Skocz do zawartości

Różnice w holowaniu jedno/dwuosiówki


Sebeb

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mam pytanie do praktyków - obecnie użytkuję przyczepę jednoosiową o DMC 1750kg i długości całkowitej ponad 7,2m, a rozważam zakup przyczepy dwuosiowej o DMC 2500kg i długości około 8,6m - czy różnica w prowadzeniu będzie jakaś kolosalna na niekorzyść dwuosiowej czy nie bać się tego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5 minut temu, Sebeb napisał(a):

czy różnica w prowadzeniu będzie jakaś kolosalna na niekorzyść dwuosiowej czy nie bać się tego ?

Nie widzę żadnej różnicy poza tą wynikającą ze zwiększonej masy samej przyczepy. No i koniecznie movery do manewrowania na kempingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moim zdaniem wchodzące ograniczenia w dostępności kempingów pod duże dwuosiówki, np wokół Como... ostatnio spotkałem się z jakimś kempingiem, gdzie mieli podaną informację że nie wpuszczają przyczep dwuosiowych... ?‍♂️  ale temat nie o tym.

Z tego co słyszałem, prowadzi się stabilniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największą różnicą jest jak potrzebujesz manewrować "na placu", tzn jak na polu kempingowym będziesz musiał przyczepę obrócić np o 90*  to trawę z pod kół będziesz rwał jak pług i ręcznie nie dasz rady , chyba że skrzykniesz pół pola do pomocy ale trzeba będzie to drinkami wynagrodzić kolegom :pub:. Podczas jazdy na asfalcie 2 osie jadą stabilniej, ale kosztem większego szarpania hakiem samochodu " góra -dół" na bardzo pofalowanych drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mover będzie na wyposażeniu...najbardziej chodzi mi o jazdę po drogach...

6 minut temu, edisoniras napisał(a):

 kosztem większego szarpania hakiem samochodu " góra -dół" na bardzo pofalowanych drogach. 

to szczególnie odczuwalne na A1 w okolicach Bytomia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, edisoniras napisał(a):

największą różnicą jest jak potrzebujesz manewrować "na placu", tzn jak na polu kempingowym będziesz musiał przyczepę obrócić np o 90*  to trawę z pod kół będziesz rwał jak pług i ręcznie nie dasz rady [...]

Podczas jazdy na asfalcie 2 osie jadą stabilniej, ale kosztem większego szarpania hakiem samochodu " góra -dół" na bardzo pofalowanych drogach. 

Dwie osie łuki pokonują jao-tako po dużych promieniach. W ciasnych skrętach cepę wlecze sie niemal bokiem. O zawrotce w miejscu można zapomnieć, nie dziwię sie że są kempingi z zakazem. Po co im orka? 

Jadą stabilniej, ale to szarpanie owszem, czuć, i powiedziałbym że... bardzo, w porównaniu z dużo cięższą jednoosiówką. Droga nie musi być specjalnie pofalowana.

Dwie osie jest to jednak sporo większy opór toczenia, nawet na prostym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, czyś napisał(a):

nie dziwię sie że są kempingi z zakazem. Po co im orka? 

Jeszcze nie zaorałem żadnego kempingu  :D

Tutaj raczej chodzi o "ciasne" kempingi w górach gdzie "wypasione" parcele mają po 70 m2 i najnormalniej w świecie jest ograniczenie długości pojazdu.

24 minuty temu, czyś napisał(a):

szarpanie owszem, czuć, i powiedziałbym że... bardzo

Z tym "Bardzo" to bym nie przesadzał Zrobiłem w sumie ponad 15 tyś km i odcinki gdzie czuć jakiś delikatny dyskomfort można pominąć.

28 minut temu, czyś napisał(a):

Dwie osie jest to jednak sporo większy opór toczenia, nawet na prostym.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa w porównaniu do poprzedniej przyczepy (2,3 m i 1500 DMC) to może wzrosło o jakieś 0,5-1 l/100 km - część to pewnie przez opory toczenia ale głównie jak sądzę przez powierzchnię ściany czołowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koledzy wspomnieli, różnica w holowaniu niewielka ale w manewrowaniu na placu olbrzymia i bez movera nawet nie ma co podchodzić do tematu. No, ale komfort użytkowania dużej przyczepy na kempingu jest nie do przecenienia. Moim zdaniem jak wczasy tylko tam i z powrotem (pobytowe na jednym kempingu) to duża dwuosiówka a jak wędrowne to kompaktowa jednoosiówka. Ale każdy i tak zrobi jak mu pasuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Twoja przyczepa jest dla Ciebie za mała to zawsze na jednej osi masz do wyboru Adrie 613PK lub 673PK ale jak dla mnie ta najdłuższa już wygląda "komicznie" na tej jednej osi, i jest wersja DMC 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem taką i taką.   W holowaniu różnicy praktycznie nie ma. Mover uważam za nonsens dlatego holuję autami z reduktorem.  Terenówki to opcja dla ciężkich przyczep zwłaszcza dwuosiowych.  Niewielka różnica w zużyciu paliwa.  Resztę Koledzy opisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, AdamH napisał(a):

W holowaniu różnicy praktycznie nie ma

Wiadomo, że dużo zależy od holownika... Natomiast wg mojej subiektywnej opinii dwuosiówka prowadzi się stabilniej, trudniej wymusić na niej wężykowanie. A z ciekawostek - mam też trzyosiówkę, którą łatwiej obrócić niż taką na dwóch osiach. Czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Nie ma różnicy w jeździe na wprost,  ale na pewno dwuosiówka jest stabilniejsza przy uchyłach na bok. Jeżdżę z dwuosiówka i polecam. A problem z parkowaniem rozwiązuje mover. Po drugie przyczepa moim zdaniem mniej obciąża hak w samochodzie i jest bezpieczniejsza przy złapaniu kapcia. Śmiało kupuj tylko holownik miej dobry:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.