Skocz do zawartości

Brak możliwości montażu haka?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiłem na intrygująca dyskusję.

Kolega na grupie zamontował jak i nie może go wbić do dowodu, bo producent nie przewidział takiej opcji.

IMG_6637.thumb.jpeg.57138485bcb285a86c4fd073defd02e4.jpeg

Słyszeliście coś o takich problemach?

Jeśli to prawda, to trzeba być ostrożnym, przy zakupie używanego samochodu.

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak . Nie tylko używanego ale też nowego.

Kupując nowy masz do wyboru :

- z hakiem

-przygotowanie samochodu do montażu haka

myślisz sobie hak na dzień dzisiejszy  nie jest mi potrzebny więc go nie zamawiam a jak będzie to sobie zamontuje !!  Tylko mało kiedy diler nie poinformuje ,że już nie będzie takiej możliwości. Homologację ,którą otrzymasz z nowym samochodem ( w tej opcji) nie przewiduje montażu i w DR masz słynne 0,0

i tego nie przeskoczysz .    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kolei kupując auto używane dobrze jest zerknąć do jego DR w pozycje stanowiące o masie przyczepki, która może ciągnąć dany pojazd. I jeżeli masz tam wartości zero to ja już bym tego samochodu nie kupował, bo nie masz potem możliwości zmiany jego pierwotnej homologacji.

Niestety wychodzi tutaj nieznajomość przepisów...

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było za to inaczej samochód przygotowany do montażu haka a jak go zakładałem to w serwisie płacz że nie miał wyprowadzonych kostek i musieli całą wiązkę prowadzić od nowa. Póżniej okazało się że zamówiona wiązka nie ma wyprowadzonej kostki do zasilania po zapłonie i po mojej reklamacji rozbierali wszystko od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, hubi t napisał(a):

U mnie było za to inaczej samochód przygotowany do montażu haka a jak go zakładałem to w serwisie płacz że nie miał wyprowadzonych kostek i musieli całą wiązkę prowadzić od nowa. Póżniej okazało się że zamówiona wiązka nie ma wyprowadzonej kostki do zasilania po zapłonie i po mojej reklamacji rozbierali wszystko od nowa.

Zacisk 10 czyli ĺadowanie akumulatora tak naprawdę nie powinien być  zaraz po zapłonie, u mnie moduł haka daje zasilanie tylko po wykryciu podpięcie przyczepy oraz po osiągnięciu napięcia 13,5v i to po pewnym czasie od załączenia silnika, ma to na celu zabezpieczenie przed pobraniem dużego prądu z akumulatora przyczepy przy rozruchu silnika.

Edytowane przez AA73 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, AA73 napisał(a):

Zacisk 10 czyli ĺadowanie akumulatora tak naprawdę nie powinien być  zaraz po zapłonie, u mnie moduł haka daje zasilanie tylko po wykryciu podpięcie przyczepy oraz po osiągnięciu napięcia 13,5v i to po pewnym czasie od załączenia silnika, ma to na celu zabezpieczenie przed pobraniem dużego prądu z akumulatora przyczepy przy rozruchu silnika.

Tak jak mówisz tylko oni fizycznie nie podłączyli nawet przewodów do pinu 10 i 11 kostka od tych przewodów  leżała nie podłączona. Samochód nowy na gwarancji więc wszystko musi ogarniać autoryzowany serwis wszystko programowane itp. 

Prawdopodobnie jak bym mógł  podjechać tam gdzie tylko tym się zajmują sprawę załatwił bym szybciej i taniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiekszość sprzedawców i serwisów ASO nie ma dświadczenua z przyczepami, kiedyś jak zamawiałem samochód i chciałem hak to mi zadli pytanie jakie ma być gniazdo, a po 2008 roku już powinno być standardem 13 pin, jak im o tym powiedziałem to wielkie zdziwienie i dzwonili przy mnie do firmy montującej haki jak mają to podłączyć. Inym razem na pytanie ile auto może maksymalnie ciągnąć dostałem odpowiedź, że to będą wiedzieli jak auto przyjdzie z homologacją, drążę dalej czyli może się okazać, że zamowie auto i nie będą mógł ciągnąć swojej przyczepy, pada odpowiedź, że tak. No ręce opadają podstawowy parametr dla mnie,  a salon nie wie jaki on będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będzie coraz częściej. Homologacje aktualnie są dla danej wersji pojazdu, miarodajne dane są w świadectwie homologacji danego egzemplarza. Np.już sama belka haka z kulą podnosi MW pojazdu o ok. 20kg wiec wpływa na parametry podlegające uwzględnieniu w homologacji samochodu (np. masę własną). M.zd. najważniejsze jest to, że jeżeli w procesie homologacji producent nie uwzględnił haka i możliwości ciągnięcia przyczep, to raczej pozamiatane. Generalnie w pojeździe można wprowadzić takie zmiany, które mieszczą się w zakresie jego pierwotnej homologacji. 

Przy planowanym Euro7 będzie zdaje się  jeszcze ciekawiej, bo założone parametry dopuszczalnej emisji mają być soełnione w każdych warunkach ruchu samochodu, w tym z przyczepą…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2023 o 10:08, BuryKocur napisał(a):

A z kolei kupując auto używane dobrze jest zerknąć do jego DR w pozycje stanowiące o masie przyczepki, która może ciągnąć dany pojazd. I jeżeli masz tam wartości zero to ja już bym tego samochodu nie kupował, bo nie masz potem możliwości zmiany jego pierwotnej homologacji.

niestety same dane z DR nie są gwarancją możliwości późniejszego montażu haka.

W mojej byłej skodzie Superb ( hybryda plug-in) pomimo że w DR widniały masy przyczepy z hamulcem i bez hamulca 1600/750kg, nie było możliwości zamontowania haka.

Dzwoniłem do trzech różnych ASO i po sprawdzeniu po numerze VIN ta sama odpowiedź - brak możliwości montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

W mojej byłej skodzie Superb ( hybryda plug-in) pomimo że w DR widniały masy przyczepy z hamulcem i bez hamulca 1600/750kg, nie było możliwości zamontowania haka.

Dzwoniłem do trzech różnych ASO i po sprawdzeniu po numerze VIN ta sama odpowiedź - brak możliwości montażu.

a jaka była argumentacje tej odmowy ?

Pytam, bo jakieś dwa/trzy lata wstecz w Superbie - ale nie w hybrydzie) - w dieslu 2 litry - montowałem hak i nie było z niczym kłopotów.

Ani z montażem ani z późniejszą rejestrację jego.

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



niestety same dane z DR nie są gwarancją możliwości późniejszego montażu haka.
W mojej byłej skodzie Superb ( hybryda plug-in) pomimo że w DR widniały masy przyczepy z hamulcem i bez hamulca 1600/750kg, nie było możliwości zamontowania haka.
Dzwoniłem do trzech różnych ASO i po sprawdzeniu po numerze VIN ta sama odpowiedź - brak możliwości montażu.


Ciekawe co w sytuacji gdy sobie samodzielnie zamontujemy hak?

Może to była kwestia, że to hybryda plugin? Bo niektóre hybrydy mają zakaz ciągnięcia przyczepy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał(a):


 

 


Ciekawe co w sytuacji gdy sobie samodzielnie zamontujemy hak?

Może to była kwestia, że to hybryda plugin? Bo niektóre hybrydy mają zakaz ciągnięcia przyczepy.

 

Jak ma zakaz, to nie powinien mieć w dowodzie wpisane, że może ciągnąć 1600kg - na zdrowy rozum. Ja kupiłem kiedyś dla żony nowe Kia Picanto i tam faktycznie nie było możliwości montażu haka i w dowodzie były wpisane kreski w miejscu DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zakaz, to nie powinien mieć w dowodzie wpisane, że może ciągnąć 1600kg - na zdrowy rozum. Ja kupiłem kiedyś dla żony nowe Kia Picanto i tam faktycznie nie było możliwości montażu haka i w dowodzie były wpisane kreski w miejscu DMC przyczepy.
No dokładnie. Ale ASO może mieć swoje zasady i widzi że np. Hybryda plugin nie może ciągnąć wg producenta i haka już zamontować nie chcą. Natomiast jakbyśmy samemu zamontowali, zrobili przegląd to wszystko będzie ok.

Chrysler Pacifica tak ma. Na haku 1600 kg a w instrukcji napisane, że hybrydą nie wolno ciągnąć przyczepy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacek00 napisał(a):

Ale ASO może mieć swoje zasady i widzi że np. Hybryda plugin nie może ciągnąć wg producenta i haka już zamontować nie chcą. Natomiast jakbyśmy samemu zamontowali, zrobili przegląd to wszystko będzie ok.

No ok, ale jak zamontujemy sami to skąd brać dane o wartościach O1 i O2? To nie jest tak, że jak producent nie przewiduje holowania przyczepy danym modelem auta to w homologacji nie poda informacji o masach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku hybryd może być problem z przekroczeniem dopuszczalnych nacisków na tylną oś przy nominalnym obciążeniu maksymalnym i po zapięciu przyczepy, i stąd wg producenta "niemożebność".

W przypadku odmów przez ASO, często wg homologacji nie jest wykluczone ciągnięcie przyczepy, ale trzeba zerknąć do wyciągu ze świadectwa homologacji (z czapki te dane do DR w O1 i O2 nie wpadają). Natomiast przez poszczególne elementy wyposażenia, producent nie zezwala na montaż haka do danego pojazdu (np. chłodnica o mniejszym/cieńszym rdzeniu, inne wiatraki chłodnicy, brak chłodnicy oleju). ASO nie założy i nie zakoduje tego haka, gdyby zalożyć go poza ASO po każdym przeglądzie w ASO konieczne byłoby jego ponowne zakodowanie. Sam montaż i zakodowanie haka poza ASO w zasadzie przekreślałby gwarancję na samochód.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.