Skocz do zawartości

kategoria B DMC obu pojazdów 4250kg


ryby

Rekomendowane odpowiedzi

Swoja drogą, nie tak znowu dawno temu w Niemczech prowadzono szeroką dyskusję na temat ich praw jazdy - starsze dokumenty uprawniały do poruszania się na kat. B pojazdami o DMC do 7,5t.

I tak starsze osoby mogły legalnie jeździć autami takimi jak dzisiaj nasza kategoria C1. dodatkowo mieli wprowadzić obowiązkowe badania dla osób starszych niż 70 lat a mających "dożywotnie " prawo jazdy.

W jakiś sposób zostało to rozwiązane - muszę się dowiedzieć w jaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą, nie tak znowu dawno temu w Niemczech

mieli wprowadzić obowiązkowe badania dla osób starszych niż 70 lat a mających "dożywotnie " prawo jazdy.

 

i tu się zgodzę że powyżej jakiegoś wieku powiedzmy 70 lat powinny być przeprowadzane badania lekarskie

,jak może to proszę bardzo niech prowadzi ,:winner:

a jak nie to nie będzie stwarzł zagrożenia dla innych uczestników ruchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie te posty odnośnie ciągnięcia przyczep i muszę stwierdzić ze

 

Niema tego dobrego, co na złe wyjdzie Niewinem jak z naszymi budkami

 

Ale przy ciągnięciu przyczepy bagażowej o ile zespół pojazdów przekroczy 3, 5 tony

 

To musi być w pojeździe zamontowany tachograf i przestrzegany czas pracy kierowcy.

 

Mam Forda Transita jego DMC 3490 kg i nawet jak zapinam mu przyczepkę o masie

 

Całkowitej 700 kg, bo tyle mam na haku to już muszę przestrzegać czasu pracy kierowcy

 

Jak trafi się na krokodyla ( ITD) a niema się tacho to koszt takiej imprezy zaczyna się od

 

11 000 zł w górę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie te posty odnośnie ciągnięcia przyczep i muszę stwierdzić ze

Niema tego dobrego, co na złe wyjdzie Niewinem jak z naszymi budkami

Ale przy ciągnięciu przyczepy bagażowej o ile zespół pojazdów przekroczy 3, 5 tony

To musi być w pojeździe zamontowany tachograf i przestrzegany czas pracy kierowcy.

Mam Forda Transita jego DMC 3490 kg i nawet jak zapinam mu przyczepkę o masie

Całkowitej 700 kg, bo tyle mam na haku to już muszę przestrzegać czasu pracy kierowcy

Jak trafi się na krokodyla ( ITD) a niema się tacho to koszt takiej imprezy zaczyna się od

11 000 zł w górę :)

 

ale dotyczy to jazdy zarobkowej chyba ?

jakbym chciał "tirem" jechać do kościoła w niedzielę to też muszę mieć tacho ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa lata temu nie ale chyba od roku niestety tak,

 

Dodam że wcześniej miałem Mercedesa Sprintra DMC 3,5 tony i fabrycznie miał

 

Zamontowane tacho i musiałem jeździć na czas dlatego teraz zmieniłem na DMC 3490 kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topmirex. Przeprasza, ale lepiej by się czytało Twoje posty, gdyby były przecinki i kropki. Z szacunku dla czytających. Z góry dzięki!

 

Co do tacho, to nie prawda. Musisz mieć tachograf jeżeli dokonujesz zarobkowego przewozu rzeczy.

Jako ciekawostka - busy jeżdżące w określonym promieniu (nie pamiętam - chyba 50km) też nie muszą mieć tachografu.

 

Nie musisz więc pzrestrzegać czasów, chyba że jeździsz zarobkowo. Ale wtedy dodatkowo musisz mieć "uprawnienia do przewozu ludzi lub rzeczy".

 

Mój zestaw - samochód w pełni osobowy (patrz poniżej lub obok) wraz przyczepką kempingową ma DMC 3570kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topmirex. Przeprasza, ale lepiej by się czytało Twoje posty, gdyby były przecinki i kropki. Z szacunku dla czytających. Z góry dzięki!

 

Co do tacho, to nie prawda. Musisz mieć tachograf jeżeli dokonujesz zarobkowego przewozu rzeczy.

Jako ciekawostka - busy jeżdżące w określonym promieniu (nie pamiętam - chyba 50km) też nie muszą mieć tachografu.

 

Nie musisz więc pzrestrzegać czasów, chyba że jeździsz zarobkowo. Ale wtedy dodatkowo musisz mieć "uprawnienia do przewozu ludzi lub rzeczy".

 

Mój zestaw - samochód w pełni osobowy (patrz poniżej lub obok) wraz przyczepką kempingową ma DMC 3570kg.

 

Przepraszam za przecinki i postaram się poprawić.

 

Jak już pisałem nie winem jak jest z naszymi budkami ( prawdo podobnie nie), ale wiem, bo byłem ostatnio na kursie

 

Na przewóz rzeczy i każdy pojazd od 3, 5 tony włącznie musi być wyposażony w tacho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topmirex. Przeprasza, ale lepiej by się czytało Twoje posty, gdyby były przecinki i kropki. Z szacunku dla czytających. Z góry dzięki!

 

Co do tacho, to nie prawda. Musisz mieć tachograf jeżeli dokonujesz zarobkowego przewozu rzeczy.

Jako ciekawostka - busy jeżdżące w określonym promieniu (nie pamiętam - chyba 50km) też nie muszą mieć tachografu.

 

Nie musisz więc pzrestrzegać czasów, chyba że jeździsz zarobkowo. Ale wtedy dodatkowo musisz mieć "uprawnienia do przewozu ludzi lub rzeczy".

 

Mój zestaw - samochód w pełni osobowy (patrz poniżej lub obok) wraz przyczepką kempingową ma DMC 3570kg.

 

dokładnie tak, teoretycznie jest 3.5T, ale jest wiele wyłączeń, właśnie busy do 50km, czy nasze prywatne wyjazdy - mój do kościoła też :winner:

http://www.spedycje.pl/wiadomosci/2920/kiedy_niezbedny_jest_tachograf.html

 

Z powyższego wynikałoby, że praktycznie każde auto musi mieć tachograf. Tak jednak nie jest, gdyż na szczęście przepisy przewidują wiele wyłączeń spod tego obowiązku. Wyłączenia takie znajdują się nie tylko w w/w rozporządzeniu unijnym, ale również w art. 29 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. nr 92, poz. 879). Urządzeń rejestrujących nie trzeba więc instalować zwłaszcza w: pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 ton; pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone; pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych; pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h; pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km; wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej; pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy; pojazdach używanych jako sklepy.

Z powyższego wynika, że przedsiębiorca używający ciężarówkę wyłącznie na potrzeby budowy swojego prywatnego domu nie musi mieć tachografu. Tachografów nie musi mieć również większość samochodów dostawczych, byleby ich dopuszczalna masa nie przekraczała 3,5 ton.

 

Jak już pisałem nie winem jak jest z naszymi budkami ( prawdo podobnie nie), ale wiem, bo byłem ostatnio na kursie

Na przewóz rzeczy i każdy pojazd od 3, 5 tony włącznie musi być wyposażony w tacho

 

tu nie chodzi o budki, ale o zarobkową jazdę, jeśli jedziesz prywatnie/niezarobkowo to nie musisz mieć tacho :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko się zgadza. Jest wyraźnie napisane, że:

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz

z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu

tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 4,

 

jednym słowem, dopuszcza się ciągnięcie przyczep innych niż lekka, lub innych ważących (DMC) nie więcej niż 750. Mogą to być urządzenia na dwukółkach, agregaty, przyczepy inne niż lekka - np specjalne, specjalistyczne.

 

Do dzisiaj ciągnąc (pojazdem o DMC 3,5T) agregat do posadzek, który waży np. 750 kg, ze względu na zapis o przyczepce lekkiej - należało trzeba było mieć BE.

 

W mojej ocenie tak należy interpretować ten zapis, ponieważ pojazd o którym mowa w lit.a to:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej

3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

Analizując tekst wynika jednoznacznie że zespół może mieć DMC 4250kg.

 

 

 

 

 

 

Panowie, wszystko się zgadza. Jest wyraźnie napisane, że:

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz

z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu

tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 4,

 

jednym słowem, dopuszcza się ciągnięcie przyczep innych niż lekka, lub innych ważących (DMC) nie więcej niż 750. Mogą to być urządzenia na dwukółkach, agregaty, przyczepy inne niż lekka - np specjalne, specjalistyczne.

 

Do dzisiaj ciągnąc (pojazdem o DMC 3,5T) agregat do posadzek, który waży np. 750 kg, ze względu na zapis o przyczepce lekkiej - należało trzeba było mieć BE.

 

W mojej ocenie tak należy interpretować ten zapis, ponieważ pojazd o którym mowa w lit.a to:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej

3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

Analizując tekst wynika jednoznacznie że zespół może mieć DMC 4250kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo ciekawa rzeczą która juz wyżej zauważył marmur, (str 17 uzasadnienie, link na samej górze pdf) jest to, że uzasadnienie tego przepisu, tak jakby go wykluczało,

 

-zmiana definicji uprawnień wynikających z prawa jazdy kategorii B i B+E, w zakresie możliwości ciągnięcia przyczep. Zmiana ta będzie polegać na:

dookreśleniu dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy w zakresie kategorii B+E do maksimum 3.500 kg,

- na ograniczeniu w zakresie prawa jazdy kategorii B możliwości ciągnięcia przyczep do takich, których dopuszczalna masa całkowita z sumowana z dopuszczalna masa całkowitą ciągnącego pojazdu nie przekroczy 3.500 kg. Celem regulacji jest ograniczenie możliwości ciągnięcia bardzo ciężkich przyczep i naczep przez pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3.500 kg

 

czyli jest to bubel prawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.