Skocz do zawartości

Wypięcie się przyczepy podczas jazdy


Hultaj i Szelma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ; moim skromnym zdaniem najlepiej zakładać linkę , łańcuch na hak . Żadne uchwyty , żadne kółka nie wytrzymają takiej siły . Generalnie chodzi o to aby zablokować koła a nie ciągnąć przyczepy na lince .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja wrócę do linek.

Poszłem na ryby , a żona miała po mnie przyjechać.

Fakt , że Karolek 2,5 roku ciągle coś majstruje i zaczepił linkę na hak.

Żona przyjechała z linką na haku i ogromne zdziwienie ,że linka była w całości nie urwana , a przyczepa ani nie drgnęła i została na miejscu.

Jak się okazało hamulec w przyczepie zaciągnięty nic nie pogięte tylko brak kółka łączącego linkę z hamulcem.

Jak to wytłumaczyć nie wiem :ok: , nie sądzę aby Karolek odczepił , bo jak zakładałem nową linkę to sporo siły mnie kosztowało zaczepienie linki do hamulca w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwole sobie odświeżyć temat. Otóz- mam zagwostkę. Czytam o tych linkach i... u siebie, w angielce takiej nie znajduję. Skojarzyłem natomiast, iż w bakiście był sobie jakiś łańcuch. Może to to? I teraz pytanie- od strony haka będe wiedział co i jak (oryginalnie montowany do volvo)- albo jest oczko, albo o hak. A od strony przyczepy- gdzie? Na dole dyszla, jak dobrze pamiętam, wisiało sobie i dyndalo takie kółeczko- eliptyczne, jakby zwój spręzyny. O to chodzi? I teraz zapięcie tegoż z hakiem będzie poprawne? Jak dotąd, te kilkaset km przejechałem bez (linki, łancucha).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odświeżyć temat. Otóz- mam zagwostkę. Czytam o tych linkach i... u siebie, w angielce takiej nie znajduję. Skojarzyłem natomiast, iż w bakiście był sobie jakiś łańcuch. Może to to? I teraz pytanie- od strony haka będe wiedział co i jak (oryginalnie montowany do volvo)- albo jest oczko, albo o hak. A od strony przyczepy- gdzie? Na dole dyszla, jak dobrze pamiętam, wisiało sobie i dyndalo takie kółeczko- eliptyczne, jakby zwój spręzyny. O to chodzi? I teraz zapięcie tegoż z hakiem będzie poprawne? Jak dotąd, te kilkaset km przejechałem bez (linki, łancucha).

 

 

 

linka ma być podpieta w przyczepie do spodniej części dźwigni hamulca ręcznego

 

włączając sie do rozmowy - gdzieś czytałem, że prawidłowe spięcie linki z samochodem ma wyglądać tak: linka zaczepiona do haka (lub jakiegoś uchwytu na haku) - to normalne - jak się cepa odcepi to zaciąga sie hamulec najazdowy, zrywa linka i cepa hamuje sama ale oprocz tego powinno być jeszcze założone kolo manewrowe podniesione na max. - ma za zadanie skierować hamującą przyczepę na prawo czyli pobocze albo rów a nie na przeciwległy pas. tak czy siak raczej dojdzie do poważniejszych uszkodzeń budy ale może unikniemy czołówki przyczepy z pojazdem z naprzeciwka.

gorzej jeśli wjedzie w przechodniów ale to już pech.

zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie 2 linek stalowych - jedna krótka i cienka standardowa do zaciągnięcia hamulca ktora się zrywa, a druga gruba ktora miałaby za zadanie hamującą przyczepę pociągnąć za samochodem w linii jazdy. wtedy unikamy lotu cepy do rowu i być może pojedziemy w dalszą drogę na wakacje gdy emocje już opadną...

co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka jest obowiązkowa.

Ja nawet miałem okazję wypróbować. Odpiąłem z haka budkę (starą) i chciałem odjechać autkiem. Zapomniałem zdjąć linki. I poczułem jak mną szarpnęła ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linka ma być podpieta w przyczepie do spodniej części dźwigni hamulca ręcznego

 

zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie 2 linek stalowych - jedna krótka i cienka standardowa do zaciągnięcia hamulca ktora się zrywa, a druga gruba ktora miałaby za zadanie hamującą przyczepę pociągnąć za samochodem w linii jazdy. wtedy unikamy lotu cepy do rowu i być może pojedziemy w dalszą drogę na wakacje gdy emocje już opadną...

co wy na to?

 

Nie sądzę aby to był dobry pomysł. Linka ma się zerwać właśnie po to aby zapewnić bezpieczeństwo osób znajdujących się w samochodzie. Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy po zerwaniu przyczepy z zaczepu przyczepa nadal wisiała mi na lince i ściągnęła auto do rowu lub co gorsze na przeciwny pas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja przerobiłem odpięcie cepki w czasie jazdy, linka się zerwała a budka stanęła jak wryta ;)

poza zerwanym koluszkiem żadnych strat, ale i prędkość była znikoma - 20km/h

 

przyczpa na lince zdemoluje tył auta, ale co lepsze ... :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby to był dobry pomysł. Linka ma się zerwać właśnie po to aby zapewnić bezpieczeństwo osób znajdujących się w samochodzie. Nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy po zerwaniu przyczepy z zaczepu przyczepa nadal wisiała mi na lince i ściągnęła auto do rowu lub co gorsze na przeciwny pas jazdy.

 

 

i tak ciągniesz ja na haku więc na lince i na hamulcu nie wiadomo jakby się zachowywała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.