Skocz do zawartości

Przyczepa oraz Toyota T27 2.0 Benzyna Skrzynia CVT 152KM 198nm jako holownik przyczepy do DMC 1.5T


Rafaelpl

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry ale założenia są m.zd. trochę zbyt optymistyczne, można sobie to tak wyobrażać (elektrownia w samochodzie 4x200Ah LiFePo4, przetworica 3/6KW, rozstawiane panele elastyczne 4x300W), ale raczej na papierze, a nie w realu. Tym bardziej jako potencjalnie mobilne rozwiązanie (np. postój gdzieś w locie, jak piszesz, na parkingu). To będzie coś pomiędzy pająkiem, żaglowcem i bazą księżycową, z miotającym się między klamotami właścicielem, w zasadzie dla komfortu właczenia na dwie godziny klimy. 

Panele elastyczne 4x300W - zapomnij, że je sobie ot tak, rozłożysz, starczy że powieje i po panelach, oby skończyło się tylko na zbieraniu paneli po okolicy. Po iluś rozstawianiach/upadkach/podwianiach te panele po prostu szlag trafi, jeden po drugim.

Każdy panel na kablu zdolnym przewodzić 20A prądu, więc dość grubym (4, a optyamlnie 6mm2 przewody m.zd. byłoby wymagane, przy równoległym połączeniu). Cała kabelkologia wiąchą do bagażnika w Avensisie, do regulatora ładowania, aku i przetwornicy. Ta przetwornica w bagażniku się latem usmaży, pod obciążeniem zadziałają termiki (na słońcu w bagażniku masz nawet i 50 stopni, a nawet jak nie tyle, to trochę ta przetwornica popracuje, i będzie nawet więcej. Zero wentylacji. Już lepiej byłoby przewidzieć stałą częśc elektorwni w cepie (regulator, przetwornica, wyprowadzenai przewodów do podłączenia paneli) i przekładać aku z bagażnika do cepy i za każdym razem montować instalkę. 

W każdym rozwiązaniu każdorazowe rozstawianie tego pająka żeby wszystkiego nie sfajczyć albo nie uszkodzić elementów - niezłe zadanie logiczne (właściwa kolejność podpinania, żeby np. nie uwalić regulatora, nie zrobić spięcia, nie odwrócić biegunów, nie zaiskrzyć), tym trudniejsze, gdyby przewidzieć optymalne napięcia działania takiego systemu (raczej nie na 12V, a 24/48V - grubości i waga kabli!) i łączenia w związku z tym paneli żeby ogarnąć odpowiednie napięcia. 

Klima 1.7 kW - na starcie (załączeniu kompresora) pociągnie 2,5 kW, plus komputer, monitor - musiałaby to być być b. dobrej jakości przetwornica. 

Koszty pominę (4x200 Ah LiFePo4, panele, regulator, przetwornica, dojdą zabezpieczenia, wyłączniki, złącza, przewody - coś koło 25 kPLN). Waga? Całość spokojnie 120 kg+, realnie bliżej może być bliżej 140 kg. Z tym co piszesz, możesz zapomnieć o zmieszczeniu się w ładowności cepy i samochodu, i jakimkolwiek komfortowym przemeszczaniu się z rodziną z całym tym dobytkiem. 

Sorry, ale zaproponowane przez Ciebie rozwiązani w realu się nie sprawdzi. Do tego jeśli akurat nie będziesz pracował, to będziesz stróżem takigo dobytku uwiązanym do całej tej instalacji, ani odejść od cepy, ani odjechać samochodem (np. po zakupy, na jakieś zwiedzanie, czy - odpukać - z dzieciakiem do lekarza, a to jest real i życie). Ciagłe przełączanie, rozłączanie, rozstawianie da ci w kość prędzej czy później. 

Na coś trzeba się zdecydować, bo chcąc mieć wszystko, nie wypali nic, albo się to przeklnie po pierwszym uzyciu. W tym projekcie klima i to co do jej działanai byłoby potrzebne, wprowadza takie zamieszanie, że lepiej nie mówić - już wolałbym klimy nie mieć i nie mieć takiego problemu. Bez klimy ogarnęłoby się to na cacy, rozsądną i bezobsługową elektrownią w i na przyczepie, plus rezerwowo mały i cichy agregat, gdyby słońce nie dopisało (jeśli praca, to trudno, trzeba byłoby mieć w rezerwie niezawodne źródło prądu, niezależne od kaprysów aury). Do pogodzenia praca, rodzina i wypoczynek. Przy solarach i klimie - średnio się to uda, będziesz za bardzo zajęty i styrany ganianiem za tym majdanem i dbaniem o to, żeby to w sposób niezakłócony działało i żeby styknęło prądu, żeby mieć z tego satysfakcję i pożytek, i jeszcze efektywnie zdalnie pracować.

Chyba, że woziłbyś ze sobą jakiegoś Piętaszka do ogarniania tego w locie, ale to też parędziesiąt kilo, żywić trzeba, i chociaż mały namiot byłby potrzebny lub dodatkowe kojo w cepie, a nie daj Boże okaże się żarta bestia...  

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.