podawanych gdzieś tam, tylko niech ktoś (może szary11) zmieży swoją N-126 wewnątrz dł i wys., a podjadę do kumpla od N127 i zmierzę jego i wtedy będziemy mieć dokładne wymiary :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek

N 126a,b,c,di oczywiściwe e

(mówimy o skorupie)

 

długość - 280 cm

szerokość - 191 cm

wysokość - 183 cm (w szczycie szyberdachu i pewnie bez podłogi)

 

N 127

 

długość - 294 cm

szerokość - 195 cm

wysokość - 189 cm

 

N 132t,l,d(d nie weszła do produkcji)

 

długość - 360,5 cm

szerokość - 203 cm

wysokość - 208 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Marku a skąd masz te informacje :D ? Mierzyłeś :D osobiście ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...