Skocz do zawartości

Auto + przyczepa


mctomac

Rekomendowane odpowiedzi

Wrazeniami z oględzin Hobby dzieliłem się tutaj:


Jeśli chodzi o Fendta to zgodnie z Waszymi zapowiedziami wygląda na mocno wyeksploatowany, aczkolwiek po 16-latku cudów też się nie spodziewałem. Zwłaszcza wnętrze (drzwiczki, wykładziny, materace itp) pozostawia sporo do życzenia, chociaż to mnie aż tak nie przeraża, bo i tak mam w planie dostosować aranżację - chodzi głównie o dodatkowe blaty w kuchni i generalnie zoptymalizowanie na mniej osób (2+3), ale na dłuższe pobyty, więc byłaby okazja tego typu rzeczy popoprawiać. Natomiast wydaje się, że technicznie (oprócz opon, które właściciel zadeklarował wymienić) - na moje niewprawne oko - jest nienajgorzej. Co ciekawe, kiedy powiedziałem właścicielowi, że mam wynajętą przyczepę na wyjazd w lipcu, sam zaproponował, żebym pożyczył tą jego (za tą samą kwotę), żebym wszystko sobie na spokojnie sprawdził i przetestował. To sprawia wrażenie, że człowiek rzeczywiście wierzy, w to, co mówi, zapewniając o dobrym stanie technicznym. Wygląda na to, że bardzo dużo kasy było włożone w remont instalacji sanitarnych, elektryki, również odnośnie podłogi i szczelności, a wszystko podobno w Kampi, który jest oficjalnym dystrybutorem Fendta, aczkolwiek to bym musiał ewentualnie tam w Kampi jeszcze zweryfikować, bo kwitów na to nie widziałem.

Podłoga od spodu twarda, w środku generalnie sucho. To co widać na zdjęciach w kątach to aż trochę dziwne dla mnie, bo na żywo tam żadnego grzyba nie widziałem, ani typowych zacieków. Może to jakieś pozostałości sprzed remontu.

Na razie jestem bardziej na "nie", niż na tak. Właścicielowi nie śpieszy się  ze sprzedażą, a mi z kupnem. Na pewno chcę obejrzeć więcej przyczep na żywo, żeby mieć lepszy punkt odniesienia podejmując jakiekolwiek decyzję. Mam nadzieję, że nie okaże się, że wszystkie duże kloce w tym przedziale cenowym wyglądają w ten sposób. Na razie w pobliżu mnie nie ma zbyt dużego wyboru, popatrzę za Wasza radą na te z mniejszymi oknami, jak będę gdzieś w Polskę jechał.

20220703_130352.jpg

20220703_130533.jpg

20220703_130545.jpg

20220703_130726.jpg

20220703_130914.jpg

20220703_131413.jpg

20220703_131432.jpg

20220703_131751.jpg

20220703_131810.jpg

20220703_131816.jpg

20220703_131834.jpg

20220703_131844.jpg

20220703_131947.jpg

20220703_132528.jpg

20220703_132532.jpg

20220703_133135.jpg

20220703_133156.jpg

20220703_133204.jpg

20220703_133245.jpg

20220703_133423.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj Kolego

Oglądając  Twoje fotografie widać prawie na każdej ślady zalania i wilgoci - są one tak charakterystyczne, że nie sposób pomylić tych śladów z niczym innym.

Jak dla mnie - to zgniłek po długim zalewaniu.

Zostaw ten egzemplarz i szukaj dalej chyba, że lubisz dużo roboty.

Szukając swojej rok temu obejrzałem sporo przyczep i lepsze odrzucałem.

Ale to Twoja decyzja.

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spośród różnych opcji i ogłoszeń, które ostatnio oglądałem zainteresowały mnie ostatnio:

1) https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-650-kmfe-z-napedem-i-solarem-dla-8-osob-przyczepa-bardzo-zadbana-ID6ENEpF.html

Przyzwoita ładowność (ponad 300kg), łózka piętrowe, a przy okazji mover i solary. Sporym problemem jest brak piekarnika, bo żona w domu chleby piecze :D

Bardzo podoba mi się układ w Lunarach - piętrusy, łazienka i kuchenka w pełnym wyposażeniu (oddzielny prysznic, kuchenka 4palnikowa z piekarnikiem), ale zasłyszane opinie o angielkach lekko mnie obawiają.

2) https://www.otomoto.pl/oferta/lunar-lexon-lunar-lexon-640l-2005r-ID6EMd9O.html

3) https://www.otomoto.pl/oferta/lunar-dmc-1395-kg-gotowa-do-jazdy-rej-pl-3-sypialnie-lozka-pietrowe-przedsionek-ogromna-lazienka-okazja-przyczepa-kempingowa-wersja-vip-dla-wymagajacej-rodziny-ID6ENqBW.html   Ciekawe czy dla tego modelu da radę podnieść DMC u producenta, bo ładowność tragiczna.

Dajcie znać, czy wg Was warto zawracać sobie nimi głowę, bo blisko to one nie są, natomiast chyba mieszczą się w kategoriach "bez dużych okien". ;) 

a z ciekawostek przyrodniczych:
https://www.otomoto.pl/oferta/keystone-outback-motohome-keystone-outback-motohome-klima-8-osob-okazja-ID6EvvHA.html
Co to w ogóle jest? Patrząc po dyszlu czy to się nadaje w ogóle do częstszych i dłuższych podróży? Poza tym jak to naprawiać, i skąd części do tego dostać? Są jeszcze jakieś inne haczyki?

Edytowane przez mctomac (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mctomac napisał:

Teoretyczną masa własna to 1535 ale gotowa do jazdy 1642, tu masz jeszcze mover i solar (no i pewnie akumulator).

Koniecznie pojedź na wagę zanim kupisz.

No i zwróć uwagę, jak dobrze naprawiono tylny prawy górny narożnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....

Sprzedawca pisze:

  • Bezwypadkowy
  • Dopuszczalna ładowność
    333 kg
  • Dopuszczalna ładowność
    1 900 kg
1. Na bezwypadkową to ta przyczepa nie wygląda - prawy tylni górny narożnik na to wskazuje.
 
2. Co do tej ładowności to dobrze jednak się zdecydować ile ona wynosi ...
Pzdr
Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Hobby to też bym najpierw na wagę pojechał tak jak koledzy radzą bo obstawiam że blisko 1900 może pusta ważyć, na ogół 650 mają dmc 2000 lub 2200. 

Ta ciekawostka z Ameryki pewnie ma hamulce wyzwalane elektrycznie i jeśli masz auto z takim systemem to pewnie da się tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi

Co do "bezwypadkowości", to ja już od dawna nawet tego nie czytam i zakładam z góry, że wszystko jest tłuczone... A to przez podejście ludzi do interpretacji tego terminu (a ściślej: niesłuszne próby naciągania tej definicji do granic możliwości).

Ale tak jak piszecie musiałbym się na pewno temu miejscu przyjrzeć na żywo.

Z ciężarem w gotowości do jazdy to też dobrze wiedzieć, bo nie spodziewałem się aż takiego rozrzutu.

Co do:

W dniu 27.07.2022 o 12:18, BuryKocur napisał:
2. Co do tej ładowności to dobrze jednak się zdecydować ile ona wynosi ...
Pzdr

OtoMoto ma jakiś błąd i w wielu ogłoszeniach się wyświetla ta sama bzdura, czyli zamiast DMC/ładowność jest ładowność/ładowność, i nie rozumiem, czemu tego jeszcze nie poprawili. 

A milczenie ws. angielek z linków powinienem odczytywać jako: "Nawet na nie nie patrz", czy "na pierwszy rzut oka nie ma się do czego przyczepić"?

Ostatnio jeszcze coś takiego się pojawiło - bliżej Trójmiasta, więc jest szansa, że uda mi się wyskoczyć zobaczyć w tym tygodniu, (reszta musi poczekać aż będe w stanie ruszyć 4litery gdzieś dalej):

https://www.olx.pl/d/oferta/2007-tabbert-vivaldi-przyczepa-kempingowa-CID5-IDQdm0W.html?reason=observed_ad   <-- mieści się w "bez dużych okien"? :D

Edytowane przez mctomac (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała aktualizacja:

 

1. Z angielek ostatecznie się wyleczyłem po przeczytaniu tego wątku: 

 

2. Tabberta Vivaldiego z powyższego linka oglądałem, ale się nie zdecydowałem na zakup. Ogólnie jeśli chodzi o szczelność i suchość, to wyglądał zdecydowanie lepiej od tych, które dotąd oglądałem, choć też nie wydawał się idealny pod tym względem.

Kąt z przodu wyglądał tak: 

image.png.ba523d2d71a585bfc7d9a5ec52248c79.png

 

Niektóre naprawy były zrobione w sposób wołający o pomstę do nieba np:

image.png.17ec56d15298b09d1666ddcb8b447452.pngimage.png.a2fd14ac6cf7e7ed7ada119e032b8a03.png

Na zdjęciu tego nie widać, ale pianki było napchane do tego stopnia, że aż zderzak w tym miejscu odstawał. 

No i jeszcze parę innych mniejszych detali było. Na wejściu strasznie dawał jakiś odświeżacz powietrza i ciągle wietrzyli. To o tyle dziwne, że jakichkolwiek śladów wilgoci w środku naprawdę było minimum - głównie na rurach. Ale sprzedawcy jacyś dziwni byli i wzbudzali podejrzenia. Przyczepa była niezarejestrowana w Polsce, tylko na francuskich papierach. Twierdzili, że kupili ją gdzieś koło Łodzi, byli na dwóch wyjazdach, ale nie do końca im spasowała. A w ogóle to jakoś mieszali się w tłumaczeniach, czemu ją sprzedają. Generalnie pisali SMS kilka razy z pytaniem czy przyjeżdżam oglądać, czy już się zdecydowałem w sprawie kupna i wyglądali jakby chcieli mi ją koniecznie jak najszybciej wcisnąć, jakby mieli coś do ukrycia. 

Z tyłu bez najmniejszych śladów wilgoci. 

Zastanawiałem się też, o czym świadczą ślady wilgoci na rurach rozprowadzających. dodam, że przyczepa wyposażona w klimę. Czy ma to znaczenie i czy to normalne, że na rurach były zacieki? Czy należy się tym przejmować? Za rurami w kącie suchutko i bez zacieków:
image.png.0268135f57d22bde044b42bd16ad56dc.png
 

 

3. W zeszłym tygodniu udało mi się pojechać za Poznań obejrzeć Hobbitkę z linka powyżej (https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-650-kmfe-z-napedem-i-solarem-dla-8-osob-przyczepa-bardzo-zadbana-ID6ENEpF.html)

Firma daje 12 miesięcy gwarancji na szczelność. Przyczepka tak jak pisaliście po naprawie. Nie wiem, co o niej powinienem sądzić, ale przestraszyłem się tego co na zdjęciach poniżej (słusznie czy nie?) i dalej już nawet za bardzo nie sprawdzałem...:

image.png.894a324b50e71933245d2c020d097408.pngimage.png.8312a2aa4a02ca8657f588acee14f75d.pngimage.png.8492d38998e4676da63113fcb535cf9a.pngimage.png.34c2e040080c69853829e1eabeb3b4d3.png

 

O jeździe na wagę nie było mowy, bo przyczepa dopiero do rejestracji, przyjechała na lawecie, aczkolwiek DMC bym zwiększył pewnie do 2000 lub więcej.

Btw czy ktoś wie, czy jak się wnioskuje o nową tabliczkę, to dadzą dowolną wartość z zakresu określonego homologacją, o jaki się poprosi, czy to jest jakoś stopniowane np. co 100kg? Wedługg (nie wiadomo jak długo jeszcze aktualnych) przepisów odnośnie 1,33 DMC to moje auto może ciągnąć 2066kg - ciekawe, czy taką tabliczkę by wydali (o ile w ogóle dla tej przyczepy można więcej niż 2000).

I czy ktoś wie, do czego służy taki otwór w zbiorniku na wodę?

image.png.0af32475736551304b8e889b1ad8f749.png

I jeszcze co to za dziura i czemu tak dziwnie zaślepiona?:

image.png.189e90b00273e7305003a229d25518de.png

 

4. Mój kolejny cel do sprawdzenia wygląda tak: 

https://www.olx.pl/d/oferta/przyczepa-kempingowa-hobby-650-kmfe-CID5-IDQyroC.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5&chat=1

Potrójne łóżko piętrowe przy mojej trójce dzieciaków brzmi wyjątkowo atrakcyjnie. Zobaczymy, czy gościu da się namówić na videoprezentację i pokazanie kątów. Bo trochę by mi było szkoda znowu się nasłuchać, w jakim to idealnym stanie przyczepa a potem płacić za paliwo i marnować czas tylko po to, żeby zajrzeć w kąty i stwierdzić, że coś tu nie gra.

Dobrej nocy!...

:)

Edytowane przez mctomac (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mctomac napisał:

Btw czy ktoś wie, czy jak się wnioskuje o nową tabliczkę, to dadzą dowolną wartość z zakresu określonego homologacją, o jaki się poprosi, czy to jest jakoś stopniowane np. co 100kg? Wedługg (nie wiadomo jak długo jeszcze aktualnych) przepisów odnośnie 1,33 DMC to moje auto może ciągnąć 2066kg - ciekawe, czy taką tabliczkę by wydali (o ile w ogóle dla tej przyczepy można więcej niż 2000).

Producent ma homologację na konkretny nr Vin na określone wartości. U mnie np 1800 i 2000. Czasem co 100kg a bywa, że co 50kg.

8 godzin temu, mctomac napisał:

czy ktoś wie, do czego służy taki otwór w zbiorniku na wodę?

image.png.0af32475736551304b8e889b1ad8f749.png

I jeszcze co to za dziura i czemu tak dziwnie zaślepiona?:

image.png.189e90b00273e7305003a229d25518de.png

 

Otwór w zbiorniku może być np. pod przelew, ale na pewno czegoś brakuje ?

Ten zaślepiony, to albo spust, albo może pod przelew.

8 godzin temu, mctomac napisał:

przestraszyłem się tego co na zdjęciach poniżej (słusznie czy nie?) i dalej już nawet za bardzo nie sprawdzałem...:

image.png.894a324b50e71933245d2c020d097408.pngimage.png.8312a2aa4a02ca8657f588acee14f75d.pngimage.png.8492d38998e4676da63113fcb535cf9a.pngimage.png.34c2e040080c69853829e1eabeb3b4d3.png

 

Pod oknem, to nie musi być nic strasznego, ale jak dobrze widzę, to ściana odchodzi od podłogi?

8 godzin temu, mctomac napisał:

Zastanawiałem się też, o czym świadczą ślady wilgoci na rurach rozprowadzających. dodam, że przyczepa wyposażona w klimę. Czy ma to znaczenie i czy to normalne, że na rurach były zacieki? Czy należy się tym przejmować? Za rurami w kącie suchutko i bez zacieków:
image.png.0268135f57d22bde044b42bd16ad56dc.png
 

To jest papier i wystarczy położyć tam coś wilgotnego aby się odbarwił. Ja bym się nie przejmował, chyba, że to w całej przyczepie, to wzmożoną czujność czy nie była np. podtopiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po videoprezentacji tego:
https://www.olx.pl/d/oferta/przyczepa-kempingowa-hobby-650-kmfe-CID5-IDQyroC.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5&chat=1

Wygląda ciekawie, ale na połączeniu przez WhatsApp i tak za wiele nie widać. Sprzedają prywatni ludzie, wydają się normalni i wiarygodni. I myślę, o tym, żeby w przeciągu najbliższego 1-1,5 tygodnia pojechać obejrzeć ją na żywo.

Natomiast przyczepa od 2 lat stoi praktycznie cały sezon w jednym miejscu. I tu pytanie: jakie mogą być konsekwencję takiego długotrwałego stacjonowania przyczepy, oprócz wspominanych przez Kolegę @jacekzoo problemów z hamulcami i mechanizmem najazdowym?
Dużo jest zachodu z ewentualnym kompleksowym remontem tego i dużo $ pochłania?  Zwykły mechanik samochodowy ogarnie, czy trzeba jakiegoś speca od przyczep do tego? Widziałem na forum, że ktoś robił takie rzeczy sam, ale ja się na pewno bym tego nie podjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mctomac napisał:

Dużo jest zachodu z ewentualnym kompleksowym remontem tego i dużo $ pochłania?  Zwykły mechanik samochodowy ogarnie, czy trzeba jakiegoś speca od przyczep do tego? Widziałem na forum, że ktoś robił takie rzeczy sam, ale ja się na pewno bym tego nie podjął.

To tak naprawdę loteria co będzie w układzie hamulcowym, jednak przez dwa lata moim zdaniem nie powinno się tam zadziać aż tak dużo złego. Ja serwisuję w serwisie przyczep, niekoniecznie kempingowych, a tych jest sporo.

Istotne jeszcze jak podparta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.08.2022 o 08:45, mctomac napisał:

Jestem po videoprezentacji tego:
https://www.olx.pl/d/oferta/przyczepa-kempingowa-hobby-650-kmfe-CID5-IDQyroC.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5&chat=1

Wygląda ciekawie, ale na połączeniu przez WhatsApp i tak za wiele nie widać. Sprzedają prywatni ludzie, wydają się normalni i wiarygodni. I myślę, o tym, żeby w przeciągu najbliższego 1-1,5 tygodnia pojechać obejrzeć ją na żywo.

Natomiast przyczepa od 2 lat stoi praktycznie cały sezon w jednym miejscu. I tu pytanie: jakie mogą być konsekwencję takiego długotrwałego stacjonowania przyczepy, oprócz wspominanych przez Kolegę @jacekzoo problemów z hamulcami i mechanizmem najazdowym?
Dużo jest zachodu z ewentualnym kompleksowym remontem tego i dużo $ pochłania?  Zwykły mechanik samochodowy ogarnie, czy trzeba jakiegoś speca od przyczep do tego? Widziałem na forum, że ktoś robił takie rzeczy sam, ale ja się na pewno bym tego nie podjął.

Ehhh.... Właśnie mi odpisali z Hobby, że dla 650 z mojego rocznika nie ma możliwości dalszego zwiększenia DMC i 1900kg to jest max...

Przyznam, że trochę mnie to zmartwiło... :( Wybór używanych dwuosiówek nie powala. Po odfiltrowaniu roczników spoza mojego zasięgu cenowego zostają mniej więcej roczniki 2000-2007. Odrzucając te z dużymi oknami skreślone z miejsca są wszystkie, albo prawie wszystkie Fendty i trochę innych marek. Do tego wycinamy angielki ze względu na lichą konstrukcję. Jeśli chodzi o układ i wyposażenie, to zrezygnowałem już właściwie ze wszystkich swoich wcześniejszych wymagań - byle był prysznic, wc, schowek pod łóżkiem z dostępem z zewnątrz i piętrus dla dzieci. No i przy tych założeniach najłatwiej dostępna i najczęściej sprzedawana wydawała się właśnie Hobby 650, ale jeśli ona ma masy własnej prawie 1600, to po zapakowaniu solarów, aku, movera, agregatu, napełnieniu zbiorników i załadowaniu manatków na kilka miesięcy pobytu to może być niezła lipa :wacko:.

Zaczynam się poważnie zastanawiać, czy właśnie ze względu na ładowność nie powinienem jednak szukać wśród długich jednoosiówek? :unsure: Mam wrażenie, że tam te ładowności wyglądają trochę lepiej, a i wybór ogólnie będzie większy.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mctomac napisał:

Ehhh.... Właśnie mi odpisali z Hobby, że dla 650 z mojego rocznika nie ma możliwości dalszego zwiększenia DMC i 1900kg to jest max...

Przyznam, że trochę mnie to zmartwiło... :( Wybór używanych dwóosiówek nie powala. Po odfiltrowaniu roczników spoza mojego zasięgu cenowego zostają mniej więcej roczniki 2000-2007. Odrzucając te z dużymi oknami skreślone z miejsca są wszystkie, albo prawie wszystkie Fendty i trochę innych marek. Do tego wycinamy angielki ze względu na lichą konstrukcję. Jeśli chodzi o układ i wyposażenie, to zrezygnowałem już właściwie ze wszystkich swoich wcześniejszych wymagań - byle był prysznic, wc, schowek pod łóżkiem z dostępem z zewnątrz i piętrus dla dzieci. No i przy tych założeniach najłatwiej dostępna i najczęściej sprzedawana wydawała się właśnie Hobby 650, ale jeśli ona ma masy własnej prawie 1600, to po zapakowaniu solarów, aku, movera, agregatu, napełnieniu zbiorników i załadowaniu manatków na kilka miesięcy pobytu to może być niezła lipa :wacko:.

Zaczynam się poważnie zastanawiać, czy właśnie ze względu na ładowność nie powinienem jednak szukać wśród długich jednoosiówek? :unsure: Mam wrażenie, że tam te ładowności wyglądają trochę lepiej, a i wybór ogólnie będzie większy.... 

Zapomnij o szukaniu na rynku w PL bo u nas są albo pocyganki, albo zajechane trupy ściągniete z zachodu. Wejdź na mobile.de i tam zacznij szukać. Oczywiście tam też są budy z wielkimi oknami, które też możesz odrzucić, ale i tak będziesz mieć zdecydowanie większy wybór niż w PL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jacek00 napisał:

Zapomnij o szukaniu na rynku w PL bo u nas są albo pocyganki, albo zajechane trupy ściągniete z zachodu. Wejdź na mobile.de i tam zacznij szukać. Oczywiście tam też są budy z wielkimi oknami, które też możesz odrzucić, ale i tak będziesz mieć zdecydowanie większy wybór niż w PL. 

Kiedyś patrzyłem na zagranicznych stronach, ale zniechęciłem się małą liczbą ogłoszeń. 
Bo licząc ile jest wystawionych dwuosiówek z danych roczników na mobile.de i na olx/otomoto, to więcej jest na polskich stronach. Natomiast po przeczytaniu Twojego posta wszedłem na mobile.de, i dochodzę do wniosku, że jest większa różnorodoność, prawie żadnych angielek i mniej Hobby. Urzekła mnie zwłaszcza jedna sztuka:
https://www.mobile.de/pl/Samochód-kempingowy/TEC-Travel-King-,-Schnäppchen-für-die-Familie/vhc:motorhome,frx:2006,vcg:caravan,lw:1501-3500/pg:vipmotorhome/347448184.html

Tylko będę się musiał dokształcić, żeby nieznając języka i tamtej rzeczywistości nie naciąć się na jakiś wałek, wszak polskich i tureckich sprzedawców tam też nie brakuje.

No i z tego, co ktoś mi mój instruktor na B+E mówił, to w DE sezon karawaningowy kończy się dużo później niż u nas, więc pewnie więcej ogłoszeń pojawi się trochę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.