Skocz do zawartości

Z "Bałkańska tułaczka" - o autach, zasięgach, przejazdach i d... Maryni ;)


czyś

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co do opon...

Ja jeżdżę cały rok w kombinacji

Przód zimą, a tył całoroczne...

Ale ja nie jeżdżę po ciepłych krajach...

 

Winobranie w Zielonej...Ehhh też bym pojechał...

Grzego zbiornika na szarą nie mam...

Jak stajemy to mam zawór otwarty i wiadro pod auto...

Sól nie najlepiej działa na zawory i połączenia...

 

Łańcuchy- obowiązek,  ale takie do busa, a nie do osobówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, peja76 napisał:

My jezdziliśmy zimą z przyczepą, nam się podobało i nie było problemów

A czy zimą będziemy jezdzili więcej to :niewiem: ale fakt jest taki że kamperek u nas robi się nie jako trzecie auto w domu ale pierwsze:puk: nie ma weekendu co by nie jechał a i w tygodniu wyciągam go do roboty:blink: i jedzie zemną na giełdę:winner: Jedno mnie cieszy w tym wszystkim że nie jest duży i wszędzie idzie nim stanąć, może w użytkowaniu wewnątrz komfortem nie powala ale coś za coś i pewno większego bym nie kupił ale piszę tu o sobie inni muszą sami stwierdzić jaki dla nich będzie dobry;)

w takim przypadku wg mnie przetestuj mój plan który prawie zrealizowałem ale finalnie z niego zrezygnowałem :-]

sprzedaj kampera zostaw sobie budę + 4x4 i kup kampervana.

mnie to blokuje że  w większości jeżdżę 2+2  i w kampervanie jednak ciasno . jak jeździcie w 2 lub sporadycznie 2+1 to kampervan super sprawa.

 

2 godziny temu, peja76 napisał:

o jak z tymi oponami pchać się w wielosezonowe czy typowa zima:hmm: nie powiem ale na święta pewno zawitamy w Zakopanym, co z zbiornikiem szarej wody kupić mate grzejną? Czy sypać sól, łańcuchy obowiązkowo?

 miałem wielosezonowe Nokiany z homologacją zimową  i Nokiany zimowe . Bieżnik niemal identyczny, różnicy w trakcji nie widzę żadnej.

jedne i drugie w zimie robią robotę.

2 godziny temu, maarec napisał:

 

Łańcuchy zdecydowanie, jak nie na śnieg czy lód to na błoto. Głupio by było zablokować drogę i nie mieć łańcuchów szczególnie, że to kosz ok 240zł.

 

łańcuchy to podstawa. wożę cały sezon, potrzebne były póki co raz przez trzy sezony i uratowały nam dupę  :yes:

3 godziny temu, maarec napisał:

w kamperze największym wrogiem jest błoto czy grząski trawnik - jak koła wydrążą koleinę, koła oblepią się błotem  to bez kilku osób albo łańcuchów na koła umarł w butach.

dokładnie jak piszesz.  w zimie to jeszcze rozbujasz się , odgarniesz śnieg czy coś podsypiesz  i  jakoś wyjedziesz.

na grząskim błocie jak już się zakopiesz i osiądziesz to koniec.

Póki co raz się zakopałem na mokrej łące w górach,  kolega wyciągnął mnie beemką z napędem na tył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

jak jeździcie w 2 lub sporadycznie 2+1 to kampervan super sprawa

Liczę na to ?

Ale jednak na polską zime ja wolę kampera...

5 minut temu, Suzu4x4 napisał:

zostaw sobie budę + 4x4

Czy A4 to też liczy się jako 4x4?

A zamiast budy wolę kampera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Suzu4x4 napisał:

w takim przypadku wg mnie przetestuj mój plan który prawie zrealizowałem ale finalnie z niego zrezygnowałem :-]

sprzedaj kampera zostaw sobie budę + 4x4 i kup kampervana.

mnie to blokuje że  w większości jeżdżę 2+2  i w kampervanie jednak ciasno . jak jeździcie w 2 lub sporadycznie 2+1 to kampervan super sprawa.

 

 miałem wielosezonowe Nokiany z homologacją zimową  i Nokiany zimowe . Bieżnik niemal identyczny, różnicy w trakcji nie widzę żadnej.

jedne i drugie w zimie robią robotę.

łańcuchy to podstawa. wożę cały sezon, potrzebne były póki co raz przez trzy sezony i uratowały nam dupę  :yes:

dokładnie jak piszesz.  w zimie to jeszcze rozbujasz się , odgarniesz śnieg czy coś podsypiesz  i  jakoś wyjedziesz.

na grząskim błocie jak już się zakopiesz i osiądziesz to koniec.

Póki co raz się zakopałem na mokrej łące w górach,  kolega wyciągnął mnie beemką z napędem na tył .

Też był plan na VW T6 plus przyczepa ale jednak nie, brak łazienki i prysznica gdzie u nas to podstawa.

Może kiedyś jakiś Sprinter, Crafter zobaczymy, ale to już bym nie kupował gotowego tylko robił pod siebie, nie powiem już teraz takiego dużego kampervana szukałem ale wyszło jak wyszło. 

Rozumiem że brać wielosezonowe i będzie ok. Łańcuchy w błocie pomagają:blink: to nie wiedziałem:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, peja76 napisał:

Gdzie będę jeździł nie mam pojęcia czy pola czy na dziko, pewno zimą więcej na pola, jak długo tego też nie wiem zima pokaże, czy sprzedamy i przyczepa czy jednak kamper, a jak kamper to wiem czy mam zmieniać to jest czteroletnie auto I ogólnie pasuje. Czy ty masz matę i izolowany zbiornik? Czyli łańcuchy obowiązkowo:ok:

Ja mam izolowany i grzany zbiornik plus zawór. Prawdopodobnie przewód grzejny, może mata też tam jest. Nie było potrzeby używać.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Misio napisał:

Czy A4 to też liczy się jako 4x4?

 

to zależy czy torsen czy haldex :-]

a na poważnie to lepszy dołączany 4x4 niż żaden ;)

21 godzin temu, Misio napisał:

A zamiast budy wolę kampera ?

ja też. ale to się wszystko zależy od tego jak się podróżuje.

Na ostatnim wyjeździe urlopowym gdzie spędziliśmy cały urlop w jednym miejscu, buda była by lepsza . Ale w naszej rodzinie w skali całego roku kamper zdecydowanie wygrywa.

20 godzin temu, peja76 napisał:

Też był plan na VW T6 plus przyczepa ale jednak nie, brak łazienki i prysznica gdzie u nas to podstawa.

 

no ja myślałem o takim z normalną łazienką i pełnoprawnym prysznicem .

jeszcze jak miałem budę Knausa to niemal zakupiłem kampervana Adrię SPT 600 Family (zarezerwowałem u dilera) jednak jak zobaczyłem że po otwarciu drzwi od łazienki (tam były takie "roletowe" a brodzik kabiny był w ciągu komunikacyjnym) tracimy możliwość przejścia pomiędzy łóżkami a częścią dzienną to zrezygnowałem.

Finalnie tę zarezerwowaną przezemnie sztukę zakupił mój przyjaciel (też ma dwójkę dzieci) , sprzedał po dwóch latach bo jednak było ciasno i kupił większego kampera.

Dla mnie wniosek, kamperwan dla rodziny 2+2 to jednak duży kompromis ale dla pary czy rodziny sporadycznie podróżującej z dzieckiem fajna sprawa.

ale widzę też  że coraz więcej firm buduje też małe półitegry które wymiarami są zbliżone do kampervanów  ale jednak zabudowa daje dużo większy komfort użytkowania niż kampervan.

Caravan Salon Düsseldorf 2022

jak będę już kiedyś jeździł bez dzieci to może zamiast kampervana pójdę w tym kierunku ;)

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

to zależy czy torsen czy haldex :-]

a na poważnie to lepszy dołączany 4x4 niż żaden ;)

Stałe 4x4 quatro IV - to chyba Torsen

7 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

ja też. ale to się wszystko zależy od tego jak się podróżuje.

Na ostatnim wyjeździe urlopowym gdzie spędziliśmy cały urlop w jednym miejscu, buda była by lepsza . Ale w naszej rodzinie w skali całego roku kamper zdecydowanie wygrywa.

Na ostatnim wyjeździe (2tygodnie) od przyjechania na miejsce docelowe przejechałem kamperem około 80km ... może i z przyczepą było by lepiej...ale kamper dla mnie też może stać i to mi nie przeszkadza... a jednak "kamper" jest częściej i łatwiej "samo wystarczalny"...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2022 o 12:19, Suzu4x4 napisał:

ale widzę też  że coraz więcej firm buduje też małe półitegry które wymiarami są zbliżone do kampervanów  ale jednak zabudowa daje dużo większy komfort użytkowania niż kampervan.

jak będę już kiedyś jeździł bez dzieci to może zamiast kampervana pójdę w tym kierunku ;)

Jak zapewne wiesz, to ja od jakiegoś już czasu ukierunkowywuję się właśnie w tą stronę - póki co Adria Compact jest odniesieniem do takich konstrukcji i wygląda też najładniej. Sporo prób różnych producentów wychodzi dość pokracznie - nieproporcjonalnie. A ta Adria bardzo mi się podoba. Tylko, że - jak na razie - nie ma żadnego układu z opuszczanym łóżkiem, czyli na skład 2+2 się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2022 o 19:47, Misio napisał:

Stałe 4x4 quatro IV - to chyba Torsen

Quattro to nazwa marketingowa Audi oznaczająca jakiś napęd 4x4.


Jak silnik jest wzdłużnie to Torsen jak poprzecznie to Haldex.

Tak coś gdzieś czytałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zulos napisał:

Jak zapewne wiesz, to ja od jakiegoś już czasu ukierunkowywuję się właśnie w tą stronę - póki co Adria Compact jest odniesieniem do takich konstrukcji i wygląda też najładniej. Sporo prób różnych producentów wychodzi dość pokracznie - nieproporcjonalnie. A ta Adria bardzo mi się podoba. Tylko, że - jak na razie - nie ma żadnego układu z opuszczanym łóżkiem, czyli na skład 2+2 się nie nadaje.

z tego co wiem to w żadnym z "kompaktów" nie ma opuszczanego łóżka. W niektórych są spania dla 4 osób ale łóżko rozkładane jest ze stolika.

Takim fajnym stosunkowo tanim i wszystkomającym kompaktem jest też Weinsber Pepper Edytion

dla mnie taki kompakt z rozkładanym łóżkiem ze stolika byłby OK jak dzieciaki jeździły by już tylko sporadycznie z nami . Ale to jeszcze trochę czasu  :-]

40 minut temu, Misio napisał:

Jest wzdłużne...

no to masz jeden z fajniejszych napędów w osobówce :yes:

Miałem kiedyś A4   , pamiętam ten napęd i zawieszenie ale tam była trakcja i  przyczepność

jazda tym po krętych górskich drogach w zimie to była czysta przyjemność :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Suzu4x4 napisał:

z tego co wiem to w żadnym z "kompaktów" nie ma opuszczanego łóżka. W niektórych są spania dla 4 osób ale łóżko rozkładane jest ze stolika.

Takim fajnym stosunkowo tanim i wszystkomającym kompaktem jest też Weinsber Pepper Edytion

dla mnie taki kompakt z rozkładanym łóżkiem ze stolika byłby OK jak dzieciaki jeździły by już tylko sporadycznie z nami . Ale to jeszcze trochę czasu  :-]

Tylko ten Weinsberg ma szerokość 220 vs. 212 Adrii. Różnica jest spora i w przypadku Weinsberga wymaga już lusterek na wysięgnikach, a u Adrii są standardowe jak w zwykłym blaszaku.

Z tym łóżkiem to właśnie nie mogę zrozumieć, bo w moim blaszaku jakoś mieści się opuszczane łóżko, więc spokojnie zmieściłoby się w szerszej o 7 cm zabudowie, przy czym te 7 cm to w najszerszym miejscu, a blaszak jak wiadomo ku górze się mocno zwęża, więc górą w ogóle różnica jest już całkiem spora.

A z łóżkiem rozkładanym z jadalni to masz rację - jak by to miały być już sporadyczne wyjazdy z dzieciakami, to idzie ogarnąć. Jak by to miało być non stop to oczywiście porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:
2 godziny temu, Misio napisał:

Jest wzdłużne...

 

no to masz jeden z fajniejszych napędów w osobówce :yes:

Miałem kiedyś A4   , pamiętam ten napęd i zawieszenie ale tam była trakcja i  przyczepność

jazda tym po krętych górskich drogach w zimie to była czysta przyjemność :ok:

A no... dlatego nie chcemy się tego auta pozbywać...

Chociaż możliwe, że ekolodzy mnie zmuszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.