Skocz do zawartości

Chorwacja 2022 r. - podsumowanie 1. wyjazdu.


Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Zrobiłem małe podsumowanie naszego pierwszego zagranicznego wyjazdu. 

Całkowity koszt wyjazdu do CRO od 12 do 26 sierpnia, w tym 11 dób na kempingu wyniósł 7800 zł. W tym jest paliwo, winiety, jedzenie oraz browary. Łącznie zrobiliśmy 2700 km. Na paliwo poszło 2300zł. Na winiety 250 zł. Niestety fiesta ma za słaby silnik na podjazdy pod góry i być może czeka mnie zmiana holownika. Wszędzie płaciłem kartą walutową z euro, ale przydało się też euro w gotówce, bo karta nie zadziałała przy płaceniu za autostradę chorwacką podczas powrotu do domu (jadąc na kemping karta zadziałała). 

IMG_20220826_172322.jpg

 

IMG_20220820_191347.jpg

IMG_20220814_204858.jpg

IMG_20220815_195413.jpg

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Siema.
Zrobiłem małe podsumowanie naszego pierwszego zagranicznego wyjazdu. 
Całkowity koszt wyjazdu do CRO od 12 do 26 sierpnia, w tym 11 dób na kempingu wyniósł 7800 zł. W tym jest paliwo, winiety, jedzenie oraz browary. Łącznie zrobiliśmy 2700 km. Na paliwo poszło 2300zł. Na winiety 250 zł. Niestety fiesta ma za słaby silnik na podjazdy pod góry i być może czeka mnie zmiana holownika. Wszędzie płaciłem kartą walutową z euro, ale przydało się też euro w gotówce, bo karta nie zadziałała przy płaceniu za autostradę chorwacką podczas powrotu do domu (jadąc na kemping karta zadziałała). 
IMG_20220826_172322.thumb.jpg.d98dd5486680cb9fe3ca5752988473b4.jpg
 
IMG_20220820_191347.thumb.jpg.8c727f683d89a0eb633a65cba64963f9.jpg
IMG_20220814_204858.thumb.jpg.fc6e49b269db58493fa5e713578fbfd8.jpg
IMG_20220815_195413.thumb.jpg.18bbdc2eea0c348f9ea75003a9f2b444.jpg
Co za silnik w tej Fieście?

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, peja76 napisał:

Krótko ale na temat, wszystko co by interesowało napisałeś:ok:

Jak to wszystko? Nie wiadomo gdzie on był w tej Chorwacji. ;)@Mars gdzie Ty byłeś w tej Chorwacji? Na jednym kempingu caly pobyt, czy w wielu miejscach? Jak obłożenie, full?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BIGL napisał:

Ile osób w załodze?

Dwie.

10 godzin temu, Michal07 napisał:

Co za silnik w tej Fieście?

Tylko 1,0 EcoBoost; 129 KM; 205 Nm.

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Jak to wszystko? Nie wiadomo gdzie on był w tej Chorwacji. ;)@Mars gdzie Ty byłeś w tej Chorwacji? Na jednym kempingu caly pobyt, czy w wielu miejscach? Jak obłożenie, full?

Rejon Rovinj. 11 dni na jednym kempingu. Obłożenie prawie pełne.

Zostaje jeszcze temat zdjęcia dolnej osłony silnika w celu zweryfikowania, czy poprawi to chłodzenie. Bo to właśnie grzanie się silnika pod góry jest problemem. Mocy ma wystarczająco.

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Mars napisał:

Dwie.

Tylko 1,0 EcoBoost; 129 KM; 205 Nm.

Rejon Rovinj. 11 dni na jednym kempingu. Obłożenie prawie pełne.

Zostaje jeszcze temat zdjęcia dolnej osłony silnika w celu zweryfikowania, czy poprawi to chłodzenie. Bo to właśnie grzanie się silnika pod góry jest problemem. Mocy ma wystarczająco.

Jestem pod wrażeniem odwagi przy holowaniu takim autem przyczepy kempingowej. Mam auto z tym silnikiem i tą samą płytą podlogową. Bałbym się towarówki 750kg bez hamulca, że za każdym wyjazdem auto będzie dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maarec napisał:

Jestem pod wrażeniem odwagi przy holowaniu takim autem przyczepy kempingowej. Mam auto z tym silnikiem i tą samą płytą podlogową. Bałbym się towarówki 750kg bez hamulca, że za każdym wyjazdem auto będzie dłuższe.

Dlaczego? Sam producent przewidział, że Fiestą z tym silnikiem, ale słabszym (100KM; 170 Nm) można holować przyczepę z DMC 1000 kg. Bardzo sprawnie się tym jedzie. Jedyny mankament, to chłodzenie - jest za słabe na podjazdach pod góry i tylko wtedy. W pozostałym terenie wszystko jest OK.

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mars napisał:

Dlaczego? Sam producent przewidział, że Fiestą z tym silnikiem, ale słabszym (100KM; 170 Nm) można holować przyczepę z DMC 1000 kg. Bardzo sprawnie się tym jedzie. Jedyny mankament, to chłodzenie - jest za słabe na podjazdach pod góry i tylko wtedy. W pozostałym terenie wszystko jest OK.

Ja mam wrażenie, że te auta są konstrukcyjnie delikatne. Silnik daje radę, świetny układ kierowniczy i zawieszenie. Nie ma w instrukcji kąta nachylenia drogi przy holowaniu przyczepy? 

Turbina robi swoje, jest coś tam mocy ale i temperatury. U mnie pod maską jest duży zapas miejsca,  może da się dołożyć drugi lub wymienić na większy wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! u mnie był podobny problem, ale nie z grzaniem silnika,tylko zbyt wysoka temperatura oleju,wymiana na lepszej jakości olej oczywiście o takiej samej specyfikacji.

Zmieniłem olej,dodałem dodatkową chłodnice oleju teraz mam extra.

Wentylator dobry trop,przy okazji sprawdzić trzeba czy chłodnica nie jest zapchana przez owady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin_G napisał:

Który camping?

Valalta 

2 godziny temu, maarec napisał:

U mnie pod maską jest duży zapas miejsca,  może da się dołożyć drugi lub wymienić na większy wentylator?

W Fieście jest bardzo mało miejsca i raczej nic tam większego nie wejdzie. 

Zastanawiam się, czy zdjęcie dolnej osłony silnika pomoże w lepszym jego chłodzeniu. 

2 godziny temu, Czarek236 napisał:

Witaj! u mnie był podobny problem, ale nie z grzaniem silnika,tylko zbyt wysoka temperatura oleju,wymiana na lepszej jakości olej oczywiście o takiej samej specyfikacji.

Przy okazji sprawdzić trzeba czy chłodnica nie jest zapchana przez owady.

Olej to Valvoline 5W20. Może wrócić do Castrola? 

Chłodnica czyściutka. 

 

Screenshot_20220904_111054_com.android.chrome.jpg

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mars napisał:

Jedyny mankament, to chłodzenie - jest za słabe na podjazdach pod góry i tylko wtedy. W pozostałym terenie wszystko jest OK.

Próbowałeś zmniejszać prędkość i redukować bieg przy podjazdach? Może zbyt mocno walczyłeś o zachowanie prędkości przelotowej i to powodowało skakanie temperatury?

Jeździłem autem 60 KM z przyczepą 850 kg (byłem tym zestawem na Istrii) i 84 KM z przyczepą 1000 kg. O ile z komfortem to było słabo, to chłodzenie zupełnie nie stanowiło problemów. Tyle że długie podjazdy to zawsze pokornie 3 bieg i 60 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tomii napisał:

Próbowałeś zmniejszać prędkość i redukować bieg przy podjazdach? Może zbyt mocno walczyłeś o zachowanie prędkości przelotowej i to powodowało skakanie temperatury?

Standardowo na płaskim, to tylko 5 bieg i 90 km/h. Pod góry redukcja na 4 bieg, by obroty były powyżej 2,5 k/min. Jak był duży podjazd, to niestety temperatura szła w górę i trzeba było się ratować kolejną redukcją.

4 minuty temu, Czarek236 napisał:

W rodzinie mam mechanika,serwisuje samochody wyścigowe,polecił olej MIllers,do tego założyłem dodatkową chłodnicę oleju.

Zerknę na tego Millers'a, thx. Co do dodatkowej chłodnicy oleju... U mnie mechanicy nie byli w stanie założyć haka, a co dopiero taką chłodnicę hehe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.