Skocz do zawartości

ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy


kit

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Odnośnie przykładowego schematu (cytowanego) co się dzieje w przypadku odpięcia holownika i podpięcia przyczepy pod zasilanie 230V ?

Jeżeli podepniesz się pod 230V to zasilacz/energoblok automatycznie przełączy urządzenia na to źródło (nie jest istotne, czy masz instalację ze schematu czy podłączony tylko akumulator czy auto).

W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Zasilanie z aku przyczepy jest odcinane i urządzenia korzystają z podłączonego zasilania ?

Dokładnie tak.

Jedynym wyjątkiem jest lodówka na 12V, ale o niej nie rozmawiamy ;)

W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Rozumiem, że teraz jest tak, że przy włączonym zapłonie przyczepa korzysta z aku samochodu a po wyłączeniu zapłonu/odpięciu od holownika wykorzystywany jest aku przyczepy tak ?

Skoro nie chcesz solara, to przejdźmy od razu do tego schematu

post-20089-0-90726400-1514889160.thumb.jpg.8def99d33c50986de638e1f5f6820444.jpg

jednak jest on rozbudowany o ładowanie AKU przyczepy z alternatora - pytanie czy to chcesz? Bez tego schemat będzie dużo prostszy. 

Pomijając temat ładowania, postaram się odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie - NIE

Działa to tak, że przy odłączonym samochodzie prąd idzie z AKU przyczepy. Wystarczy podpiąć do holownika wtyczkę przyczepy i przyczepa automatycznie zacznie korzystać z AKU samochodu. Dzieje się tak, bo podłączamy się pod stały plus i minus (piny 9 i 13) i stan zapłonu nie jest istotny.

Stan zapłonu jest istotny dla lodówki na 12V oraz do wcześniej wspomnianego ładowania AKU przyczepy z alternatora.

Żeby Ci jeszcze utrudnić zadanie, to na schemacie jest umieszczony włącznik "W1", dzięki któremu możesz sterować, czy źródłem zasilania ma być AKU przyczepy czy AKU samochodu. Możesz go pominąć i wtedy będzie działać tak, jak napisałem powyżej.

W dniu 2.01.2019 o 14:48, adamdiver napisał:

Odnośnie schematu jeszcze Cię pewnie podpytam o kilka rzeczy, może się uda spotkać bo mieszkasz niedaleko ?

Pytaj, pytaj, co będę wiedział to Ci powiem. Spotkanie fajna sprawa tylko trzeba czas znaleźć  - ja czasami wieczorami i w weekendy dłubię przy cepce, tak więc daj znać na priv jakby co.

 

PS. Schemat bez ładowania z alternatora:

post-20089-0-90726400-1514889160v2.thumb.jpg.d7cf0f93537ea7aeba222ee0875ad20b.jpg

 

Acha, pamiętajmy, że u Ciebie piny 10 i 11 idą pierw do zasilacza a dopiero potem do lodówki, jednak do omawianego tematu nie jest to istotne i tego nie dotykamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Jeżeli podepniesz się pod 230V to zasilacz/energoblok automatycznie przełączy urządzenia na to źródło (nie jest istotne, czy masz instalację ze schematu czy podłączony tylko akumulator czy auto).

Dokładnie tak.

Jedynym wyjątkiem jest lodówka na 12V, ale o niej nie rozmawiamy ;)

Skoro nie chcesz solara, to przejdźmy od razu do tego schematu

post-20089-0-90726400-1514889160.thumb.jpg.8def99d33c50986de638e1f5f6820444.jpg

jednak jest on rozbudowany o ładowanie AKU przyczepy z alternatora - pytanie czy to chcesz? Bez tego schemat będzie dużo prostszy. 

Pomijając temat ładowania, postaram się odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie - NIE

Działa to tak, że przy odłączonym samochodzie prąd idzie z AKU przyczepy. Wystarczy podpiąć do holownika wtyczkę przyczepy i przyczepa automatycznie zacznie korzystać z AKU samochodu. Dzieje się tak, bo podłączamy się pod stały plus i minus (piny 9 i 13) i stan zapłonu nie jest istotny.

Stan zapłonu jest istotny dla lodówki na 12V oraz do wcześniej wspomnianego ładowania AKU przyczepy z alternatora.

Żeby Ci jeszcze utrudnić zadanie, to na schemacie jest umieszczony włącznik "W1", dzięki któremu możesz sterować, czy źródłem zasilania ma być AKU przyczepy czy AKU samochodu. Możesz go pominąć i wtedy będzie działać tak, jak napisałem powyżej.

Pytaj, pytaj, co będę wiedział to Ci powiem. Spotkanie fajna sprawa tylko trzeba czas znaleźć  - ja czasami wieczorami i w weekendy dłubię przy cepce, tak więc daj znać na priv jakby co.

 

PS. Schemat bez ładowania z alternatora:

post-20089-0-90726400-1514889160v2.thumb.jpg.d7cf0f93537ea7aeba222ee0875ad20b.jpg

 

Acha, pamiętajmy, że u Ciebie piny 10 i 11 idą pierw do zasilacza a dopiero potem do lodówki, jednak do omawianego tematu nie jest to istotne i tego nie dotykamy.

 

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź ? chyba mam tak jak rozrysowałeś ;-), jakby co będę pytał dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 4.04.2011 o 22:20, kit napisał(a):

nie jestem fachowcem w elektryce i nie bardzo wiem co robiłem i jak to opisać :bzik: w każdym razie instalacja działa i to najważniejsze :jump: Zasilanie idzie z aku w aucie do wtyczki przy haku Tam łaczy sie z kablem który przeprowadzony jest do szafy w przyczepie z której jest rozejście na lodówke i cała reszyte instalacji 12V przyczepy Za cały proces ładowania aku w budce odpowiedzialne jest takie czarne pudełko które w budce już było wiec zostało wykorzystane cfaniaczek.gif ale co jest w środku to nie mam pojęcia :niewiem: Dodam że cała instalacja jest przeprowadzona kablem 4mm i zabezpieczona bezpiecznikiem 15A :-]

post-1137-0-19213800-1301948246_thumb.jpg

post-1137-0-20621300-1301948310_thumb.jpg

post-1137-0-96119300-1301948362_thumb.jpg

post-1137-0-51605800-1301948416_thumb.jpg

 

W dniu 4.04.2011 o 22:20, kit napisał(a):

nie jestem fachowcem w elektryce i nie bardzo wiem co robiłem i jak to opisać :bzik: w każdym razie instalacja działa i to najważniejsze :jump: Zasilanie idzie z aku w aucie do wtyczki przy haku Tam łaczy sie z kablem który przeprowadzony jest do szafy w przyczepie z której jest rozejście na lodówke i cała reszyte instalacji 12V przyczepy Za cały proces ładowania aku w budce odpowiedzialne jest takie czarne pudełko które w budce już było wiec zostało wykorzystane cfaniaczek.gif ale co jest w środku to nie mam pojęcia :niewiem: Dodam że cała instalacja jest przeprowadzona kablem 4mm i zabezpieczona bezpiecznikiem 15A :-]

post-1137-0-19213800-1301948246_thumb.jpg

post-1137-0-20621300-1301948310_thumb.jpg

post-1137-0-96119300-1301948362_thumb.jpg

post-1137-0-51605800-1301948416_thumb.jpg

Witaj, wrócę do tematu, po zdjęciach widzę że układ podobny do tego jaki jest u mnie w przyczepie, czy posiadasz jeszcze zdjęcia jak podpięte są kable w tej czarnej skrzyńce i tej szarej pod spodem? Ewentulanie czy jest szansa jakiego kontaktu w celu podpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.04.2023 o 07:28, Shpieg napisał(a):

 

Witaj, wrócę do tematu, po zdjęciach widzę że układ podobny do tego jaki jest u mnie w przyczepie, czy posiadasz jeszcze zdjęcia jak podpięte są kable w tej czarnej skrzyńce i tej szarej pod spodem? Ewentulanie czy jest szansa jakiego kontaktu w celu podpowiedzi ?

Od wielu wielu lat nie posiadam już tej przyczepy więc niestety nie pomoge ?‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.