Skocz do zawartości

Przyczepa do 1200 dmc dla 5 osób


slimaqq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czekam na oferte elcapu. Adria ma dla mnie jedna wadę. W detleffsie łóżko 2 osobowe ma szerokość 150 cm, a w Adrii 522 tylko 136. Często mam tak, że dzieciaki w nocy przechodza do mnie i żony i może być ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, slimaqq napisał(a):

czekam na oferte elcapu. Adria ma dla mnie jedna wadę. W detleffsie łóżko 2 osobowe ma szerokość 150 cm, a w Adrii 522 tylko 136. Często mam tak, że dzieciaki w nocy przechodza do mnie i żony i może być ciasno.

Dostałeś odpowiedź czy da się zmienić DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, slimaq napisał(a):

Tak w 522pt do 1200 lub 1300

Mówiłem :) Wcześniej jakiego dealera pytałeś, że nie wiedział? Cargo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria 522PT to jest bezpośrednia konkurencja mojego Weinsberga 550QDK, gdzie mam DMC 1500 a masa własna bez tego co dokładałem tj movera, aku, klimy to 1220kg. Więc nie wiem czy da radę w Adrii zejść do 1200DMC, a jeśli nawet to będziesz miał prawie nic ładowności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, jacek00 said:

Mówiłem :) Wcześniej jakiego dealera pytałeś, że nie wiedział? Cargo?

Nie pamiętam dokładnie do kogo udało mi się dodzwonić w sobotę. Jakiś diler z Warszawy, ale nie pamiętam nazwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gggorskyyy napisał(a):

Adria 522PT to jest bezpośrednia konkurencja mojego Weinsberga 550QDK, gdzie mam DMC 1500 a masa własna bez tego co dokładałem tj movera, aku, klimy to 1220kg. Więc nie wiem czy da radę w Adrii zejść do 1200DMC, a jeśli nawet to będziesz miał prawie nic ładowności. 

Masa własna Avivy 522PT to teoretycznie 1070kg, masa w gotowości do jazdy 1145kg. Także przy zmniejszeniu DMC do 1200kg niewiele się tam zapakuje bez przekroczenia DMC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gggorskyyy napisał(a):

Adria 522PT to jest bezpośrednia konkurencja mojego Weinsberga 550QDK

IMO konkurencją Twojego Weinsberga będzie Altea 552PT a nie Aviva 522PT. W Avivie mamy jeszcze model 563PT ale ona ma już 250 cm szerokości.

Modelowi Aviva 522 PT bliżej wielkościowo będzie do  Weinsberga 480 QDK, mimo, że układ jest nieco innych. 522 PT waży na pusto ok. 1050 kg, tyle co Weinsberg 480 QDK. 

1 minutę temu, piorun napisał(a):

Masa własna Avivy 522PT to teoretycznie 1070kg, masa w gotowości do jazdy 1145kg. Także przy zmniejszeniu DMC do 1200kg niewiele się tam zapakuje bez przekroczenia DMC...

W gotowości do jazdy to z 2 butlami gazowymi, pełnym zbiornikiem świeżej wody (50 litrów) oraz zalanym zbiornikiem na WC chem. Oczywiście lepiej wziąć tą budę z DMC 1300 kg i zrobić B+E ewentualnie niż ograniczać się do 1200 kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek00 napisał(a):

IMO konkurencją Twojego Weinsberga będzie Altea 552PT a nie Aviva 522PT. W Avivie mamy jeszcze model 563PT ale ona ma już 250 cm szerokości.

Modelowi Aviva 522 PT bliżej wielkościowo będzie do  Weinsberga 480 QDK, mimo, że układ jest nieco innych. 522 PT waży na pusto ok. 1050 kg, tyle co Weinsberg 480 QDK. 

W gotowości do jazdy to z 2 butlami gazowymi, pełnym zbiornikiem świeżej wody (50 litrów) oraz zalanym zbiornikiem na WC chem. Oczywiście lepiej wziąć tą budę z DMC 1300 kg i zrobić B+E ewentualnie niż ograniczać się do 1200 kg 

A no to nie zgłębiłem się widocznie dosyć mocno co do 552PT. Nie zmienia to faktu, że jak się zrobi 1200dmc to ładowność mała wg przepisów oczywiście:) Ale jest szansa się w B zmieścić. Coś za coś:)
Ale co ja tam się będę na temat ładowności w papierach wypowiadał, doskonale go rozumiem z niskim DMC i złapaniem się na B, bo sam ciągałem przyczepę przez 3 lata, która w papierach miała DMC 980KG a z butlą bez wody zważona na dobrej wadze miała 990KG więc ładowność praktycznie 0 hehe. Lekki stres w razie kontroli był:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, slimaq napisał(a):

Tak w 522pt do 1200 lub 1300

Przy 1200 kg będzie mało ładowności ale jeśli zmieścisz się do 3,5 t zestawem to może warto. 

BTW. Ile teraz kasują za zmianę homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Ciornyj said:

Przy 1200 kg będzie mało ładowności ale jeśli zmieścisz się do 3,5 t zestawem to może warto. 

BTW. Ile teraz kasują za zmianę homologacji?

W de 250 euro . Ja w ofercie dostałem w cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad tym że kupujcie nówki przyczepy za kilkaset tysięcy PLN a nie chce Wam się zrobić B+E. 1000-1200 PLN i można targać właściwie każda przyczepę. Ja specjalne szukałem z jak największym DMC żeby móc się na luzie spakować a tu walka o zmniejszenie DMC ?

Edytowane przez konradk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, konradk said:

Zastanawiam się nad tym że kupujcie nówki przyczepy za kilkaset tysięcy PLN a nie chce Wam się zrobić B+E. 1000-1200 PLN i można targać właściwie każda przyczepę. Ja specjalne szukałem z jak największym DMC żeby móc się na luzie spakować a tu walka o zmniejszenie DMC ?

Tak jest dla mnie optymalnie

Edytowane przez slimaq (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konradk napisał(a):

Zastanawiam się nad tym że kupujcie nówki przyczepy za kilkaset tysięcy PLN a nie chce Wam się zrobić B+E. 1000-1200 PLN i można targać właściwie każda przyczepę. Ja specjalne szukałem z jak największym DMC żeby móc się na luzie spakować a tu walka o zmniejszenie DMC ?

Obecnie jest to około 2000 zł bez badań i egzaminu. Do tego dochodzą opłaty za drogi w PL wyższe niż dla zestawu do 3.5t. I jest jeszcze jedna zasadnicza sprawa dla której ja wcześniej miałem zestaw do 3.5t czyli to, że w razie jakby się coś stało głownemu kierowcy w trasie to małżonka może zająć stery i jechać. Nie każdy przejdzie badania np wzroku w celu b+e. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.