Jump to content
old

Dowód rejetracyjny - pozycja F.3

Recommended Posts

Karlik
Tylko Renault ma takie absurdy w homologacjach swoich samochodów ?

 

Dacia też :czerwona:

Share this post


Link to post
Share on other sites
busiarz

Witam. 

Chciałbym odkopać temat sprzed 5 lat :)

 

Moje auto to master - bus.

Mam jeszcze lepiej namieszane. W dowodzie rejestracyjnym widnieją opcje:

F1 - 3500kg

F2 - 3500kg

F3 - 5500kg

O.1 - 2000kg

i tutaj się pokrywa wszystko ładnie.

 

Natomiast na tabliczce znamionowej mam :

dmc pojazdu:  3500kg

dmc zestawu: 6300kg

i potem naciski na osie.

 

Czyli jaką przyczepę mogę ciągnąć i kto i gdzie popełnił błąd? 

Auto ściągnięte rok temu z DE, zarejestrowane w PL.

Aha, na haku jest homologacja 3000 kg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ekAr

Możesz tyle ile pozwala Ci dowód rejestracyjny. A zapewne ktoś na stacji diagnostycznej znalazł jakieś wartości w jakiejś tabelce i wpisał do przeglądu i nie przejmował się tabliczką znamionową. A w WK wpisali te dane i wydali DR 3500/5500.

Share this post


Link to post
Share on other sites
busiarz

No ale czy jest sens to teraz zmieniać? Zwrócił mi uwagę na badaniu technicznym diagnosta. No i jak się za to zabrać teraz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

jedziesz do diagnosty, robisz przegląd uzupełniający czy jakoś tak i diagnosta wystawia, że jest błąd w DR w jakiej pozycji i jak ma być.

Idziesz z tym do WK, wyrabiasz nowy DR i po temacie.

 

Inna sprawa czy z jakiegoś powodu wcześniej nie było zamieszane (sam ściągałeś?), warto zapytać w WK aby potem nie zatrzymali DR pod pretekstem kombinacji (co WK to inne reguły gry).

 

Czy warto teraz to prostować :hmm: pytanie powinno wyglądać inaczej, czy masz zamiar targać budę cięższą niż 2tony? Jeżeli tak, to trzeba by wyprostować, jak nie to szkoda kasy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ekAr

Tak, jak strus251 rzecze: sam musisz sobie zadać pytanie i odpowiedzieć, czy potrzebujesz mieć możliwość ciągnięcia więcej niż 2000kg. Twój cyrk ;) . Co prawda lepiej mieć na holowniku wpisane jak najwięcej, a w ogonie jak najmniej, ale czasem nie ma potrzeby kombinowania. A za zaoszczędzone pieniądze można majówkę zorganizować na ten przykład.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pathrow

Ja dzisiaj rozmawiałem z diagnostą na temat mojej laguny. Mam wpisane wartości z dokumentów niemieckich na pierwszym przeglądzie.

F1 1940

F2 1940

F3 2900

O1 1300

 

Na tabliczce znamionowej są wartości 2900 i 1940.

Mam tak w moich dwóch lagunach.

 

Diagnosta twierdzi że problem ten dotyczy większości (jak nie wszystkich ) renault ściągniętych z Niemiec. Twierdzi że takie zapisy są ważne w Niemczech a zgodnie z naszymi przepisami obowiązują zapisy z tabliczki znamionowej.

 

Czyli zgodnie z prawem diagnosta powinien z tabliczki znamionowej wziąść wartość F3 2900 odjąć wartość F2 1940 i wychodzi wartość O1 960

 

Czyli prawidłowo powinno być

 

F2 1940

F3 2900

O1 960

 

Wpis taki jak ja mam w dowodzie i większość z nas jest wpisem wynikającym najczęściej z błędu diagnosty przy pierwszym badaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukpyr

Zgadza się z renówkami są problemy w ustaleniu parametru przyczepy. W tym przypadku 960 kg wynika z różnicy mas , ale są jeszcze takie dokumenty jak homologacja w której może  będzie zapisany wyższy parametr. Trzeba postarać się o duplikat homologacji i z nim udać się nawet do wydziału komunikacji i powinni go wpisać.

 Obecnie w dowodzie rejestracyjnym podaje się MMC przyczepy czyli dla tego pojazdu 1300, a diagnosta jest w stanie ustalić jedynie DMC przyczepy 960kg.

Czyli trzeba zdobyc homologacje . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hippis

Ręce mi opadły. W niedzielę zaopatrzyłem się w Scenica z 2004, ucieszyłem się, że DMC zestawu nie przekracza 3500kg a tu po poczytaniu sobie DR wychodzi że F3 przekraczam o 230 kg, mimo, że O1 jest 1300. Cepki nie zmienię bo raz nie mam za co a dwa spełniające wymagania dowodu rejestracyjnego są dla mnie za małe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Jak w Scienicu przekraczasz DMC o 230kg ?

 

Ja dzisiaj rozmawiałem z diagnostą na temat mojej laguny. Mam wpisane wartości z dokumentów niemieckich na pierwszym przeglądzie.
F1 1940
F2 1940
F3 2900
O1 1300

Na tabliczce znamionowej są wartości 2900 i 1940.
Mam tak w moich dwóch lagunach.

Diagnosta twierdzi że problem ten dotyczy większości (jak nie wszystkich ) renault ściągniętych z Niemiec. Twierdzi że takie zapisy są ważne w Niemczech a zgodnie z naszymi przepisami obowiązują zapisy z tabliczki znamionowej.

Czyli zgodnie z prawem diagnosta powinien z tabliczki znamionowej wziąść wartość F3 2900 odjąć wartość F2 1940 i wychodzi wartość O1 960

Czyli prawidłowo powinno być

F2 1940
F3 2900
O1 960

Wpis taki jak ja mam w dowodzie i większość z nas jest wpisem wynikającym najczęściej z błędu diagnosty przy pierwszym badaniu.

Totalna bzdura !!

 

F1 1940
F2 1940
F3 2900
O1 1300

 

To są parametry prawdziwe

A nie jakieś 960kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
elvis52

Kumpel też ma w scenicu 1300 budkę ale chyba dmc auta 2050. Wiem że z moją budką 900 dmc nie może ładować auta do maxa tylko 50 kg mniej by nie przekroczyć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Też miałem Scenica (miedzy innymi dla wpisu F3 musiałem sprzedać bo wcześniej go nie miałem w DR i okazało się że prawie nic nie można do auta włożyć...), jestem na forum Scenicowym i też paru osobą pomagałem z poprawą tych wpisów...

Tak właśnie mają często francuskie auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Takie angielki wśród samochodów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Też miałem Scenica (miedzy innymi dla wpisu F3 musiałem sprzedać bo wcześniej go nie miałem w DR i okazało się że prawie nic nie można do auta włożyć...), jestem na forum Scenicowym i też paru osobą pomagałem z poprawą tych wpisów...

Tak właśnie mają często francuskie auta...

Ale F3 ogranicza tylko masę zestawu i tyle. To nie znaczy, że nie możesz ciągnąć 1300 jak w O1

 

 

A jak diagnosta wylicza O1 odejmując DMC auta od pozycji w F3 to znaczy tylko tyle, że jest idiotą

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Ale gdy zestaw masz np 3050kg, wiesz ze przyczepa ma 1300kg i niezbyt da się zjeść niżej...a auto samo waży 1600kg...to gdzie bagaże, gdzie ludzie...


Ale prawidłowo właśnie dla tych aut jest te 1250-1300kg na O1 i jest to bardzo ważny wpis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...