Jump to content
piotrekbb

Przekoroczenie 3.5t -potrzebne tacho ?

Recommended Posts

piotrekbb

Kupiłem nowy holownik Transit DMC 2600kg , moja przyczepa ma 1050DMC (w tym prawie 300kg ładowności, szkoda ,że nie można zmniejszyć DMC)

Przekraczam więc tym zestawem 3.5t o 150kg , mam tylko kat.B i zastanawiam sie nad E ale podobno,szczególnie na zachodzie (po kraju nie jeżdze i nie będę) wymagają do takiego zestawu Tachografu...

Ktos wie jak jest naprawdę ? Szkoda sprzedawać mi mojej cepki , niestety z powodów finansowych (kupiłem nowe auto dostawcze)muszę sprzedać poprzedni holownik (Ford Mondeo -może ktoś potrzebuje, świetny stan techniczny)

 

Znalazłem jeszcze taką abstrakcję:

http://www.oskpustron.pl/witam_czy_mozna_zmienic_dmc_przyczepy_kempingowej__posiadam_przyczepe_z_wyposaz,223,porady.html

Edited by piotrekbb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Kolego, temat był wałkowany mnóstwo razy. Te przepisy funkcjonują od dawna.<br>Na Kat. B możesz ciągać zestaw o dmc ( holownik+przyczepa ) maks. 3,5T.<br>Jedyny wyjątek to przyczepa lekka <=750kg. Wtedy maks 3500+750=4250.<br>Ale Ciebie ten wyjątek nie dotyczy.<br><br>A odpowiadając wprost na Twoje pytanie: TAK, musisz mieć B+E.<br><br>Co do tachografu - to musiałbyś jeździć zarobkowo. W innym przypadku tachograf nie obowiązuje. A teoretycznie, to tacho obowiązywało by też w Polsce ( gdybyś zawodowo jeździł ).<br><br>Przy okazji - nie wiadomo, czy nie wejdzie nowelizacja przepisów dotyczących "kierującego". Wtedy jeździłbyś dalej na "B", jeżeli suma dmc ( przyczepki i holownika ) byłaby niższa niż 4250kg. Ale to dopiero projekt.<br><br>Dodam od siebie, że mam dmc (holownika i przyczepki) 3570kg. Musiałem zrobić BE.<br><br>

Edited by gfizyk (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

kat E musisz miec

tacho - jesli pojazd jest na uzytek wlasny ... nie musisz

a informacja zawarta w linku ktory podales... smiechu warta - juz widze policje z waga ;) oni zreszta jak juz to na wadze sprawdzaja nacisk na os a nie RMC...

 

btw - na RMC mozesz sie powolywac jak masz kat. E - jak nie masz ... to mandat

Edited by bodzioklb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Tak jak gfizyk napisał , wytłumaczyły mi krokodyle gdy ich o to zapytałem.

Miałem łącznie (bus + towarówka) 3800 i oczywiście kat E. Ktoś nastraszył że za granicą tacho potrzeba, a oni powiedzieli że nie, jeśli nie jest to trans zarobkowy. Zarobkowy czyli firma transportowa, jeśli wieziesz towar własnej firmy to możesz śmigać spokojnie, podobnie z budką kampingową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

no to czeka cie kolego kursik na E :thank: i pozatym spoko możesz sobie jeździć takim zestawem bez tacho i innych pierdół :look: Ludzie gadają nie mając pojęcia o czy, więc wszystko przez sito siej bo zaraz będą kazali robić kursy na przewóz towarów i osób ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

Dzięki koledzy.Przepraszam za dubel tematu ale sprawy mas i kategori są mi znane , meritum wątku to Tacho lub Kontrolbuch przy przekroczenui zestawem 3.5t.

Problem w tym,że holownik (Ford Transit) zarejestrowany jest jako cieżarowy i nie wiem jak na to będą patrzeć w Austrii.Jezdzilem kiedyś w "transporcie międzynarodowym" i wiem jak BAG i inni potrafią być złosliwi.

 

Czyli robię E do B i śmigam spokojnie,czy taki egzamin jest trudny , trzeba wkuwać całą teorię z zakresu B czy tylko jakis dodatek odnośnie przyczep?

Może jest ktoś z okolicy Bielska-Bialej i wie gdzie "najlepiej" udać sie na taki kurs.

 

Jeszcze jedno -opłaty drogowe.Może ktoś wie jak wygląda sprawa w Austrii ,trzeba mieć GO-Box jeśli przekrocze 3.5t ?

Edited by piotrekbb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

 

Czyli robię E do B i śmigam spokojnie,czy taki egzamin jest trudny , trzeba wkuwać całą teorię z zakresu B czy tylko jakis dodatek odnośnie przyczep?

Może jest ktoś z okolicy Bielska-Bialej i wie gdzie "najlepiej" udać sie na taki kurs.

 

Jeszcze jedno -opłaty drogowe.Może ktoś wie jak wygląda sprawa w Austrii ,trzeba mieć GO-Box jeśli przekrocze 3.5t ?

 

 

na kursie jest tylko plac a w word egazamin praktyczny - nie ma teorii...

 

Box chyba nie musisz miec... to na wieksze masy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Egzamin na E do B nie jest trudny - do zaliczenia plac manewrowy i jazda po mieście. W zeszłym roku robiłem E w Jastrzębiu i było bezproblemowo. Uprzejmy egzaminator - nic z horrorów-opowieści o oblewaniu. Jeśli kiedykolwiek jeździłeś z przyczepą to spokojnie dasz radę - chyba, że zjedzą Cię nerwy. Pojazd egzaminacyjny tylko lekko zabytkowy.

W Austrii i Czechach: Go-box, myto obowiązuje dla pojazdów powyżej 3,5t.

Jeśli ciągniesz przyczepę kempingową obowiązuję cię winieta tylko na holownik, ale prawo jazdy B+E musisz mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MirasM

Na ten temat rozmawialiśmy tutaj :

 

http://forum.karawan...kg/page__st__30

 

 

 

A kolega Konrad_b w poście #38 dał wyczerpującą odpowiedz

 

Dodam, że miałem podobny problem tylko nie chodziło mi o prawko

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Co do egzaminu - dochodzi sprzęganie i rozprzęganie. Tutaj sporo kandydatów oblewa. Najczęściej z pośpiechu.

Zdawałem na BE lecie w ubiegłym roku.

A dzisiaj (! ;) zdałem C ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effendi

 

Zdawałem na BE lecie w ubiegłym roku.

A dzisiaj (!) zdałem C ! ;)

 

a nie lepiej i taniej było zdawać od razu E do C ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Effendi - dodatkowo 1000 zł.

Mnie nie zależało na CE. Ja potrzebuję C, ze względu na formalne wymagania dla rzeczoznawców samochodowych. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effendi

teraz rozumiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

Jak można oblać sprzeganie? Bardziej obawiam się parkowania tyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

np za mocno cofniesz i uderzysz zaczepem o auto ;) albo nie sprawdzisz wszystkich świateł, nie zgasisz silnika itp itp :thank: jest kilka możliwości :look:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...