Skocz do zawartości
kit

ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

kit

Szukam możliwie najprostszego i najtańszego rozwiązania które zapewniło by ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy, poprostu ładowanie 12V z 12V :jesc:Będę wdzięczny za wszelakie pomysły propozycje sugestie itd :jesc: Dodam że mam w budce ładowarke z 230V i ustrojstwo które rozłąncza ładowanie gdy akumulator jest "pełny" i przed tym ustrojstwem byłoby trzeba chyba cos dołożyć :slina: tylko żeby 12 i 230 się nie "pogryzło" :jump:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kit

mam jeszcze myśl czy nie zastosować przetwornicy 12->230 i wtedy ładować podczas jazdy przez 230? :slina: ale czekam na zdanie fachowców :jump:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szantymen

Ładowanie akumulatora z auta nie problem, jednak nie za bardzo kumam skąd masz 21V.:slina:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kit

Ładowanie akumulatora z auta nie problem...

 

mianowicie? :slina:

 

... jednak nie za bardzo kumam skąd masz 21V

,

 

zwykły błąd literówka :jump: chodziło oczywiście o 12 z 12 Już poprawiłem :jesc:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
California

Szukam możliwie najprostszego i najtańszego rozwiązania które zapewniło by ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy, poprostu ładowanie 12V z 12V :jesc:Będę wdzięczny za wszelakie pomysły propozycje sugestie itd :jesc: Dodam że mam w budce ładowarke z 230V i ustrojstwo które rozłąncza ładowanie gdy akumulator jest "pełny" i przed tym ustrojstwem byłoby trzeba chyba cos dołożyć :slina: tylko żeby 12 i 230 się nie "pogryzło" :jump:

 

Witam, Tomku myślę że to cię zadowoli :

SLAxx.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bluesmen

California czytałem o tym rozwiązaniu tylko nie pamiętam czy na forum czy na tej stronce http://www.c-system.com.pl/onas.html.

 

Kit jeśli potrzebujesz zasilać przyczepkę podczas jazdy (lodówkę na 12V) to alternator wytrzyma (ma ok 120A). Na nocleg przelotowy akumulatora wystarczy a na postoju doładujesz z 230V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
California

California czytałem o tym rozwiązaniu tylko nie pamiętam czy na forum czy na tej stronce http://www.c-system.com.pl/onas.html.

 

Kit jeśli potrzebujesz zasilać przyczepkę podczas jazdy (lodówkę na 12V) to alternator wytrzyma (ma ok 120A). Na nocleg przelotowy akumulatora wystarczy a na postoju doładujesz z 230V.

 

Witam tak to na tej stronie i uważam że jest to dobra i bezpieczne http://www.c-system.com.pl/ladowanie_dodatkowego_akumulatora.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ed

W.g mnie najprostszym rozwiązaniem jest włączenie szeregowo diody (na 10 A) w obwód zewnętrznego ładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szantymen

Witam

Przy podłączeniu bezpośrednim pogryźć się nic nie pogryzie. Jednak jest kilka problemów:

- wysoki prąd ładowania płynący po kablach między autem a przyczepą, kiedy mocno rozładujesz akumulator pokładowy.

- rozładowanie akumulatora rozruchowego podczas długiego postoju gdy nie odepniesz auta od przyczepy.

- przeciążenie ładowarki pokładowej kiedy są rozładowane oba akumulatory a auto jest podpięte do przyczepy, a przyczepa do prądu.

Problemy te rozwiązuje separator jak podał California albo takie jak u nas w sklepie.

Jak potrzebujesz więcej szczegółów to pisz lub dzwoń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kit

no mi się zdaje że właśnie najlepszym rozwiązaniem jest pomysł Californii <_< i chyba go wykorzystam :klnie: muszę tylko jakiegoś szpeca znaleść który oświeci mnie w które miejsce to podpiąć :oslabiony:

 

...albo takie jak u nas w sklepie...

 

tzn??? :sciana:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
California

muszę tylko jakiegoś szpeca znaleść który oświeci mnie w które miejsce to podpiąć <_<

 

 

 

 

 

Witam Tomku jak by nie patrzeć na ten problem to na pewno w okolicę haka holowniczego trzeba dociągnąć przewód 4mm2 prosto z akumulatora zabezpieczony bezpiecznikiem max16A ( przy samym akumulatorze) i w bagażniku zamontować układ i dopiero z układu do gniazda przyczepy, w przyczepie zamontować drugi moduł do kontroli rozładowania akumulatora i to by było na tyle :klnie: będę montował podobne moduły w swoich holownikach ( kolega mi składa )

 

Pozdrawiam serdecznie .

 

Witam

 

Problemy te rozwiązuje separator jak podał California albo takie jak u nas w sklepie.

 

 

Witam Piotrku pochwal się jakie masz rozwiązanie tego jakże na czasie problemu czekamy na twoją propozycję. A jeszcze wracając do tego co napisałem wcześniej kolega składa mi moduły dopasowane do moich holowników i accu w przyczepie - to znaczy że złoży dokładnie elementy na wartość prądową i możliwości alternatora, wiem przeginam ale już taki jestem musi to działać perfekcyjnie i Zawsze podróż :sciana::oslabiony: musi być przyjemnością a nie ryzykiem uda się czy nie .

 

Pozdrawiam jeszcze raz serdecznie :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bluesmen

będę montował podobne moduły w swoich holownikach ( kolega mi składa )

 

Proponuje zabrać aparat aby wszystkim nam zainteresowanym pokazać. Ja przerabiałem u siebie i popełniłem gafę właśnie dlatego że nie robiłem fotek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
California

Proponuje zabrać aparat aby wszystkim nam zainteresowanym pokazać. Ja przerabiałem u siebie i popełniłem gafę właśnie dlatego że nie robiłem fotek.

 

Witam, jak już dojdzie do montażu zrelacjonuję to opisowo i fotograficznie :oslabiony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szantymen

Przewód 4mm. Bezpieczniki po obu stronach, samochód przyczepa. Fajnym i przydatnym gadżetem jest dioda sygnalizująca ładowanie akumulatora przyczepy, czyli wiemy że spalił się bezpiecznik co może się zdarzyć przy mocnym rozładowaniu akumulatora. Unikniemy przypadku kiedy zrobimy 300km święcie przekonani że akumulator się naładował, a tu stajemy i nic nie działa.

Tu macie separatory nasze

SEPARATORY

Separator ma za zadanie pilnować procesu ładowania i rozładowywania za nas. Czyli w trakcie jazdy alternator ładuje najpierw akumulator startowy (samochodu) potem akumulator przyczepy. Przy rozładowywaniu korzystamy z obu akumulatorów jednak akumulator samochodu zostanie dużo wcześniej odłączony by można było uruchomić silnik. W trakcie podłączenia do 230V następuje również ładowanie obu akumulatorów.

 

Postaram się znaleźć schemat w pdf. i dokładny opis, jak ktoś chce to prześlę na maila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ed

Witam

Przy podłączeniu bezpośrednim pogryźć się nic nie pogryzie. Jednak jest kilka problemów:

- wysoki prąd ładowania płynący po kablach między autem a przyczepą, kiedy mocno rozładujesz akumulator pokładowy.

- rozładowanie akumulatora rozruchowego podczas długiego postoju gdy nie odepniesz auta od przyczepy.

- przeciążenie ładowarki pokładowej kiedy są rozładowane oba akumulatory a auto jest podpięte do przyczepy, a przyczepa do prądu.

Problemy te rozwiązuje separator jak podał California albo takie jak u nas w sklepie.

Jak potrzebujesz więcej szczegółów to pisz lub dzwoń.

 

Te wszystkie problemy załatwia jedna dioda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×