Skocz do zawartości

Różnice w holowaniu jedno/dwuosiówki


Sebeb

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, G13 napisał(a):

Tylko załóż 4 movery a nie dwa:) A holowanie to volvo XC 90?  Ile ma na haku?

Będą 4 silniki movera...na razie XC90 - ma 2700kg na haku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

15 minut temu, Sebeb napisał(a):

Będą 4 silniki movera

Mam Reich'a Easydriver 2.8 Active - uważam, że jest OK - swojego czasu nie było lepszej oferty jeśli chodzi o 4x4 - teraz to koszty ok. 2300 EUR. Ja płaciłem 1850 EUR, ale to było jeszcze przed "szaleństwem cenowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Sebeb napisał(a):

za Trume XT 4x4 usłyszałem wczoraj cenę u "dealera" 25k brutto :)

Truma ma na pewno lepsze sterowanie i automatyczny docisk. Pytanie czy warto tyle dopłacać... Moim zdaniem nie.

 

Easydriver 2.8 Pro z automatycznym dociskiem kosztuje ok. 2900 EUR. Pytanie czy jest sens dopłacać do automatyki 600 EUR - wkrętarka z kluczem zastępuje ją bez najmniejszego problemu ;)

 

Swoją drogą to Truma XT 4 to koszt ok. 4000 EUR. Wychodzi 1900 EUR za montaż i aku. Trochę dużo. Szczególnie w sytuacji gdy montaż to na prawdę nie jest "lot w kosmos"

Montaż w Niemczech czy Holandii, przez wyspecjalizowaną firmę, z dojazdem, to koszt 600 EUR. Ale wiadomo tam jest bardzo drogo...

Edytowane przez Bercik77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Truma ma na pewno lepsze sterowanie i automatyczny docisk. Pytanie czy warto tyle dopłacać... Moim zdaniem nie.

 

Easydriver 2.8 Pro z automatycznym dociskiem kosztuje ok. 2900 EUR. Pytanie czy jest sens dopłacać do automatyki 600 EUR - wkrętarka z kluczem zastępuje ją bez najmniejszego problemu ;)

 

Swoją drogą to Truma XT 4 to koszt ok. 4000 EUR. Wychodzi 1900 EUR za montaż i aku. Trochę dużo. Szczególnie w sytuacji gdy montaż to na prawdę nie jest "lot w kosmos"

Montaż w Niemczech czy Holandii, przez wyspecjalizowaną firmę, z dojazdem, to koszt 600 EUR. Ale wiadomo tam jest bardzo drogo...

Obecnie można mieć 4x automat Obelink Excellent (czyli Enduro EM303A), który przy dwóch osiach jest właśnie do 2500 kg. Cena za jeden komplet to 1095 eu. Czyli za niecałe 2200 eu mamy bardzo dobre movery z full automatem. Sam montaż jest banalnie prosty i można bez problemu wykonać go samemu. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Obecnie można mieć 4x automat Obelink Excellent (czyli Enduro EM303A)

Swojego czasu rozważałem ten napęd ale średnica rolki trochę mnie nie przekonywała... oraz mniejsze DMC przyczepy (mniejszy zapas mocy). Był też droższy niż manualny Reich. Ale to tylko moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebeb napisał(a):

Będą 4 silniki movera...na razie XC90 - ma 2700kg na haku

Mam ten sam model auta w dieslu z miękką hybrydą i ciekaw jestem jak sobie radzi volviak z takim obciążeniem na haku. Daj znać po pierwszych wrażeniach. Z własnych obserwacji polecam wgrać polestar. Różnica jest odczuwalna właśnie kiedy napęd pracuje pod obciążeniem. Czuć więcej Nm i lepszą pracę skrzyni biegów. Ja właśnie celuje w DMC 2000 kg i przyczepę 1 osiową i myślę, że nie powinno być żadnych problemów bo zapas jest spory - 2700 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2023 o 23:31, Stu napisał(a):

Wiadomo, że dużo zależy od holownika... Natomiast wg mojej subiektywnej opinii dwuosiówka prowadzi się stabilniej, trudniej wymusić na niej wężykowanie. A z ciekawostek - mam też trzyosiówkę, którą łatwiej obrócić niż taką na dwóch osiach. Czemu?

Środek obrotu trzyosiówki wypada na środkowej osi, która zachowuje się jak w przypadku przyczepy jednoosiowej. W dwuosiówce środek obrotu przypada na zupełną  "pustkę" więc 2 osie zachowują się bardziej jak pojazd gąsienicowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze ze swoją dwuosiówką (podłodziówka) nie powiedziałem ostatniego słowa. Mimo że dwie osie, ma już AKS-a, dzisiaj dostaje amory (na ten moment na 1 oś, bo 2-gą parę gdzieś mi chwilowo wcięło [wtryniłem gdzieś w pośpiechu...]) i przesuwam wózek osi ok. 40-45 cm do przodu, pod środek cieżkości łódki, i póki na pusto, upuszczam trochę wiatru w oponach, powiedzmy na 3-3,5 bara. Powinna się znacząco uspokoić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bercik77 napisał(a):

 oraz mniejsze DMC przyczepy (mniejszy zapas mocy).

Niby tak. Przy jednej osi jest on do 1800 kg, przy dwóch osiach do 2500 kg. Natomiast w testach moverów w niemiekiej prasie wypadł on bardzo dobrze i jego możliwości pozwalały na dużo więcej niż deklarował producent :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bercik77 napisał(a):

Wychodzi 1900 EUR za montaż i aku. Trochę dużo. Szczególnie w sytuacji gdy montaż to na prawdę nie jest "lot w kosmos"

Montaż w Niemczech czy Holandii, przez wyspecjalizowaną firmę, z dojazdem, to koszt 600 EUR. Ale wiadomo tam jest bardzo drogo...

Jak kupowałem P1 u dilera Hobby, to montaż był gratis.

Dodam, że P1 tylko na przedniej osi świetnie sobie radzi nawet na dużych wzniesieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sebeb napisał(a):

za Trume XT 4x4 usłyszałem wczoraj cenę u "dealera" 25k brutto :)

Jam mam u siebie movery 4 x alko mammut i dają radę, a przyczepa ciężka ok. 2100 kg pusta.

Edytowane przez G13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana marki... Adria model 663 HT...jak już się pojawi (pewnie około kwietnia / maja 2024) na parkingu pod domem to oczywiście założę nowy temat.

Rozważam równiez wypożyczenie wcześniej jakiejś dwuosiówki o zbliżonych wymiarach, aby trochę przejechać i upewnić się w dokonanym wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebeb niewiem jaki macie styl podróżowania ale czy nie obawiacie się, że tak dużą przyczepą sprawi, że będziecie mniej mobilni a do części kempingów nie uda się Wam dojechać chociażby ze względu na wąskie drogi dojazdowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.