Skocz do zawartości

Auto + przyczepa


mctomac

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, mctomac napisał:

Kiedyś patrzyłem na zagranicznych stronach, ale zniechęciłem się małą liczbą ogłoszeń. 
Bo licząc ile jest wystawionych dwuosiówek z danych roczników na mobile.de i na olx/otomoto, to więcej jest na polskich stronach. Natomiast po przeczytaniu Twojego posta wszedłem na mobile.de, i dochodzę do wniosku, że jest większa różnorodoność, prawie żadnych angielek i mniej Hobby. Urzekła mnie zwłaszcza jedna sztuka:
https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/TEC-Travel-King-,-Schnäppchen-für-die-Familie/vhc:motorhome,frx:2006,vcg:caravan,lw:1501-3500/pg:vipmotorhome/347448184.html

Tylko będę się musiał dokształcić, żeby nieznając języka i tamtej rzeczywistości nie naciąć się na jakiś wałek, wszak polskich i tureckich sprzedawców tam też nie brakuje.

No i z tego, co ktoś mi mój instruktor na B+E mówił, to w DE sezon karawaningowy kończy się dużo później niż u nas, więc pewnie więcej ogłoszeń pojawi się trochę później.

Rok prod. 06/2002 , TUV był do 06/2022 , wg. sprzedającego bardzo dobrze zadbana, odda w dobre ręce. Przyczepa otrzymała nowe opony , w ciągu roku mało używał, ale podczas ostatniej "eskapady",  uszkodzeniu uległa szyba ( posiada odprysk) - sprzedający zamówił już nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki @Helmut za streszczenie.

Poczytałem trochę wątki dotyczące sprowadzania sprzętu z Niemiec.

Tu ktoś pisał, że jak nie ma przeglądu, to laweta: 

A z kolei tutaj, że na żółtych tablicach dopóki zachowują ważność (5dni) to można spokojnie do granicy cisnąć:

 

No i teraz nie wiem, której wersji mam się trzymać. Nie trudno domyślić się, że bardziej podoba mi się wersja 1, natomiast tamten post jest sprzed kilkunastu lat. Ten drugi jest z tego roku. Były jakieś zmiany w przepisach? Ktoś to przerabiał na świeżo?

 

Edytowane przez mctomac (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TEC-iem temat upadł, bo się okazało po rozmowie z gościem, że wbrew temu, co było napisane w ogłoszeniu jego DMC to 2200, MW 1850, a MW mojego auta pozwala mi w Polsce na przyczepę max 2067kg.

W dniu 24.08.2022 o 08:45, mctomac napisał:

Tą będę oglądał na żywo w weekend. W dowodzie rejestracyjnym ma wbite 1500kg. Hobby napisało, że nie ma opcji zwiększenia DMC. Flippert pisał odnośnie 650KMFe, że

W dniu 27.07.2022 o 07:25, filipert napisał:

Teoretyczną masa własna to 1535 ale gotowa do jazdy 1642, tu masz jeszcze mover i solar (no i pewnie akumulator).

Koniecznie pojedź na wagę zanim kupisz.

No i zwróć uwagę, jak dobrze naprawiono tylny prawy górny narożnik.

Rozumiem, że te dane dotyczą właśnie KMFu z tych roczników?
Z wagą problem taki, że jedyną możliwość spotkania na żywo będziemy mieć w niedzielę, a gdzie ja w niedzielę zważę przyczepę? 

Macie jakieś sugestie w temacie?

A co do tego:

W dniu 2.09.2022 o 10:34, jacek00 napisał:

Zapomnij o szukaniu na rynku w PL bo u nas są albo pocyganki, albo zajechane trupy ściągniete z zachodu. Wejdź na mobile.de i tam zacznij szukać. Oczywiście tam też są budy z wielkimi oknami, które też możesz odrzucić, ale i tak będziesz mieć zdecydowanie większy wybór niż w PL. 

To fajny pomysł, tylko ciągle nie znajduję w ogóle takiego modelu, który by się wpasowywał w potrzeby, stąd moje rozważenie o tym, żeby pójść na kolejny kompromis z moimi wymaganiami i po prostu zacząć patrzeć na jednoosiówki - trudno będzie mniej miejsca, ale przynajmniej będę mógł to miejsce wykorzystać w 100%, zamiast być zmuszonym wozić powietrze. Nie mam już po prostu pomysłów. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mctomac napisał:
W dniu 24.08.2022 o 08:45, mctomac napisał:

Tą będę oglądał na żywo w weekend. W dowodzie rejestracyjnym ma wbite 1500kg.

Zapomnij w takim razie o tej przyczepie, to jest wałek.

15 minut temu, mctomac napisał:
W dniu 27.07.2022 o 07:25, filipert napisał:

Teoretyczną masa własna to 1535 ale gotowa do jazdy 1642, tu masz jeszcze mover i solar (no i pewnie akumulator).

Koniecznie pojedź na wagę zanim kupisz.

No i zwróć uwagę, jak dobrze naprawiono tylny prawy górny narożnik.

Rozumiem, że te dane dotyczą właśnie KMFu z tych roczników?

tutaj masz wątek z katalogami, masz dane fabryczne (KMFE Exclusive 2003 była tylko jako 1900 DMC).

Mnie ten wątek pomógł w poszukiwaniach konkretnego modelu.

17 minut temu, mctomac napisał:

stąd moje rozważenie o tym, żeby pójść na kolejny kompromis z moimi wymaganiami i po prostu zacząć patrzeć na jednoosiówki - trudno będzie mniej miejsca,

niekoniecznie

w tamtych latach  Adria wypuszczała przyczepy w okolicach 6m na jednaj osi

tutaj masz przykład archiwalny

ADRIA CLASSICA 613 PK + ISABELLA - STAN JAK NOWA ! - 7295464115 - oficjalne archiwum Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:
2 godziny temu, mctomac napisał:

W dowodzie rejestracyjnym ma wbite 1500kg.

Zapomnij w takim razie o tej przyczepie, to jest wałek.

Źle się wyraziłem. DMC ma 1900 (i to jest nie do zwiększenia), MW wg dowodu rejestracyjnego 1500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.