Skocz do zawartości

Wypięcie się przyczepy podczas jazdy


Hultaj i Szelma

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jest możliwe mi zdarzyło się , gdy ruszałem i nie zwolniłem ręcznego w budce . Przyczepa się wypięła linka zerwana , ale dzięki temu zadziałał hamulec , całe szczęście , że było to placu manewrowym na bazie gdzie stacjonowała budka, a nie na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nie widziałem jeszcze PRAWDZIWEGO wypięcia przyczepy podczas jazdy.Widziałem poślizg z niewiadówką i zaczep wytrzymał.Kilka rzazy widziałem na polu przypadki niewłaściwego zapięcia

co miało skutek jak wyżej .Wir podejrzewam że Twoja przyczepa była zapięta "nad kulą" dlatego wyskoczyła Jeżeli nie czym prędzej zmień zaczep Pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest to 'moja dziedzina' pozwoliłem sobie na swoje trzy grosze. Przypadki, o które pytasz zdarzają się, powiedziałbym za często, oprócz przyczyn, które wymienili Koledzy są jeszcze:

1. Zużyty sprzęg kulowy (kula i zaczep), pomimo wskaźników zużycia i wskaźników sprzęgu;

2. Uszkodzenie, złamanie, wyrwanie haka holowniczego.

A oto przykłady:

post-88688-imported-32c2fb57-200d-449a-8fb4-d8769ade0a5d_thumb.jpg

post-88688-imported-515b3ed6-25c2-4fd5-8ca2-1430e0ef1a94_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boziu62, chyba masz rację , że zaczep był nad kulą , bo później nie było tego typu przypadków i sporo km przejechałem bez podobnych zdarzeń.To zdarzyło sie w poprzedniej przyczepie w obecnej mam zaczep Al-KO AKS 2000 i parę dni temu zmieniłem tarczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest to 'moja dziedzina' pozwoliłem sobie na swoje trzy grosze. Przypadki, o które pytasz zdarzają się, powiedziałbym za często, oprócz przyczyn, które wymienili Koledzy są jeszcze:

1. Zużyty sprzęg kulowy (kula i zaczep), pomimo wskaźników zużycia i wskaźników sprzęgu;

2. Uszkodzenie, złamanie, wyrwanie haka holowniczego.

A oto przykłady:

 

a pkt 1 się zgadzam

ale 2. hmm musiał być zgnity, albo wada konstrukcyjna, ew ktoś coś targał i ... wytargał :(

widziałem jak wyciągają się auta z błota na zwykłych hakach i takich przypadków nie było

a siły są dużo większe :)

wiesz może co było przyczyną ?

 

przy okazji, czy linka w przyczepie bez hamulca ma jakikolwiek sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm musiał być zgnity, albo wada konstrukcyjna, ew ktoś coś targał i ... wytargał

Hak (omega)kupiony od polskiego producenta ze Śląska na aukcji internetowej

eksploatowany ok.6 miesięcy.Urwał sie w czesie holowania lawety z samochodem.(opel omega może ciągnąć lawetę-nie było przeładowania)

Fotografia (golf) to kolejny "tani" produkt z Allegro

widziałem jak wyciągają się auta z błota na zwykłych hakach i takich przypadków nie było

a siły są dużo większe

Czym jest chwilowe działanie siły a czym są długotrwałe zmienne obciążenia podczas holowania przyczepy przez tysiące kilometrów nie trzeba tłumaczyć.

przy okazji, czy linka w przyczepie bez hamulca ma jakikolwiek sens ?

Ma sens jeśli jest prawidłowo użyta.Długość linki i sposób jej mocowania powinien być taki aby uniemożliwić opadnięcie dyszla na "asalt" w momencie utraty sprzęgu zasadniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem jak wyciągają się auta z błota na zwykłych hakach i takich przypadków nie było

a siły są dużo większe

Czym jest chwilowe działanie siły a czym są długotrwałe zmienne obciążenia podczas holowania przyczepy przez tysiące kilometrów nie trzeba tłumaczyć.

hmm nie będę polemizował, ale siła dynamiczna w momencie szarpnięcia,

jest na pewno dużo większa, niż ta na haku podczas holowania

zauważ, że tu auto rozpędza się do 20-40km/h i praktycznie staje w sekundzie

przy holowaniu hamowanie/rozpędzanie trawa kilka kilkanaście sekund

 

przy okazji, czy linka w przyczepie bez hamulca ma jakikolwiek sens ?

Ma sens jeśli jest prawidłowo użyta.Długość linki i sposób jej mocowania powinien być taki aby uniemożliwić opadnięcie dyszla na "asalt" w momencie utraty sprzęgu zasadniczego.

no tak, zasadę znam, ale piszecie że linka się urwała więc :)

pytam, bo u mnie na haku nie ma specjalnego zaczepu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka na haku powinna być zapięta, gdyż po wypięciu przyczepy ta jest ciągniona w linii za pojazdem i nie wjedzie na sąsiedni pas.

A wypięcie jest możliwe po zużyciu haka lub zaczepu lub jego poluzowaniu. [jest tam taka regulacja automatyczna lub ręczna, należy sprawdzić luzy i ewentualnie usunąć]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Pytanie w temacie. Czy holując przyczepę podciągacie maksymalnie koło manewrowe. czy też mocujecie je tak, by w przypadku wypięcia haka buda oparła się na tym kole i jechała ciągnięta przez linkę. Pytam, bo znajomy kiedyś pozostawił koło spuszczone do połowy wysokości i praktycznie miał je do wymiany ( na nierównościach ocierało o jezdnię ) i teraz podciąga je do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manewrowe koło podciągać jak najwyżej się da :(.

 

IMO to odpadająca przyczepa ma się oprzeć o taki odbój który jest montowany na samym początku dyszla od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Pytanie w temacie. Czy holując przyczepę podciągacie maksymalnie koło manewrowe. czy też mocujecie je tak, by w przypadku wypięcia haka buda oparła się na tym kole i jechała ciągnięta przez linkę. Pytam, bo znajomy kiedyś pozostawił koło spuszczone do połowy wysokości i praktycznie miał je do wymiany ( na nierównościach ocierało o jezdnię ) i teraz podciąga je do końca.

 

z kołem trzeba uważać, nam się odkręciło, opadło i ... było do wymiany

więc ostatnio ściągałem ...

W niewiadówce jest "ucho", taka podpórka i na niej może się ślizgać

u mnie linka jest na tyle krótka, że przyczepa zwiśnie na tej lince

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.