Skocz do zawartości

Jaki Holownik do przyczepy 2000kg


PjMj

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, PjMj napisał:

Ponieważ jak wiadomo chodzi o pieniądze ford i toyota jest lepiej wyposażona w lepszych wersjach ale bez 4x4 natomiast vw ma 4x4 ale wersja trendline czyli troszkę bieda.

Jak dla mnie, większą "biedą" jest brak 4x4. To jest najwiekszy wypas, którego nie można zestawiać z "wodotryskami" typu tapicerka premium, oświetlenie ambient czy inne pseudo bajery, bez których samochód jeździ dokładnie tak samo, niezależnie czy je ma, czy nie. 

Poza tym pisałeś, że VW miałby DSG, a pozostałe manuale... tutaj jest kolejna przewaga na korzyść VW - automat.

 

Godzinę temu, PjMj napisał:

tu mam zagwostkę. Ile razy przyda się 4x4  podczas podróży z przyczepą a może z przednim napędem wystarczy  przecież ludzie tak podróżują a mi się wydaje że nie da

4x4 docenisz nawet na codzień, bez przyczepy. Wystarczy pierwszy deszcz ;) o zimie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja mam nietypowe auto, ale sam jestem dziwny, Ssangyong Rodius II. Auto w pełni 7 osobowe z bagażnikiem do którego wchodzi głęboki wózek w stanie rozłożonym. Nie wiem czy dalej można go zamówić w sieci dilerskiej. W tym roku jest nowy importer i marka nie zniknęła. Auto ma stały napęd na tył, przód dołączany, automat od MB, silnik zresztą prawie też. Bez problemu radzi sobie z 2 tonowym Dethleffsem o długości ponad 8 metrów. Jeździmy we dwoje z żoną, w 6 z dziećmi, zięciem, wnuczką i psem. Układ siedzeń jest taki jak w amerykańskich vanach, 2+2+3. DMC auta to 2959 kg. Na dachu dołożyłem box 900 litrów. Prześwit 19 cm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Ja mam multivana T5 2,5 diesle 4 motion i ciągam przyczepę 1500 i powiem tak że jeździ się wyśmienicie choć nie ukrywam że miałem obawy jak będzie. Prowadzi się lekko miło i przyjemnie nie ciągnąłem większej przyczepy kempingowej ale z lawetą jeździłem i zbyt dużej różnicy nie widzę. Napęd 4x4 nie raz pomógł jak było ślisko albo mokra trawa i tu trzeba dobrze dobrać opony. Trzeba się przyzwyczaić do gabarytów zestawu to na pewno. Jedynym minusem mojego multivana jest brak dsg i jeśli bym zmieniał auto to na pewno na multivana z dsg. Jeśli masz jakieś pytania dzwoń pisz na prv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczyło wyboru między trzema markami a nie innymi … a multivanem ciągnąłem na lawecie mini koparkę i radził sobie bardzo dobrze więc z 2 t przyczepą kempingową też sobie poradzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych samochodów co wymieniasz to jest przepaść. Jeździłem każdym. W Toyocie było głośniej niż w miejskim Jelczu i to przy 60-70kmh. W kamperze ford 2005 miałem ciszej. Sprowadzili mi na 3 dni wersję top za cennikowe 245.000zl - dalej dramat. 

VW super, to samo klasa v. Mercedesa niestety przy 140kmh solo nosiło po pasach autostrady jakby miał skrzydła.

Vw najlepiej dopracowane wnętrze, żal było wysiadać.

Ford miał w automacie ograniczenie do 1000kg na haku. Teraz jest inny automat, może być więcej. Fajne auto, zrobiłem nim dwie trasy z wypożyczalni i było przyjemnie.

Osobiście zrezygnowałem z busa na rzecz suva, dla którego te 2 czy 2,5 t nie zrobią wrażenia.

Teoretycznie 7 miejsc, używamy 4... 

Dodge Durango, min 4 sztuki holują budki z forum.

Napęd na cztery koła przy budce w deszczu czy śniegu bardzo potrzebny. Na mokrym, podmokłym kempingu będziesz kampery wyciągał - spakuj linę bo masz ładowność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Smolik napisał:

Pytanie dotyczyło wyboru między trzema markami a nie innymi … a multivanem ciągnąłem na lawecie mini koparkę i radził sobie bardzo dobrze więc z 2 t przyczepą kempingową też sobie poradzi. 

 

Godzinę temu, tomekk napisał:

To trzeba napisać: ciągnąłem swoim Multivanem 2 tony i nie ma problemu, a nie snuć opowieści o 1,5 t. Zwrócenia uwagi nie traktuj jako przytyk, generalnie jest problem ostatnio z przejrzystymi treściami.

Koparka na lawecie nawet gdyby to miało 2t to nigdy nie będzie to samo co przyczepa kempingowa na haku ważąca wspomniane 2t.

To jest inna wielkość inny gabaryt i nie ma sensu tego porównywać. Inny opór powietrza jak również inne zachowanie przy bocznym podmuchu powietrza. 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko o coś lepszego (z EU)  do holowania i podróżowania niż Multivan z DSG i 4x4. Pozostałe dwie propozycje nie mają podejścia, zupełnie inna liga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za poświęcony czas na odpowiedź. 

Wybór padł na vw t6.1 multivana

Auto zamówione niestety popyt tak duzy że wyprodukują dopiero w grudniu. ?

Więc dopiero w następnym roku będę mógł się podzielić opinią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PjMj napisał:

Auto zamówione niestety popyt tak duzy że wyprodukują dopiero w grudniu. ?

To nie popyt tylko debilizm naszych czasów:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.05.2021 o 23:22, maarec napisał:

Z tych samochodów co wymieniasz to jest przepaść. Jeździłem każdym. W Toyocie było głośniej niż w miejskim Jelczu i to przy 60-70kmh. W kamperze ford 2005 miałem ciszej. Sprowadzili mi na 3 dni wersję top za cennikowe 245.000zl - dalej dramat. 

VW super, to samo klasa v. Mercedesa niestety przy 140kmh solo nosiło po pasach autostrady jakby miał skrzydła.

Vw najlepiej dopracowane wnętrze, żal było wysiadać.

Ford miał w automacie ograniczenie do 1000kg na haku. Teraz jest inny automat, może być więcej. Fajne auto, zrobiłem nim dwie trasy z wypożyczalni i było przyjemnie.

Osobiście zrezygnowałem z busa na rzecz suva, dla którego te 2 czy 2,5 t nie zrobią wrażenia.

Teoretycznie 7 miejsc, używamy 4... 

Dodge Durango, min 4 sztuki holują budki z forum.

Napęd na cztery koła przy budce w deszczu czy śniegu bardzo potrzebny. Na mokrym, podmokłym kempingu będziesz kampery wyciągał - spakuj linę bo masz ładowność :)

Hej, jaki silnik masz w tym Durango? 3.6 czy hemi? Masz lpg, jak ze spalaniem? I jak w ogole wrazenia z auta? Teraz mam bmw f11 530d ale kiedys miales Pacifice 2008 4.0 Signatire series i bardzo tesknie za tym autem. Tez bede szukal czegos pod przyczepe 1500-1700kg i przegladam na co by sie zdecydowac. Masz dolozona jakas chlodnice ASB? 
 

a moze ktos odpowie jakie wrazenia z holowania bmw f11 530d przyczepy 1500 ?

Edytowane przez maciekx87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, maciekx87 napisał:

Hej, jaki silnik masz w tym Durango? 3.6 czy hemi? Masz lpg, jak ze spalaniem? I jak w ogole wrazenia z auta? Teraz mam bmw f11 530d ale kiedys miales Pacifice 2008 4.0 Signatire series i bardzo tesknie za tym autem. Tez bede szukal czegos pod przyczepe 1500-1700kg i przegladam na co by sie zdecydowac. Masz dolozona jakas chlodnice ASB? 
 

a moze ktos odpowie jakie wrazenia z holowania bmw f11 530d przyczepy 1500 ?

Mam 5.7 z LPG i pakietem holowania 3,5t i nic nie trzeba dokładać.  Temperatury skrzyni, oleju idealne. Samochód o wszystkim informuje. 

Spalanie LPG z budką 15-20l w zależności od nachylenia i wiatru. Dynamika zestawu powala. 8 biegów i stały napęd 4x4 daje frajdę z holowania. Koszt utrzymania na poziomie nowych bmw. Hamulce, opony czy części zawieszenia  bolą. Aktualnie sama eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maarec napisał:

Mam 5.7 z LPG i pakietem holowania 3,5t i nic nie trzeba dokładać.  Temperatury skrzyni, oleju idealne. Samochód o wszystkim informuje. 

Spalanie LPG z budką 15-20l w zależności od nachylenia i wiatru. Dynamika zestawu powala. 8 biegów i stały napęd 4x4 daje frajdę z holowania. Koszt utrzymania na poziomie nowych bmw. Hamulce, opony czy części zawieszenia  bolą. Aktualnie sama eksploatacja.

Jak stare auto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.