Skocz do zawartości

Przyczepa oraz Toyota T27 2.0 Benzyna Skrzynia CVT 152KM 198nm jako holownik przyczepy do DMC 1.5T


Rafaelpl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 Chcę zmienić namiot(w zeszłym roku synowi pokazywałem tę formę wyjazdów) na przyczepkę kempingowa, zakładam wykorzystanie przez conajmniej dwa pełne miesiące wakacji(praca zdalna+urlop) + kilka weekendów 

Zakładam użycie przyczepy 1.5T DMC ze względu na łazienkę i ogólne wyposażenie, lżejsze praktycznie nie róznią się ceną ale wyposażeniem radykalnie 

 Mój faworyt na ten moment to Adria altea 552 pk, lżejsza jest adria altea 472/492 ale niestety znacznie gorzej wyposażona i dająca mniej prywatności

 Oczywiście jestem na etapie przeglądu, jak znajdę coś lżejszego to chętnie wezmę pod uwagę, warunki konieczne to:

   prysznic (moze być wspólnie z  toaletą, sama słuchawka bez kabiny)

  łóżko głowne + piętrowe(dwa) z separcją przynajmniej uczciwej cięzkiej zasłony, lubimy odrobinę prywatności, ładowność 200 kg z uwagi na elementy wymienione ponizej

 

 Jeśli ktoś moze polecić przyczepę lekką to chętnie uwzględnię ją.

 

  Zakładam iż obciążę te bazowe 1300 kg, gazem 20kg, baterią 40kg, konwertrem 20kg, klimatyzacją 20kg, rowerami 60kg, mover, wyposażeniem - 50kg czyli nie

stety dobiję blisko tych 1500kg dmc przyczepy

 

Technicznie moja Toyota to

 Model T27, Silnik 2.0 Beznyna 112kW, masa własna 1560, dms 2050, dopuszczalna masa całkowita zespołu 3850, maksymalna masa przycze[py z hamulcem to 1800kg

Przyczepa 1500*1.33 = 1995kg, czyli ponizej masy DMC pojazdu oraz masy przyczepy z hamulcem

 

Wiem że przkraczam 3500kg, zamierzam starać sie o dopisek do B dający te dodatkowe 700kg

 

Moje pytanie to czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie z stosowaniem samochodu z skrzynią CVT do ciągniecia przyczepy o tej lub podobnej masie ?

Proszę o waszą opinię w tym zakresie, zakup przyczepy to pewnie styczeń/luty 2023 więc mam trochę czasu

Martwie się trochę o górki/pagórki, nie planuję alp ale na pewno bieszczady, beskid gdzie też na krótkich odcinkach potrafi być stromo.

Mocno na tym forum zjechano Toyorę z silnikiem 1.8 z skrzynią manualną a właściciel nie pochwalił sie jak w końcu jak wyszło 

 

Jeżdzę raczej spokojnie, wyrosłem już z ambicji jazdy sportowej.

Auto mam od nowości już 10 lat, około 200 tys na liczniku. Nie narzekam na dynamikę, jest tryb sport i łopatki dla ambitnym w razie potrzeby ale praktycznie nie używam, okazjonalnie sport przy wyprzedzaniu jak nie chce agresywnie naciskać na pedał przyspieszenia, pełen tryb automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.33 trochę inaczej się liczy. Możesz na legalu podpiąć przyczepkę 1541kg DMC więc prawnie 1500 bez problemu. Jazdy z kempingiem 1500kg po górach sobie zbytnio nie wyobrażam z tym napędem. Wtoczyć się jakoś się wtoczysz ale wycia i temperatur z pewnością będzie duuużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jeździłem autem ze skrzynią cvt z przyczepą o DMC 1500 kg, ale było to Subaru Forester XT o mocy 241 KM i napędem 4x4 i nie było najmniejszego problemu ze skrzynią biegów... jedynym problemem było spalanie ;)

w kwestii przyczepy, która spełniałaby Twoje oczekiwania, rozważ jeszcze Knausa 500 kd.

pozdrawiam

Lechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafaelpl napisał:

Zakładam iż obciążę te bazowe 1300 kg, gazem 20kg, baterią 40kg, konwertrem 20kg, klimatyzacją 20kg, rowerami 60kg, mover, wyposażeniem - 50kg czyli nie

stety dobiję blisko tych 1500kg dmc przyczepy

Aku mam ok 20kg i bez rowerow zarzuconych na dyszel, ale z kolem zapasowym w bakiscie wyszlo ponad 1600 na wadze. Faktycznie mozna by bylo uciac z 40kg, bo mialem troche ciuchow, spory grill i kilka rzeczy nadmiarowych. Ale jak chcesz miec mover, klime, markize, elektrownie i rowery wozic na przyczepie to na pewno przekroczysz 1500. Musisz albo cos mniejszego by sie zmiescic w ograniczeniu holownika, albo ograniczysz dodatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Analog82 said:

Aku mam ok 20kg i bez rowerow zarzuconych na dyszel, ale z kolem zapasowym w bakiscie wyszlo ponad 1600 na wadze. Faktycznie mozna by bylo uciac z 40kg, bo mialem troche ciuchow, spory grill i kilka rzeczy nadmiarowych. Ale jak chcesz miec mover, klime, markize, elektrownie i rowery wozic na przyczepie to na pewno przekroczysz 1500. Musisz albo cos mniejszego by sie zmiescic w ograniczeniu holownika, albo ograniczysz dodatki.

Dziekuję, do tego samego wniosku dochodze, pewnie "elektrowania będzie w aucie", jest najcieższa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od prawie 2 lat używam auto z CVT w benzynie do jazdy na co dzień jak i holowania. Moje odczucia są lepsze niż krążące opinie. Objeździliśmy nim z "pagórkowatych" terenów Zakopane i okolice, Mazury i Suwalszczyznę, pokonywaliśmy i nastoprocentowe podjazdy, temperatura nigdy nie podskoczyła wyżej jak nominalne nagrzanie (wg wskaźnika). Więc o Bieszczady bym się nie martwił.

Wycie... no brzmi to jak brzmi, ale samemu silnikowi jest to zdrowe, ponieważ obroty są dobrane optymalnie względem do efektywnego spalania, obciążenia i prędkości. Silnik nigdy nie jest "duszony" na zbyt niskich obrotach względem obciążenia. Teoretycznie w manualu powinniśmy dążyć do podobnych obrotów, by efektywnie jechać. U siebie i tak mam wrażenie, że mimo obrotów to i tak jest ciszej jak w dieslu. Z tym da się żyć, a nawet zaprzyjaźnić :)

Spalanie - CVT jest oszczędne tylko przy spokojnej jeździe. Pewnie to już sam zaobserwowałeś. Z tej samej trasy potrafię zmieścić się w 12, a równie dobrze mogę spalić ponad 15 (średnio wychodzi mi ok. 13,5). Rekordowy odcinek miałem z Niedzicy do Zakopanego, gdzie komputer wyliczył ponad 18 jadąc bardziej lokalnymi drogami przez mniejsze miejscowości.

Podsumowując - skrzyni bym się nie obawiał. Poradzi sobie i nikt nie powinien trąbić. Silnik również. Dyszla nie urwiesz, czasem powyje ale pojedzie :ok:

A z gratami to wiadomo - czym więcej w aucie tym stabilniej się holuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Moim zdaniem będzie jechało i to przyzwoicie. Mam w firmie Avensis 1.8 manualna skrzynia i chyba to ja dosypałem dziegciu....Ten silnik jest skrojony pod jak najmniejsze spalanie i budzi się przy 4000.... Napęd mega gumowy...

Twój jest 2.0 i automat będzie go wspomagał. Szukaj budy 1500, rób 96 i zakładaj eToll  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rafaelpl napisał:

pewnie "elektrowania będzie w aucie", jest najcieższa. 

chcesz wozić akumulator przyczepy w aucie?

W dniu 9.11.2022 o 07:45, Rafaelpl napisał:

Zakładam iż obciążę te bazowe 1300 kg, (...) baterią 40kg, konwertrem 20kg

Co to za konwerter 20kg?

Jaki planujesz aku 40kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, filipert said:

chcesz wozić akumulator przyczepy w aucie?

Co to za konwerter 20kg?

Jaki planujesz aku 40kg?

Witam, Zakładam pracę online, z dowolnego miejsca wiec czasami trafi sie przydrożny parking. Stad moje wymaganie do aku, ma dać energię dla komputera, monitora, plus przynajmniej chwilowo klima w szczytowe godziny. Stad moje zapotrzebowanie na prąd. Z rowerami jest tak że w tej chwili woze je w bagazniku (dwa rowery e-fatbike smlrobikes s11f oraz s9f), jednak wkładanie i wyjmowanie to udreka, raz ciężar, dwa że mieszczą sie na styk. łatwiej będzie mi wcisnąc aku do bagażnika razem z przetwornicą napięcia 3typowe/6chwilowe kv (Około 5-8kg). Aku na poziomie 3/4 x LiFePO4 200Ah (około 3/4x22kg) , myśle jeszcze o jakiś panelach foto ale raczej takich elastycznych, lekkich. Klima z tego co widzę zabudoana to 1.7kv, czyli zakładam iż pozowli mi to na na schłodzenie budy przynajmiej w kilku cyklach po 15 minut. Ambitne założenia ale z doświadczenia wiem iz na częsci kampingów jest słaba instalacja, 1kv, stad zakąłdam iż zasilanie całej budy idzie z mojej elektrownbi która jest doładowywana z gniazdka o mniejszej mocy lub z paneli. Elektrownia w samochodzi z dodatkowym kablem pomiędzy autem i przyczepą (drugie łącze) Panele typu baishifa 300W, giętkie, monokrystaliczne - 2kg sztuka, 8 całość

Edytowane przez Rafaelpl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Rafaelpl napisał:

Witam, Zakładam pracę online, z dowolnego miejsca wiec czasami trafi sie przydrożny parking. Stad moje wymaganie do aku, ma dać energię dla komputera, monitora, plus przynajmniej chwilowo klima w szczytowe godziny. Stad moje zapotrzebowanie na prąd. Z rowerami jest tak że w tej chwili woze je w bagazniku (dwa rowery e-fatbike smlrobikes s11f oraz s9f), jednak wkładanie i wyjmowanie to udreka, raz ciężar, dwa że mieszczą sie na styk. łatwiej będzie mi wcisnąc aku do bagażnika razem z przetwornicą napięcia 3typowe/6chwilowe kv (Około 5-8kg). Aku na poziomie 3/4 x LiFePO4 200Ah (około 3/4x22kg) , myśle jeszcze o jakiś panelach foto ale raczej takich elastycznych, lekkich. Klima z tego co widzę zabudoana to 1.7kv, czyli zakładam iż pozowli mi to na na schłodzenie budy przynajmiej w kilku cyklach po 15 minut. Ambitne założenia ale z doświadczenia wiem iz na częsci kampingów jest słaba instalacja, 1kv, stad zakąłdam iż zasilanie całej budy idzie z mojej elektrownbi która jest doładowywana z gniazdka o mniejszej mocy lub z paneli. Elektrownia w samochodzi z dodatkowym kablem pomiędzy autem i przyczepą (drugie łącze) Panele typu baishifa 300W, giętkie, monokrystaliczne - 2kg sztuka, 8 całość

 Klima nie schłodzi Ci niczego w cyklach po 15 minut. Zamiast kupować 4 lifepo4, kup 1-2 porządny i do tego odpowiednią ilość paneli solarnych i nie elastycznych a normalnych. Ten komputer i monitor to jaki mają pobór prądu że potrzebują aż takiej elektrowni?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Rafaelpl napisał:

Witam, Zakładam pracę online, z dowolnego miejsca wiec czasami trafi sie przydrożny parking. Stad moje wymaganie do aku, ma dać energię dla komputera, monitora, plus przynajmniej chwilowo klima w szczytowe godziny. Stad moje zapotrzebowanie na prąd. Z rowerami jest tak że w tej chwili woze je w bagazniku (dwa rowery e-fatbike smlrobikes s11f oraz s9f), jednak wkładanie i wyjmowanie to udreka, raz ciężar, dwa że mieszczą sie na styk. łatwiej będzie mi wcisnąc aku do bagażnika razem z przetwornicą napięcia 3typowe/6chwilowe kv (Około 5-8kg). Aku na poziomie 3/4 x LiFePO4 200Ah (około 3/4x22kg) , myśle jeszcze o jakiś panelach foto ale raczej takich elastycznych, lekkich. Klima z tego co widzę zabudoana to 1.7kv, czyli zakładam iż pozowli mi to na na schłodzenie budy przynajmiej w kilku cyklach po 15 minut. Ambitne założenia ale z doświadczenia wiem iz na częsci kampingów jest słaba instalacja, 1kv, stad zakąłdam iż zasilanie całej budy idzie z mojej elektrownbi która jest doładowywana z gniazdka o mniejszej mocy lub z paneli. Elektrownia w samochodzi z dodatkowym kablem pomiędzy autem i przyczepą (drugie łącze) Panele typu baishifa 300W, giętkie, monokrystaliczne - 2kg sztuka, 8 całość

Grubo...

Wydaje mi się, że 2xLIFEPO4 200Ah w zupełności powinny starczyć i zawsze można wtedy dokładać.

EDIT

pisaliśmy z Jackiem równo

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, jacek00 said:

 Klima nie schłodzi Ci niczego w cyklach po 15 minut. Zamiast kupować 4 lifepo4, kup 1 porządny i do tego odpowiednią ilość paneli solarnych i nie elastycznych a normalnych. 

Dziękuję za uwagę, jeśli masz jakieś doświadczenie w zakresie paneli prośba o info, myślałem o elastycznych bo łątwiej je upchnac (są mniejsze niz te zabudowane), ale rozumeim iz polecasz większa ilosć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym rozstawianie paneli itd jest problematyczne i czasochłonne (przy okazji można coś uszkodzić)...na dach sztywnych ile się da i już...ważne też jaki będzie regulator (klasa) i jaka to przetwornica (nie tylko moc sie liczy)... np volt z solarem niezbyt wspólpracuje...szczególnie w połączeniu z regulatorem Tracera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Rafaelpl napisał:

Dziękuję za uwagę, jeśli masz jakieś doświadczenie w zakresie paneli prośba o info, myślałem o elastycznych bo łątwiej je upchnac (są mniejsze niz te zabudowane), ale rozumeim iz polecasz większa ilosć

Elastyczne są mniej wydajne, szybciej się psują, trudniej je potem wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.