Skocz do zawartości

zasilanie podczas jazdy


xerxes3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj.

Jeszcze nie potrafimy wróżyć z postów.

Wtyczki dodatkowego zasilania nie są standardem. Napisz jaka to przyczepa, ile przewodów znajdowało się we wtyczce oraz jaki to typ wtyczki. No i jeszcze co z niej było zasilane (lodówka?). Jakieś foto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam problem,jadąc uszkodziłem wtyczkę dodatkowego zasilania podczas jazdy/uszkodzenie mechaniczne wtyczki,zostały tylko kable.Jak podłączyć ponownie taką wtyczkę.Pozdrawiam

 

W załączniku masz kilka rodzai połączeń,powinieneś dać radę.

post-2094-0-77020300-1297671849_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było troszkę poszukać na forum.. już kiedyś zamieszczałem to samo zdjęcie blaszka, a wtyczka dodatkowego zasilania jest standardem jednym(chyba że ktoś zmieniał) i masz to na zdjęciu. Ale w celu poprawnego podłączenia przyczepy musisz znać jej schemat elektryczny ponieważ nie mogą się masy łączyć jedna z drugą wiec UWAGA....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam że nie jest to taka prosta sprawa jak kupiłem swoją cepke to też przerabiałem gniazdo z 7 na 13 pin bo w aucie miałem 13 pin autko z Niemiec i muszę się pochwalić że od tamtej pory lodówka dalej nie działa a do tego w samochodzie zaczęło mi mrugać ładowanie coś tam zwarłem i diabli :) wzięli coś ale nie bardzo mogą mechanicy dojść co bo akumulator się ładuje a ładowanie świeci i tak od roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator się ładuje a ładowanie świeci i tak od roku

 

Sprawdź czy nie "ucieka" gdzieś prąd z (przeważnie) takiego cienkiego kabelka od alternatora.

 

 

xerxes3 proponuje tak jak napisał Tomekk lub jakiś akumulator dwa kabelki z bezpiecznikami i przykładać do tych co Ci zostały i patrzeć co działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie "ucieka" gdzieś prąd z (przeważnie) takiego cienkiego kabelka od alternatora.

 

 

xerxes3 proponuje tak jak napisał Tomekk lub jakiś akumulator dwa kabelki z bezpiecznikami i przykładać do tych co Ci zostały i patrzeć co działa.

 

no właśnie jest tak śmiesznie że jak hamuję skręcam lub ruszam to świeci bardziej a jak jadę spokojnie czyli prosto to nie świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jest tak śmiesznie że jak hamuję skręcam lub ruszam to świeci bardziej a jak jadę spokojnie czyli prosto to nie świeci

W/g mnie przy tych manewrach skręcania, hamowania i.t.d działa hamulec najazdowy a to przenosi się na pracę -większe lub mniejsze wyginanie- kabla łączącego auto z przyczepą. W nim bym upatrywał przyczyn, lub luzy przewodów w zaciskach tyczki. Ale raczej szukałbym w kablu wyraźnie jego wyginanie skutkuje przerwą lub stykiem. Omomierz do ręki i myślę, że sobie poradzisz

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jest tak śmiesznie że jak hamuję skręcam lub ruszam to świeci bardziej a jak jadę spokojnie czyli prosto to nie świeci

 

Kiedyś tak miałem w aucie okazało się że podkładka przy nakrętce od jednego z kabelków przy alternatorze była podrdzewiała i jak wymieniłem na nową to problem zniknął. Musisz sprawdzić połączenia kabli z urządzeniami w aucie( od alternatora zaczynając)

Edytowane przez RobiBogna (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jasno napisane na instrukcji podłączania wtyczek. dla nie dowidzących i niechcących popsuć elektroniki polecam zdjęcie w przybliżeniu.

 

Nie chodzi tu o niedowidzenie... o psuciu elektroniki też raczej nie ma mowy :rolleyes:

 

Zastanowiłem się jakie mogą być różne masy.

Nie rozumiem dlaczego jest osobno zasilanie stałe i osobno zasilanie sterowane zapłonem. No chyba ze to jest układ bez dodatkowego akumulatora w przyczepie to by dużo wyjaśniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. :rolleyes: u mnie w instrukcji Swift Challenger (angielka) też jest jasno napisane i w schemacie elektrycznym też jest rozróżniona masa. dlaczego nie wiem. lepiej nie próbuje łączyć. działa wiec niech będzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.