Skocz do zawartości

Chorwacja 2022 r. - podsumowanie 1. wyjazdu.


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, pjetko napisał:

Jak to wszystko? Nie wiadomo gdzie on był w tej Chorwacji. ;)@Mars gdzie Ty byłeś w tej Chorwacji? Na jednym kempingu caly pobyt, czy w wielu miejscach? Jak obłożenie, full?

Oj tam oj tam mi wystarczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, Marcin_G napisał:

Wyłączenie klimy na podjazdach też pomaga.

Włączenie ogrzewania i otwarcie okien jeszcze bardziej ;) Ale na zbyt małą chłodnice rozwiązaniem jest tylko jej wymiana na większą.

 

Co znaczy że się grzeje? Temperatura jest wyższa niż zwykle czy silnik się gotuje i wywal płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Commander napisał:

Jeśli z układem jest wszystko ok. to jedź na niższym biegu z wyższymi obrotami. Może da się n chwilę w łatwy sposób zdemontować cześć atrapy. Jak auto sprawdza się na co dzień to tak szybko bym się nie poddał tylko szukał rozwiązań.

Dokładnie, moim zdaniem jazda na 5tym biegu to męczenie silnika i skrzyni biegów.

Ja mam co prawda zupełnie inną konfigurację zestawu ale z przyczepami unikam przełożeń < 1:1

@Mars Znasz przełożenia swojej skrzyni ?

5 godzin temu, koober napisał:

Włączenie ogrzewania i otwarcie okien jeszcze bardziej ;) 

To nie jest żart tylko najszybszy sposób na schłodzenie przegrzewającego się silnika. 
Redukcja biegu i ogrzewanie na maksa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marrs zaobserwuj przy jakim chwilowym zużyciu paliwa temp. zaczyna rosną i ew. tak steruj prędkością aby za długo takiego zużycia nie trzymać. Np u mnie 2.0 d jak jadę ze zużyciem powyżej 20-22l przez dłużej nic 4-5 min zaczyna rosnąc (przy temp 40C). W starym samochodzie miałem taki problem (jak ty) jak wymieniłem chłodnice na akcesoryjną - problem się pojawił w drodze do Grecji - w Polsce nawet latem było OK. Ale ty masz młode auto - jak się dobrze jeździ sprawdź czy mozna chodnice z rs'a zamontować.Po prostu takiego autka nie projektowali aby w upale wciągać przyczepę pod wielokilometrowe pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koober napisał:

Co znaczy że się grzeje? Temperatura jest wyższa niż zwykle czy silnik się gotuje i wywal płyn?

Wskazanie temperatury płynu chłodzącego rosło ponad standardową. Płynu nie wyrzucało.

3 godziny temu, Commander napisał:

Jeśli z układem jest wszystko ok. to jedź na niższym biegu z wyższymi obrotami. Może da się n chwilę w łatwy sposób zdemontować cześć atrapy. Jak auto sprawdza się na co dzień to tak szybko bym się nie poddał tylko szukał rozwiązań.

Problem wystąpił tylko i wyłącznie przy długim podjeździe pod górę w Słowenii i Chorwacji. Nie chcę zmienić auta, dlatego poruszyłem temat na forum forda fiesty, ale jeżeli tylko to zostanie, to tak zrobię.

3 godziny temu, vrs napisał:

Dokładnie, moim zdaniem jazda na 5tym biegu to męczenie silnika i skrzyni biegów.

Mój ford fiesta ma 6 biegów i na płaskim jechałem na piątym. Pod górę jechałem na czwórce lub trójce. Obroty w okolicy 2,5 k.

9 godzin temu, koober napisał:

Włączenie ogrzewania i otwarcie okien jeszcze bardziej ;) Ale na zbyt małą chłodnice rozwiązaniem jest tylko jej wymiana na większą.

Tak właśnie musiałem zrobić kilka razy, a przy najbliższej okazji zjeżdżałem na pobocze. Nie wiem, czy zmieści się większa chłodnica. Może faktycznie od ST?

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars napisał:

Problem wystąpił tylko i wyłącznie przy długim podjeździe pod górę w Słowenii i Chorwacji. Nie chcę zmienić auta, dlatego poruszyłem temat na forum forda fiesty, ale jeżeli tylko to zostanie, to tak zrobię.

Jeśli to jest jedyna sytuacja w roku, a z samochodu jesteś zadowolony i większego nie potrzebujesz to bym nie zmieniał. Na taki jeden podjazd można zrobić wszystko o czym wyżej napisane i po prostu się trochę przemęczyć wolniejszą jazdą, bez klimy, na wyższych obrotach. Ja w tym roku miałem taki sam problem z 2-litrowym dieslem, jadąc pod przełęcz Brenner. Wskazówka wyszła na czerwone, ale się doturlałem na szczyt. Zmieniać auta z tego powodu nie zamierzam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars napisał:

Wskazanie temperatury płynu chłodzącego rosło ponad standardową. Płynu nie wyrzucało.

Ale co znaczy że rośnie ponad standardową temperaturę? Wchodzi na czerwone pole albo się do niego zbliża? Jeśli nic się nie dzieje poza tym, że temperatura rośnie to się nic nie martw. Samochód sobie poradzi. Jak u mnie była awaria wentylatora, to auto samo wyłączało np klimę i włączało ogrzewanie aby schłodzić silnik. Jak silnik Ci się przegrzeje to auto samo wywali Ci komunikat o STOPie, i nie pozwoli dalej jechać albo ograniczy moc. Ale do wywalenia płynu jeszcze droga daleka. 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin_G napisał:

Jeśli to jest jedyna sytuacja w roku, a z samochodu jesteś zadowolony i większego nie potrzebujesz to bym nie zmieniał. 

Tak, to jedyna sytuacja. Poza tym wyjazd w upalne wakacje będzie tylko raz w roku. 

1 godzinę temu, Commander napisał:

Czyli jakie dokładnie miałeś wskazanie temperatury? Było czerwone pole?

Wskazówka temperatury minęła połowę skali i stanęła gdzieś na ok. 105 'C (na zdjęciu widać, że nie ma dokładnego pomiaru), gdy zwiększyłem temperaturę wnętrza, aby schłodzić silnik. Wskazówka nigdy nie doszła do czerwonej kreski. 

Godzinę temu, jacek00 napisał:

 Jak silnik Ci się przegrzeje to auto samo wywali Ci komunikat o STOPie, i nie pozwoli dalej jechać albo ograniczy moc. Ale do wywalenia płynu jeszcze droga daleka. 

Tak było za pierwszym razem, gdy temperatura rosła ponad standard - pojawił się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze i komputer ograniczył moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mars napisał:

Wskazówka temperatury minęła połowę skali i stanęła gdzieś na ok. 105 'C (na zdjęciu widać, że nie ma dokładnego pomiaru), gdy zwiększyłem temperaturę wnętrza, aby schłodzić silnik. Wskazówka nigdy nie doszła do czerwonej kreski. 

Jak na czerwone nie wchodzi to ja bym się nie przejmował. Tym bardziej ze to jeden, czy dwa podjazdy w roku Starym autem robiłem podjazdy z 0 m. na 800m/. autostrada  jadąc 40km/h z otwartymi oknami i włączonym ogrzewaniem. A i tak ciężarówki wyprzedzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystko w takim razie jest w normie. Możesz się pokusić o zdjęcie atrapy chłodnicy na czas przejazdu z przyczepą o ile to łatwe i wykonalne....

Kwestia montażu większej chłodnicy będzie niepotrzebnym kosztem moim zdaniem bo chyba każde auto w takich warunkach się zagrzeje. Lać bardzo dobry olej jak Valvoline i markowy płyn do chłodnicy jak Preston albo Dynagel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

105 stopni to jest normalna temperatura. W niektórych silniach przy takiej temperaturze dopiero włącz się wentylator chłodnicy (która jest zimniejsza niż np głowica silnika). Zaczniesz się martwić gdy pojawiają się alarmy na dece rozdzielczej.

I taka rada. Nie zatrzymuj się na szczycie wzniesienia, lub przed nim, jeżeli nie musisz. Zatrzymanie gorącego silnika jest bardziej szkodliwe niż jazda pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.