Skocz do zawartości

Czy kupić De reu 4000 przyczepa kempingowa


Maciejb80

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 godzin temu, jacek00 napisał:

Przecież to gołym okiem widać, że to nie fabryka.

Pytanie czemu zrobił to tylko z jednej strony ponieważ jeśli coś pęka lub przyczepa była przełamana pod wpływem obciążenia to chyba pękła by z dwóch stron  ? kolega Maciej niech dokładnie poogląda to miejsce za radą kolegów. 

Edytowane przez Smolik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęka tam gdzie słabsze, czyli np w świetle drzwi , a raczej nad drzwiami bo tam zwyczajnie  jest najsłabszy punkt. Kupno starej starej , ale zadbanej przyczepy z początku lat 80 za 3 tys euro według mnie wydaje się lepszym pomysłem , niż kupno pierwszej lepszej budy z połowy lat 90 , wydaje mi się że trudno będzie znaleźć dobry egzemplarz w tej cenie. Ale to tylko moje odczucie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smolik napisał:

Pytanie czemu zrobił to tylko z jednej strony ponieważ jeśli coś pęka lub przyczepa była przełamana pod wpływem obciążenia to chyba pękła by z dwóch stron  ? kolega Maciej niech dokładnie poogląda to miejsce za radą kolegów. 

Jak z jednej? Przecież wzmocnienia są z dwóch stron:

image.png.ec950b8e17fe4b55d3ec84fea4b795a5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2021 o 12:08, Mars napisał:

Skoro "stan idealny", to nic, tylko brać ?

Właścicielowi nie chciało się wysunąć wszystkich podpór, czy jest jakiś problem? 

Ja też nie rozkładam wszystkich podpór jak przyczepa stoi nieużywana

W dniu 13.03.2021 o 23:21, Maciejb80 napisał:

Witam , chcę zakupić przyczepę De Reu 4000  82 rok stan idealny ,od pierwszego właściciela. Moje pytanie na co zwrócić uwagę i czy jest się czego obawiać w późniejszej eksploatacji , mianowicie jakieś części na wymianę itp?

Mało popularna marka przyczepy  , przepiękne retro w środku koszt 3000euro.

Proszę o pomoc czy warto?

IMG_20210313_160329.jpg

IMG-20210313-WA0003.jpg

IMG-20210313-WA0004.jpg

Też mi się wydaje, że te łączenia nad drzwiami nie są oryginalne zwłaszcza, że różnią się od siebie.

Edytowane przez KrzysztofCC (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręty lub nity rozmieszczone "na oko" . Kąt jednej i drugiej blaszki względem pionu też różny. 

Zaczynają się chyba też nie na tym samym fragmencie promienia drzwi.

Moim zdaniem są to aerodynamiczne odchylacze strugi powietrza, przed lampą. Różnice wynikają z tego, że struga powietrza padająca na drugi odchylacz jest już częściowo odchylona przez pierwszy. Jak by były jednakowe to przy pewnej prędkości rezonansowej wprowadzały by dodatkowe turbulencje odczuwalne w kabinie.  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2021 o 08:07, Commander napisał:

Takie pęknięcia poszycia występują wtedy, kiedy przyczepa zostanie mocno przeciążona na końcach. Praca konstrukcji nie wytrzymuje obciążeń. , Zalecam ostrożność !

Dokładnie tak.

Nikt o zdrowych zmysłach nie przykręca listewek bez potrzeby. Buda była przeładowana i poszycie się poddało i zapewne zaczęła  pękać po czym zostało to "zatuszowane" . A nad drzwiami  to standard i  na 100 % po usunięciu tego szpetnego tuningu zobaczymy pęknięte poszycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: zalecamy szukać dalej i odpuścić sobie ten konkretny egzemplarz, ponieważ może się okazać, że pomimo ładnego wyglądu jest szrotem nie nadającym się do jazdy ;) 

Edytowane przez KrzysztofCC (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Smolik napisał:

Pytanie czemu zrobił to tylko z jednej strony ponieważ jeśli coś pęka lub przyczepa była przełamana pod wpływem obciążenia to chyba pękła by z dwóch stron  ? kolega Maciej niech dokładnie poogląda to miejsce za radą kolegów. 

pęka zawsze od strony drzwi , tam bardziej pracuje duży otwór w ścianie

8 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Moim zdaniem są to aerodynamiczne odchylacze strugi powietrza, przed lampą. Różnice wynikają z tego, że struga powietrza padająca na drugi odchylacz jest już częściowo odchylona przez pierwszy. Jak by były jednakowe to przy pewnej prędkości rezonansowej wprowadzały by dodatkowe turbulencje odczuwalne w kabinie.  ? 

patrząc od przodu pierwszy deflektor uspokaja strugę powietrza zawirowaną przez pierwszy wywietrznik

potem lekko uspokojone powiterze jest kierowane w dół przez drugą listwę aero w stronę drugiego zespołu wietrzącego (ponieważ jest dokładany przez inżynierów z NASA  to listwy są też ich dziełem) , trzeci wywietrznik nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów ponieważ konstruktorzy z fabryki zgrali jego lokalizację z turbulencjami powstającymi przy oknie tylnym , tam występuje niesamowite podciśnienie i całe powietrze zassane przez pierwszy i drugi zaspół nawiewowy jest usuwane ze środka :winner:

idę pić dalej :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danielpoz napisał:

Każdy kto ma choć minimalne doświadczenie z przyczepami to wie że ściana pęka od strony drzwi. 

Może nie mam największego ale się uczę chyba po to jest forum żeby zapytać a może się mylę ? Nie od razu Rzym zbudowano kolego … 

2 godziny temu, chris_66 napisał:
2 godziny temu, chris_66 napisał:

potem lekko uspokojone powiterze jest kierowane w dół przez drugą listwę aero w stronę drugiego zespołu wietrzącego (ponieważ jest dokładany przez inżynierów z NASA  to listwy są też ich dziełem) , trzeci wywietrznik nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów ponieważ konstruktorzy z fabryki zgrali jego lokalizację z turbulencjami powstającymi przy oknie tylnym , tam występuje niesamowite podciśnienie i całe powietrze zassane przez pierwszy i drugi zaspół nawiewowy jest usuwane ze środka :winner:

Dobrze że Ty to napisałeś bo Ja jako nie wyuczony i pytający pewnie został bym wyśmiany ?

PS na zdrowie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chris_66 napisał:

pęka zawsze od strony drzwi , tam bardziej pracuje duży otwór w ścianie

patrząc od przodu pierwszy deflektor uspokaja strugę powietrza zawirowaną przez pierwszy wywietrznik

potem lekko uspokojone powiterze jest kierowane w dół przez drugą listwę aero w stronę drugiego zespołu wietrzącego (ponieważ jest dokładany przez inżynierów z NASA  to listwy są też ich dziełem) , trzeci wywietrznik nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów ponieważ konstruktorzy z fabryki zgrali jego lokalizację z turbulencjami powstającymi przy oknie tylnym , tam występuje niesamowite podciśnienie i całe powietrze zassane przez pierwszy i drugi zaspół nawiewowy jest usuwane ze środka :winner:

idę pić dalej :mlot:

Dodać należy ,że dużą rolę w tym zawirowanym ciągu pędu powietrza odgrywają wywietrzniki podłogowe . Jak są drożne to buda leci za autem z minimalnym naciskiem kół do asfaltu  działa to  całkowicie odwrotnie jak spojler resoraka w F1 na torze Monza w słonecznej Italii :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Smolik napisał:

Może nie mam największego ale się uczę chyba po to jest forum żeby zapytać a może się mylę ? Nie od razu Rzym zbudowano kolego … 

?

Z taką pewnością kwestionowałeś wiedze kolegi więc myślałem że znasz choć podstawowe zasady budowy przyczep. 

Dobrze że się uczysz kolego?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.