Skocz do zawartości

Przekoroczenie 3.5t -potrzebne tacho ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mi na egazamienie na E najbardziej doskwieralo to ze zdawalem na nowiutkim Vito + 2 osiowa przyczepa z plandeka - w lusterkach mercedesa nic nie bylo widac bo cepka byla nieco szersza jak auto!!!

 

juz nie wspomne o tym ze pewnie bylby placz jakby przy cofaniu puknac w zaczep cepki... ;)

merc1.JPG

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie najgorsze jest cofanie po luku tylem... i "kozacy" z innych aut na miescie - moj egzaminator np nie tolerowal naglego hamowania

 

ale nie straszmy nikogo... jesli pamietasz ze jak skrecasz w lewo cofajac to lamiesz sie na prawo to zdasz... ;)

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie egzaminator czepiał się kodeksowego nazewnictwa wszystkich świateł, np. światła pozycyjne, a nie pozycje (jak usłyszałem - pozycja to jest za biurkiem...). Reszta była OK, poza terminem - 27 grudnia, 7.15 rano, 80 km od domu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie najgorsze jest cofanie po luku tylem... i "kozacy" z innych aut na miescie - moj egzaminator np nie tolerowal naglego hamowania

 

ale nie straszmy nikogo... jesli pamietasz ze jak skrecasz w lewo cofajac to lamiesz sie na prawo to zdasz... ;)

 

Przy naszych gabarytach to bym sobie bez wcześniejszego treningu dom przyczepą przestawił, chyba zamontuję kamerę cofania ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naszych gabarytach to bym sobie bez wcześniejszego treningu dom przyczepą przestawił, chyba zamontuję kamerę cofania ;-)

 

 

ja stawiam na czatach zone, ma szerszy kąt widzenia, lepsza jakosc obrazu i szkuteczniejszy sygnal ostrzegawczy...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Skończyłem kurs, i parę uwag do powyższego.

Dojazd na styk to bzdura, przy sprzęganiu można do woli wychodzić z pojazdu i sprawdzac odległość (10minut na sprzęganie) , czyli no problem.

Łuk to raczej pestka, gorszy jest garaż tyłem ale jakoś idzie.

Parkowanie skośne i prostopadłe to nawet ćwiczyć nie trzeba.

Jazdy po mieście raczej OK , muszę zapanowac nad całowitym zatrzymaniem pojazdu na strzałkach , przyzwyczajenie to zwolnienie i rura.Musze równiesz wbić sobie w głowę ,że jednak 50km/h obowiązuje, nie abym był piratem ale jakoś szybciej jeżdzę.

Oczywiście szkoliłem się na identycznym zestawie jak na gzaminie.

 

Tyle z deliberacji, teraz zobaczymy czy zdam bo stres robi swoje i można oblać na pierdółce.

 

Teraz więc trzymajcie kciuki bo jak nie zdam to będe spamował na forum przez najbiższy kwartał.

 

 

Meritum tematu tacho - nie potrzebuję na przejazd niezarobkowy ,niestety jesli będe jechał z przyczepka z wakacji to nie mogę w busie przewozic towar przeznaczonego na sprzedaż ... uff będą kombinację bo ja zwsze coś wioze , musze przy kontroli mówic ,że jestem gwazdorem i wszystkie te ciuch są moje.:palacz:

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekbb - dojechać trzeba na styk, co nie znaczy, że nie możesz wychodzić z auta, podjeżdżać przód tył, etc. Pisaliśmy o tym (głównie na watku o BE). A często "uwalają" ze względu na pośpiech ;-).

Ja miałem metodę. Jak byłem blisko zaczepu np 20cm, to patrzyłem na przednie koło i jakiś punkt odniesienia (kamyk, moja ślina;-) ) ile cm się przemieściłem ;-) wzgledem tego punktu. Zawsze działa! Teraz też.

 

Jeszcze jedno przyzwyczajenie trzeba zwalczyć:

- "Zielona strzałka" - wjazdu warunkowego (pod czerwonym światłem). Musisz się zatrzymać przed sygnalizatorem. Przy okazji - przy znaku STOP zatrzymujemy się na linii bezwarunkowego zatrzymania. Przy strzałce - zawsze przed sygnalizatorem.

 

- dodatkowo warto zwrócić uwagę na kierunkowskazy na rondach (różnych rondach) i na krawężniki (co by kołem budki nie wjechać).

 

Powodzenia.

PS

Ja zaczynam robić kurs "A" ;-))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie mnie już :krzykacz:

Ciekawa sprawa z tym sprzeganiem, wszysycy zdający mogli podciągnąc przyczepę na kole manewrowym :niewiem: , zobaczymy na egzaminie.

 

Mój instruktor (właściciel ośrodka) mówi co innego , to duży ośrodek robią wszystkie kategorie.

 

 

Czynności podczas sprzęgania (sytuacja wyjściowa - pojazd silnikowy obok przyczepy)

 

1. Podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę,

 

2. Cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia.

 

3. Regulacja wysokości zaczepu przyczepy. (w przypadku gdy konstrukcja przyczepy to umożliwia)

 

4. Dokonanie, w zależności od rodzaju pojazdu, połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepem pojazdu silnikowego, oraz zabezpieczenie zespołu przed rozłączeniem. (kategoria C+E - uderzenie hakiem pojazdu w zaczep przyczepy do momentu gdy sworzeń haka wpadnie w ucho zaczepu przyczepy lub w przypadku naczepy podjazd siodłem pod odpowiednio ustawiony zaczep naczepy; B+E, D+E nałożenie zaczepu przyczepy na hak holowniczy pojazdu ciągnącego)

 

 

 

http://www.word.wroc.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=17

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdawałem w ubiegłym roku. Musiałem ustawić hak pod zaczepem. Oczywiście - mogłem podnieść budkę na kółku.

Prosty temat - budka cały czas jest zaklinowana plus ręczny. Po zaczepieniu możesz dopiero ją odbezpieczyć ;-)

 

Lepiej zadzwoń do WORD-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.