Skocz do zawartości

HOBBY 535 proszę o pomoc


kaka020397

Rekomendowane odpowiedzi

kaka020397 nie sądzę abyś miał problem z holowaniem tym autem takiej przyczepy

 

o ile twoje lejce na to pozwalają i maż jakieś pojęcie o holowaniu takiej przyczepy.

Ja też mam HOBBY 545 a jej masa własna to 1020 kg DMC 1300 kg i dopiero co ją nabyłem a zamierzam ją holować skoda 2,0 TDI są to podobne zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

kaka020397 nie sądzę abyś miał problem z holowaniem tym autem takiej przyczepy

 

o ile twoje lejce na to pozwalają i maż jakieś pojęcie o holowaniu takiej przyczepy.

Ja też mam HOBBY 545 a jej masa własna to 1020 kg DMC 1300 kg i dopiero co ją nabyłem a zamierzam ją holować skoda 2,0 TDI są to podobne zestawy.

 

 

 

 

 

no tak ale twoja skoda 2,0TDI z tego co się orientuję ma najmniej 140KM (bez tuningu), mój passacik tylko 101 KM a to prawie 40 kucy mniej , jeździłem taką octavią to przy moim aucie to rakieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale twoja skoda 2,0TDI z tego co się orientuję ma najmniej 140KM (bez tuningu), mój passacik tylko 101 KM a to prawie 40 kucy mniej , jeździłem taką octavią to przy moim aucie to rakieta

 

 

Znam wielu budowlańców i nie tylko, co ciągają przyczepy powyżej 1 tony takim autem

 

I sobie nieźle radzą, myślę, że spokojna jazda nie zniszczy ci samochodu.

 

Ale decyzja i tak należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum który śledzę już od paru miesięcy, bo chciałbym przeżyć swoją przygodę z caravaningiem. Oczywiście do pełni szczęścia brakuje mi przyczepki. Pomimo codziennego czytania tego forum wiele rzeczy z zakupem tej pierwszej jest dla mnie nieznanych i obawiam się że mogę trafić na coś co będę bardzo żałował. Potrzebuję przyczepy 4-5 osobowej rocznik powyżej 1990 gdzie holownikiem będzie VW Passat 1,9 TDI 101 KM, może ktoś z użytkowników może mi coś konkretnego polecić , na razie w swoich okolicach mam "chrapkę" na tą przyczepę http://moto.allegro....1417858613.html ,ale czy nie jest ona za droga jak na ten rocznik ?. Proszę o opinię

 

zerknij na to ogłoszenie: http://www.przyczepykempingowe.auto.pl/index.php?page=Hobby-Exellent-12J-1995r będziesz miał jakiś punkt odniesienia.

 

kaka020397 nie sądzę abyś miał problem z holowaniem tym autem takiej przyczepy

 

o ile twoje lejce na to pozwalają i maż jakieś pojęcie o holowaniu takiej przyczepy.

Ja też mam HOBBY 545 a jej masa własna to 1020 kg DMC 1300 kg i dopiero co ją nabyłem a zamierzam ją holować skoda 2,0 TDI są to podobne zestawy.

 

masz 40% procent mocniejsze auto od Kolegi kaka020397. To naprawdę duża różnica. Do tego jeszcze moment obrotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przyczepie, która by Cię zainteresowała, wspomniałem w innym wątku (post nr 17). Możesz przeczytać i pomyśleć: http://forum.karawaning.pl/topic/6293-pomoc-przy-kupnie/page__st__15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum który śledzę już od paru miesięcy, bo chciałbym przeżyć swoją przygodę z caravaningiem. Oczywiście do pełni szczęścia brakuje mi przyczepki. Pomimo codziennego czytania tego forum wiele rzeczy z zakupem tej pierwszej jest dla mnie nieznanych i obawiam się że mogę trafić na coś co będę bardzo żałował. Potrzebuję przyczepy 4-5 osobowej rocznik powyżej 1990 gdzie holownikiem będzie VW Passat 1,9 TDI 101 KM, może ktoś z użytkowników może mi coś konkretnego polecić , na razie w swoich okolicach mam "chrapkę" na tą przyczepę http://moto.allegro....1417858613.html ,ale czy nie jest ona za droga jak na ten rocznik ?. Proszę o opinię

 

zapomnij o takim zestawie - pisze tak dlatego ze przerobilem temat... 101 koni dla takiej przyczep to za malo... wez pod uwage ze 101 koni masz teoretycznie a w praktyce... jedz na hamownie to sie przekonasz

ja jak kupilem swoja 560-tke to ciagnalem ja do domu mazda 626 2.0 DiTD 101 koni /na hamowni pokazala 97/ ktora miala wiekszy Nm niz passsat i miala co robic - dluzsza podroz to meka - silnik ma naprawde co robic a duza masa niekorzystnie wplywa na zachowania auta - moja cepka ma MW lekko ponad 1240 a MW mazdy bylo 1470kg o ile pamietam... dolicz sobie mase bagazy + rodzina i blado wypadnie w zestawieniu kg do KM...

sadze ze Hobby 495 jest maksymalna do twojego holownika a i tak zapewne bedzie mial co robic... o modelach w gore zapomnij

bardziej bym sie sklonil ku hobby 470-tce

 

miedzy 535 ktora masz na oku a moja 560 roznica to tylko kilkadziesiat kg i centymetrow...

jak mialem mazde to wydawalo mi sie ze tez daje spokojnie rade... ale odkad mam mocniejszego i ciezszego konia pociagowe wiem ze sie mylilem i szkoda ze mnie nikt tak nie zniechecil jak ja staram sie ciebie:)... szkoda auta i stresu

to co napisalem to nie teoria i gdybanie - sprawdzielm to na wlasnej skorze - zycze ci aby podrozowanie z ogonem nie bylo dla ciebie udreka - pamietaj o tym... :)

 

 

p.s. cena tej cepki troche wysoka... za te pieniadze to kupisz juz mlodsza - model po lifcie /zaokraglone lampy z tylu, brak brazowych plastikow w wc,nowszy model trum'y/

pozatym - przyczepy ktore maja "biale" meble zawsze byly tansze, elegance to nizej niz te z "drewninymi" meblami w wersji de luxe lub exclusive...

 

"bez przykrych zapachow"... ze nie wspomne ze w sypialni na szafce lezy odswiezacz powietrza.... w toalecie tez ale to to jeszcze mozna zrozumiec :)

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnij o takim zestawie - pisze tak dlatego ze przerobilem temat... 101 koni dla takiej przyczep to za malo... wez pod uwage ze 101 koni masz teoretycznie a w praktyce... jedz na hamownie to sie przekonasz

ja jak kupilem swoja 560-tke to ciagnalem ja do domu mazda 626 2.0 DiTD 101 koni /na hamowni pokazala 97/ ktora miala wiekszy Nm niz passsat i miala co robic - dluzsza podroz to meka - silnik ma naprawde co robic a duza masa niekorzystnie wplywa na zachowania auta - moja cepka ma MW lekko ponad 1240 a MW mazdy bylo 1470kg o ile pamietam... dolicz sobie mase bagazy + rodzina i blado wypadnie w zestawieniu kg do KM...

sadze ze Hobby 495 jest maksymalna do twojego holownika a i tak zapewne bedzie mial co robic... o modelach w gore zapomnij

bardziej bym sie sklonil ku hobby 470-tce

 

miedzy 535 ktora masz na oku a moja 560 roznica to tylko kilkadziesiat kg i centymetrow...

jak mialem mazde to wydawalo mi sie ze tez daje spokojnie rade... ale odkad mam mocniejszego i ciezszego konia pociagowe wiem ze sie mylilem i szkoda ze mnie nikt tak nie zniechecil jak ja staram sie ciebie:)... szkoda auta i stresu

to co napisalem to nie teoria i gdybanie - sprawdzielm to na wlasnej skorze - zycze ci aby podrozowanie z ogonem nie bylo dla ciebie udreka - pamietaj o tym... :)

 

 

p.s. cena tej cepki troche wysoka... za te pieniadze to kupisz juz mlodsza - model po lifcie /zaokraglone lampy z tylu, brak brazowych plastikow w wc,nowszy model trum'y/

pozatym - przyczepy ktore maja "biale" meble zawsze byly tansze, elegance to nizej niz te z "drewninymi" meblami w wersji de luxe lub exclusive...

 

"bez przykrych zapachow"... ze nie wspomne ze w sypialni na szafce lezy odswiezacz powietrza.... w toalecie tez ale to to jeszcze mozna zrozumiec :)

 

Dziękuję ci za radę i o to mi chodziło ... dam sobie na luz z tą przyczepką bo po pierwsze obawiałem się że moje auto może mieć problem z holowaniem a ponadto ta cena ...

 

http://moto.allegro....1427345556.html

Polecam tego sprzedawcę , ma pewny towar.Tylko od Ciebie trochę daleko. Pozdrawiam.

 

myślałem nad tym , ale faktycznie ode mnie w tych warunkach pogodowych to wyprawa na dwa dni minimum, gdybym jeszcze miał pewność na 100% że wszystko z nią ok to może i warto ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przyczepie, która by Cię zainteresowała, wspomniałem w innym wątku (post nr 17). Możesz przeczytać i pomyśleć: http://forum.karawan...ie/page__st__15

 

witam, możesz wysłać mi link ze zdjęciami , lub przesłać zdjęcia na adres mailowy abochenek2@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Passatem 1,6 benzyna + LPG,101 KM a przyczepkę mam Hobby 425,której masa własna to 850 kg. Generalnie z tą przyczepą auto daje radę ,problemy są dopiero w terenie górzystym.Mialem też problemy przy wyjeździe z kempingów , problemy z trakcją.Przy podjazdach nacisk przyczepy na hak powoduje odciążenie przodu auta i koła tracą przyczepność.Twoje auto pociągnie tą Hobby ale nie będziesz miał przyjemności z jazdy i albo zmienisz samochód ,albo przyczepkę.Ja po 1 sezonie z przyczepką zmieniłem samochód na 150 KM i napęd na tylne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wasze opinię na tą angielkę http://moto.allegro.pl/elddis-slipstream-1997-r-bardzo-zadbana-polecam-i1426535822.html , chciałbym jak najwięcej się dowiedzieć przed jej oglądnięciem na żywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wszystko zalezy od tego co rozumie sie przez komfort jazdy. Przeciez dawniej takie przyczepy ciagneli beczkami 2.0D 75 KM i jechalo sie. Zreszta zabacz na kampery z lat 80/90 75Koni i 3.5 tony DMC i turlają się 70-75. Wszystko zależy od oczekiwań. Jesli chcesz sie przekonać jak mniej wiecej bedzie to wypożycz lawete na 1 dzień i jak masz jakiegos kangoo czy tym podobne to spróbuj. Pamietam jak mialem nissana sunny 1.4. strasznie wysokobrotowy byl. Nie dalo sie z przyczepa na 5 po zwyklej drodze jechać - 4-ka i 75-80km/h i tak się jechalo ale sie jezdziło. Zreszta ktos na forum ma/mial astre I 1.4 60 koni, nie pamietam tylko jaka przyczepe i zwiedził i chorwacje i włochy. Jesli oczekujesz trakcji prawie jak solo, to nie ten samochód - wtedy trzeba z 200 koni i jakiś 2 ton masy samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomiy , z wypożyczeniem jak najbardziej ale z lawetą to tak nie za bardzo. Raz ,że opory powietrza ,całkiem inne niż w przypadku przyczepy kampingowej. A po drugie to jak jezdziłeś lawetą to wiesz ,że przy mijaniu się z cięzarówką jadącą z naprzeciwka na waskiej drodze zmieścisz się pod jej lusterkami a kampingiem to już będzie mały "lift" na boku i złamane lusterka w cieżarówce.

Lepszym rozwiązaniem byłoby wypożyczyć przyczepę towarową z wysoką plandeką o podobnej masie oraz szerokości i wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wasze opinię na tą angielkę http://moto.allegro....1426535822.html , chciałbym jak najwięcej się dowiedzieć przed jej oglądnięciem na żywo

 

 

Dlaczego Anglicy umieszczają drzwi w przyczepach po lewej stronie? Odpowiedź jest prosta - bo maja ruch lewostronny i olej w głowie. To wszystko na temat angielek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lepszym rozwiązaniem byłoby wypożyczyć przyczepę towarową z wysoką plandeką o podobnej masie oraz szerokości i wysokości.

 

 

masz racje, tak mi szybko do glowy wpadł pomysł z lawetą. Duża bagażówka, paleta cegieł (1,2 tony) i wiem czy podoła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.