Skocz do zawartości

Wypięcie się przyczepy podczas jazdy


Hultaj i Szelma

Rekomendowane odpowiedzi

mirabel

Mam właśnie taki łańcuch, choć nie wiem, czy krowa byłaby nim zachwycona z racji wagi

Ja również długo jeździłem z podobnym łańcuchem - nigdy się nie blokował, zawijał lub zakleszczał; również nie przecierał się o jezdnię. Poszedł z przyczepą a ja zapomniałem go zdjąć. Od pewnego czasu mam nowy łańcuch, ale nie mam przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć długo mnie nie było.

Mam pytanie co do łańcucha, czy też tej linki. W starym fiacie miałem przy haku tzw. świński ogonek i bardzo łatwo i pewnie można było zamontować w/w zabezpieczenia teraz mam nowe auto i w nim montowany hak (odkręcalny, nie fabryczny). Jak mam w tej sytuacji postępować. Mój szwagier mając taką samą sytuację owija linkę wkoło haka poniżej kuli i jest to jakieś wyjście, ale może się zaplątać i będzie buba. Może też się ześlizgnąć w razie wypięcia haka i będzie większa buba. Zastanawiałem się żeby dospawać sobie taki element do haka, ale na diagnostyce się mogą rzucać. W końcu spawanie zmienia strukturę metalu.

Macie taki sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma oczka to zakładaj na kulę. Zastosuj pętlę samozaciskową lub węzeł wisielczy :klnie: (nie znam jego prawidłowej nazwy)

 

u mnie też nie ma i ...

zakładam na kule, ale zrobienie węzła na grubej lince stalowej ... hmm ciężko

więc na pętelkę zakładam kłódkę i tak spinam, w razie odpięcia powinno się zacisnąć

obym nie musiał testować :-]

 

a linka z kłódką, przydaje się do zabezpieczania rowerów :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chałek ja kiedyś przy vw miałem na haku przykręconą taką dwuczęściową opaskę na dwie śruby po obu stronach, a jedna część była dłuższa i miała oczko na linkę. Gdzieś na szrocie jeszcze widziałem taki wynalazek. Było by to najlepsze rozwiązanie bo nie ingerujesz w strukturę metalu przyspawywując coś samemu. A jest to dosyć mocne bo z płaskownika i zaciska mocno hak - więc myślę że to dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widziałem takie opaski montowane na hak w TAM-ie w Katowicach.Myślę że kupi się je bez problemu w każdym serwisie. Swego czasu były też na allegro. Ja też mam oczko głęboko pod zderzakiem,bez schylenia się nie widać. :klnie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod fajką z kulą ( tym elementem odkręcanym) są otwory. Troszkę owalne i małe, a metal jest w tym miejscu gruby i ciężko będzie coś tam włożyć. Będę musiał zrobić sobie jakiś haczyk na koniec linki żeby tam się dobrze trzymał. Po niedzieli dam jakieś zdjęcia mojego haka, żeby wszyscy wiedzieli o co mi chodzi. Puki co wielkie dzięki za podpowiedzi i jak ktoś jeszcze na coś wpadnie to niech pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chałek znalazłem na allegro to o czym wcześniej pisałem. To na pewno rozwiążę twój kłopot ,kupujesz zakładasz i po kłopocie. Już linkę masz na czym bezpiecznie zaczepić http://moto.allegro.pl/item688371328_uchwyt_na_hak_obejma_pod_kule_haka_holowniczego.html#gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że gdy w trakcie jazdy nastąpi wypięcie się przyczepy, to poprzez zaciągnięcie linki nastąpi wyhamowanie przyczepy. Ktoś z Was widział takie zdarzenie? Jak się przyczepa zachowuje podczas samohamowania? Czy jedzie gdzie chce? jak długo hamuje? To musi być ekstremalnie niebezpieczna sytuacja.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin B dzięki za podpowiedź, ale nie będę tego kupował. Z kawałka grubego płaskownika jestem w stanie zrobić coś takiego samemu, a śruby dam hartowane.

 

Jeśli chodzi o pytanie Partixa to ja byłem świadkiem wypięcia sie przyczepy, ale ciężarowej z pneumatycznymi hamulcami. Wypięcie spowodowało rozerwanie przewodu ze sprężonym powietrzem i spadek ciśnienia w układzie hamulcowym, to spowodowało uruchomienie hamulców (przyczepa dwuosiowa, pierwsza oś skrętna, ładunek jakieś 4 tony + 2 tony sama przyczepa, prędkość ko 20 km/h). Wyhamowała równo, bez zmiany pasa ruchu. Musiała mieć dobrze wyregulowane hamulce, bo równo brały.

Podobnego zdarzenia z campingiem nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wypięła się przyczepa kempingowa nie na drodze a na placu bazy i przy niewielkiej prędkości ( źle włożony hak na kulę) .Linka się zerwała i przyczepa równo zahamowała. W lusterku zauważyłem , że ja jadę a przyczepa stoi :) .

Nie wiem jak by sie zachowała przy większej prędkości i nie chce testować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chałek wcale nie chodziło mi żebyś kupował - ja też sam bym to zrobił. Znalazłem na Allegro żeby pokazać zdjęcia które na pewno ułatwią zrobienie tego uchwytu. Sam w sumie też nie mam tego oczka na linkę więc czas zacząć majsterkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.