Skocz do zawartości

Jaki Holownik do przyczepy 2000kg


PjMj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie do osób którzy już mają za sobą kilka wyjazdów z ciężkimi przyczepami około 2000kg.

Planuje kupić samochód typu van w grę  wchodzi 

Vw multivanDMC 3080 4x4 150 kM 7DSG

Ford turneo custom DMC 3200 185KM 6M 

Toyota proace verso DMC 2800 140 KM 6M

I tu moje pytania:

1. Jak sprawuje się napęd 4x4 podczas różnych sytuacji drogowych. Jednym słowem kiedy ratuje d.... w porównaniu do przedniego napędu. Chętnie przeczytałbym przykłady z życia wzięte a nie tylko filozoficzne teorie ?

2. Czy 140-150 KM to wystarczająco dużo na holownik do cięzkich przyczepy.

3. Jaki wpływ ma Masa holownik na cały zestaw podczas podróży.

Z góry bardzo dziękuję i czekam na informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj.

Twoje pytania są de facto retoryczne....

Ad 1. Stałego napędu 4/4 nie da się przecenić. Przykład? Wjazd na ślimak na autostradzie na której jest korek i leje deszcz. Podkreślam leje. O innych przygodach poza asfaltem nie pisze nawet.

Ad 2 To zależy od pojazdu. Obawiam się że jednak ciut mało na vana do sprawnej jezdy.

Ad 3. Zasadniczy. Wolałbym słabsze i cięższe auto niż na odwrót. Koledzy lubią porównanie do psa merdającego ogonem. Oprócz bezpieczeństwa w razie W sam komfort w czasie jazdy będzie od razu odczuwalny.

Moja podpowiedzi co do auta... V-klasa.????

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potrzebujesz vana ? Bo moze jakis suv ? Ja mam od 2 lat Mercedesa ML 4matic W164 z silnikiem benzynowym wolnossącym 3.5V6 272KM  Bardzo udany bezawaryjny następca pierwszego MLa. Nie ma turbo , dwumasa , filtra dpf. Leje tylko LPG i wymieniam olej. Skrzynia automat działa dobrze a dodatkowo ma łopatki przy kierownicy. Więc fajny bajer i z przyczepką można sobie decydować samemu. Dmc 2800kg

1. Obejrzyj filmiki na Yt

2. Malo jeśli w benzyniaku, jeśli w dieslu wystarczająco

3. Im wieksza masa holownika tym lepiej. 

IMG_20210508_213547.jpg

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DarekSłupsk napisał:

Ja mam od 2 lat Mercedesa ML 4matic W164 z silnikiem 3.5V6 272KM Bardzo udany bezawaryjny następca pierwszego MLa.  Leje tylko LPG i wymieniam olej. Skrzynia automat działa dobrze a dodatkowo ma łopatki przy kierownicy. Więc fajny bajer i z przyczepką można sobie decydować samemu. 

1. Obejrzyj filmiki na Yt

2. Malo jeśli w benzyniaku, jeśli w dieslu wystarczająco

3. Im wieksza masa holownika tym lepiej. 

Matko, przecież chce vana. ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Niewielka różnica jak rozłożę fotele z ty

Tylko w vanie masz 8 lub 9 miejsc i do tego wielki bagażnik. A u Ciebie, masz max 7 miejsc, ale wtedy bagażnika nie ma.

 

24 minuty temu, PjMj napisał:

Jak sprawuje się napęd 4x4 podczas różnych sytuacji drogowych. Jednym słowem kiedy ratuje d.... w porównaniu do przedniego napędu. Chętnie przeczytałbym przykłady z życia wzięte a nie tylko filozoficzne teorie ?

Mając 4x4 nie musisz się martwić o strome podjazdy jak popada, nie straszne błotko, piasek, kostka, trawa itd. Ja czuję za każdym razem jak tylko jest mokro, że mam 4x4, nigdy nie brakuje mi przyczepności przy ruszaniu niezależnie od warunków (za wyyjątkiem lodu, gołoledź itd.). Kiedyś miałem awarię haldexa i elektronika wyłączyła 4x4, to samochód był nie do poznania, szczególnie na mokrym.

Ja bym stawiał na 4x4. Sama moc specjalnie nie ma znaczenia, moment obrotowy to najważniejszy parametr. Jak będziesz mieć 350+ Nm w dolnym zakresie, to będzie bardzo dobrze.

Edytowane przez pjetko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Commander napisał:

Każde z tych aut bierze 8 ludzi. Możesz tak?

Nie mogę.

I nie muszę. Jeżdżę tylko z żoną i synem. 

Zwróciłeś uwagę na tytuł tematu czy tylko propozycje aut autora? Nie zauważyłem tez zeby gdzieś napisał ze potrzebuje auto na 8 osób... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, DarekSłupsk napisał:

A potrzebujesz vana ? Bo moze jakis suv ? Ja mam od 2 lat Mercedesa ML 4matic W164 z silnikiem benzynowym wolnossącym 3.5V6 272KM  Bardzo udany bezawaryjny.

Tak właśnie potrzebuję vana 7-8 osób plus duzy bagażnik.

Każde inne rodzaje aut odpadają. 

Mój wybór już jest zawężony do tych 3 aut. 

Ponieważ jak wiadomo chodzi o pieniądze ford i toyota jest lepiej wyposażona w lepszych wersjach ale bez 4x4 natomiast vw ma 4x4 ale wersja trendline czyli troszkę bieda.

I tu mam zagwostkę. Ile razy przyda się 4x4  podczas podróży z przyczepą a może z przednim napędem wystarczy  przecież ludzie tak podróżują a mi się wydaje że nie da rady. 

 

10 minut temu, Commander napisał:

Kolega sprecyzował nawet modele za którymi się rozgląda, a Ty swoje. Mam być dla niego a nie dla ciebie i żony.

Ja tylko nieśmiało dodałem Mercedesa V bo to bardzo dobry pojazd .... zwłaszcza do ciągnięcia przyczepy

Chętnie bym pojedził v klasą lecz też odpada. Poza moim budżetem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PjMj napisał:

I tu mam zagwostkę. Ile razy przyda się 4x4  podczas podróży z przyczepą a może z przednim napędem wystarczy 

Jak masz możliwość brać z napędem na 4 buty to się nie zastanawiaj. Bez przyczepy też się przyda. Czasami nawet nie zauważysz, że ci się przydało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, PjMj napisał:

I tu mam zagwostkę. Ile razy przyda się 4x4  podczas podróży z przyczepą a może z przednim napędem wystarczy  przecież ludzie tak podróżują a mi się wydaje że nie da rady. 

Od około dwóch lat jeżdżę 4*4 i już więcej nie przesiądę się na napęd na jedną ośkę. Do ciężkiej przyczepy nie widzę innej możliwości jak 4*4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Niunius07 napisał:

Od około dwóch lat jeżdżę 4*4 i już więcej nie przesiądę się na napęd na jedną ośkę. Do ciężkiej przyczepy nie widzę innej możliwości jak 4*4

Jakbyś mi to z ust wyjął, jeździłem rok jeepem i tylko czekam na koniec leasingu na cytryne i wracam do 4x4. 
@PjMj tak jak @Commander pisze, do takiego składu tylko czteronapędowy. Ja bez zastanowienia brałbym vw, wolałbym 4x4 i szyby na korbelke niż wyposażoną ośkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisali koledzy powyżej. Nie kupuj auta z napędem tylko na przód. Też nam ciężka przyczepę i muszę napisać, że ruszanie zwłaszcza na mokrym to z przednim napędem lipa na całego. Może się okazać, że bez pomocy nie wyjedziesz z pola kempingowego. Szkoda opon i twoich nerwów. Dodatkowo 4x4 są cięższe i mają lepszy rozkład masy. Kiedyś używałem Forda galaxy to nam porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.